Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τα Γράμματα της Παναγίας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τα Γράμματα της Παναγίας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

  ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, ΛΟΙΠΟΝ, ΓΙΕ ΜΟΥ!








Έχει περάσει μία ὁλόκληρη μέρα δίχως ἐσένα, ἀγαπημένε μου, καί νιώθω πώς κάτι ἀνασταί­νεται μέσα μου. Κάτι πού μοιάζει σάν μιά μι­κρή κλωστίτσα φωτός, πού πασχίζει νά φωτίσει τό χθεσινό μεσημεριανό σκοτάδι. Κάτι πού μοιάζει μέ τήν ψιλή-ψιλή φωνούλα ἑνός λιναρίτη, πού ἀγωνίζε­ται νά σκεπάσει τά “κρά-κρά” τῶν ὀρνέων, πού γυρό­φερναν χτές ὅλη μέρα στό Γολγοθά. Κάτι πού μοιά­ζει μέ τή ματωμένη ρίζα τῆς ἄνοιξης, πού παλεύει μέ χώματα, γιά νά φυτρώσει.

Ὁ ἥλιος κοντεύει νά βασιλέψει, παίρνοντας μαζί του τοῦτο τό Μέγα Σάββατο κι ἐγώ βρίσκομαι στό σπίτι ἑνός φίλου τοῦ Ἰωάννη, καί δικοῦ σου, στήν Ἁγία Πόλη. Δέν ἔχω πιεῖ σταλιά νερό, μέρες τώρα, μά δέ διψῶ. Δέν ἔχω βάλει μπουκιά στό στόμα μου, μέρες τώρα, μά δέν πεινῶ. Δέν ἔχω κλείσει μάτι μέρες τώρα, μά δέ νυστάζω. Εἶναι τόσο δυνατός ὅσο καί ἀδύναμος ὁ ἄνθρωπος, μοναχογιέ μου!

Ἡ Σαλώμη, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή καί ἡ Μα­ρία τοῦ Ἰακώβου πού εἶναι μαζί μου, ἐτοιμάζουν τά ἀρωματικά λάδια, γιά νά ’ρθουν αὔριο, λίαν πρωί, ν’ ἀλείψουν τό σῶμα σου, ὅπως ὁρίζουν τά ἔθιμά μας. Τά ἑτοιμάζουν κι ἀς εἶναι ἀργία σήμερα. Τί μεγαλύ­τερο κακό μποροῦν νά τούς κάνουν οἱ Γραμματεῖς καί οἱ Φαρισαίοι;

Κι ὅπως τά ἑτοιμάζουν, μιλοῦν γιά σένα, κυπαρίσσι μου. Ἀναθιβάλλουν τά λόγια σου, μελετοῦν τά θαύματά σου, ἀναδεύουν τίς λεπτομέ­ρειες τῆς ζωῆς σου. Κι ὅταν πρέπει νά ποῦνε τ’ ὄνομά σου δέ λένε ὁ “Δάσκαλος” ἤ ὁ “Κύριος”, ὅπως μέχρι προ­χθές, ἀλλά “Ἐκεῖνος”.

Τίς ἀκούω, λατρεμένε μου, μά δέ μιλῶ. Τό ξέρεις δά καλά πόσο λιγομίλητη μ’ ἔχει κάνει ἡ κακία τοῦ κόσμου.

Ὡστόσο μ’ ἀρέσει νά τίς ἀκούω, κι ἐγώ νά κλω­θογυρίζω στό μυαλό μου μιά σου κουβέντα, πού ὅταν τήν πρωτάκουσα ἀπό τά χείλη σου, τρόμαξα, μά πού τώρα, μοῦ φαίνεται πώς κρύβει μέσα της μιά κάποια, ἀξεδιάλυτη ἀκόμα, ἐλπίδα.

