Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. Μάλεμε. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. Μάλεμε. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


 ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΛΕΜΕ
ΠΑΜΕ ΠΟΛΩΝΙΑ ΜΕ ΞΕΝΑΓΟ ΤΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Πάντα ανοιχτη η “πρόσκληση” που απηύθυνε ένα από τα παιδιά του Δημ. Σχ. Μάλεμε, η Βικτώρια Γιακούμπιετς, με τη λήξη της περασμένης σχολικής χρονιάς να επισκεφθούμε την πατρίδα της, την Πολωνία. Στο τέλος μιας εργασίας της που έχει φτάσει καιρό τώρα, στον Παιδότοπο. Στην τρίτη τάξη του Δημ. Σχ. Μάλεμε πήγαινε πέρυσι η Βικτώρια κι ένιωσε μεγάλη χαρά, όταν κάποιες Δευτέρες στο Ολοήμερο Τμήμα (δάσκαλος ο γνωστός μας Μύρων Παναγιωτάκης) παρουσιάστηκαν οι ομορφιές και τα κάστρα της χώρας της κι ένα πρωϊνό έγινε ένα σχετικό αφιέρωμα… Για την Πολωνία, λοιπόν, ο λόγος, στον σημερινό Παιδότοπο…
Ευχαριστούμε κύριε Μύρωνα και Βικτώρια. Ευχαριστούμε παιδιά του Ολοήμερου τμήματος του Δημ. Σχολείου Μάλεμε!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Με λένε Βικτώρια και πηγαίνω στη Γ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Μάλεμε και είμαι από τη φανταστική Πολωνία.” Κάποιες Δευτέρες στο ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας παρουσιάστηκαν οι ομορφιές και τα κάστρα της Πολωνίας κι ένα πρωινό στην αυλή αφιερώσαμε λίγο χρόνο πάλι για την Πολωνία.
Φέτος γιορτάσαμε τις Σέρρες, τη Σλοβακία και την Πολωνία. Η Πολωνία είναι πολύ μεγάλη και πράσινη χώρα με μεγάλα βουνά, ποτάμια, λίμνες αλλά και παραλίες. Βέβαια τον χειμώνα κάνει πολύ κρύο με πολλά χιόνια και το καλοκαίρι δεν είναι τόσο ζεστό όπως στην Ελλάδα.





Οι Πολωνοί αγαπούν πολύ την Ελλάδα και κάθε καλοκαίρι έρχονται για διακοπές. Αγαπούν πολύ και την Κρήτη.
Οι περισσότεροι Ελληνες ξέρουν την Κρακοβία γιατί εκεί πηγαίνουν οι περισσότεροι τουρίστες. Όμως η Πολωνία έχει κι άλλα ωραία μέρη όπως το Πόζναν, το Γκτανσκ, το Λούμπλιν, το Βρότσλαβ και άλλα.
Η Πολωνία έχει και πολύ ωραία μέρη για να κάνει κάποιος σκι. Αυτό το μέρος είναι τα βουνά Τάτρα δίπλα στη Σλοβακία. Από το Ζακοπάνε ξεκινούν μονοπάτια που φτάνουν τα 300 χιλιόμετρα και εκεί βρίσκεται και το φανταστικό κάστρο του Niedzica.
Το αγαπημένο μέρος του κυρίου Μύρωνα είναι η περιοχή της Ματζουρίας με λίμνες, ποτάμια, ποταμόπλοια, ξύλινα σπιτάκια δάση, μανιτάρια, βατόμουρα και μύρτιλλα.
Στην Κρακοβία υπάρχει κι εκεί κάστρο, σπηλιά δράκου κι ένα τεράστιο πάρκο με κήπους, κύκνους και πάπιες. Αμα έχετε παιδιά να πάτε και σε ένα κτήριο με παπαγάλους. Τους κρατάς και τους ταΐζεις.
Τα Χριστούγενα η πλατεία της Κρακοβίας στολίζεται και γίνεται διαγωνισμός Φάτνης. Στην Πολωνία υπάρχουν αλατωρυχεία (Βιελίτσκα) όπου οι εργάτες έχουν στολίσει φανταστικά αγάλματα.
Το μεγαλύτερο κάστρο της Ευρώπης βρίσκεται στη Βόρεια Πολωνία και είναι το Μάλμπορκ. Είναι χτισμένο από τούβλα.
Μη νομίζετε όμως ότι δεν μπορείτε να κάνετε μπάνιο στην Πολωνία. Με ποδήλατο πηγαίνετε σε λίμνες, ποτάμια αλλά και στις τρεις ενωμένες πόλεις Γκτύνια – Σοπότ – Γκτανσκ ή στο Debki.
Σε κάποιες παραλίες κολυμπώντας μπορείτε να περάσετε στη… Γερμανία και να γυρίσετε πάλι πίσω.
Με ποδήλατο διασχίζεις όλη την Πολωνία από το Κατοβίτσε μέχρι το Γκτανσκ.
Η Πολωνία έχει λαχταριστά γλυκά και φαγητά όπως το πιερόγκι (pierogi) γεμιστά ζυμαρικά με κρέας και τυριά, τα κλούσκι που φτιάχνονται από πουρέ πατάτας που είναι στρογγυλά με μια τρυπούλα στη μέση, οι σούπες από λάχανο, παντζάρια και η σούπα ζούρεκ (zurek) με λαχανικά και λουκάνικα.





