Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τα Γρἀμματα της Παναγίας (Πλατανιάς). Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τα Γρἀμματα της Παναγίας (Πλατανιάς). Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 18 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ  "ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ", ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ  Η ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΕΓΡΕΔΑΚΗ ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ ΤΗΣ "ΑΦΟΡΜΕΣ" ΣΤΑ ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ.

Η Φωτεινή Σεγρεδάκη (πρώτη από δεξιά) συμμετείχε για ττίτη φορά σε παρουσίαση του έργου...


Γράφει η Φωτεινή Σεγρεδάκη
«Τώρα, που ξεστόμισες την τρομερή λέξη “τετέλεσται”, μοναχογιέ μου, δεν μπορώ πια να κλάψω, δεν μπορώ πια να κραυγάσω, δεν μπορώ πια, να σε κοιτάξω στα μάτια δεν μπορώ πια, ν’ απλώσω τα χέρια μου να σ’ αγκαλιάσω…
Ηταν τόσοι πολλοί οι θάνατοι που έζησα σήμερα, που δεν ξέρω πότε στέρεψαν τα μάτια μου απ’ το τελευταίο τους δάκρυ.
Ήταν τόσο μεγάλο το δάσος των καρφιών που μπήχτηκαν στην καρδιά μου, που δεν ξέρω με ποιο απ’ όλα καρφώθηκε η τελευταία μου κραυγή.
Ήταν τόσο πηχτό το σκοτάδι που σκέπασε τη γη, που δεν ξέρω σε ποιο σημείο του χάθηκε η τελευταία μου ματιά. Ηταν τόσα πολλά τα χέρια που σηκώθηκαν εναντίον σου, που δεν ξέρω σε ποιο απ’ όλα ξώμεινε η τελευταία άπνοη κίνησή μου, πριν να φτάσει ως εσένα, ακριβογιέ μου!
Κάποτε ο Ιωάννης, ο μαθητής που τον ονόμασες γιο μου, και κάποιοι άλλοι, θα γράψουν όλα, όσα έγιναν τη σημερινή μέρα, αυτή τη φοβερή Παρασκευή!
Για τον ιδρώτα που αυλάκωνε το πρόσωπό σου τις ώρες της αγωνίας στη Γεσθημανή…
Για το προδοτικό φιλί του Ιούδα στο μάγουλό σου.
Για το κόψιμο του δεξιού αυτιού του Μάλχου, από τον Πέτρο.
Για τα τραβολογήματα από τον Αννα στον Καϊάφα.
Για τις μαστιγώσεις, τα φτυσίματα και τις κοροϊδίες για το πλύσιμο των χεριών του Πιλάτου.
Για τις οργισμένες κραυγές του άγνωμου όχλου! Για το αγκάθινο στεφάνι που σου έβαλαν στο κεφάλι. Για τους μαθητές σου που κρύφτηκαν τρομαγμένοι. Για τον Πέτρο που σ’ αρνήθηκε τρεις φορές, πριν από το λάλημα του αλέκτορα. Για το Σίμωνα από την Κυρρήνη που σήκωσε το σταυρό σου. Για τα καρφιά που σου τρύπησαν τα χέρια και τα πόδια. Για τους δυο ληστές που σταύρωσαν δίπλα σου.
…Για τη συγχώρεση που ζήτησες για λογαριασμό των ανθρώπων από το Μεγάλο Πατέρα. Για το ξίδι που σε πότισαν, όταν είπες πως διψάς.
Για το βαθύ σκοτάδι που σκέπασε τη γη απ’ τις δώδεκα το μεσημέρι.
Για την τρομερή εκείνη κραυγή απελπισίας “ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί”, και που δεν κατάλαβε κανείς. Και τέλος για το “τετέλεσται” που πρόφεραν τα χείλη σου, μόλις τώρα, που ξεψυχήσεις.
…Κάποτε, λοιπόν, ο Ιωάννης και οι άλλοι θα γράψουν γι’ αυτή τη φοβερή Παρασκευή, γλυκέ μου…
…Κανένας όμως Ιωάννης ή άλλος μαθητής και κανένας ποτέ άνθρωπος δε θα μπορέσει να γράψει για μένα, για τη μάνα του Σταυρωμένου, που σήμερα ώρα  τρεις κι ένα λεπτό της φοβερής Παρασκευής βρίσκεται μόνη ανάμεσα στους Ρωμαίους στρατιώτες, κάτω από το σταυρό του Μοναχογιού της, που μόλις έχει ξεψυχήσει. Για μια μάνα που δεν έχει πια δάκρυα, και που η καρδιά της έχει γίνει μόρια κόκκινης σκόνης κι έχει σκορπιστεί στους πέντε ανέμους. Για μια μάνα που ‘χει μείνει δίχως όλα τα δίχως…».

