Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. Ναυστάθμου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. Ναυστάθμου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Γ1 ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΑΥΤΑΘΜΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΓΙΟΡΤΗ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο, Καλά Φώτα και Καλή Χρονιά!
Στη μεθαυριανή μεγάλη των Φώτων γιορτή είναι αφιερωμένος ο πρώτος για τη φετινή χρονιά Παιδότοπος. Στην κεντρική του θέση η εικόνα της Βάφτισης του Χριστού, έργο του Φώτη Κόντογλου και γύρω απ’ αυτήν τα σχετικά “φωτεινά” κείμενα των παιδιών της Γ1 τάξης του Δημ. Σχολείου Ναυστάθμου Κρήτης διανθισμένα με κάποιες απ’ τις ζωγραφιές τους. Να ‘ναι καλά και αυτά και η δασκάλα τους, η κυρία Μαριλένα Γεωργαντά που ανέλαβε να υλοποιήσει την πρόταση μου, όπως και ο διευθυντής του Σχολείου Αριστόκριτος Τωμαζινάκης. Ξεχωριστός ο εορτασμός των Φώτων στη Σούδα, όπου έχει την έδρα του ως γνωστό ο Ναύσταθμος Κρήτης… Να γιατί είναι “φωτεινά” τα κείμενα των συγκεκριμένων παιδιών.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος




Τα Φώτα, δηλαδή η βάπτιση του Ιησού, είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της εκκλησίας μας. Ονομάστηκαν έτσι γιατί ο Χριστός γεννήθηκε για να φέρει το φως στη ζωή μας. Ένα από τα έθιμα των Φώτων είναι το να λένε τα κάλαντα. Επιπλέον, ένα ακόμη έθιμο είναι όταν ο παπάς πετάει τον σταυρό στη θάλασσα και κολυμβητές πέφτουν στα νερά να τον πιάσουν. Αυτός που θα τον πιάσει πρώτος θεωρείται ευλογημένος. Συμβολίζει τον τρόπο που βαπτίστηκε ο Χριστός. Επίσης δείχνει πως όπως βουτώντας στη θάλασσα ξεπλενόμαστε έτσι και η χριστιανική πίστη μέσω των διδαγμάτων της μας ξεπλένει από τις αμαρτίες μας. Πιστεύω πως είναι μια σημαντική γιορτή της εκκλησίας μας.
Σαψαλάκης Θάνος

Ένα έθιμο των γιορτών είναι τα Φώτα. Πώς τα γιορτάζουν; Τα γιορτάζουν με το να ανάβουν φαναράκια και τα αφήνουν να πετάξουν πολύ ψηλά. Όταν δεν μπορούμε  να τα δούμε, σημαίνει ότι έχουν πάει στον ουρανό. Έτσι γιορτάζουμε τα φώτα των πνευμάτων.

Πρίτσας Γιώργος




Τη γιορτή των Φώτων τη γιορτάζουμε επειδή έφερε ο Χριστός το φως στη ζωή των ανθρώπων. Οι άνθρωποι που βουτάνε στα κρύα νερά, νιώθουν πιο καθαροί.  Εμένα μου αρέσει που χτυπάει η πόρτα εκείνη τη μέρα για να πουν τα κάλαντα.

Τριανταφύλλου Ραφαέλα

Η γιορτή των Φώτων είναι μια γιορτή που ο Χριστός βαπτίστηκε στη θάλασσα και εμείς γιορτάζουμε τα Θεοφάνεια. Βουτάω και εγώ κάθε χρόνο τέτοια μέρα για το άγιο πνεύμα όπως είμαι αποφασισμένος να κάνω και φέτος.

Τζανακόπουλος Αντώνης


Η γιορτή των Φώτων είναι σημαντική γιατί βαπτίστηκε ο Χριστός και είναι σαν να βαπτιζόμαστε και εμείς εκείνη τη μέρα. Οι άνθρωποι που βουτάνε να πιάσουν τον σταυρό που ο παπάς έχει ρίξει στη θάλασσα, δεν νοιάζονται για το κρύο. Πιστεύουν στο Χριστό και το κάνουν από και με αγάπη.