Η Βαρσοβία είναι η πρωτεύουσα της Πολωνίας. Είναι χτισμένη στον ποταμό Βιστούλα με πλατείες, ωραίες γειτονιές όπως η Praga, μουσεία όπως του Κοπέρνικου, πάρκα όπως το Λαζένκι, εκκλησίες και άλλα.
Αγαπημένοι φίλοι μου στην Πολωνία είναι ο Μπόλεκ κι ο Λόλεκ. Δύο φίλοι που κάνουν εκδρομές και αστεία αλλά είναι πάντα φίλοι και βοηθούν ο ένας τον άλλο κι ένα σκυλάκι ο Ρέξιο (Reksio) που ζει πολλές περιπέτειες με τα άλλα ζωάκια – φίλους του.
Σας ευχαριστώ πολύ κι ελπίζω να σας δω στην Πολωνία.
Βικτώρια Γιακούμπιετς


Πολωνία (πληροφορίες)
H Πολωνία είχε και έχει πάντα πολλούς επιστήμονες συγγραφείς, ποιητές, αστρονόμους, μουσικούς, αθλητές και ιστορικά πρόσωπα. Ο Νικόλαος Κοπέρνικος ήταν ο πιο διάσημος αστρονόμος κι ο Φρεντερίκ Σοπέν από τους σπουδαιότερους μουσικούς πιανίστες.
Φρεντερίκ Σοπέν λέγεται κι ένα από τα αεροδρόμια της Βαρσοβίας.
Η Πολωνία δυόμισι φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα 312.679 τ.χ. και 38,5 εκ. κατοίκους ανάμεσα στη Γερμανία, Τσεχική Δημοκρατία, Σλοβακία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Λιθουανία, Ρωσική Ομοσπονδία ανήκει στην Ε.Ε., έχει νόμισμα το ζλότι, ευγενικούς ανθρώπους, φανταστική ιστορία και πρέπει όλοι να την επισκεφτούν.
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 20.10.2018)΄

http://www.haniotika-nea.gr/pame-polonia-me-xenago-ti-viktoria/

Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


Ε'ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΛΕΜΕ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΣΕΡΡΩΝ

Τον Νομό Σερρών μας καλούν να γνωρίσουμε στον σημερινό Παιδότοπο οι μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μάλεμε. Μέσα από την εργασία τους “Ταξιδεύοντας στις Σέρρες με την Ε’ Δημοτικού Μάλεμε”. Για μια επιμελημένη αλλά και κατατοπιστική εργασία, που έκαναν προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, πρόκειται. Για μια εργασία “δώρο”, κατά κάποιο τρόπο, στον διευθυντή του Σχολείου τους που είναι από τα Σέρρας. Δώρο και για τους αναγνώστες του Παιδότοπου, όμως… Να ’ναι καλά ο γνωστός και από άλλες εργασίες μαθητών του δάσκαλός τους Μύρων Παναγιωτάκης, που είχε την πρωτοβουλία του “εγχειρήματος”. Οντως θαυμάσιο το αποτέλεσμα που προέκυψε και σε συνεργασία με το 7ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών. Συγχαρητήρια και γι’ αυτό!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος




[…]Στα βουνά των Σερρών ανθίζουν μερικά από τα ομορφότερα και σπανιότερα αγριολούλουδα της Ελλάδας όπως το γαϊδουράγκαθο.
Ο ταξιδιώτης μπορεί να κάνει και ιαματικά λουτρά στη Νιγρίτα, στο Σιδηρόκαστρο και μερικά μέτρα πριν τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στο Αγκιστρο.
Υπάρχει χιονοδρομικό κέντρο (Λαϊλιάς), μοναστήρια, καλλιέργειες σπιρουλίνας και όμορφα τοπία καλλιέργειας ελαιοκράμβης (ενεργειακό φυτό).
Στις Σέρρες μπορεί να θαυμάσει κάποιος τις εκδηλώσεις που κάνουν οι κάτοικοι σε όλα τα χωριά τιμώντας τις παραδόσεις τους όπως τα ποντιακά έθιμα, καρναβάλια (στο Φλάμπουρο), γιορτή Αγίου Γερωγίου, αγώνες πάλης στη Μαυροθάλασσα και άλλα πολλά.
Δε θα μείνει κανείς νηστικός στις Σέρρες. Οι Σερραίοι ξέρουν να τρώνε και φημίζονται για τους ακανέδες, τις μπουγάτσες, χασλαμάδες.
Ένας περιηγητής λοιπόν θα έχει σίγουρα την ευκαιρία ν’ ανακαλύψει πάρα πολλά όταν επισκεφθεί τις Σέρρες όπως μας λέει ο Μιχάλης μας (Μιχάλης Καλλιπολίτης – Ε’ τάξη) που μας έφερε τόσες πληροφορίες για τις Σέρρες.
Και ποιος ξέρει; Κάνοντας βόλτα στις Σέρρες, μπορεί να συναντήσει κανείς τους κ. Θανάση και Μύρωνα να πίνουν τσίπουρα σε κάποια πλατεία εκεί, συνοδεύοντάς τα με λουκάνικα Τζουμαγιάς.
Ευχαριστούμε και τους 19 μαθητές της Ε’ τάξης του 7ου Δημοτικού σχολείου Σερρών για το καταπληκτικό υλικό που μας έστειλαν, με τόσες πληροφορίες για το νομό τους, καθώς και το δάσκαλο τους κύριο Αντώνη Διαμαντίδη.


Οι μαθητές της Ε’ τάξης του Δημ. Σχ. Μάλεμε: Αντριάννα, Πάμελα, Γιώργος Γ., Γιώργος Δ., Μιχάλης, Ελευθερία, Μαρία Σ., Μαρία Π., Τοντόρ, Ειρήνη, Τσβετελίνα Ε., Τσβετελίνα Ρ., Πέτρος, Κατερίνα, Θρασύβουλος, Ντενίσα.






O νομός Σερρών είναι ένας από τους μεγαλύτερους νομούς της Ελλάδας. Ανήκει στη Μακεδονία και συνορεύει βόρεια με τη Βουλγαρία και την Π.Γ.Δ.Μ., ανατολικά με τους νομούς Δράμας και Καβάλας, δυτικά με τους νομούς Θεσσαλονίκης και Κιλκίς. Νότια βρέχεται λίγο από τον Στρυμωνικό κόλπο στην περιοχή των Κερδυλίων. Εχει έκταση 3.967 τ.χ. και πληθυσμό 180.000 κατοίκους. Πρωτεύουσα είναι η πόλη των Σερρών.
Το Ρούπελ ξεκίνησε να κατασκευάζεται την περίοδο 1913 – 1914 μετά από πρόταση του Ι. Μεταξά αντισυνταγματάρχη του Μηχανικού. Ηταν οχυρό, ένα σύνολο από επιφανειακά και υπόγεια έργα κατασκευασμένα από μπετόν αρμέ. Περιελάμβανε πολυβολεία, παρατηρητήρια, καταφύγια, σκέπαστρα και άλλα.
Έπαιξαν σπουδαίο ρόλο στην άμυνα της χώρας. Ακόμα και οι Γερμανοί εντυπωσιάστηκαν από την αντοχή των έργων.

Η E’ τάξη του Δημοτικού σχολείου Μάλεμε αυτή τη σχολική χρονιά κάνοντας Γεωγραφία Ελλάδας, αποφάσισε να τιμήσει τον νομό Σερρών, για να χαρεί κι ο διευθυντής του σχολείου μας, ο κύριος Θανάσης (Σακελλαρίδης), ο οποίος είναι και ο ίδιος από τις Σέρρες.