Είναι αποσπάσματα, το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου, από «Τα Γράμματα της Παναγίας» του Βαγγέλη Κακατσάκη. Το κείμενο απέδωσε η γράφουσα κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αγία Μαρίνα Κολυμβαρίου. Είχαμε τη τιμή, εκτός από μένα να διαβάσουμε όλα τα γράμματα, με τις κυρίες Αριστέα Σποντιδάκη, Δέσποινα Τραχαλάκη, Βαρβάρα Γιακουμάκη, Σοφία Κοκολογιάννη και Κατερίνα Κολοκυθά, και να κοινωνήσουμε έτσι τον συγκλονιστικό, ωραίο λόγο του λογοτέχνη.
Χρόνια Πολλά
(Χανιώτικα νέα, 14.04.2017)

Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

"ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ" ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙ

Τι αίσθηση κι αυτή να ανακαλύπτεις πόσους πολλούς και καλούς φίλους έχεις!
Η εισήγηση του και συντονιστή της Εκδήλωσης Βασίλη Χαρωνίτη, δασκάλου-λογοτέχνη, μετά το δικό μου  μεγάλο, εκ βαθέων, ευχαριστώ....



ΦΩΤΟ: Γιώργος Κανδαράκης


Ύστερα από την "Κωνσταντινουπολειάδα" της Νέας Χώρας, την Τριμάρτυρη  των Χανίων, το ¨Τσατσαρωνάκειο Ίδρυμα της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου στην Κίσαμο, το Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, τον Ι. Ν, Αγίας Αικατερίνης Χανίων και το Ενοριακό Κέντρο Δραπανιά  Κισάμου,
και στο Κολυμβάρι, στον Ι, Ν. Αγίας Μαρίνας, η παρουσίαση του έργου μου "ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ", που έχει εκδοθεί ως γνωστό σε βιβλίο ( από την Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, 2013, επιμέλεια Αντώνη Βακάκη) τα έσοδα του οποίου διατίθενται υπέρ του Αννουσακείου Ιδρύματος.
Ευλογίας επανάληψη!

Ξεχωριστή, όπως και οι προηγούμενες άλλωστε, η εκδήλωση στο Κολυμβάρι, που διοργάνωσαν ο Δήμος Πλατανιά και η τοπική Ενορία. Κατάμεστος από κόσμο ο μεγάλος και περικαλλής ναός της Αγίας Μαρίνας. Κατανυκτική η όλη ατμόσφαιρα, άξέχαστη η εγκάρδια φιλοξενία στο τέλος , με τα πολλά και καλά "βρισκούμενα" στην αίθουσα του Ενοριακού Κέντρου.
Φτωχό, πολύ φτωχὀ , εκ βαθέων όμως το ευχαριστώ μου:

Στην Αριστέα Σποντιδάκη που έκανε το 'προξενειό" για την εκδήλωση και δούλεψε πολύ γι' αυτήν.

Στον δήμαρχο Πλατανιά Γιάννη Μαλανδράκη και στον αντιδήμαρχο Νίκο Δασκαλάκη.

Στον εφημέριο της Ένορίας π. Διονύσιο Νταουντάκη

Στον συντονιστή της Εκδήλωσης Βασίλη Χαρωνίτη᾿

Στις Αριστέα Σποντιδάκη, Δέσποινα Τραχαλάκη, Βαρβάρα Γιακουμάκη, Σοφία Κοκολογιάννη, Φωτεινή Σεγρεδάκη και Αικαρερίνη Κολοκυθά, που διάβασαν τα "Γράμματα".

Στα μέλη της Βυζαντινής Χορωδίας (υπεύθυνος ο διάκονος π. Ιωάννης Τζωρτζάκης) του Ωδείου της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου, που απέδωσαν τους ύμνους.

Στις γυναίκες του Κολυμβαρίου που δούλεψαν για την Εκδήλωση

Και βέβαια, στον καθένα και στην καθεμιά, ξεχωριστά, σε όλους και όλες, που αθρόως και με ευλάβεια προσήλθαν...