Εἶχες πεῖ, λοιπόν, γλυκιά μου ἄνοιξη, πώς ἄν ὁ σπόρος τοῦ σταριοῦ δέν μπεῖ στή γῆ νά πεθάνει, θά μείνει μόνος του, ἀλλά ἄν πεθάνει θά φέρει πολύ καρπό. Μήπως, λοιπόν, ἐσύ εἶσαι ὁ σπόρος τοῦ στα­ριοῦ πού θάφτηκε στή γῆ, γιά νά ξαναφυτρώσει;

Δέν μπορῶ νά τό ξέρω ἀκόμα, ἀλλά ὅσο τό σκέ­φτομαι, τόσο νιώθω τή μικρή κλωστίτσα τοῦ φωτός νά πολλαπλασιάζεται μέσα μου καί νά γίνεται μία δέσμη ἀπό ἡλιαχτίδες. Τόσο νιώθω ὅτι ἡ μικρή φω­νούλα τοῦ μοναχικοῦ λιναρίτη, γίνεται μία θεσπέ­



σια μελωδία. Τόσο νιώ­θω ὅτι ἡ ματωμένη ρίζα τῆς ἄνοιξης γίνεται ἕνας ὀλάνθιστος κῆπος, Ἀπρι­λομάη μήνα.

Καί νά, πού ἐνῶ ὁ ἥλιος δύει, ἐγώ νιώθω πώς μέσα μου ἔχουν κά­μει κατοχή ἕνα δάσος ἀπό ἡλιαχτίδες, ἕνα ἀτέλειω­το κελάηδημα ἀμέτρητων πουλιῶν κι ἕνα μυριομύ­ριστο ἑξαίσιο περιβόλι. Ἐσύ, καλέ μου, πού εἶσαι κιόλας ἀναστημένος μέσα μου…

Πόσο ξένο καί μακρινό μοῦ φαίνεται τώρα τό μοιρολόι τῆς Μαρίας, τῆς Μαγδαληνῆς, πού ἀνα­θυμᾶται πώς ἔπλυνε τά πόδια σου μέ τά μύρα καί πώς τά σκούπισε μέ τά μαλλιά της. Αὐτή δέν ξέρει! Κανένας δέν ξέρει πώς, αὐτήν κιόλας τήν ὥρα, τήν ὥρα πού δύει ὁ ἥλιος, ἐσύ εἶσαι κιόλας ἀναστημέ­νος καί ξεσκονίζεις, μέσα στόν τάφο, ἀπό πάνω σου τά χώματα. Ὅπως τό γαμπρό πού ξεκινώντας ἀπό τό σπίτι του γιά τό γάμο, ἰσιώνει μέ τό δεξί χέρι τά μαλλιά του μήπως καί τοῦ ἔχει ξεφύγει καμιά τρίχα…

Κανένας δέν ξέρει τώρα, πώς αὔριο τό πρωί, πού θά ’ρθουν ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, ἡ Μαρία τοῦ Ἰα­κώβ, ἡ Σαλώμη καί οἱ ἄλλες γυναῖκες ἀπό τή Γαλι­λαία στόν καινουριοφτιαγμένο τάφο τῆς Γεθσημανῆ, γιά ν’ ἀλείψουν τό σῶμα σου μέ ἀρώματα, δέ θά σέ βροῦν ἐκεῖ. Ἕνας ἄγγελος θά ἔχει ἀποκυλήσει, κά­-



ποια στιγμή τῆς νύχτας, πού μόλις τώρα ἀρχίζει, τό λίθο τοῦ μνήματος, γιά νά βγεῖς ἀπό τά χώματα…

Ἀκούω κιόλας τό φτεροκόπημά του, ἐνῶ ἐτοιμά­ζεται. Εἶναι σά νά τόν βλέπω μπροστά μου. “Φορεῖ χιτῶνα μέχρι τά πόδια καί στό στῆθος του εἶναι ζω­σμένος μέ ζώνη χρυσή. Τό κεφάλι του καί τά μαλλιά του εἶναι ἄσπρα σάν λευκό μαλλί, σάν χιόνι, καί τά μάτια του πύρινη φλόγα. Τά πόδια του λαμπερός χρυσός, καθώς βγαίνει ἀπό τό καμίνι καί ἡ φωνή του σάν τή βουή πού κάνουνε τά πολλά νερά. Στό δεξί του χέρι ἔχει ἑφτά ἀστέρια, κι ἀπό τό στόμα του βγαίνει μία ρομφαία δίστομη κοφτερή. Τό πρόσωπό του εἶναι σάν τόν ἥλιο πού λάμπει σ’ ὅλη του τήν ἔνταση…”. 1

