Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 4ο Νηπ. Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 4ο Νηπ. Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΣΤ2 ΤΑΞΗ 11ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΣ


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Πρότυπά μας οι ήρωες και οι ηρωίδες του 1821… Ο Κολοκοτρώνης, η Μπουμπουλίνα και οι άλλοι(ες) που αγωνίστηκαν για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι! Αυτό είναι που μας λένε, χώρια όλα τ’ άλλα, τα παιδιά της Στ2 τάξης του 11ου Δημ. Σχολείου Χανίων με τις εργασίες που ετοίμασαν στην τάξη τους, με τη δασκάλα τους, την κυρία Ναυσικά Καραγιάννη, πριν κλείσουν τα σχολεία, λόγω κορωνοϊού, και που έφτασαν στον Παιδότοπο χάρις στη διευθύντριά τους, τη γνωστή τοις πάσι και για την ευρύτερη κοινωνική προσφορά της Μαρία Κληματσάκη. Αισιοδοξίας το ανάγνωσμα επί τη 199η Επετείω της Εναρξης του Αγώνα των προγόνων μας για την Ελευθερία, λοιπόν! Κανένας πανικός για τον κορωνοϊό κι όσο για τα συμβαίνοντα στον Εβρο, έχουν γνώση οι φύλακες! Από καρδιάς οι ευχαριστίες μου καλές μου συναδέλφισσες για την ανταπόκριση στην πρότασή μου και καλά μου Εκτάκια για τις υπέροχες εργασίες σας.
Ζήτω η Ελλάδα μας!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος

Ένας ήρωας της επανάστασης του 1821 που θαυμάζω είναι ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Διέθετε μοναδικό στρατηγικό νου,και ήταν πολύ έξυπνος. Ο Κολοκοτρώνης δεν ήταν διπλωμάτης ,ήταν ατίθασος και δεν συμβιβαζόταν ,είχε όμως σπουδαία πολιτικά χαρίσματα  […] Τον θαυμάζω γιατί δεν φοβήθηκε ποτέ του στη μάχη, παρ’ ότι ήρθε αμέτρητες φορές πρόσωπο με πρόσωπο με το χάρο. Δεν φοβήθηκε ούτε όταν οι Έλληνες τον καταδίκασαν σε θάνατο.Το μόνο που φοβόταν ο Κολοκοτρώνης ήταν η διχόνοια, αυτό που έζησε στη διάρκεια του αγώνα .Για αυτό και επέλεξε να τονίσει στην μεγάλη του ιστορική ομιλία στην Πνύκα στους μαθητές την αξία της ενότητας, ζητώντας τους να αποστρέφονται τη διχόνοια ,εξαιτίας της οποίας τόσα υπέφερε ο ελληνικός λαός.  Ήταν ένας ήρωας που είχε διδάξει θάρρος τολμώντας να πάρει μια απόφαση ενός ολόκληρου λαού στις πλάτες του χωρίς προσωπικό όφελος. Ήταν ΗΓΕΤΗΣ γιατί άνοιξε δρόμους για το κοινό καλό χωρίς να υπολογίζει κόστος και απώλειες. Ήταν ΗΓΕΤΗΣ γιατί έμπνευσε όχι μόνο στην εποχή του αλλά και στις γενιές του μέλλοντος. Αυτός ήταν ο Κολοκοτρώνης.  Χαράλαμπος Μαρής






Αν ήμουν ηρωίδα του 1821 θα ήθελα να είμαι η Λασκαρίνα  Μπουμπουλίνα, γιατί ήταν μια από τις σημαντικότερες ηρωίδες της ελληνικής επανάστασης .Ήταν η μόνη γυναίκα που ξόδεψε όλη της την περιουσία στον αγώνα και στην Ελλάδα δίνοντας λεφτά και παραχωρώντας τα πλοία της στου αγωνιστές .Ήταν από τις μόνες γυναίκες που είχε το θάρρος να πολεμήσει με τους συμπατριώτες  της ενώ οι άλλες κάθονταν δειλές  στα σπίτια τους. Η θέληση, η βοήθεια και η πίστη της για απελευθέρωση βοήθησαν τόσο την Ελλάδα όσο και ολόκληρη την Ευρώπη να αντισταθεί και να βοηθήσει στον αγώνα.   Ανδριανή Βασιλομανωλάκη