Τι αίσθηση κι αυτή να ανακαλύπτεις πόσους πολλούς και καλούς φίλους έχεις!


ΒΑΣΙΛΗΣ Γ. ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ   

 Τ Α   Γ Ρ Α Μ Μ Α Τ Α   Τ Η Σ   Π Α Ν Α Γ Ι Α Σ



   



Αιδεσιμώτατε, Κύριε Δήμαρχε Πλατανιά, Κύριε Παπαδερέ, Κυρίες και κύριοι,

   Απόψε ο λόγος, καθώς και η ωραία συνάντησή μας είναι για την Παναγία!

   Η  Παναγία!...Πόσες φορές δεν την έχομε επικαλεστεί; Πόσες φορές δεν έχομε ζη-τήσει τη βοήθειά της; Πόσες φορές δεν έχομε φωνάξει Παναγία μου;

   Ο μακαριστός Δεσπότης Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίος,σε μια προσευχή του είπε: «Δέσποινα του κόσμου: Οι γενεές των αιώνων Σε ύμνησαν και οι γενεές των ανθρώ-πων θα σε υμνούνε στον αιώνα...

    Και μεις εδώ από την Κρήτη, δεν θα πάψομε ποτέ να τιμούμε τόνομα και τη χάρη Σου  και δεν θα κουραστούμε να σου κτίζομε Εκκλησίες και Μοναστήρια...»

   Θεωρώ ιδιαίτερη ευλογία ότι τούτη την ώρα η Παναγία  μας αγκαλιάζει από  την εκκλησία της  Μυρτιδιώτισσας, που είναι   λίγο πιο πάνω στη Σπηλιά και από το μεγαλώνυμο μοναστήρι της Γωνιάς εδώ στο Κολυμπάρι.

   Επιτρέψτε μου όμως να μη συνεχίσω, αλλά να δώσω το λόγο στον  οικοδεσπότη της εκδήλωσης, τον εφημέριο της Ενορίας, π. Διονύσιο Νταουντάκη για το καλωσό-ρισμά του:....

  




Παρακαλώ και τον Δήμαρχο Πλατανιά, για το δικό του χαιρετισμό... ευχαριστώ!

   Ο λόγος, λοιπόν, απόψε είναι για την Παναγία.

   Έχομε όμως αναρωτηθεί ποιά είναι η Παναγία;

   Η ταπεινή κόρη της Ναζαρέτ, που αξιώθηκε να γίνει η Θεοτόκος, η γυναίκα που έχει εκατοντάδες τιμητικά προσωνύμια από το λαό μας, η αειπάρθενος κόρη,  είναι ένας δικός μας άνθρωπος,είναι η μεγάλη μάνα μας,αλλά είναι και η Μάνα του δικού της παιδιού, του Ιησού Χριστού, του Θεού της και Θεού μας.

   Κι όπως κάθε Μητέρα, έτσι και η Μητέρα του Χριστού,  σ΄όλη τη διάρκεια της επίγειας παρουσίας Του, έτρεμε κι αγωνιούσε για το μοναχογιό της. Χαιρόταν στη χαρά και πονούσε στον πόνο Του.

   Στη διάρκεια των αιώνων που έχουν περάσει από τότε μέχρι σήμερα πολλοί, πάρα πολλοί, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο, προσπάθησαν  ν’ αντιληφθούν και να καταγράψουν με τον τρόπο τους,σε Εικόνες, σε Θρύλους, σε Μοιρολόγια, σε Παρα- δόσεις, τα όσα έβανε στη σκέψη της και στην καρδιά της η Παναγία, ιδιαίτερα τούτες τις ημέρες που έβλεπε  το μοναχογιό της να  πάσχει και να βασανίζεται άδικα. 

   Αυτό τον πόνο, αυτή την οδύνη,μας παρουσιάζει, με τον ιδιαίτερα γλαφυρό τρόπο του ο διακεκριμένος και ευαίσθητος ποιητής και πεζογράφος, Βαγγέλης Κακατσάκης.

  Επιτρέψτε μου να πω δυο λόγια για το συγγραφέα: Γεννημένος στο Νίππος Αποκο-ρώνου σπούδασε  στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία,στην Πάντειο Σχολή και μετεκπαιδεύτηκε στις επιστήμες της Αγωγής. Υπηρέτησε με ιδιαίτερο ζήλο,πάνω από 36 χρόνια ως Δάσκαλος.Ενεργός και υπεύθυνος πολίτης ασχολήθηκε με το συνδικα-λισμό και ασχολείται με τον πολιτισμό και την παράδοση, πάνω από 40 χρόνια.