Ἕναν τέτοιον ἄγγελο, τουλάχιστον αὐτήν τή φορά, δέ θά μπορέσουν νά τόν σκοτώσουν ἐξ ἐπαφῆς οἱ Ρωμαίοι στρατιῶτες, πού φρουροῦνε τόν τάφο, ὅπως θά γράψει ὕστερα ἀπό χρόνια πολλά ἕνας ποι­ητής.2

Χριστός Ἀνέστη, λοιπόν, γιέ μου!

Σημείωση: Το “Γράμμα του Μεγάλου Σαββάτου” (βλ. Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη: “Τα γράμματα της Παναγίας” – επιμέλεια Αντώνη Βακάκη), Εκδοσις Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, Κίσαμος 2013).

1 Τήν περιγραφή τοῦ ἀγγέλου τήν ἔχω πάρει ἀπό τήν “Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη”· (Μετάφραση Ν. Ψαρουδάκη), Κεφ. 1, στίχ. 13-16.

2 Ὁ ποιητής εἶναι ὁ Μῆτσος Κασόλας καί οἱ σχετικοί στίχοι, ἀπό τό ποίημά του “Ὁ δικός μας Χριστός”, λένε:

“Ὁ ἄγγελος πού ἦρθε ν’ ἀποκυλήσει τόν λίθον

ἐκτελέστηκε ἐξ ἐπαφῆς ἀπ’ τούς Ρωμαίους”. 


Παρασκευή 6 Απριλίου 2018

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΉΤΑΝ ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑ ΣΗΜΕΡΑ

«Τώρα που ξεστόμισες την τρομερή λέξη “τετέλεσται”, μοναχογιέ μου, δεν μπορώ πια να κλάψω· δεν μπορώ πια να κραυγάσω· δεν μπορώ πια να σε κοιτάξω στα μάτια· δεν μπορώ πια ν’ απλώσω τα χέρια μου να σ’ αγκαλιάσω. Ηταν πολλοί οι θάνατοι που έζησα σήμερα που δεν ξέρω πότε στέρεψαν τα μάτια μου απ’ το τελευταίο τους δάκρυ. Ηταν μεγάλο το δάσος των καρφιών που μπήχτηκαν στην καρδιά μου, που δεν ξέρω με ποιο απ’ όλα καρφώθηκε η τελευταία μου κραυγή. Ηταν πολλά τα χέρια που σηκώθηκαν εναντίον σου που δεν ξέρω σε ποιο απ’ όλα ξώμεινε η τεευταία άπνοη κίνησή μου, πριν να φτάσει ως εσένα, ακριβογιέ μου.

Κάποτε ο Ιωάννης, ο μαθητής που τον ονόμασες γιο μου, και κάποιοι άλλοι, θα γράψουν όλα όσα έγιναν τη σημερινή μέρα, αυτή τη Φοβερή Παρασκευή. Για τον ιδρώτα που αυλάκωνε το πρόσωπό σου τις ώρες της αγωνίας στη Γεθσημανή. Για το προδοτικό φιλί του Ιούδα στο μάγουλό σου. Για το κόψιμο του δεξιού αυτιού του Μάλχου από τον Πέτρο. Για τα τραβολογήματα από τον Αννα στον Καϊάφα. Για τις μαστιγώσεις, τα φτυσίματα και τις κοροϊδίες. Για το πλύσιμο των χεριών του Πιλάτου. Για τις οργισμένες κραυγές του άγνωμου όχλου. Για το αγκάθινο στεφάνι που σου έβαλαν στο κεφάλι. Για τους μαθητές σου που κρύφτηκαν τρομαγμένοι. Για τον Πέτρο που σ’ αρνήθηκε τρεις φορές πριν από το λάλημα του αλέκτορα. Για τον Σίμωνα από την Κυρρήνη που σήκωσε τον σταυρό σου. Για τα καρφιά που σου τρύπησαν τα χέρια και το πόδια. Για τους δυο ληστές που σταύρωσαν δίπλα σου. Για τον άραφο χιτώνα σου, που τον έβαλαν στον κλήρο. Για την κουβέντα που έκανες, πάνω στον σταυρό, με τον ληστή που ήταν στα δεξιά σου. Για τα περιπαίγματα των “περίεργων” που μαζεύτηκαν στον Γολγοθά. Για τη συγχώρεση που ζήτησες για λογαριασμό των ανθρώπων από τον Μεγάλο Πατέρα. Για τα λόγια που είπες σ’ εμένα και στον Ιωάννη. Για το ξίδι που σε πότισαν, όταν είπες πως διψάς. Για το βαθύ σκοτάδι που σκέπασε τη γη από τις 12 η ώρα, το μεσημέρι. Για την τρομερή εκείνη κραυγή απελπισίας, “ηλί ηλί λαμά σαβαχθανί”, που δεν κατάλαβε κανείς. Και τέλος για το “τετέλεσται” που πρόφεραν τα χείλη σου, μόλις τώρα, πριν ξεψυχήσεις.

