Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τριμάρτυρη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τριμάρτυρη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ



 Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ

«Πέντε χρονών παιδούλα/ κι όμως δε διστάζει ν’ αφήνει/ μέρα και νύχτα την εικόνα της/ και εν είδει αέρινης πνοής/ να υπερίπταται/ πάνω από την αγαπημένη πόλη/ που προστάτιδά της ανέλαβε.// Καμιά εντολή του γέροντα πατέρα της,/ κανένα παρακαλώ της ηλικιωμένης μάνας της,/ κανένας φόβος απ’ τ’ απαγορεύεται των ιερέων,/ που έχουν την κηδεμονία της,/ τίποτα δεν την εμποδίζει,/ προς μεγάλη απογοήτευση του αγιογράφου της.// Έτοιμη πάντα/ να προστρέχει σε βοήθεια/ όλων που έχουν την ανάγκη της,/ η μικρούλα Παναγιά των Εισοδίων». Το ποίημά μου “Η Παναγία των Εισοδίων” που συμπεριλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή “Τα χελιδόνια του μοναχού”, που κυκλοφορεί απ’ τα τέλη του περασμένου μήνα και σε έντυπη μορφή από το Κοινωφελές Ίδρυμα “Αγία Σοφία” και τις εκδόσεις “Πυξίδα της Πόλης”. Με αφορμή την αυριανή Μεγάλη των Εισοδίων Γιορτή…

«Χανιώτισσά μου Παναγιά, προστάτευε την πόλη/ κι εμείς σ’ ανάβουμε κεριά καθημερνή και σκόλη», η μαντινάδα που μου είχε στείλει, παραμονές της Χάρης της, πριν από εφτά χρόνια, για τη στήλη “Στα πεταχτά” που είχα τότε, ο αξέχαστος μαντιναδολόγος Ηλίας Σταματάκης. Ναι αυτή η μαντινάδα ήταν μια απ’ τις εμπνεύσεις μου για το παραπάνω ποίημα. Μαζί μ’ αυτήν και το επίγραμμα (το έγραψε ο ποιητής της “Κρητηίδας” Αντ. Αντωνιάδης) που βρίσκεται πάνω από το αφιερωμένο στα Εισόδια της Θεοτόκου κεντρικό κλίτος του Καθεδρικού Ναού της Πόλης μας, της Τριμάρτυρης: «Της Θεομήτορος ναόν, ω διαβάτα, βλέπεις,/ ον τέκνα ωκοδόμησαν πιστά της εκκλησίας/ προσφεύγοντα πτηνά δειλά εν μέσω τρικυμίας/ υπό αυτήν την πτέρυγα της ουρανίας σκέπης». Πρώτα απ’ όλα αυτή καθεαυτή η εικόνα των Εισοδίων ήταν που με συγκίνησε απ’ τα μικράτα μου. «Υπήρχε ένα θέμα ωραίο», για να χρησιμοποιήσω σε Παρατατικό χρόνο έναν στίχο από το ποίημα του Ματθαίου Μουντέ “Εισόδια”.

Εν μέσω καραντίνας, λόγω κορωνοϊού, ο εορτασμός της Τριμάρτυρης εφέτος. Δίχως την καθιερωμένη πανηγυρική πολυαρχιερατική λειτουργία… Δίχως την επίσης καθιερωμένη λιτάνευση της παλαϊκιάς θαυματουργής εικόνας της Χανιώτισσας Παναγιάς στους δρόμους της αγαπημένης πολιτείας. Δίχως… Δίχως… Δίχως… Δίχως τη φυσική μας παρουσία. Κανένα παράπονο εκ μέρους της. Μας θέλει γερούς η Χάρη της! Χρόνια πολλά Χανιώτισσες και Χανιώτες! Χρόνια πολλά Μαρίες και Δέσποινες!