     Είναι τακτικός συνεργάτης στην εφημερίδα «Χανιώτικα Νέα».Ευαίσθητος ποιητής και στοχαστικός  συγγραφέας,μας έχει δώσει μέχρι σήμερα τις εξαιρετικές ποιητικές  συλλογές «Τα άλογα του Χρόνου», Καζοβαρ» και «Όταν γίνεις ποίημα» και τα πεζο- γραφήματα «Οπλή Κυπαρισσιού», «Στα Πεταχτά» και «Τα Γράμματα της Παναγίας», το οποίο παρουσιάζομε  απόψε.

    Ο Κακατσάκης φαντάζεται ότι η Παναγία «γράφει» δηλαδή κρατεί ένα είδος ημε-ρολογίου και καταθέτει σ’ αυτό όλα τα «γενόμενα» εκείνες τις μοναδικές  ημέρες.

    Με οδηγό τη λαϊκή παράδοση, τα ιερά κείμενα των Γραφών και το μοναδικό πλού- το της καρδιάς του, γράφει  «Έξι γράμματα, έξι πηγές γάργαρες που αναβλύζουν φό- βο, δισταγμό, προαίσθημα, μητρότητα, οδύνη και κλαυθμό της Θεοτόκου Μαρίας,της  Μάνας» όπως έγραψε και ο Σεβασμιότατος Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος.

    Αυτά τα «Γράμματα της Παναγίας» έγιναν ένα ωραίο βιβλίο, που το έδωσε στη δημοσιότητα,για να μας ευαισθητοποιήσει, καθώς θα παρακολουθούμε αμίλητοι, μέσα απο τις σελίδες του, μαζί με το δράμα του Ιησού και τον πόνο της ίδιας.

   Το βαρύ και μοναδικό πόνο της Μάνας.

  Αύριο το πρωί, μαζί με τις άλλες γυναίκες,θα νιώσει ποικίλα συναισθήματα, καθώς θα βλέπει το λαό να τον ζητωκραυγάζει και τους Φαρισαίους να βυσσοδομούν εναν- τίον του. Και, με το χέρι του Κακατσάκη, θα γράψει «Τους ξέρω καλά τους Φαρισαί-ους γιέ μου. Όσο δε σηκώνεις το κεφάλι σου, σε ονομάζουν τίμιο οικογενειάρχη. Όσο τους κολακεύεις, σε χαϊδεύουν προστατευτικά στον ώμο. Αλίμονο όμως σ’εκείνο που που θ’ αμφισβητήσει την αγιότητά τους.Τίμημα θάνατος. Αλίμονο σ΄εσένα γιέ μου...»

   Όλες τις επόμενες ημέρες η Παναγία πονεί, υποφέρει, θρηνεί, μα και ελπίζει. 

   Βλέπει το γιό της να οδηγείται σαν κακούργος, από τον Άννα στον Καϊάφα και τέ-λος στον Πιλάτο,να ανακρίνεται, να δικάζεται παράνομα, να κακοποιείται, να βασα-νίζεται,να σταυρώνεται, να κλείνεται στον τάφο! Φαντασθείτε την κατάστασή της!

   «Ω,γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατον μου τέκνον πού έδυ σου το κάλλος;» θα θρηνολογή-σει η αειπάρθενος καθώς θα βλέπει «ως νεκρόν τον ζώντα».

   Με δυο λόγια η Παναγία Μητέρα ζει τη Μεγαλοβδομάδα της. Την αληθινή Μεγα-λοβδομάδα.Δεν την έζησε μόνον τότε, στα Ιεροσόλυμα, δηλαδή μια φορά κι έναν καιρό ή αν θέλετε πριν από δυο χιλιάδες χρόνια, αλλά τη ζει και σήμερα, εδώ, αυτή τη στιγμή. Στην Εκκλησία μας όλα είναι σε χρόνο παρόντα, όλα είναι στο τώρα: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται» θα φωνάξομε μεθαύριο και τη Μεγάλη Παρασκευή θα πούμε «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου...». Και η Μάνα από κοντά θα κλαίει, θα θρηνεί, θα σπαράζει. Ρομφαία θα διαπερνά την καρδιά της. Αβάσταχτος θα είναι ο πόνος της καθώς γνωρίζει την απόλυτη αθωότητα του γιού της. Μα δεν καταριέται κανένα...