Όπως κάθε χρόνο, το σχολείο μας, κάνει διάφορες εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου έτσι και φέτος ετοιμαζόμαστε με χαρά και προσμονή. Οι αγαπημένες δασκάλες μας οργάνωσαν ένα θεατρικό το οποίο περιμένουμε όλοι με αγωνία να παιχτεί μπροστά σε κόσμο. […] Τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται με αυτό το θεατρικό είναι πολύ όμορφα, γιατί εξαιτίας αυτού του αγώνα είμαστε εμείς σήμερα ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ..... Ιωάννα Μπατάκη
 […] Ας βρεθούμε μπροστά στον Αθανάσιο Διάκο την στιγμή που, μπροστά στη μεγάλη θυσία, απαντά στον Ομέρ Βρυώνη, "Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω"...Ας βρεθούμε στο διάσπαρτο από πτώματα Ελλήνων και Τουρκοαιγυπτίων, πεδίο της Μάχης στο Μανιάκι, την στιγμή που σηκώνουν τον νεκρό Παπαφλέσσα κι ο Ιμπραήμ σκύβει και τον φιλά στο μέτωπο από θαυμασμό... Τελικά σε αυτό τον αγώνα είχε δίκιο ο Κολοκοτρώνης όταν έλεγε ότι ήταν θέλημα θεού να νικήσουν οι Ελληνες… « Είναι κοντά μας και βοηθάει, γιατί πολεμάμε για την πίστη μας, για την πατρίδα μας, για τους γέρους γονιούς, για τα αδύνατα παιδιά μας, για την ζωή μας, την λευτεριά μας… Και όταν ο δίκαιος Θεός μας βοηθάει ποιος εχθρός ημπορεί να μας κάνει καλά…;». Ας ελπίσουμε και σήμερα, που όλος ο κόσμος υποφέρει από την αβεβαιότητα για την εξάπλωση του θανατηφόρου ιού ,να γίνει ένα θαύμα και να βγούμε όλοι νικητές. Γιατί η ανθρώπινη ζωή είναι αυτή που αξίζει περισσότερο από όλα τα άλλα     Κλέβις  Μπαλλιού
[…] Αν ήμουν ήρωας της επανάστασης του 1821 θα ήθελα να ήμουν ο Κωνσταντίνος Κανάρης. Είχε αγάπη και πάθος για την πατρίδα του και επιθυμούσε την απελευθέρωσή της. Παρόλο που έκανε εμπορικά ταξίδια με την έναρξη της επανάστασης, άρχισε να ειδικεύεται στα πυρπολικά και αναδείχθηκε σ' έναν από τους πιο πολύτιμους πυρπολητές του ελληνικού στόλου. Τον θαυμάζω γιατί ήταν τολμηρός και ριψοκίνδυνος και δεν δίσταζε να πολεμήσει τον εχθρό ακόμα και σε περιπτώσεις που ο στόλος του ήταν λιγότερος και πιο αδύναμος απ' του εχθρού. Ένα από τα πιο σημαντικά και τολμηρά εγχειρήματά του ήταν η επιχείρηση εναντίον του αιγυπτιακού στόλου. Ακόμα μ' εκφράζει επειδή εκτός του ότι ήταν υπερήρωας στον αγώνα ήταν και εξαίρετος πολιτικός άνδρας μετέπειτα. Μακάρι να υπήρχαν τέτοιοι άνθρωποι με τέτοιο σθένος και δύναμη ψυχής και στις μέρες μας. Πέτρος Καφεσάκης   