ΚΟΡΟΝΩΪΚΑ... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

«Οι άνθρωποι γνωρίζουν τα γινόμενα./ Τα μέλλοντα γνωρίζουν οι θεοί,/ πλήρεις και μόνοι κάτοχοι πάντων των φώτων./ Εκ των μελλόντων οι σοφοί τα προσερχόμενα αντιλαμβάνονται. Η ακοή/ αυτών κάποτε εν ώραις σοβαρών σπουδών ταράττεται./ Η μυστική βοή/ τούς έρχεται των πλησιαζόντων γεγονότων./ Και την προσέχουν ευλαβείς. Ενώ εις την οδόν/ έξω, ουδέν ακούουν οι λαοί». Το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη, “Σοφοί δε προσιόντων”, τούτες τις μέρες, μέρες κορωνοϊού, διαρκώς στο νου μου. Τα λέει όλα ο Αλεξανδρινός Ποιητής…

«Αν βρω λυχνάρι μαγικό, μια χάρη θα ζητήσω, αυτόν τον κορωνοϊό να τον εξαφανίσω», μας λέει στην πρώτη της μαντινάδα η Νεκταρία Θεοδωρογλάκη. Για να “ταυτίσει” τον “λεγάμενο” με τις… πεθερές στη δεύτερη. «Ο ΚΟΒΗΤΑΣ κι οι πεθερές, πως μοιάζουνε θα πούνε/ κι οι δύο καταφέρνουνε να μας ταλαιπωρούνε».

«ΚΟΒΗ» και όχι «ΚΟΒΗΤΑ» ονομάζει τον κορωνοϊό στην πρώτη του μαντινάδα σήμερα ο φίλος ιερωμένος και μας “πηγαίνει” στις Εντατικές: «Οι νοσοκόμοι κι οι γιατροί δακρύζουν και βουρκώνουν/ όταν με ΚΟΒΗ άρρωστοι τα χέρια τους απλώνουν», μας λέει. Για να γίνει καυστικός στη δεύτερη. «Πολλοί ’ταν που γλεντούσανε με φίλους στα σαλόνια/ σαν άλλοι επαλεύανε στα μαρμαρένια αλώνια», μας λέει.

«Η αναγκαία δωρεάν πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην ψηφιοποιημένη παιδεία μετατρέπεται πλέον σε αίτημα κοινωνικής δικαιοσύνης με δεδομένο ότι η απρόσκοπτη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα συνιστά θεμελιώδη υποχρέωση και προτεραιότητα κάθε εκπαιδευτικού και πολιτικού συστήματος». Η τελευταία παράγραφος από ανάρτηση της διευθύντριας του ΓΕΛ Σούδας Μαρίας Μαράκη που επιμένει να υπάρχει ως ωραία Ελληνίδα Δασκάλα χάριν των μαθητών της. Φωνή σε “ρημαγμένη χώρα” η φωνή της;

Παραμένοντας ο καθείς εις τα ίδια… Υπομένοντας όλα όσα οι συνθήκες της καραντίνας μας επιβάλλουν… Περιμένοντας να δούμε φως, μια ιδέα φωτός τέλος πάντων, στην άκρη του τούνελ… Αναμένοντας το περίφημο εμβόλιο… Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατον. Τα λέει όλα ο Αλεξανδρινός ποιητής, είπαμε. «Οι άνθρωποι γνωρίζουν τα γινόμενα./ Τα μέλλοντα γνωρίζουν οι θεοί./ Εκ των μελλόντων οι σοφοί τα προσερχόμενα αντιλαμβάνονται […] Ενώ εις την οδόν έξω ουδέν ακούουν οι λαοί».

Χανιώτικα νέα (Παρασκευή, 20.11.2020)



Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

Της Τριμάρτυρης* 





Μου αρέσει πολύ να βλέπω στην εικόνα των Εισοδίων τη μικρούλα Παναγία να προσέρχεται χαμογελαστή, μα και με άκρα ευσέβεια, μαζί με τους γέροντες γονείς της και με τη συνοδεία νεανίδων που κρατούν αναμμένες λαμπάδες, στο Ναό, όπου την περιμένει ο Ζαχαρίας για να την οδηγήσει στα Άγια των Αγίων. Μα πιο πολύ μου αρέσει να τη φαντάζομαι ν’ αφήνει το κεντρικό κλίτος της Τριμάρτυρης, όπου το σπίτι της, εδώ κι 150 χρόνια και να υπερίπταται πάνω απ’ την αγαπημένη μας πολιτεία, πάντα έτοιμη να προστρέξει σε βοήθεια εκείνων που την έχουν ανάγκη. Να δώσει χαρά στους θλιμμένους, απαντοχή στους απογοητευμένους, προστασία στους αδικουμένους…