   Αυτη την αγωνία αλλά και την ελπίδα αποτυπώνει ο Κακατσάκης στα «Γράμματα της Παναγίας», που καθώς τα διαβάζομε μας εγκαρδιώνουν και μας χαροποιούν...    

  

Καιρός όμως ν’ ακούσομε αυτά τα συγκλονιστικά γράμματα που έγραψε η μάνα με το χέρι του δικού της παιδιού, του Βαγγέλη Κακατσάκη, όπως είπαμε:          




Σύνθεση: Γιάννης Πατεράκης





ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΡΑΜΜΑ (της ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ) θα αποδώσει η Κοινωνική Λειτουργός, Αριστέα Σποντιδάκη.

Από τη Βυζαντινή Χορωδία θα ακούσομε τα τροπάρια «Φθάσαντες πιστοί» και «Της ξηρανθείσης συκής».Διευθύνει ο διάκονος Ιωάννης Τζωρτζάκης.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΡΑΜΜΑ (της ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΡΙΤΗΣ) ζωντανεύει η συγγραφέας Δέσποινα Τραχαλάκη

 Το ιδιόμελο απόστιχο «Ο Νυμφίος ο κάλλει ωραίος»  θ’ αποδοθεί από τη Βυζαντινή Χορωδία...

Σύνθεση: Γιάννης Πατεράκης


ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΓΡΑΜΜΑ (της ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ) θα ακούσομε από την οικονο-μολόγο Βαρβάρα Γιακουμάκη

Η Βυζαντινή Χορωδία θα ψάλλει το τροπάριο της Κασσιανής «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίαις»








ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΓΡΑΜΜΑ (της ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ)  θα μας διαβάσει η εκπαιδευτικός Σοφία Κοκολογιάννη

Και πάλι η Χορωδία στον ειρμό της α΄ ωδής  «Τμηθείση τμάται πόντος ερυθρός...»

ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΓΡΑΜΜΑ (της ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ) θα μας ζωντανέψει η λογοτέχνις Φωτεινή Σεγρεδάκη

Ο Χορός των ιεροψαλτών θα αποδώσει το δοξαστικό «Εξέδυσαν με τα ιμάτιά μου...»

ΤΟ ΕΚΤΟ ΓΡΑΜΜΑ (του ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ) θα μας παρουσιάσει  η Επισκέπτρια Υγείας, Αικατερίνη Κολοκυθά

Η Βυζαντινή Χορωδία του Ωδείου της Ι.Μ.Κ.&Σ  θα ψάλλει το δοξαστικό «Σε τον αναβαλλόμενον..»  και θα κλείσει με το  νικητήριο τροπάριο «Χριστός Ανέστη».

 Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω τις κυρίες για την εξαιρετική απόδοση των «γραμμάτων» καθώς και την καλλίφωνη χορωδία για τους  ύμνους που μας έψαλλε, υπό τη διεύθυνση, όπως είπαμε, του ιερολογιωτάτου διακόνου Ιωάννου Τζωρτζάκη.

   Προτού δώσω το λόγο στο συγγραφέα, παρακαλώ τον κ. Παπαδερό ν’ απευθύνει το δικό του χαιρετισμό...

Και τώρα παρακαλούμε το συγγραφέα «των Γραμμάτων της Παναγίας», τον αγαπητό Βαγγέλη για την αντιφώνησή του:

  Σας εύχομαι Καλή Μεγαλοβδομάδα και Καλή Ανάσταση...















Σάββατο 8 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ, 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  2017, ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ (ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ) ΩΡΑ 7 Μ. Μ.
ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ"ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ



Καλωσόρισμα από τον Εφημέριο της Ενορίας π. Διονύσιο Νταουντάκη

Χαιρετισμός από εκπρόσωπο του Δήμου

Εισαγωγή - παρουσίαση του συγγραφέα


 Το πρώτο Γράμμα (Μ. Δευτέρα) Αριστέα Σποντιδάκη

“Φθάσαντες πιστοί...”, “Της ξηρανθείσης συκής...”Βυζαντινή Χορωδία •

Το Δεύτερο Γράμμα (Μ. Τρίτη) Δέσποινα Τραχαλάκη

“Ο Νυμφίος ο κάλλει ωραίος...”Βυζαντινή Χορωδία

Το Τρίτο Γράμμα (Μ. Τετάρτη) Βαρβάρα Γιακουμάκη

Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίαις...” (τροπάριο Κασσιανής) Βυζαντινή Χορωδία