Κεράνη Άννα


Τα Φώτα είναι μια γιορτή του Χριστιανισμού. Είναι η μέρα που ο Χριστός βαπτίστηκε. Μου αρέσει που ο παπάς πετάει τον σταυρό στη θάλασσα και κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να τον πιάσουν.
Σπυροπούλου Αναστασία




Τα Φώτα είναι μια γιορτή πίστης στο Χριστιανισμό. Η Σούδα είναι ένα προάστιο των Χανιών και υπάρχει λιμάνι. Εκεί κάθε χρόνο άνθρωποι βουτάνε στα παγωμένα νερά για να πιάσουν τον σταυρό που πετάει ο παπάς. Αυτό τους καθαρίζει από τις αμαρτίες τος.
Μούτουπας Ανέστης

Τα Φώτα είναι ένα έθιμο των Χριστιανών. Είναι η γιορτή βάπτισης του Χριστού. Τη μέρα εκείνη πετάγεται στη θάλασσα ένας σταυρός και πολλοί άνθρωποι βουτάνε να τον πιάσουν παρά το κρύο νερό της θάλασσας.
Παπαδάκη Μαρία – Χριστίνα

Ένα έθιμο των Φώτων είναι το πέταγμα του σταυρού στην θάλασσα που πολλοί χριστιανοί βουτάνε για να τον πιάσουν και να γιορτάσουν το Άγιο Πνεύμα.
Φωκιανός Νίκος

Το έχω παρακολουθήσει ως έθιμο και είναι ένα πολύ όμορφο γεγονός και αξίζει να το δει κανείς. Τα Φώτα όμως σημαίνουν ότι βουτάς στο κρύο νερό για να απελευθερωθείς από τις αμαρτίες σου. Αυτός που πιάνει τον σταυρό θεωρείται ευλογημένος.
Κορτέσας Νικόλας

Τα Φώτα είναι μια όμορφη γιορτή με πολλά έθιμα. Ένα από αυτά είναι που πετάμε τον σταυρό στη θάλασσα. Το κάνουμε αυτό για να τιμήσουμε τον Ιησού, για να φύγουν τα άσχημα πνεύματα. Έτσι και οι Χριστιανοί βαπτίζουν το μωρό τους στην κολυμπήθρα που ο παπάς αγιάζει το νερό.
Τσαγγαρά Σαββίνα

Τα Φώτα είναι μια γιορτή που τα περισσότερα παιδιά λένε τα κάλαντα. Επίσης, ο παπάς πετάει τον σταυρό στην θάλασσα και οι άνθρωποι εκεί βουτάνε για να τον πιάσουν.  Οι άνθρωποι βουτάνε για την πίστη τους στον Θεό και γιατί έχουν θέληση. Εκείνη τη μέρα βαπτίστηκε ο Χριστός.
Συμεωνίδης Στέφανος

Η γιορτή των Φώτων είναι ένα ξεχωριστό γεγονός για τον Χριστιανισμό. Στις περισσότερες πόλεις τη Ελλάδας τα δύο μεγαλύτερα έθιμα είναι όταν ο παπάς πετάει τον σταυρό στη θάλασσα και πολλοί άνθρωποι πηδάνε στη θάλασσα για να πιάσουν το σταυρό για ευλογία και για το άγιο πνεύμα. Επίσης ο Ιορδάνης ποταμός που βαπτίστηκε ο Χριστός εκείνη τη μέρα γυρίζει προς τα πίσω.
Φαληδέας Δημήτρης
Τα Φώτα είναι μια γιορτή που βαπτίστηκε ο Χριστός. Η βάπτιση του Χριστού είναι ένα σημαντικό γεγονός γιατί είναι σαν να βαπτίστηκε ένα <<φως>> που ήρθε στον κόσμο. Άνθρωποι που βουτάνε στη θάλασσα εκείνη τη μέρα, κατεβάζουν τον εγωισμό τους και δείχνουν την πίστη τους. Έτσι βαπτίζονται και τα παιδιά στο νερό από τον παπά όπως και ο Χριστός από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Τέλος ονομάστηκαν Φώτα επειδή ήρθε ένα <<φως>> στον κόσμο και το γιορτάζουμε διότι ήταν ένα δώρο για τους ανθρώπους και την Παναγία.
Παππά Δέσποινα

Τα Φώτα είναι ένα έθιμο των ορθόδοξων Χριστιανών. Αγιάζεται το νερό εκείνη τη μέρα και λάμπει το σύμβολο της πίστης μας, που είναι ο σταυρός. Τα Θεοφάνεια συμβολίζουν την αποκάλυψη της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Χριστού, τον καθαρισμό των πιστών από τις αμαρτίες τους και την ευλογία τους από τον Θεό.


Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 4.1. 2020)



Τ


Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Δ1 ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΣΤΟΝ "ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ... 
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο! 
Στην κεντρική θέση του σημερινού Παιδότοπου μια ταχυδρομική κάρτα εποχής που αναφέρεται στους αγώνες της Κρήτης για την Ένωσή της με την Ελλάδα. Γύρω απ’ αυτήν τα αισθαντικά γράμματα που έγραψαν τα παιδιά της Δ1 τάξης του Δημ. Σχολείου ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης στον Ελευθέριο Βενιζέλο, διανθισμένα με σχετικά σκίτσα κι ένα σημείωμα της δασκάλας των, στο οποίο μας εξηγεί με τον δικό της ξεχωριστό δασκαλικό λόγο το “γιατί” και το “πώς” έφτασαν σ’ αυτά οι μαθητές της, απονέμοντας τα εύσημα στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος” για το Εκπαιδευτικό πακέτο “Ελευθέριος Βενιζέλος, Στα βήματά του…” Οχι! Δεν μπορούσα να φανταστώ καλύτερο Παιδότοπο απ’ αυτόν, όταν ο διευθυντής του εν λόγω Σχολείου και γνωστός στους αναγνώστες της στήλης Αριστόκριτος Τωμαζινάκης, μου τηλεφώνησε πριν λίγες μέρες για να μου πει ότι μια δασκάλα με τους μαθητές της που δουλεύουν ένα θέμα για την Ενωση που πιθανόν να μ’ ενδιέφερε… για δημοσίευση με αφορμή την επέτειο, στη 1η Δεκεμβρίου… Και σ’ εσένα τα εύσημα Αριστόκριτε! Κυρίως όμως στη δασκάλα, την Αννα Νικολακάκη και στους μαθητές της. Και παράδειγμα για μίμηση αυτό που έκαναν, έτσι, όπως το έκαναν… Να χαίρεσαι τους μαθητές σου, Αννα! Να χαίρεστε τη δασκάλα σας, καλά μου Τεταρτάκια του Δημ. Σχ. του Ναυστάθμου Κρήτης! Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, 
Δάσκαλος
Με οδηγό το εκπαιδευτικό πακέτο για τον Βενιζέλο Με οδηγό το εκπαιδευτικό πακέτο “Ελευθέριος Βενιζέλος, Στα βήματά του…” (σπουδαίο δημιούργημα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών Ελευθέριος Βενιζέλος) και λόγω της 1ης Δεκεμβρίου, επετείου της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα που κοντοζυγώνει… κουβεντιάσαμε μέσα στην τάξη για τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Τον Επαναστάτη, τον Πολιτικό, τον Δημιουργό, τον Μύθο… Τα παιδιά με μεράκι, προσοχή και σεβασμό δούλεψαν, με το βλέμμα στραμμένο στο παρελθόν, προσπαθώντας παράλληλα να συγκρίνουν γεγονότα του χθες με το σήμερα. «Ακουμπήσαμε» αξίες, ταξιδέψαμε σε έννοιες σπουδαίες.  Μεγάλη αποκοτιά να μελετάς τον «Γέρο – Βενιζέλο» μα… με φάρο την καθαρή ψυχή και όχημα τη μεγάλη καρδιά… τα παιδιά πάντα τα καταφέρνουν! Γράψαμε επιστολές στον «Αγαπημένο μας, Ελευθέριο…» καταθέτοντας τις σκέψεις μας. Αθώα, ειλικρινή, εύστοχα σχόλια, κάποια «μπράβο» και πολλά «ευχαριστώ»… Ευχαριστούμε για την φιλοξενία! Σας χαιρετούμε και σας αγαπούμε! Με εκτίμηση  


Η δασκάλα της τάξης Αννα Νικολακάκη
Αγαπητέ μου Ελευθέριε, ξέρω ότι προσπάθησες πολύ για να ενώσεις την Ελλάδα με την Κρήτη. Ησουν ο πιο έξυπνος που μπορούσε… Ησουν πρωθυπουργός, ήσουν δικηγόρος… πώς τα έκανες όλα αυτά; 
Με αγάπη Μπάμπης
Αγαπητέ μου Ελευθέριε,  σ’ ευχαριστώ που έκανες μεγαλύτερη την Ελλάδα. Λυπάμαι που προσπάθησαν να σε δολοφονήσουν δύο φορές…
 Με αγάπη  Ιλιάνα
Αγαπητέ Ελευθέριε,  Έκανες το όνειρό σου πραγματικότητα, έκανες την Ελλάδα μεγαλύτερη για τη δικαιοσύνη! Η Κρήτη είναι πια μέρος της Ελλάδας… Με εκτίμηση Αλέξανδρος Αγαπημένε Ελευθέριε, Ηθελα να σου πω ένα ευχαριστώ γιατί ένωσες την Κρήτη, το σπίτι μου, με την Ελλάδα.. Μπράβο που πολέμησες για να ενώσεις τα κομμάτια. Μπράβο που είχες θάρρος και μπράβο για τον κόπο που έδωσες… Νιώθω τώρα που σου μιλώ μεγάλη προσοχή και μεγάλη εκτίμηση. 
 Με μεγάλη αγάπη Νεφέλη
Αγαπημένε Ελευθέριε Βενιζέλε,  Θα ήθελα να σε γνωρίσω μια φορά. Να δω πως είναι να είσαι δικηγόρος, πολιτικός, δημοσιογράφος…. Ήσουν μοναδικός κι ευγενικός άνθρωπος. Θέλω να γίνω σαν κι εσένα! 
Με αγάπη  Σοφία, η φίλη σου!
Αγαπητέ Ελευθέριε,  Αν ήσουν άρωμα θα μύριζες σαν τα παιδιά σου. Σαν τη γυναίκα σου και τους γονείς σου… Αν ήσουν ήχος, πιστεύω πως θα ήσουν ενός αγίου. Αν ήσουν άγγιγμα, θα ήσουν μια αγκαλιά, αν ήσουν εικόνα θα ήσουν βιβλίο κι αν ήσουν αντικείμενο… γράμμα.  
Με αγάπη  Ειρήνη