Διαβάζοντάς τα αυτά αργότερα και για πάντα, Αγαπημένε μου, ο νους και η καρδιά των ανθρώπων ολοένα στον αιώνα τον άπαντα, θα συμπληρώνουν τα κενά και θα ερμηνεύουν τα γενόμενα. Θα βλέπουν κρυμμένο μέσα στα λόγια σου το παράπονό σου για τον αχάριστο λαό που σου ανταπέδωσε το μάννα με ξίδι. Θα ακούουν ανάμεσα σε δύο λέξεις τους ήχους του σφυριού, την ώρα που χτυπούσε τα καρφιά στα χέρια και στα πόδια σου. Θ’ αγγίζουν μέσα στα γράμματα τις ουλές του κορμιού σου. Θα μυρίζονται στο γύρισμα των σελίδων τον θάνατο που πήγαινες να συναντήσεις. Θα γεύονται, έτσι όπως θα ανοιγοκλείνουν τα χείλη τους, το χυμένο σου αίμα… […]

Κάποτε, λοιπόν, ο Ιωάννης και οι άλλοι θα γράψουν γι’ αυτήν την Φοβερή Παρασκευή, γλυκέ μου, κι από κει κι ύστερα οι άνθρωποι που θα ‘ρθουν ολοένα θα ερμηνεύουν και θα συμπληρώνουν τα γενόμενα. Κανένας όμως Ιωάννης ή άλλος μαθητής και κανένας ποτέ άνθρωπος δε θα μπορέσει να γράψει για μένα, για τη μάνα του Σταυρωμένου, που σήμερα, ώρα τρεις κι ένα λεπτό της Φοβερής Παρασκευής, βρίσκεται μόνη ανάμεσα στους Ρωμαίους στρατιώτες, κάτω από τον σταυρό του Μοναχογιού της, που μόλις έχει ξεψυχήσει. Για μια μάνα που δεν έχει πια δάκρυα και που η καρδιά της έχει γίνει μόρια κόκκινης σκόνης κι έχει σκορπιστεί στους πέντε ανέμους. Για μια μάνα που έχει μείνει δίχως όλα τα δίχως…

Σημείωση: Το μεγαλύτερο μέρος από το “Γράμμα της Μεγάλης Παρασκευής” (βλ. Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη: “Τα γράμματα της Παναγίας” – επιμέλεια Αντώνη Βακάκη), Εκδοσις Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, Κίσαμος 2013).

Χανιώτικα νέα (06.04.2018)

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΑΜΠΕΡΙΑΣ, ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΤΑ "ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ" ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ

Η Ενορία του Αγίου Παντελεήμονα Αμπεριάς με αφορμή την έναρξη των Αγίων Ημερών της Μεγάλης Εβδομάδας παρουσιάζει το Σάββατο 31 Μαρτίου στις 8 μ.μ. στο Ενοριακό Κέντρο της τα «Γράμματα της Παναγίας» του Βαγγέλη Κακατσάκη.
Την εκδήλωση που θα αρχίσει με χαιρετισμό από τον εφημέριο του Ναού, π. Δημήτριο Καταπίδη και θα κλείσει ο συγγραφέας, θα προλογίσει και θα παρουσιάσει ο δάσκαλος Λεωνίδας Βεγλιρής.
Κυριακή των Βαΐων στο Νίππος.