Το Τέταρτο Γράμμα (Μ. Πέμπτη) Σοφία Κοκολογιάννη

“Τμηθείση τμάται πόντος ερυθρός...”Βυζαντινή Χορωδία

Το Πέμπτο Γράμμα (Μ. Παρασκευή) Φωτεινή Σεγρεδάκη

“Εξέδυσάν με τα ιμάτιά μου...”Βυζαντινή Χορωδία

Το έκτο Γράμμα (Μ. Σάββατο) Αικατερίνη Κολοκυθά

“Σε τον αναβαλλόμενον...” Βυζαντινή Χορωδία

Χριστός Ανέστη...” Βυζαντινή Χορωδία

Χαιρετισμοί

 Αντιφώνηση Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης



Συντονισμός - παρουσίαση: Βασίλειος Χαρωνίτης, Εκπαιδευτικός, Συγγραφέας, Λογοτέχνης.

*Βυζαντινή Χορωδία του Ωδείου της Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου (υπεύθυνος ο διάκονος Ιωάννης Τζωρτζάκης)





«Πόσο ξένο καί μακρινό μοῦ φαίνεται τώρα τό μοιρολόι τῆς Μαρίας, τῆς Μαγδαληνῆς, πού ἀναθυμᾶται πώς ἔπλυνε τά πόδια σου μέ τά μύρα καί πώς τά σκούπισε μέ τά μαλλιά της. Αὐτή δέν ξέρει! Κανένας δέν ξέρει πώς, αὐτήν κιόλας τήν ὥρα, τήν ὥρα πού δύει ὁ ἥλιος, ἐσύ εἶσαι κιόλας ἀναστημένος καί ξεσκονίζεις, μέσα στόν τάφο, ἀπό πάνω σου τά χώματα. Ὅπως τό γαμπρό πού ξεκινώντας ἀπό τό σπίτι του γιά τό γάμο, ἰσιώνει μέ τό δεξί χέρι τά μαλλιά του μήπως καί τοῦ ἔχει ξεφύγει καμιά τρίχα…»
(Από το έκτο Γράμμα)

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ


ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ
ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ Β. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ

Ο Δήμος Πλατανιά, σε συνεργασία με την Ενορία  Κολυμβαρίου , θα παρουσιάσει το έργο του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη «Τα Γράμματα της Παναγίας» (το βιβλίο έχει εκδοθεί από την Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου, με επιμέλεια του Αντώνη Βακάκη ,το 2013).

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον Ιερό Ναό Αγίας  Μαρίνας στο Κολυμβάρι, το Σάββατο του Λαζάρου, 8 Απριλίου και ώρα 7.00 μ. μ.

Τα κείμενα από το έργο (στο οποίο ο συγγραφέας αποτυπώνει όσα αισθάνεται ,ότι θα 

ήθελε να πει η  Παναγία, ως μάνα , στο Μοναχογιό της, βιώνοντας όλα όσα έγιναν τις φοβερές εκείνες  μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας) , θα διαβάσουν κατά σειρά:



Μ. Δευτέρα..... η Αριστέα Σποντιδάκη, Κοινωνική λειτουργός,

Μ. Τρίτη .........η Δέσποινα Τραχαλάκη, Συγγραφέας,

Μ. Τετάρτη .....η Βαρβάρα Γιακουμάκη, Οικονομολόγος,

Μ. Πέμπτη ......η Σοφία Κοκολογιάννη, Εκπαιδευτικός,

Μ. Παρασκευή... η Φωτεινή Σεγρεδάκη, Λογοτέχνις,

Μ. Σάββατο.....η Αικατερίνη Κολοκυθά, Επισκ. Υγείας



Επίκαιρους ύμνους θα αποδώσει η Βυζαντινή Χορωδία του Ωδείου της Ιεράς Μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου ,(με υπεύθυνο το διάκονο Τζωρτζάκη Ιωάννη), ενώ την εκδήλωση θα συντονίσει ο εκπαιδευτικός-συγγραφέας  Βασίλης Χαρωνίτης. 

                                                                                                                                                 

Το βιβλίο,  «Τα γράμματα της Παναγίας», τα έσοδα απ’ την πώληση του οποίου διατίθενται υπέρ του Αννουσάκειου Ιδρύματος, πωλείται στο Βιβλιοπωλείο της Μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου στην Κίσσαμο .