Αγαπημένε μου Ελευθέριε, από τότε που γεννήθηκες, ήσουν πάντα αυστηρός με τους εχθρούς της Ελλάδας. Δε νοιαζόσουν για τον εαυτό σου, ήσουν άξιος και δυνατός. 
 Με πολλή αγάπη Λυδία
Αγαπητέ μου Ελευθέριε, Μας έμαθες πολλά. Όπως το ότι με καλή θέληση όλα μπορείς να τα καταφέρεις. Θα ήθελα να σου μοιάσω! Ελπίζω η ελευθερία να μας κρατήσει όλους ενωμένους!  Ήσουν η ελευθερία και σ’ αγαπούμε!
Με σεβασμό  Σκεύος
Αγαπητέ μου Ελευθέριε,  Ο Θεός σε προστάτεψε από τις δύο δολοφονικές επιθέσεις. Ησουν καλός με όλους τους Ελληνες. Σου στέλνουμε ευχαριστώ και μην ανησυχείς για το σπίτι σου… 
Από τον Γιώργο
Αγαπημένε μου Ελευθέριε,  πώς τα κατάφερες να ενώσεις την Κρήτη με την Ελλάδα; Είσαι τυχερός που, χάρις στον Θεό, κατάφερες να γλιτώσεις από αυτούς που σε μισούσαν.  Όταν πήγαμε στο λιμάνι των Χανιών εκδρομή, ζωγραφίζαμε, εκεί που πάτησες… Νιώθω ευγνώμων που κατάφερες να φτιάξεις την Ελλάδα.  
Με αγάπη  Θωμάς


Αγαπημένε μου Ελευθέριε,  Θέλω να σου πω πως θέλω να γίνω και γω σαν κι εσένα κι άμα ζούσες θα ήμασταν χαρούμενοι, γιατί ήσουν καλός πρωθυπουργός και γιατί αγαπάς τον Χριστό. Ηταν άδικο να σε διώξουν. Σε ευχαριστώ!
 Με αγάπη  Ειρήνη
Αγαπητέ μου Ελευθέριε,  ευχαριστούμε επειδή είμαστε τώρα ελεύθεροι χάρις σε εσένα. Σε ένοιαζε μόνο η Ελλάδα, ήταν πάνω από σένα, διάβαζες πολύ και δε σε ένοιαζε άμα σκοτωθείς!  
Από τον Αγγελο
Αγαπημένε μου Ελευθέριε,  Σε ευχαριστώ που έκανες τη χώρα μας πιο μεγάλη! Παρόλο που είμαι μικρή… εσένα θα ψήφιζα! Πάντα θα σε θαυμάζω πιο πολύ απ’ όλους τους άλλους.  
Με αγάπη Νεφέλη


Αγαπητέ Ελευθέριε,  ήσουν τόσο μορφωμένος, έκανες τόσα πράγματα… Νιώθω ότι ήσουν ένας καλός άνθρωπος γιατί ήσουν υπομονετικός και προσπάθησες πολύ. Αλεξάνδρα Αγαπητέ Λευτέρη, Σε ευχαριστώ. Είσαι σπουδαίος. Δε φοβήθηκες. Είχες την αλήθεια και το δίκιο μαζί σου… Είχες όνειρα για όλους τους άλλους. 
Παναγιώτης
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 30. 11.2019)









Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


 ΔΗΜ. Σχ. ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΑΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Εντυπωσιακό, κατά κοινή ομολογία, το διάρκειας 15’ παραστασιακό δρώμενο που παρουσιάστηκε το βράδυ του Σαββάτου 16 Μαρτίου στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”, για τον Εθνάρχη από 5 παιδιά της Στ’ τάξης του Δημ. Σχ. Ναυστάθμου Κρήτης. Μετά την απονομή των βραβείων του ΙΖ’ Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τον μεγαλύτερο Ελληνα πολιτικό που είχε θέμα “Ο πολιτισμός του Μικρασιατικού Ελληνισμού” και την αναγόρευση Εταίρων του Ιδρύματος. Σαν κατακλείδα. Γι’ αυτό το δρώμενο που τέλειωσε με το ποίημα του Κωστή Παλαμά “Μεγάλος είσαι”, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Να ’ναι καλά ο και ειδικός στο θεατρικό παιχνίδι, διευθυντής του εν λόγω Σχολείου Αριστόκριτος Τομαζινάκης για τη συνεργασία.
Πάντα άξιος, πάντα ψηλά τη σημαία της Δασκαλοσύνης, Αριστόκριτε!
Μετά βαθυτάτων βενιζελικών αισθημάτων.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος




ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΙΣΑΙ!

               Του Κωστή Παλαμά

Μεγάλος είσαι.
Κι αν περιμένεις,
γύρω ο λαός σου γνωρίζοντάς σε,
βάγια να στρώνει για να διαβαίνεις,
παιδί που θα σαι !

Μεγάλος είσαι .
Κι αν το πιστεύεις,
το μίσος που έρπει γυρεύοντάς σε,
πως δε θεριεύει κι όσο θεριεύεις,
παιδί που θά `σαι.

Μεγάλος είσαι.
Και θα πεθάνεις,
και θα σου φτύνει
κι ο τιποτένιος κι ο πεχλιβάνης
την τρανοσύνη.

Και θα πεθάνεις.
Κι άλλο, το αστέρι της τρανοσύνης σου, δε θα γίνει
παρά κεράκι σε παιδιού χέρι,
να τρεμοσβήνει.

Μόνο το ανάθεμα που θα στήσει
μια οργή στον ίσκιο, στα κόκαλά σου,
θα πάει σε ψήλος που θα θυμίσει
το ανάστημά σου







 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ:
α. σε επίπεδο γνώσεων:
Να γνωρίσουν συγκεκριμένα γεγονότα της δράσης του Ελευθέριου Βενιζέλου και να τα συνδέσουν με την ιστορική συνέχεια. Να αντιληφθούν την ανθρώπινη διάσταση της προσωπικότητας  του Ελευθέριου Βενιζέλου, μέσα από την καθημερινή του ζωή, αλλά και μέσα από τις ιδέες, τις πεποιθήσεις, τις στάσεις του, στην ιστορική του πορεία του. Να κατανοήσουν την εξελικτική πορεία της ιστορίας, η οποία βασίζεται στη δράση των ανθρώπων.
β. σε ψυχοκινητικό επίπεδο:
Να ενεργοποιήσουν τα μέλη του σώματος τους και να συντονίσουν την κίνησή τους, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Να προσανατολιστούν στον χώρο και στον χρόνο. Να καλλιεργήσουν τη σωματική τους εκφραστικότητα.  Να  επικοινωνήσουν μέσω των σωματικών αναπαραστάσεων. Να μπορούν χειριστούν τη «θεατρική σκευή» και τα αντικείμενα που θα εμπεριέχονται στη δράση, για τη δημιουργία αναπαραστατικών σημάτων και νοήματος.
γ. Σε επίπεδο ικανοτήτων/δεξιοτήτων:
Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, αντιλαμβανόμενοι την πολλαπλότητα των παραγόντων που διαμορφώνουν  τα ιστορικά γεγονότα.  Να αναπτύξουν ιστορική συνειδητότητα, προβαίνοντας σε  συσχετισμούς, αξιολογήσεις και δυνητικές γενικεύσεις. Να καλλιεργήσουν την ιστορική ενσυναίσθηση.
δ. Οι στόχοι που αφορούν την κοινωνική διάσταση, τις  στάσεις και τις αξίες:
Να αναπτύξουν την ικανότητα της επικοινωνίας, μέσα από πολλαπλούς επικοινωνιακούς κώδικες. Να μπορούν να συνεργάζονται εποικοδομητικά σε ομάδες,  για την παραγωγή μιας κοινής δράσης – έργου. Να εκτιμήσουν και να σέβονται το ιστορικό παρελθόν του τόπου τους. Να συνειδητοποιήσουν τη δική τους συμβολή στην εξέλιξη της ιστορίας, μέσα από τις δικές τους αξίες και δράσεις και να ενεργούν με γνώμονα τη θετική πρόοδο του κοινωνικού και ιστορικού γίγνεσθαι.