Λίαν πρωί στην εκκλησία Του Τιμίου Σταυρού. 

"Ευλογημένος ο Ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου...

Αρκετός κόσμος στη Θεία Λειτουργία...








Ευλογία Κυρίου και έλεος τα βάγια και τα ανθισμένα κλαδιά της ελιάς.
Το αντίδωρο από το χέρι του παπα-Μιχάλη

Ευχές για καλή Ανάσταση

Καφές και ... ψιλή κουβέντα στο καφενείο του Κοτσιφογιάννη

Η ζωή είναι όμορφη κάτω από τον ίσκιο της Μαδάρας...

Τρίτη 18 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ  "ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ", ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ  Η ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΕΓΡΕΔΑΚΗ ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ ΤΗΣ "ΑΦΟΡΜΕΣ" ΣΤΑ ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ.

Η Φωτεινή Σεγρεδάκη (πρώτη από δεξιά) συμμετείχε για ττίτη φορά σε παρουσίαση του έργου...


Γράφει η Φωτεινή Σεγρεδάκη
«Τώρα, που ξεστόμισες την τρομερή λέξη “τετέλεσται”, μοναχογιέ μου, δεν μπορώ πια να κλάψω, δεν μπορώ πια να κραυγάσω, δεν μπορώ πια, να σε κοιτάξω στα μάτια δεν μπορώ πια, ν’ απλώσω τα χέρια μου να σ’ αγκαλιάσω…
Ηταν τόσοι πολλοί οι θάνατοι που έζησα σήμερα, που δεν ξέρω πότε στέρεψαν τα μάτια μου απ’ το τελευταίο τους δάκρυ.
Ήταν τόσο μεγάλο το δάσος των καρφιών που μπήχτηκαν στην καρδιά μου, που δεν ξέρω με ποιο απ’ όλα καρφώθηκε η τελευταία μου κραυγή.
Ήταν τόσο πηχτό το σκοτάδι που σκέπασε τη γη, που δεν ξέρω σε ποιο σημείο του χάθηκε η τελευταία μου ματιά. Ηταν τόσα πολλά τα χέρια που σηκώθηκαν εναντίον σου, που δεν ξέρω σε ποιο απ’ όλα ξώμεινε η τελευταία άπνοη κίνησή μου, πριν να φτάσει ως εσένα, ακριβογιέ μου!
Κάποτε ο Ιωάννης, ο μαθητής που τον ονόμασες γιο μου, και κάποιοι άλλοι, θα γράψουν όλα, όσα έγιναν τη σημερινή μέρα, αυτή τη φοβερή Παρασκευή!
Για τον ιδρώτα που αυλάκωνε το πρόσωπό σου τις ώρες της αγωνίας στη Γεσθημανή…
Για το προδοτικό φιλί του Ιούδα στο μάγουλό σου.
Για το κόψιμο του δεξιού αυτιού του Μάλχου, από τον Πέτρο.
Για τα τραβολογήματα από τον Αννα στον Καϊάφα.
Για τις μαστιγώσεις, τα φτυσίματα και τις κοροϊδίες για το πλύσιμο των χεριών του Πιλάτου.
Για τις οργισμένες κραυγές του άγνωμου όχλου! Για το αγκάθινο στεφάνι που σου έβαλαν στο κεφάλι. Για τους μαθητές σου που κρύφτηκαν τρομαγμένοι. Για τον Πέτρο που σ’ αρνήθηκε τρεις φορές, πριν από το λάλημα του αλέκτορα. Για το Σίμωνα από την Κυρρήνη που σήκωσε το σταυρό σου. Για τα καρφιά που σου τρύπησαν τα χέρια και τα πόδια. Για τους δυο ληστές που σταύρωσαν δίπλα σου.
…Για τη συγχώρεση που ζήτησες για λογαριασμό των ανθρώπων από το Μεγάλο Πατέρα. Για το ξίδι που σε πότισαν, όταν είπες πως διψάς.
Για το βαθύ σκοτάδι που σκέπασε τη γη απ’ τις δώδεκα το μεσημέρι.
Για την τρομερή εκείνη κραυγή απελπισίας “ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί”, και που δεν κατάλαβε κανείς. Και τέλος για το “τετέλεσται” που πρόφεραν τα χείλη σου, μόλις τώρα, που ξεψυχήσεις.
…Κάποτε, λοιπόν, ο Ιωάννης και οι άλλοι θα γράψουν γι’ αυτή τη φοβερή Παρασκευή, γλυκέ μου…
…Κανένας όμως Ιωάννης ή άλλος μαθητής και κανένας ποτέ άνθρωπος δε θα μπορέσει να γράψει για μένα, για τη μάνα του Σταυρωμένου, που σήμερα ώρα  τρεις κι ένα λεπτό της φοβερής Παρασκευής βρίσκεται μόνη ανάμεσα στους Ρωμαίους στρατιώτες, κάτω από το σταυρό του Μοναχογιού της, που μόλις έχει ξεψυχήσει. Για μια μάνα που δεν έχει πια δάκρυα, και που η καρδιά της έχει γίνει μόρια κόκκινης σκόνης κι έχει σκορπιστεί στους πέντε ανέμους. Για μια μάνα που ‘χει μείνει δίχως όλα τα δίχως…».