Τείχος και προστασία για όλους τους Χριστιανούς η Παναγία. Ξεχωριστό, ωστόσο, τείχος και ιδιαίτερη προστασία, ειδικά για την πόλη μας, η μικρούλα Παναγία της Τριμάρτυρης. Και γιατί είναι δεμένη με τα πρόσωπα και τα πράγματα του παρελθόντος της. Και γιατί αποτελεί το αποκούμπι του παρόντος και του μέλλοντός της. Ιερή κληρονομιά της πόλης η εικόνα της Παναγίας που δεν συνδέει μόνο τους αιώνες, αλλά και τους ανθρώπους, που την προσκυνούν με άκρα ευλάβεια.
[... ]

 Βοήθειά μας η Χανιώτισσα Παναγιά!

*Χανιώτικα νέα (21.11.2015)

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

Ως πτηνά δειλά εν μέσω τρικυμίας

Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης



«Πάνω στην άκρη τ’ ουρανού στην τέλειωση του κόσμου/ μοναστηράκι έχτιζεν η Παναγιά Παρθένος./ Ουλ’ οι γι’ αγγέλοι κουβαλούν κι οι γι Αποστόλοι χτίζουν,/ που τ’ Ορος παίρνουν το νερό, ’που την Αξιά το χώμα,/ και στην Κωνσταντινούπολη κάνουν τα κεραμίδια». Το ένα απ’ τα δύο ριζίτικα τραγούδια, που τραγούδησαν στεντορεία τη φωνή στην πριν από λίγες ημέρες αποσπερίδα, την οποία διοργάνωσε η Ενορία του Καθεδρικού Ναού των Εισοδίων της Θεοτόκου, οι τραγουδιστάδες των “Κρητικών Μαδάρων”. Αμέσως μετά την ομιλία του φιλολόγου Γεωργίου Λουπάση, με θέμα “Η Παναγία στην πίστη, το δόγμα και τη λατρεία της εκκλησίας μας” και πριν απ’ την ομιλία του δασκάλου λαογράφου Σταμάτη Αποστολάκη με θέμα “Η Παναγία στη δημοτική μας ποίηση”.

Αφιερωμένη στην Παναγία τέσσερις μέρες πριν τη Μεγάλη των Εισοδίων της Γιορτή, που πανηγυρίζει η Πόλη μας, η προαναφερθείσα εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε εντός του Ναού και περιελάμβανε επίσης, εκτός απ’ το άγνωστο στους πολλούς δεύτερο ριζίτικο “Πέρα στην πέρα γειτονιά, την παραπέρα ρούγα”, τρεις ύμνους στην Παναγία από τη Χορωδία, “Στέφανος Μελωδών”, του πρωτοψάλτη Κωνσταντίνου Στεφανάκη και μια ακόμα ομιλία του δασκάλου – λογοτέχνη Βασίλη Χαρωνίτη με θέμα “Η Παναγία στις διηγήσεις και στα ακούσματα του λαού μας”. Για ένα πανηγύρι στην Χάρη Της, πριν από το πανηγύρι της Χάρης Της με παρόντα, και ευλογούντα τον τοπικό επίσκοπο, τον μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνό Παπαγιαννάκη, ο λόγος. Ευλογία για μένα η ανάθεση του ρόλου του συντονιστή απ’ το ιερατικό προϊστάμενο του Ναού παπα-Στυλιανό Θεοδωρογλάκη.

«Της Θεομήτορος Ναόν ω διαβάτα βλέπεις/ ον τέκνα ωκοδόμησαν πιστά της Εκκλησίας/ προσφεύγοντα πτηνά δειλά εν μέσω τρικυμίας/ υπ’ αυτήν την πτέρυγα της ουράνιας σκέπης». Δεν υπάρχει φορά που θα περάσω μπροστά από την Χανιώτισσα Παναγία, την Παναγία της Τριμάρτυρης, και να μη διαβάσω το συμβολικό επίγραμμα που έγραψε ο ποιητής της “Κρητηίδος και της “Χρυσομαλλούσης των Σφακίων” ο Αντώνης Αντωνιάδης, και το οποίο βρίσκεται χαραγμένο στην πρόσοψη και το ανώτατο αέτωμά του. Πώς να μην το κάνω και ενώ προσερχόμουν για την εκδήλωση!