                                                                                                                 Ο Δ/ντής του σχολείου
                                                                                                                  Αριστόκριτος Τομαζινάκης
                                                                                                                                   (δάσκαλος)






 Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν ένας πολύ σπουδαίος άνθρωπος και πολιτικός που βοήθησε τη χώρα μας να γίνει ακόμα καλύτερη. Για εμένα το να παίζεις ένα ιστορικό δρώμενο για τον Ελευθέριο Βενιζέλο ήταν πολύ μεγάλη τιμή. Βέβαια έχει πολλές απαιτήσεις αλλά ήμουν σίγουρη ότι θα τα καταφέρω! Σε κάθε πρόβα το άγχος ανέβαινε πολύ αλλά δεν το έβαλα κάτω. Σιγά σιγά δημιουργήθηκαν και άλλα συναισθήματα όπως χαρά, αγωνία και συγκίνηση. Όταν έπαιξα μπροστά στο κοινό ήμουν πολύ αγχωμένη, τελικά τα κατάφερα και δεν αποσπάστηκα καθόλου. Μόλις τελειώσαμε και όλοι ήρθαν να μας συγχαρούν εγώ ανακουφίστηκα και το άγχος έφυγε. Μακάρι να είχα μια ακόμα ευκαιρία για ένα νέο δρώμενο.                       
Ιωάννα Μαραβέλια   
Συμμετείχα στο θεατρικό δρώμενο σχετικά με τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Από πριν ήξερα ότι ήταν πολιτικός και ότι ήθελε να ενώσει την Κρήτη με την Ελλάδα αλλά με αυτό το θεατρικό το κατάλαβα καλύτερα. Το θεατρικό δρώμενο, το ετοιμάσαμε εμείς τα παιδιά, με την βοήθεια του Δασκάλου μας. Ένοιωσα υπερηφάνεια για τον Ελευθέριο Βενιζέλο και για το καταπληκτικό δρώμενο που παρουσιάσαμε. Σας ευχαριστώ κύριε Τομαζινάκη για την εμπειρία.
Ελένη Αυγέρη

Αισθάνομαι χαρούμενη και υπερηφανη γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιασω μαζί με τους συμμαθητές μου το δρώμενο για τον μεγάλο πολιτικό Ελευθεριο Βενιζελο!! Ευχαριστώ πολύ τον διευθυντή του σχολείου μου κύριο Τομαζινακη, το ίδρυμα Ελευθέριος Βενιζέλος και την κυρία Ρια!!
Χριστίνα Μαρία Ζηκα






Όλα ξεκίνησαν τυχαία, όταν ο κος Τομαζινάκης Αριστόκριτος, ο Διευθυντής του σχολείου μας, μας μίλησε γι'αυτήν την σπουδαία προσωπικότητα τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Τότε αποφάσισα διστακτικά να συμμετέχω στο δρώμενο που με σκληρή δουλειά και θέληση δημιουργήσαμε προς τιμή του στο πλαίσιο της επετείου του θανάτου του. 
Την εμπειρία μου αυτή θα την θυμάμαι για πάντα και με κάνει να νιώθω θαυμασμό συγκίνηση και υπερηφάνεια.
                                           Έλενα Κλἀδη
Με ιδιαίτερη χαρά συμμετείχα στο δρώμενο του σχολείου μου για τη ζωή και το έργο του Επαναστάτη, Πολιτικού, Διπλωμάτη, Μεταφραστή  Ελευθέριου Βενιζέλου και με κατέλαβε δέος  για το  ήθος και το σπουδαίο έργου του. Έβαλε τις βάσεις για τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας μας και μετάφρασε τον Θουκιδίδη. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους δασκάλους μου και στο Ίδρυμα Ελ.Βενιζέλος.
                                                             Κωνσταντίνος Κακούλης

http://www.haniotika-nea.gr/parastasiako-dromeno-gia-ton-el-venizelo/







Σάββατο 20 Μαΐου 2017

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Α'ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ,:ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ, ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ






Καλοί μου φίλoι, καλό Σαββατοκύριακο!
Με δύο ελληνικά και πέντε ευρωπαϊκά σχολεία συνεργάζονται εφέτος τα παιδιά της Α’ τάξης του Δημ. Σχολείου Ναυστάθμου Κρήτης σε δύο έργα etwinning του οποίου η δασκάλα τους, η γνωστή στους αναγνώστες του Παιδότοπου και από άλλες εργασίες μαθητών της Σταυρούλα Λαδά, είναι πρέσβειρα για τη Δυτική Κρήτη. «Το πρώτο έργο “Ας δημιουργήσουμε” αφορά σε κοινές κατασκευές που κάνουν οι μαθητές και στη δημιουργία μιας κοινής ιστορίας “Οι περιπέτειες της Ελπίδας” ενώ το δεύτερο “Το χελιδόνι, πρόσφυγας ή μετανάστης” έχει να κάνει με το φαινόμενο των παιδιών προσφύγων» επισημαίνει στο σημείωμα που μου έστειλε μαζί με τις γνώμες των μαθητών της και σχετικές φωτογραφίες η καλή αυτή δασκάλα για να συμπληρώσει αμέσως μετά ότι έτσι «τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται να επικοινωνούν, να δημιουργούν και να εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες» καθώς «με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν και τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο, αφού πλέον το ίντερνετ έχει μπει για τα καλά στη ζωή όλων μας». Στ’ αλήθεια τυχερά τα Πρωτάκια του Δημ. Σχ. Ναυστάθμου που έχουν δασκάλα τους την κυρία Σταυρούλα! Ας δούμε τι μας λένε…