Είναι αποσπάσματα, το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου, από «Τα Γράμματα της Παναγίας» του Βαγγέλη Κακατσάκη. Το κείμενο απέδωσε η γράφουσα κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αγία Μαρίνα Κολυμβαρίου. Είχαμε τη τιμή, εκτός από μένα να διαβάσουμε όλα τα γράμματα, με τις κυρίες Αριστέα Σποντιδάκη, Δέσποινα Τραχαλάκη, Βαρβάρα Γιακουμάκη, Σοφία Κοκολογιάννη και Κατερίνα Κολοκυθά, και να κοινωνήσουμε έτσι τον συγκλονιστικό, ωραίο λόγο του λογοτέχνη.
Χρόνια Πολλά
(Χανιώτικα νέα, 14.04.2017)

Παρασκευή 14 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΩΡΑ 22: 30,  ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ ΜΟΡΟ
"ΚΙ ΕΣΥ ΝΑ ΛΕΙΠΕΙΣ" ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ




Ερωφίλη – Σταύρος Σιόλας, φιλική συμμετοχή στην ανάγνωση κειμένων ο Μιχάλης Αεράκης
Μεταξύ των κειμένων και δυο "ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ"(της Μεγάλης Παρασκευής και του Μεγάλου Σαββάτου), από το ομώνυμο βιβλίο του Βαγγέλη Κακατσάκη)

Από ένα απόσπασμα απ’ τις «Γειτονιές του Κόσμου» του Γιάννη Ρίτσου εμπνευστήκαμε τον τίτλο της μουσικής παράστασης «Κι εσύ να λείπεις» συνδέοντας ποίηση και μουσική.
Την πιο φορτισμένη συναισθηματικά ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας σας προσκαλούμε σε μια διαφορετική μουσική συνάντηση, αφιερωμένη σε εκείνους που (μας) λείπου
Μόνο υπό το φως των κεριών, θα μοιραστούμε μαζί σας στίχους, μελωδίες, συναισθήματα, μνήμες σε μία κατανυκτική μουσική βραδιά με έντονη την παρουσία της απoυσίας…
  • Πολίτικο λαούτο, κιθάρα, κρουστά: Πένυ Παπακωνσταντίνου
  • Πιάνο: Γιάννης Γιαννακάκης
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Έναρξη μετά την Περιφορά του Επιταφίου γύρω στις 22.30
ΝΕΩΡΙΟ ΜΟΡΟ
Τέρμα Ακτής Ενώσεως, Παλιό Λιμάνι Χανίων
2821 040265
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
Δήμος Χανίων – Αντιδημαρχία Πολιτισμού
Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Χανίων

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ


ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ
ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ Β. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ

Ο Δήμος Πλατανιά, σε συνεργασία με την Ενορία  Κολυμβαρίου , θα παρουσιάσει το έργο του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη «Τα Γράμματα της Παναγίας» (το βιβλίο έχει εκδοθεί από την Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου, με επιμέλεια του Αντώνη Βακάκη ,το 2013).