Τραγουδάμε ριζίτικα τραγούδια για την Παναγία… Ψέλνουμε ύμνους για την Παναγία… Μιλάμε για την Παναγία… Παραμονές της Μεγάλης των Εισοδίων της Γιορτής. Εντός του Μεγάλου Ναού της που έκτισε, πάνω σ’ ένα παλιό σαπουνάριο, η ευσέβεια των Χανιωτών, στην καρδιά της πόλης. Ως δειλά πτηνά εν μέσω τρικυμίας… Ευλογία!

Η αλληλογραφία μας






Γιάννη Θ. Πολυράκη, γεωπόνο – συγγραφέα, Καμπάνι Ακρωτηρίου: Και σε ρόλο Παπαδιαμάντη των Σφακίων ο εξ’ Αγίου Ιωάννου των Σφακίων ορμώμενος ξεχωριστός πνευματικός του τόπου μας Γιάννης Θ. Πολυράκης. Εγραψα κι αυτήν τη φράση, μαζί με δεκάδες άλλες, στο σημειωματάριο μου, ενώ διάβαζα το τελευταίο σου βιβλίο “Πέτρινα χρόνια σε πέτρινο τόπο”, που κυκλοφορήθηκε πρόσφατα και είχες την καλοσύνη να μου το στείλεις με μια αγαπητική αφιέρωση. Τι καλά να γινόταν μια παρουσίαση του βιβλίου αυτού στην αυλή της εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου ή και στα Κρούσια, όπου το μητάτο της οικογένειας του “ασπρομάλλη σήμερα Γιάννη” και ν’ ανασταίνονταν τα πρόσωπα των πραγμάτων και τα πράγματα των προσώπων των πέτρινων χρόνων της 10ετίας του 1950, μια άλλη… Κι αν με συγκίνησες με τα γραφόμενά σου, κι αν μου ξύπνησες μνήμες, φίλε! Ναι, έχει δίκιο ο Gabriel Garsia Marquez όταν γράφει ότι «αυτό που έχει σημασία στη ζωή δεν είναι τι σου συμβαίνει, αλλά τι θυμάσαι και πώς το θυμάσαι…».

Χανιώτικα νέα (22.11.2016)

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΓΙΟΡΤΗ
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣΤΡΙΜΑΡΤΥΡΗΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ



«Στα 150 χρόνια της ζωής της η Τριμάρτυρη, έτσι είναι γνωστή από τους Χανιώτες, έχει ταυτιστεί με τη μοίρα, τη ζωή και την ιστορία της πόλης και έχει καταξιωθεί ως ένα από τα αξιολογότερα μνημεία της Κρήτης», γράφει μεταξύ των άλλων προλογίζοντας, μετά τον χαιρετισμό του μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνού, την καλαίσθητη έκδοση “Ιερός Καθεδρικός ναός των Εισοδίων Θεοτόκου Χανίων”, που κυκλοφορήθηκε (γραμμένο στα ελληνικά και στα αγγλικά) στις αρχές του τρέχοντος έτους, ο ιερατικός προϊστάμενος του Ναού π. Στυλιανός Θεοδωρογλάκης. Ευλογία για τον Παιδότοπο να φιλοξενήσει με αφορμή  την  μεγάλη των Εισοδίων γιορτή, που πανηγυρίζει η πόλη μας, κάποια απ’ τα κεφάλαια αυτής της έκδοσης διανθισμένα με σχετική εικονογράφηση.
Βοήθειά μας η Χάρη της Παναγίας
και Χρόνια Πολλά!
Σας χαιρετώ με αγάπη
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Δάσκαλος






