Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σπύρου Ευάγγελος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σπύρου Ευάγγελος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ

Ο ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ ΑΡΤΟΣ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ



Γράφει ο Ευάγγελος Σπύρου*
ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ»... (Χανιά 2018 – εκδόσεις ΠΥΞΙΔΑ) είναι ο τίτλος του βιβλίου ποιημάτων του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη (εικονογράφηση: Αγγέλα Μάλμου) που είχα την καλή τύχη να παραβρεθώ στην παρουσίασή του στην Αθήνα. Λίγοι άνθρωποι στις μέρες μας ήταν οι τυχεροί να γευθούν «ψωμί από καλό προζύμι, ψωμί ζυμωμένο με έγνοια, καλοψημένο ψωμί» για να νιώσουν αυτά που έγραψε ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης στο τέλος του βιβλίου: «Όπως το ψωμί». «Ψωμί από καλό προζύμι, ψωμί ζυμωμένο με έγνοια, καλοψημένο ψωμί, το ποίημα της μάνας μου. Ποίημα όπως το δικό της, άρτον που “καρδίαν ανθρώπου στηρίζει” θέλω το ποίημα που γράφω».
Γεννήθηκε το 1948 στο Νίππος Χανίων, αποφοίτησε από τη Μαράσλειο Ακαδημία, σπούδασε στην Πάντειο, μετεκπαιδεύτηκε στις Επιστήμες της Αγωγής, εργάσθηκε στα ιδρύματα του Ειρηναίου Γαλανάκη, επισκόπου Κισσάμου και Σελίνου, υπηρέτησε ως δάσκαλος, προσέφερε στο συνδικαλισμό και από τα μέσα του 1970 δημοσιογραφεί και αγωνίζεται να προωθηθούν ο πολιτισμός και η παράδοση. Στο «φούρνο» της ζωής «κουράστηκε» να μάθει για το καλό ψωμί που έχουν ανάγκη οι συνάνθρωποί μας. Ο «άρτος ο επιούσιος» δεν βγαίνει εύκολα και το «Πάτερ ημών» χρειάζεται να ακούγεται κάθε μέρα... «Ζυμώθηκε» στη ζωή με παιδιά και ανθρώπους της Κρήτης που δεν είναι «εύκολο» αλεύρι για ψωμί. Οι Χανιώτες στα κείμενα των «Χανιώτικων Νέων» ήταν τυχεροί που τους φανέρωσε τόσα μυστικά «Οδηγίες να ζεις»... με κυβέρνηση «Άγιας Λιτότητας». Μου άρεσε αυτό το ποίημα και το μοιράζομαι μαζί σας:
Της Αγίας Λιτότητας
Ούτε να λείπει μα ούτε να περισσεύει το απαραίτητο.
Λίγο λιγότερο και το απαραίτητο λείπει˙ λίγο περισσότερο και το απαραίτητο περισσεύει
Αγιοκέρι στο μανουάλι της παρεξηγημένης Αγίας Λιτότητας ο άρτος ημών ο επιούσιος!
Αχ! Αγαπημένε μου Ευάγγελε, πόσο όμορφη είναι η Ζωή που ο Πλάστης Θεός μας έδωσε! Να ’σαι καλά να γράφεις ποιήματα «Όπως το ψωμί». Έχουμε ανάγκη ποιητές!
(Όσοι θέλουν το βιβλίο: Βαγγέλης Κακατσάκης, Μετόχια Τσικαλαριών, 73200 Σούδα Χανίων, 2821023609 - e-mail: kakatsakis@sch.gr)
* Δημοσιογράφος  -εκδότης

https://www.nextdeal.gr/epikairotita/politismos/110614/vaggelis-kakatsakis-opos-psomi

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2018

ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ


ΒΑΓΓΕΛΗ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ: "ΌΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ"
ΣΑΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΠΗΓΟΥΛΑ ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ


Ευάγγελος Γ. Σπύρου και Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης: Μετά την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής "΄Οπως το ψωμί" του δεύτερου στην Κρητική Εστία Αθηνών (13.10.018)


Γράφει ο Ευάγγελος Κ. Σπύρου*

Δάσκαλος, δημοσιογράφος, συνδικαλιστής, συγγραφέας,  ποιητής... ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης  '' ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ....   «Ψωμί  από καλό προζύμι,\ ψωμί ζυμωμένο με έγνοια,\ καλοψημένο ψωμί,\  το ποίημα της μάνας μου. \ Ποίημα όπως το δικό της, \άρτον που '' καρδίαν ανθρώπου στηρίζει'' \θέλω το ποίημα που γράφω»,...έγραψε!  Ποιητές χρειάζεται ο κόσμος μας, σαν τον Βαγγέλη Κακατσάκη που βλέπουν ''με άλλο μάτι'' αυτά που καθημερινά  βλέπουν όλοι, αλλά συνήθως είναι άνοστα χωρίς τον ποιητικό  λόγο που τα νοστιμίζει, όπως το ψωμί που ''αλατίζει'' η αγάπη της μάνας και γίνεται πιο νόστιμο... Βάλε λίγο ''αλατάκι'' ακόμα Βαγγέλη μας, εγγόνι των ποιητών μας, πολύ  άγευστη την έκαναν την ζωή οι πολιτικοί και οι απαίδευτοι των καιρών μας, φέρε κι άλλα ποιήματα, ζεστά, ζεστά από την ζωοδότρα φωτιά του μέσα σου, και μοίρασε τα πεινάμε, το ακούς, πεινάμε!  Κόψε ψωμί νόστιμο με ιερή μαγιά ποίησης που άγιασαν μανάδες και πατεράδες Έλληνες και μοίρασε σαν τον Χριστό στα μυστικά δείπνα των προσευχών μας για να σωθεί η πατρίδα μας...

Ποίηση ελληνική, βαφτισμένη στον Ιορδάνη των Ελληνικών Γραμμάτων και των παραδόσεων του Έθνους μας που «περιέπεσεν εις αμάθειαν», με πολύσπορα τα έθιμα των Αγίων Τόπων της Κρήτης ,της Ηπείρου , της Μακεδονίας,  της Ρούμελης και του Μοριά, των Νησιών του Αιγαίου και  των Επτανήσων, της Θράκης και της Κύπρου, όπου  οι Έλληνες της διασποράς......
Τυχεροί  οι Έλληνες των Ποιητών και των Αγωνιστών του Πνεύματος! Πιο τυχεροί  οι Χανιώτες στην Κρήτη που έχουν κοντά τους τον Βαγγέλη Κακατσάκη  με τα άρθρα του στα'' Χανιώτικα νέα'', με τις ομιλίες του στα σχολεία και στις εκδηλώσεις των Δήμων και της Εκκλησίας, μια καθαρή  βρύση για διψασμένους, αλλά και με τα ποιήματα του για τους πνευματικούς οδοιπόρους, σαν ταπεινή  πηγούλα,  κρυμμένη στο δάσος, που τρέχει σιγαλά, στάλα-στάλα, λέξη – λέξη, τα μηνύματα  της, σαν εκείνες τις βρυσούλες του δάσους, κρυμμένες στις φτέρες και στ αγριόχορτα  που πρέπει να χεις  μάτι προσεκτικό  να τις ανακαλύψεις..... Ο  Θεός να τον έχει καλά! Και μακάρι να συνεχίσουν όσοι το μπορούν από τους μικρού ς και μεγάλους μαθητές του έργου του!  

* Εκδότης - δημοσιογράφος