Αν ήμουν ηρωίδα του 1821 θα ήθελα να ήμουν η θαρραλέα και τολμηρή Μπουμπουλίνα. Την επέλεξα επειδή ήταν μια από τις κορυφαίες γυναικείες μορφές της Ελληνικής Επανάστασης. Συμμετείχε ενεργά στον Εθνικό ξεσηκωμό των Ελλήνων. Ήταν η επιβλητική καπετάνισσα που πήρε μέρος σε πολλές ναυμαχίες εναντίον των Τούρκων.                                         Μελίνα Μαλιαρού 
Eπιλέγω την Μπουμπουλίνα επειδή η ζωή της μου φάνηκε ευχάριστη και εύκολη.
Είχε πολλά χρήματα ,είχε παντρευτεί 2 φορές και είχε 6 παιδιά. Αν και δεν θα ήθελα να είχα τόσα παιδιά, τη θαυμάζω πολύ.
Βοήθησε πολύ την επανάσταση δίνοντας χρήματα για εργαλεία πολέμου και καράβια.
Έκρυβε όπλα στο υπόγειο του σπιτιού της και ήταν η μόνη γυναίκα που μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Αρνήθηκε να δώσει στο γιο της χρήματα από την περιουσία τηςώστε η ίδια να βοηθήσει την Ελληνική Επανάσταση
Επίσης δεν έχασε τα χρήματα της ,γιατί τα διαχειρίστηκε με πολύ σωστό τρόπο.
Θεωρείται μια από τις δυο πιο σημαντικές γυναίκες της Επανάστασης.

                                                 Ερωφίλη Στουρνάρα

[ …] Αν εγώ ήμουν κάποιος  ήρωας της Ελληνικής επανάστασης του 1821 θα ήθελα να ήμουν ο Κάρολος Φαβιέρος .  Ήταν ένας από τους σημαντικότερους φιλέλληνες της επανάστασης .Πήρε ενεργά μέρος στον αγώνα στο πλευρό των Ελλήνων αποδεικνύοντας έμπρακτα τόσο την πίστη του στις αρχές της Ελληνικής επανάστασης όσο και τον θαυμασμό του στις αξίες του ελληνικού πολιτισμού. Ο Κάρολος Φαβιέρος επίσης ήταν διοικητής και στρατηγός του ελληνικού και τακτικού στρατού πράγμα πολύ σημαντικό για τον ελληνικό αγώνα . Κατά την γνώμη μου οφείλουμε ένα μεγάλο ποσοστό της ελευθερίας μας στις διάφορες φιλελληνικές οργανώσεις που ιδρύθηκαν τότε στην Ευρώπη και όχι μόνο   Νικόλας Μακρής – Τσαλίκης

http://www.haniotika-nea.gr/oi-iroes-toy-1821-ta-protypa-mas/









Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΑΥΤΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ "ΜΑΝΤΑΤΟ"
ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥΔΑΚΗ


Tιμή, τιμή μεγάλη, για τη Χανιώτικη Δασκαλοσύνη η απονομή στην προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Κισσάμου Άννα Στεφανουδάκη, τη σχολική χρονιά 2018-19, του βραβείου “Κούλα Κουλουμπή”, από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Ενός ξεχωριστού βραβείου που απονέμεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικό που εισάγει με τους πιο ευφάνταστους τρόπους τα παιδιά στον κόσμο του παιδικού βιβλίου. Κι αν έχει δουλέψει με τους “πιο ευφάνταστους τρόπους” για το Παιδικό Βιβλίο και γενικότερα για την Παιδική Λογοτεχνία αλλά και την Παιδική Δημοσιογραφία η ιδιαίτερα γνωστή στους αναγνώστες του Παιδότοπου, από τη φιλοξενία, πολλές φορές των “Μαντάτων” του Σχολείου της, η φίλη μου η Άννα! Μιας πρωτοποριακής μαθητικής εφημερίδας που έχει γράψει και συνεχίζει να γράφει τη δική της ξεχωριστή ιστορία… Χάρηκα πολύ με τη βράβευσή της κι έκανα μεγάλο “αγώνα” για να με βοηθήσει στο στήσιμο αυτής της σελίδας. Μάταιος ο κόπος μου! Ό,τι έγινε είναι συλλογική δουλειά… το βραβείο ανήκει σ’ όλες τις κατά καιρούς συναδέλφους μου, μου επαναλάμβανε. “Από μηχανής Θεός” η συνάδελφος της για χρόνια στο ίδιο μετερίζι του Δασκαλικού χρέους Ευανθία Ελευθεριάδου. Αυτή, να ‘ναι καλά, μου έστειλε το “σκεφτικό” της βράβευσης και το άλλο υλικό για να γίνει αυτή η σελίδα, που μου είχε γίνει… απωθημένο! Έχουμε ανάγκη από παραδείγματα, Άννα!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Από το σκεφτικό μιας βράβευσης