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον Ιερό Ναό Αγίας  Μαρίνας στο Κολυμβάρι, το Σάββατο του Λαζάρου, 8 Απριλίου και ώρα 7.00 μ. μ.

Τα κείμενα από το έργο (στο οποίο ο συγγραφέας αποτυπώνει όσα αισθάνεται ,ότι θα 

ήθελε να πει η  Παναγία, ως μάνα , στο Μοναχογιό της, βιώνοντας όλα όσα έγιναν τις φοβερές εκείνες  μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας) , θα διαβάσουν κατά σειρά:



Μ. Δευτέρα..... η Αριστέα Σποντιδάκη, Κοινωνική λειτουργός,

Μ. Τρίτη .........η Δέσποινα Τραχαλάκη, Συγγραφέας,

Μ. Τετάρτη .....η Βαρβάρα Γιακουμάκη, Οικονομολόγος,

Μ. Πέμπτη ......η Σοφία Κοκολογιάννη, Εκπαιδευτικός,

Μ. Παρασκευή... η Φωτεινή Σεγρεδάκη, Λογοτέχνις,

Μ. Σάββατο.....η Αικατερίνη Κολοκυθά, Επισκ. Υγείας



Επίκαιρους ύμνους θα αποδώσει η Βυζαντινή Χορωδία του Ωδείου της Ιεράς Μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου ,(με υπεύθυνο το διάκονο Τζωρτζάκη Ιωάννη), ενώ την εκδήλωση θα συντονίσει ο εκπαιδευτικός-συγγραφέας  Βασίλης Χαρωνίτης. 

                                                                                                                                                 

Το βιβλίο,  «Τα γράμματα της Παναγίας», τα έσοδα απ’ την πώληση του οποίου διατίθενται υπέρ του Αννουσάκειου Ιδρύματος, πωλείται στο Βιβλιοπωλείο της Μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου στην Κίσσαμο .

Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

"ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ" ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ

Ήταν μια ξεχωριστή, γεμάτη κατάνυξη, βραδιά, αυτή που βίωσαν το Σάββατο 23 Απριλίου στην κατάμεστη αίθουσα του Ενοριακού Κέντρου Δραπανιά, οι Δραπανιανοί και όχι μόνο που παρακολούθησαν την παρουσίαση του έργου του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη "Τα Γράμματα της Παναγίας".




 

Τα κείμενα από το έργο ( στο οποίο ο συγγραφέας μας λέει όσα κατά την γνώμη του ήθελε να πει η  Παναγία, ως μάνα στον Μοναχογιό της, βιώνοντας τα που έγιναν τις φοβερές εκείνες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας  διάβασαν κατά σειρά: Μ. Δευτέρα η Αριστέα Σποντιδάκη, κοινωνική λειτουργός, Μ. Τρίτη η Δέσποινα Τραχαλάκη, συγγραφέας, Μ. Τετάρτη η Φωτεινή Σεγρεδάκη, λογοτέχνις, Μ. Πέμπτη η Σοφία Κοκολογιάννη, δασκάλα, Μ. Παρασκευή η ΄Πόπη Γεωργουλάκη-Παπαδάκη, δασκάλα, Μ. Σάββατο η Αργυρώ Δελή, φιλόλογος.
Επίκαιρους ύμνους θα απέδωσε η Βυζαντινή Χορωδία (υπεύθυνος ο Αντώνης Βακάκης), ενώ την εκδήλωση θα συντόνισε ο δάσκαλος Κώστας Πιτσιγαυδάκης.                                                                                                                                                       
Το έργο έχει εκδοθεί σε βιβλίο, (από την Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου)   τα έσοδα απ’ την πώληση του οποίου διατίθενται υπέρ του Αννουσακείου Ιδρύματος και πωλείται στο Βιβλιοπωλείο της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου στην Κίσαμο και στο Βιβλιοπωλείο «ΠΕΤΡΑΚΗ» στα Χανιά.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΤΟ  ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
                        «ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ» του Β. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ



Από τη Ενορία του Αγίου Νικολάου Δραπανιά Κισάμου θα παρουσιαστεί εφέτος το έργο του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη «Τα Γράμματα της Παναγίας» (έχει εκδοθεί σε βιβλίο από την Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου, με επιμέλεια του Αντώνη Βακάκη). Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Ενοριακό Κέντρο Δραπανιά, το Σάββατο του Λαζάρου, 23 Απριλίου και ώρα 7.30 μ. μ.
 