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Δάσκαλος
Σημείωση: Τα έργα έγιναν με τη βοήθεια της δασκάλας της Μουσικής Μαρίας Πλατσάκη και της δασκάλας των Αγγλικών Ελίνας Μπραουδάκη.

Ειρήνη Αποστολάκη: Τα δύο έργα που κάναμε φέτος, “Το χελιδόνι, πρόσφυγας ή μετανάστης” […] Στο δεύτερο, οχτώ σχολεία φτιάξαμε μαζί μία ιστορία “Οι Περιπέτειες της Ελπίδας” για ένα κοριτσάκι που ταξιδεύει σε διάφορες χώρες και γεμίζει τη βαλίτσα της με διάφορα δώρα που της χαρίζουν τα παιδιά, την αγάπη, τη φιλία, την ανοχή στη διαφορετικότητα, την υγιεινή διατροφή κ.ά. Επίσης, κάναμε πολλές ψηφοφορίες. Είναι πολύ σημαντικό όλο αυτό. Είναι μία ελπίδα για όλους μας πάνω στη γη.
SAMSUNG CAMERA PICTURES








Χριστίνα Καρανίκα: Το eTwinning για μένα είναι κάτι πολύ σημαντικό γιατί μαθαίνουμε καινούρια πράγματα και είναι μια πολύ διαφορετική τάξη από όλες τις άλλες που έχω πάει και ξέρω. Μου αρέσει πολύ που συνεργαζόμαστε με άλλα σχολεία για τα προσφυγόπουλα και τις ιστορίες που φτιάχνουμε. Με το eTwinning είναι σαν να ταξιδεύουμε σε άλλες χώρες μέσα από τον υπολογιστή.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Νικόλας Αχτάρης: Περισσότερο μου άρεσε όταν κάναμε τα παζλ μαζί με τα άλλα παιδιά στις τηλεδιάσκεψεις, οι κατασκευές και οι ψηφοφορίες Επίσης με εντυπωσίασε που φτιάξαμε τη Στέλλα, ένα προσφυγόπουλο που στείλαμε στην Ισπανία για να το φροντίσουν. Αλλά που δεχτήκαμε τον Ρομπέρτο που ταξίδεψε από την Ισπανία για να τον φροντίσουμε. Είναι ωραίο να γνωρίζεις καινούργιους φίλους από την Ισπανία.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Μελίνα Μανιάτη: Για μένα το eTwinning μού δίνει χαρά διότι συνεργαζόμαστε με άλλες χώρες, όπως την Ισπανία, την Αγγλία, την Κροατία, τη Ρουμανία, τη Γαλλία και την Πολωνία, αλλά και με άλλα σχολεία από την Ελλάδα, όπως τη Λάρισα και την Ορεστιάδα. Αυτό που θυμάμαι περισσότερο είναι η ζωγραφιά που κάναμε στον υπολογιστή μαζί με ένα σχολείο της Ισπανίας, το Σαν Βινσέντε, όπου ζωγραφίζαμε μαζί την ηρωίδα της ιστορίας μας “Οι περιπέτειες της Ελπίδας”.
Χαρούλα Κοβάνη: Εμένα μου αρέσει να συνεργαζόμαστε με τα άλλα σχολεία. Φτιάχνουμε ωραίες κατασκευές, κάνουμε συνεργατική ζωγραφική για τους ήρωες των ιστοριών που δημιουργούμε και παίζουμε με παζλ όταν συνδεόμαστε μέσω υπολογιστή με άλλες τάξεις. Μου αρέσει που φροντίζουμε τα προσφυγόπουλα που έχουμε δημιουργήσει μέσα από ιστορίες με την Ισπανία. Είναι ωραία γιατί μαθαίνουμε πολλά καινούρια πράγματα.