Το ιστορικό του Ι.Ν. των Εισοδίων


Σύμφωνα με ιστορικές μαρτυρίες στη θέση που βρίσκεται σήμερα ο περικαλλής Ιερός Καθεδρικός Ναός, υπήρχε από τις αρχές του 11ου αιώνος μικρός ναός αφιερωμένος στα Εισόδια της Παναγίας.
Το μικρό αυτό ναό γκρεμίζουν οι Ενετοί όπως έκαναν με τους περισσότερους ορθόδοξους ναούς των Χανίων και της Κρήτης και στη θέση του κτίζουν μεγάλη αποθήκη για τις ανάγκες του Μοναστηριού τους, που βρίσκεται απέναντι, στην άλλη πλευρά της σημερινής οδού Χάληδων.
Όταν οι Τούρκοι υποδούλωσαν την Κρήτη (1695) μετέτρεψαν την αποθήκη των Καθολικών σε σαπωνοποιείο το οποίο και λειτούργησε έως το 1850.
Αργότερα το σαπωνοποιείο περιέρχεται στην κυριότητα της Χριστιανικής Κοινότητας των Χανίων και οι Χριστιανοί το μετατρέπουν σε Ναό, τον οποίον εγκαινίασε ο Επίσκοπος Κυδωνίας Καλλίνικος κατά το έτος 1861 και από τότε λειτουργεί συνεχώς μέχρι σήμερα.
Η μικρή θαυματουργός εικόνα των Εισοδίων της Θεοτόκου, μοναδικό απομεινάρι του καταστραφέντος από τους Ενετούς μικρού Ναού, τοποθετείται επίσημα από τότε, στη θέση που βρίσκεται και τώρα, στον αριστερό χώρο του Νάρθηκα του Ιερού Ναού.
Η Εικόνα, μοναδική ιερή κληρονομιά της Πόλεως μας, δεν συνδέει μόνο τους αιώνες αλλά ενώνει και τους ανθρώπους των Χανίων, που την τιμούν και την προσκυνούν με ευλάβεια καθημερινώς επικαλούμενοι την πρεσβεία της Παναγίας, αλλά και την πιο αυθεντική μαρτυρία για την ιστορική διαδρομή αυτής της μαρτυρικής πόλεως για περισσότερα από χίλια χρόνια.
Ο ναός των Εισοδίων είναι γνωστός και με το χαρακτηρισμό Τριμάρτυρη επειδή απαρτίζεται από τρία κλίτη: Το κεντρικό όπου τιμώνται τα Εισόδια της Θεοτόκου, το δεξιό, όπου τιμώνται οι Τρεις μεγάλοι Ιεράρχες Πατέρες και προστάτες των Ελληνικών Γραμμάτων και το αριστερό εις το οποίο τιμάται ο Αγιος Νικόλαος προς αναπλήρωση του ομωνύμου Ναού της Σπλάνζιας τον οποίον οι Τούρκοι είχαν μετατρέψει τότε σε Τζαμί.
Μετά την ανέγερση του Επισκοπείου, της Επισκοπής και των Κοινοτικών Σχολείων γύρω από τον Ιερό Ναό των Εισοδίων, μεταφέρεται εκεί η έδρα του Επισκόπου και ο Ναός των Εισοδίων καθίσταται ο Καθεδρικός και Μητροπολιτικός Ναός της πρωτεύουσας της Κρήτης, των Χανίων και αποτελεί έκτοτε το σημαντικότερο θρησκευτικό και πολιτισμικό μνημείο της πόλεώς μας.