Τα κείμενα από το έργο ( στο οποίο ο συγγραφέας μας λέει όσα κατά την γνώμη του ήθελε να πει η  Παναγία, ως μάνα στον Μοναχογιό της, βιώνοντας τα που έγιναν τις φοβερές εκείνες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας) θα διαβάσουν κατά σειρά: Μ. Δευτέρα η Αριστέα Σποντιδάκη, κοινωνική λειτουργός, Μ. Τρίτη η Δέσποινα Τραχαλάκη, συγγραφέας, Μ. Τετάρτη η Φωτεινή Σεγρεδάκη, λογοτέχνις, Μ. Πέμπτη η Σοφία Κοκολογιάννη, δασκάλα, Μ. Παρασκευή η Άννα Μαρκαντωνάκη, δασκάλα, Μ. Σάββατο η Αργυρώ Δελή, φιλόλογος.
Επίκαιρους ύμνους θα αποδώσει η Βυζαντινή Χορωδία (υπεύθυνος ο Αντώνης Βακάκης), ενώ την εκδήλωση θα συντονίσει ο δάσκαλος Κώστας Πιτσιγαυδάκης.                                                                                                                                                      
Το βιβλίο,  «Τα γράμματα της Παναγίας», τα έσοδα απ’ την πώληση του οποίου διατίθενται υπέρ του Αννουσακείου Ιδρύματος, πωλείται στο Βιβλιοπωλείο της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου στην Κίσαμο και στο Βιβλιοπωλείο «ΠΕΤΡΑΚΗ» στα Χανιά.


Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΤΟ  ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
                        «ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ» του Β. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ



Από τη Ενορία του Αγίου Νικολάου Δραπανιά Κισάμου θα παρουσιαστεί εφέτος το έργο του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη «Τα Γράμματα της Παναγίας» (έχει εκδοθεί σε βιβλίο από την Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου, με επιμέλεια του Αντώνη Βακάκη). Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Ενοριακό Κέντρο Δραπανιά, το Σάββατο του Λαζάρου, 23 Απριλίου και ώρα 7.30 μ. μ.
 Τα κείμενα από το έργο ( στο οποίο ο συγγραφέας μας λέει όσα κατά την γνώμη του ήθελε να πει η  Παναγία, ως μάνα στον Μοναχογιό της, βιώνοντας τα που έγιναν τις φοβερές εκείνες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας) θα διαβάσουν κατά σειρά: Μ. Δευτέρα η Αριστέα Σποντιδάκη, κοινωνική λειτουργός, Μ. Τρίτη η Δέσποινα Τραχαλάκη, συγγραφέας, Μ. Τετάρτη η Φωτεινή Σεγρεδάκη, λογοτέχνις, Μ. Πέμπτη η Σοφία Κοκολογιάννη, δασκάλα, Μ. Παρασκευή η Άννα Μαρκαντωνάκη, δασκάλα, Μ. Σάββατο η Αργυρώ Δελή, φιλόλογος.
Επίκαιρους ύμνους θα αποδώσει η Βυζαντινή Χορωδία (υπεύθυνος ο Αντώνης Βακάκης), ενώ την εκδήλωση θα συντονίσει ο δάσκαλος Κώστας Πιτσιγαυδάκης.                                                                                                                                                      
Το βιβλίο,  «Τα γράμματα της Παναγίας», τα έσοδα απ’ την πώληση του οποίου διατίθενται υπέρ του Αννουσακείου Ιδρύματος, πωλείται στο Βιβλιοπωλείο της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου στην Κίσαμο και στο Βιβλιοπωλείο «ΠΕΤΡΑΚΗ» στα Χανιά.