Το ταξίδι για τη νηπιαγωγό Άννα Στεφανουδάκη ξεκίνησε πριν από 35 χρόνια. Με πραγματική αγάπη για τα παιδιά και το βιβλίο υποστήριξε φιλαναγνωστικές δραστηριότητες από τα πρώτα χρόνια δράσης στο νηπιαγωγείο. Στόχος της ήταν η δημιουργία ενός σχολείου δημιουργικού και ανοιχτού στην κοινωνία. Η αξιοποίηση της λογοτεχνίας αποτελεί για αυτήν καθημερινό μέσο διδασκαλίας και υποστήριξης των μαθητών της, προσεγγίζοντας τους στόχους του προγράμματος του νηπιαγωγείου και υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του κάθε παιδιού μέσα από διαφοροποιημένες παρεμβάσεις. Μαζί με το Σύλλογο Γονέων εργάστηκε στην κατεύθυνση δημιουργίας σχολικού κτηρίου και τελικά το καταφέρουν μετά από πολλά χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια συγκεντρώνει πάρα πολλούς τίτλους βιβλίων (τα περισσότερα είναι της ίδιας). Το 2009 το νηπιαγωγείο μεταστεγάζεται σε νέο δικό του κτηριο. Το όραμα για δημιουργία μεγάλης δανειστικής βιβλιοθήκης υλοποιείται. Ξεκινούν εντατικότερα τα προγράμματα φιλαναγνωσίας με προσκλεκλημενο ένα συγγραφέα το χρόνο.
Παράλληλα, συμμετείχε στη διοργάνωση Εκθέσεων Βιβλίου στην Κίσσαμο σε συνεργασία με άλλους φορείς (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, Βιβλιοπωλείο Ιεράς Μητρόπολης Κισσάμου & Σελίνου, κ.ά) και υποστήριζε τις επισκέψεις σχολείων με διοργάνωση φιλαναγνωστικών δράσεων μέσα από θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, επιδαπέδια παιχνίδια κλ.π.
Το όραμα συνεχίζεται… στο πλαίσιο της ανηφορικής ανάπτυξης της αυλής, την οποία μεταμορφώνει σε ένα μικρό παράδεισο για παιδιά και γονείς και δημιουργεί υπαίθρια ανταλλακτική βιβλιοθήκη. Εμπλουτίζει το υλικό της μέσω του προγράμματος «Read & Share» της ΙΒΒΥ. Τότε, το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας ενισχύεται με την επίσκεψη κάθε μήνα ενός συγγραφέα ή εικονογράφου ή ποιητή. Η εξωτερική βιβλιοθήκη πλαισιώνεται με την παραμυθογωνιά ή το δέντρο των παραμυθιών και το τηλέφωνο των παραμυθιών (πραγματικός τηλεφωνικός θάλαμος εμπνευσμένος από το βιβλίο του Τζ. Ροντάρι «Παραμύθια από το τηλέφωνο») και πολλές ανοιχτές εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης του ευρύτερου κοινού (γονείς- τοπική κοινωνία). […]
Συγγραφείς, εικονογράφοι, ποιητές που συμμετείχαν στα προγράμματα φιλαναγνωσίας του 4ου Νηπιαγωγείου Κισσάμου είναι: Σοφία Μαντουβάλου, Νικόλας Ανδρικόπουλος, Ιωάννα Μπαμπέτα, Μάνος Κοντολέων, Άννα Κοντολέων, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Ελένη Σβορώνου, Αλέξης Κυριτσόπουλος, Μυρτώ Δεληβοριά, Βασίλης Παπαθεοδώρου, Δημήτρης Μπασλάμ, Ευδοκία Σκορδαλά-Κακατσάκη, Λίλα Καλογερή, Λεωνίδας Κακάρογλου, Γιώργος Κτιστάκης, Άγγελος Αγγέλου, Αργυρώ Μουντάκη, Σοφία Χατζή, Κυριακή Μπορμπουδάκη, Δημήτρης Τσιλινίκος, Γιώτα Αλεξάνδρου, Αργυρώ Πιπίνη.
Η δημιουργία δύο βιβλιοθηκών (δανειστικής & ανταλλακτικής- μέσα στο σχολείο και στην αυλή) αποτελούν δύο σπουδαία εγχειρήματα, τα οποία εμπνέουν και γίνονται «στέκια» για δημιουργικές φιλαναγνωστικές δράσεις.