Ολη τη διάρκεια της χρονιάς βλέπαμε μέσα από τον υπολογιστή της τάξης μας περιοχές του Νομού Σερρών και δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πόσες ομορφιές έχει η περιοχή αυτή της Μακεδονίας.
Ξεκινώντας από τα σύνορα με τη Βουλγαρία, θα συναντήσουμε το οχυρό Ρούπελ όπου εκεί γίνονταν σπουδαίες μάχες με τους Έλληνες στρατιώτες να αγωνίζονται γενναία και στους δύο παγκόσμιους πολέμους.
Νοτιότερα συναντάμε την πανέμορφη τεχνητή λίμνη της Κερκίνης που σχηματίστηκε το 1932 με τη δημιουργία φράγματος στον ποταμό Στρυμόνα. Αποτελεί ιδιαίτερα προστατευόμενο υδροβιότοπο και τοπίο σπάνιας ομορφιάς με θέα το βουνό Μπέλες και την κουλάδα των Σερρών. Εκεί θαυμάζει κάποιος πουλιά, νούφαρα, ποικιλία ψαριών, ερπετά και νεροβούβαλους. Πηγαίνουν πολλοί τουρίστες (Απέχει 80 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη και 35 χλμ από τις Σέρρες).
Ανατολικά της πόλης των Σερρών συναντάμε ένα θαύμα της φύσης, το σπήλαιο της Αλιστράτης με πανέμορφους σταλακτίτες – σταλαγμίτες. Είναι από τα πλούσια σπήλαια της Ευρώπης με επισκέψιμους διαδρόμους 3 χιλιομέτρων.
Σε απόσταση αναπνοής από το σπήλαιο μπορούμε να επισκεφτούμε το φαράγγι του Αγγίτη, του σπουδαιότερου παραποτάμου του Στρυμόνα, ο οποίος αναφέρεται ήδη από τον 5° π.Χ. αιώνα από τον Ηρόδοτο.
Στο κέντρο του νομού βρίσκεται η πρωτεύουσα, οι Σέρρες με τον κουλά (Ακρόπολη), τα πάρκα του Αη Γιάννη και Αγίων Αναργύρων με ανακαινισμένα κτήρια που φανερώνουν την ιστορία της πόλης, πεζόδρομους και ωραία καταστήματα.
Νοτιότερα συναντάμε το λιοντάρι της Αμφίπολης, ένα έργο του 4ου αιώνα που στήθηκε προς τιμήν ενός από τους αξιολογότερους τριήραρχους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Λαομέδοντα. Σπουδαίος είναι κι ο αρχαιολογικός χώρος της Αμφίπολης με τις ανασκαφές να συνεχίζονται ακόμη και σήμερα.
Ο νομός Σερρών βρέχεται από λίγη θάλασσα εκεί που εκβάλλει ο Στρυμόνας και λίγοι γνωρίζουν ότι το υφάλμυρο οικοσύστημα του δέλτα του είναι εντυπωσιακό.
Χανιώτικα νέα (23.06.2018)













Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Ε'ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΛΕΜΕ
ΟΙ ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ


Φίλες και φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
“Η Ε’ τάξη μαζεύει κάστανα στα Παλαιά Ρούματα”, ο τίτλος της επιμελημένης εργασίας των μαθητών της Ε’ τάξης του Δημ. Σχ. Μάλεμε, μέρη της οποίας φιλοξενήθηκαν στον Παιδότοπο της 20ης Ιανουαρίου τ.ε. “Οι Γενναίοι Πυροσβέστες”, ο τίτλος μιας άλλης εξίσου όμορφης, πλην όμως σε άλλο μήκος κύματος, εργασίας τους, μέρη της οποίας φιλοξενούνται σήμερα. Από εργασία σε εργασία και από έκδοση σε έκδοση (καθοριστική η βοήθεια της “αγαπημένης” τους κυρίας Πόπης Μαραγκουδάκη – Κελαϊδή, που μεταφέρει τα κείμενα και τις ζωγραφιές τους στον υπολογιστή) τα Πεμπτάκια του Μάλεμε, χάριν των οποίων υπάρχει και λειτουργεί ως δάσκαλος ο φίλος μου ο Μύρων Παναγιωτάκης. Πάντα καλοδεχούμενες οι “δημιουργίες” τους!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

Οι (πιθανοί μελλοντικοί πυροσβέστες) μαθητές και μαθήτριες: Γιώργος, Πέτρος, Θρασύβουλος, Πάμελα, Ειρήνη, Ντενίσα, Θοδωρής, Μιχάλης, Μαρία, Ανδριάννα, Μαρία, Τσβετελίνα, Κατερίνα, Γιώργος, Ελευθερίτσα.