Ο Ναός και η πόλη






Ο Ναός των Εισοδίων καθώς λογιάζεται από το σύνολο σχεδόν των συμπολιτών μας, είναι ο Ναός των Χανίων και καθώς το πρόσωπο της Παναγίας αποτελεί για όλους τους πιστούς «το μέγα κεφάλαιον της σωτηρίας των» και καθώς ο Καθεδρικός μας Ναός βρίσκεται στο κέντρο της Πόλης μας, αποτελεί πράγματι διαχρονικά φωτεινό ορόσημο αναφοράς και προσανατολισμού στις αιώνιες αξίες της ζωής και της κοινωνίας, στην ίδια τη σωτηρία του ανθρώπου και του κόσμου.
Για εκατόν πενήντα περίπου έτη η Τριμάρτυρη στηρίζει και τροφοδοτεί ηθικά τους Χανιώτες και είναι δεδηλωμένη η εμπιστοσύνη των ανθρώπων, της περιοχής στο πρόσωπο της Παναγίας, καθώς και η αγάπη τους στον συγκεκριμένο Ιερό ιστορικό Ναό.
Στο αντίκρισμα της Τριμάρτυρης έρχεται στο νου κάθε Χανιώτη ανάγλυφη και ζωντανή η ιστορία, οι θρύλοι και οι παραδόσεις της Πόλης μας.
Μνημείο τέχνης και πολιτισμού αποτελεί ταυτόχρονα το κέντρο της λειτουργικής επικοινωνίας των ανθρώπων με τον Θεό και τη βάση μιας αυθεντικής, οντολογικής σχέσης μεταξύ τους.
Ο Ιερός Καθεδρικός μας Ναός με όλη την απλότητά του εμπνέει αισιοδοξία, τροφοδοτεί και στηρίζει την ελπίδα και ανακουφίζει κάθε πιστό που καταφεύγει σ’ αυτόν και αποζητά τη χάρη και το έλεος του Θεού.
Ανθρωποι πολλοί, από όλες τις συνοικίες και τις γειτονιές των Χανίων, άνδρες και γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι, μαθήτριες και μαθητές καταφεύγουν κάθε πρωί στον Καθεδρικό μας Ναό, πριν από κάθε καθημερινή τους απασχόληση, για να ανάψουν το κεράκι τους, να γονατίσουν και να προσκυνήσουν τη θαυματουργό Εικόνα των Εισοδίων της Θεοτόκου, και να ζητήσουν το έλεος του Θεού με τις πρεσβείες της Παναγίας και πάντων των Αγίων για το πρόσωπο, την οικογένεια, τις εργασίες των, τις σπουδές των και τις εν γένει προσπάθειές των.
Πράγματι οι πλείστοι των συμπολιτών μας αποθέτουν πολλές ελπίδες τους στην Παναγία και επενδύουν τα πιο μεγάλα και τα πιο ιερά όνειρά τους στην Τριμάρτυρη. Το πιο βέβαιο είναι ότι η Παναγία ως Πλατυτέρα των Ουρανών καθώς την αντικρίζουμε στο θόλο του Ιερού, εικόνα των τελευταίων ετών του διακεκριμένου αγιογράφου Νίκου Γιαννακάκι, αγκαλιάζει και αποσκεπάζει όλους τους Χανιώτες και φυσικά συμφιλιώνει τους πιστούς στο σύνολό τους και όντως αποτελεί τον συνδετικό κρίκο με την ίδια τη Βασιλεία του Θεού για κάθε άνθρωπο.

Χανιώτικα νέα (19.11.2016)

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ


Εκδήλωση για την Παναγία στον Καθεδρικό Ναό της Ι. Μητροπόλεως μας!
Ευστράτιος Χατζηδάκης Δ/ντής Γραφείου Τύπου της Ι.Μ.Κ.Α.



 Λαμπρή εκδήλωση για την Υπεραγία Θεοτόκο μας πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Καθεδρικό Εισοδίων της Θεοτόκου την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου.

Την εκδήλωση συντόνισε ο δάσκαλος – λογοτέχνης κ. Ευάγγελος Κακατσάκης, ενώ ο Ιερατικώς Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Πρωτ. Στυλιανός Θεοδωρογλάκης καλωσόρισε το ακροατήριο!




Το παρών στην εκδήλωση έδωσε εκπροσωπώντας τον Σεβασμιώτατο Ποινενάρχη μας κ.κ. Δαμασκηνό, ο Πανοσιολογιώτατος Πρωτοσύγκελλος μας Αρχιμ. Δαμασκηνός Λιονάκης, Κληρικοί της Μητροπόλεως μας, εκπρόσωποι του Δήμου και πλήθος κόσμου!

Την εκδήλωση πλαισίωσαν ομιλίες προς την Υπεραγία Θεοτόκο από τον κ. Γεώργιο Λουπάση, τον κ. Σταμάτη Αποστολάκη και τον κ. Βασίλειο Χαρωνίτη, ενώ ύμνους προς την Θεοτόκο απέδωσε η χορωδία Στέφανος Μελωδών υπό την Δ/νση του κ. Κων/νου Στεφανάκη και ριζίτικα προς την Παναγία τραγούδησαν οι Κρητικές Μαδάρες.


Τέλος την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πανοσιολογιώτατος Πρωτοσύγκελλος μας Αρχιμ. Δαμασκηνός Λιονάκης ο οποίος μετέφερε τον χαιρετισμό του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Δαμασκηνού, ευχαριστώντας τους Κληρικούς του Ναού για την διοργάνωση καθώς και όλους όσους συμμετείχαν και παρακολούθησαν.