Αξιοποιεί με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο το παιδικό λογοτεχνικό κείμενο και ήδη από το 2010 εντάσσει με ξεχωριστό και βιωματικό τρόπο το εκπαιδευτικό υλικό «Ένα γράμμα μια ιστορία» της Σοφίας Μαντουβάλου.
Το 2013 ξεκινά πρωτοποριακά τη δημιουργία και έκδοση σχολικής εφημερίδας με τίτλο «Τα Μαντάτα του 4ου Νηπιαγωγείου Κισσάμου» με την υποστήριξη στα πρώτα βήματα της εφημερίδας “Νέοι Ορίζοντες”. Δίνεται η δυνατότητα για παραγωγή κειμένων, ρεπορτάζ και φωτορεπορτάζ. Προσκαλούνται δημιοσιογράφοι, αρθρογράφοι, εκδότες. Συνεχίζεται μέχρι και σήμερα και αριθμεί πλέον 20 φύλλα έχοντας αποσπάσει πολλές διακρίσεις. Μέσα από την εφημερίδα αξιοποιείται η παιδική λογοτεχνία αλλά και προωθείται η φιλαναγνωσία.
Συνδέει τα προγράμματα φιλαναγνωσίας με τη δημιουργία θεατρικών παραστάσεων στις οποίες προσπαθεί να εμπλέξει πολλές μορφές τέχνης. Τα λογοτεχνικά έργα εμψυχώνονται, δραματοποιούνται και αποτελούν αφορμή για ευαισθητοποίηση του κοινού. Ταυτόχρονα, στην παράσταση προσπαθεί να επιτύχει και την παρουσία ή τη συμμετοχή του συγγραφέα.
Μια ιδιαίτερη και σημαντικότατη ενέργεια είναι η συνεργασία με τη αρχαιολόγο και συγγραφέα Κούλα Μπορμπουδάκη. Δημιουργήθηκε στην αυλή του νηπιαγωγείου από την αρχαιολόγο μια προσομοίωση ανασκαφής Μινωικού Σπιτιού. Λειτουργεί κάθε χρόνο με τη βοήθεια της αρχαιολόγου σε ένα πλαίσιο σύνδεσης με τον τοπικό πολιτισμό. Το βιωματικό αυτό πρόγραμμα υποστηρίζεται ταυτόχρονα από ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που εμπεριέχει διάφορα είδη βιβλίων (πληροφοριακά, εγκυκλοπαίδειες, ιστορίας, μυθολογίας). Στο σημείο αυτό η δημιουργική αυτή νηπιαγωγός έχει καταφέρει να συνδέσει το περιβάλλον με την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό και το παιδικό βιβλίο.
Το ταξίδι δε σταματά. Έχουν ανοιχτεί πολλοί δρόμοι. Όλες αυτές οι ενέργειες είχαν σαν αποτέλεσμα τα προγράμματα φιλαναγνωσίας να ανήκουν στην ταυτότητα του σχολείου και να χαρακτηρίζουν την κουλτούρα του. Από το 2008 έως το 2018 οι δράσεις δημιουργικής αξιοποίησης του παιδικού βιβλίου στην περιοχή της Κισσάμου είναι άμεσα συνδεδεμένες με το όνομα της νηπιαγωγού Άννας Στεφανουδάκη και η ίδια αποτέλεσε και συνεχίζει έως και σήμερα να αποτελεί την κινητήρια δύναμη για να συνεχίσουν όλοι, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί να εμπλέκονται και να συμμετέχουν σε δράσεις αξιοποίησης της παιδικής λογοτεχνίας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ
Η κ. Άννα Στεφανουδάκη παραλαμβάνοντας το βραβείο συγκινημένη πρώτα απ’ όλα ευχαρίστησε τους δημιουργούς των βιβλίων γιατί μαζί ταξίδεψαν τόσα χρόνια. Έπειτα, ευχαρίστησε τους συνάδελφους της ονομαστικά παλιούς και νέους και την κ.Κασσωτάκη (Πρώην Σχολικό Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής Χανίων) με τους οποίους έκανε μαζί αυτό το ταξίδι. Ένα ταξίδι που ξεκίνησε όπως είπε από τότε που πρωτοδιορίστηκε και τότε αυτό που ήθελε να περάσει στα παιδιά ήταν η αγάπη για τα βιβλία. …