Ποτέ δεν ξεχνάμε τους πυροσβέστες που έδωσαν τη ζωή τους όταν έσβησαν τις φωτιές στην Ελλάδα και αλλού όπως στους Δίδυμους Πύργους στις Η.Π.Α. στις 11 Σεπτεμβρίου 2001.
Αφού μιλήσαμε στην τάξη διαβάσαμε τα “σκέφτομαι και γράφω”, είδαμε βιντεάκια στον υπολογιστή μας, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να καλέσουμε τους πυροσβέστες στη μεγάλη αυλή του σχολείου μας, να μας δείξουν τον εξοπλισμό τους και εμείς να τους χαρίσουμε το πυροσβεστικό μας περιοδικό, τις κάρτες μας, το κολλάζ μας, τους σελιδοδείκτες μας και τα πυροσβεστικά μας αμαξάκια κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.
Τους Ευχαριστούμε πολύ!!!
Δημοτικό Σχολείο Μάλεμε
Ε’ Τάξη 2017 – 2018

Eνα από τα πιο αγαπημένα επαγγέλματα όλων των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο είναι αυτό του πυροσβέστη και όλοι τους αγαπάμε.
Ο πυροσβέστης είναι πολύ δύσκολο επάγγελμα. Πρέπει να είσαι γενναίος και υπομονετικός για να είσαι πυροσβέστης. Ο πυροσβέστης μπορεί να σβήνει φωτιές και να σώζει ανθρώπους και ζώα. Μερικοί πετάνε με αεροπλάνα για να σβήνουν τις φωτιές.
Αν δεν υπήρχαν πυροσβέστες θα ήμασταν (Κρήτη) ένα κατακαμένο νησί. Μας βοηθάνε και στα τροχαία ατυχήματα γιατί απεγκλωβίζουν τους ανθρώπους.
Μαρία

Πριν λίγο καιρό η Μάνδρα Αττικής καταστράφηκε από τις πλημμύρες. Πολλοί άνθρωποι έχασαν τα σπίτια και τις περιουσίες τους. Σχολεία δεν λειτουργούν κανονικά ακόμα και το χειρότερο είναι ότι κάποιοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Ομως οι πυροσβέστες ήταν εκεί κι έκαναν ό,τι μπόρεσαν κι έτσι γλιτώσαμε τα χειρότερα. Ολοι για ακόμα μια φορά τους θαύμασαν!
Ε’ τάξη

Εγώ θα ήθελα να δω από κοντά πυροσβέστες. Υπάρχουν και γυναίκες πυροσβέστες. Οι πυροσβέστες έρχονται και μετά από σεισμούς. Πάντως στη ζωή μου δεν χρειάστηκε ποτέ η Πυροσβεστική.
Μιχάλης

Οι πυροσβέστες έχουν μεγάλο εξοπλισμό στολές, κράνη, φακούς, τσεκούρια, σκάλες, σχοινιά, αυτοκίνητα, αεροπλάνα, ελικόπτερα, βάρκες και πολλά άλλα.
Ανεβαίνουν σε βουνά κατεβαίνουν σε πηγάδια, χρησιμοποιούν ανεμόσκαλες, ανοίγουν στοές σε ερείπια, βγάζουν ανθρώπους από ασανσέρ σε πολυκατοικίες ή φίδια απο διαμερίσματα.
Πάντα θαυμάζουμε τους πυροσβέστες όταν είμαστε στις παραλίες και βλέπουμε κοντά μας τα αεροπλάνα ή τα ελικόπτερα να χαμηλώνουν και να γεμίζουν νερό για να σβήσουν κάποια φωτιά.
Ολοι χειροκροτούν τους πυροσβέστες όταν πολλές φορές καταφέρνουν να βγάλουν ανθρώπους από κατεστραμμένα κτήρια μετά από σεισμούς. Σε αυτό βοηθούν και οι πυροσβεστικοί σκύλοι.

Το επάγγελμα του πυροσβέστη είναι επικίνδυνο γιατί πολλές φορές κινδυνεύει και η δική του ζωή.
Σώζει ζωές, σπίτια, δάση και περιουσίες.
Μόνο οι γενναίοι άνθρωποι γίνονται πυροσβέστες. Θα μου άρεσε να ήμουν πυροσβέστης αλλά είμαι μικρός ακόμα και μπορώ να αποφασίσω στο μέλλον.
Το Καλοκαίρι οι Πυροσβέστες έχουν πολλή δουλειά. Πρέπει όμως κι εμείς να προσέχουμε όταν ανάβουμε φωτιές στα δάση και στα χωράφια.
Ολοι προσπαθούν “ν’ ανοίγουν” τους δρόμους όταν ακούνε τις σειρήνες των πυροσβεστικών αυτοκινήτων γιατί ξέρουν ότι πάντα κάποιος κινδυνεύει.
Μπορεί το επάγγελμα του πυροσβέστη να φαίνεται εύκολο όμως στην πραγματικότητα είναι δύσκολο.
Όταν συμβαίνουν πλημμύρες, φωτιές, τροχαία ή Πυροσβεστική είναι πάντα εκεί για να μας σώζει. Είμαι πολύ χαρούμενη που η πυροσβεστική τους σώζει όλους και όλοι πρέπει να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Κατερίνα