Μαρία-Ζωή Φουστέρη: Εμένα το πρόγραμμα του eTwinning να συνεργαζόμαστε με άλλα σχολεία μου αρέσει πολύ. Είναι ωραίο που μαθαίνουμε καινούρια πράγματα. Κάνουμε κατασκευές, ιστορίες, φτιάχνουμε τις σημαίες μας και  τραγουδάμε μαζί με τ’ άλλα παιδιά. Περνάμε ωραία.
Δημήτρης Πεπονούλας: Το πρόγραμμα εμένα μου άρεσε πολύ. Περισσότερο με εντυπωσίασε που φτιάξαμε το βιβλίο της Ελπίδας. Επίσης μου αρέσει που συνεργαζόμαστε με τις άλλες χώρες. Τέλος, οι τηλεδιασκέψεις και οι ψηφοφορίες ήταν εντυπωσιακές.
Αλέξανδρος Φανουργιάκης: Στο eTwinning μαθαίνουμε να φτιάχνουμε ψηφιακά προφίλ με avatars, χωρίς να ανεβάζουμε τις δικές μας φωτογραφίες. Διαλέγουμε το σχήμα του προσώπου, τα μάτια, το στόμα και τα μαλλιά. Το πρόγραμμά μου άρεσε πολύ. Με εντυπωσίασε που συνεργαστήκαμε με τα παιδιά από την Ισπανία και που μας έστειλαν κάρτες και γλυφιτζούρια.
Γιώργος Πατιαλιάκας: Μαζί με άλλα σχολεία φτιάξαμε μία ιστορία και μετά την εικονογραφήσαμε. Το πρόγραμμα μού άρεσε πολύ. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Επίσης ήταν πολύ ωραίο με τα ταξίδια της Ελπίδας στα άλλα σχολεία.








Βασιλική Νεράκη: Εγώ υποδέχτηκα τη Σάρα, ένα κοριτσάκι από την Ισπανία, το οποίο “φιλοξενώ” και φροντίζω, από τη στιγμή που μας το “έστειλαν” συμμαθητές μας από την Ισπανία.
Μαρίσα Μαλασπίνα: Είναι ωραίο που κάναμε κατασκευές και τις μοιραστήκαμε με τα άλλα παιδιά από άλλα σχολεία. Στις τηλεδιασκέψεις μιλούσαμε για μας και η κυρία Σταυρούλα τα έλεγε στα αγγλικά. Κρατούσαμε σημαίες και είπαμε και το τραγούδι “Τα λουστράκια” του Οδυσσέα Ελύτη με μουσική Μάνου Χατζιδάκι, που μάθαμε με τη δασκάλα της Μουσικής, την κυρία Μαρία Πλατσάκη. Μιλάει για τους Ελληνες πρόσφυγες που ήταν φτωχοί.
Μαρία Μιχαλοπούλου: Το πρόγραμμά μου φάνηκε πολύ ωραίο. Περισσότερο μου άρεσαν τηλεδιασκέψεις που κάναμε με τα άλλα σχολεία και γνωρίσαμε καινούργια παιδιά. Επίσης, μου άρεσαν και οι κατασκευές και τα παζλ που παίζαμε.
Ελένη Πραματιώτη: Εμένα το πρόγραμμα μου φάνηκε πολύ ωραίο και πολύ ενδιαφέρον. Μου άρεσαν οι κατασκευές και οι ψηφοφορίες που κάναμε για να βρούμε την καλύτερη κατασκευή των άλλων σχολείων. Επίσης, μου άρεσε όταν μιλούσαμε με τα άλλα παιδάκια και τους δείχναμε τη σημαία μας.







Στέλιος Καβράκης: Με το eTwinning μπορούμε να βλέπουμε πώς είναι άλλα σχολεία και να τους παρουσιάζουμε την τάξη, το σχολείο και την πόλη μας, τα Χανιά. Μου άρεσαν πολύ οι κατασκευές και η ιστορία της Ελπίδας που φτιάξαμε. Ακόμη, μου άρεσε που φτιάξαμε με την κυρία Ελίνα Μπραουδάκη, τη δασκάλα των Αγγλικών, το οικογενιακό μας δέντρο. Τέλος, πήραμε και δώρα από την Ισπανία, κάρτες που έλεγαν πώς περνάνε τα “προσφυγόπουλα” που φτιάξαμε,αλλά και κόκκινα γλυφιτζούρια.
Μάνος Κάτσης: Εμένα το πρόγραμμά μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Μου άρεσαν οι ιστορίες με τη Στέλλα, το κοριτσάκι που φτιάξαμε για να ταξιδέψει στην Ισπανία και να το φροντίσουν εκεί. Επιπλέον μου άρεσαν οι τηλεδιασκέψεις που κάναμε και μιλήσαμε με παιδάκια από τη Λάρισα, την Ορεστιάδα, αλλά και την Κροατία και τη Ρουμανία. Θα ήθελα να το ξανακάνω.

Χανιώτικα νέα (20.05.2017)