Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Επισκέψεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Επισκέψεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ. 15 ΜΑΙΟΥ 2019, ΣΤΟ 2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ




Στο 2ο Δημ. Σχολείο Χανίων, το πρωί (10 - 12), την Τετάρτη, 15 Μαίου προσκεκλημένος από τη δασκάλα της ΣΤ1 τάξης του 2ου Δημ. Σχ. Χανίων Βασιλική Χαραλαμπίδου και τους μαθητές της. Πώς και πώς την περιμένω αυτή την επίσκεψη. Πολύ θέλω να μιλήσω με τα συγκεκριμένα παιδιά ( θα είναι και τα παιδιά της Στ2 τάξης με τη δασκάλα τους) εργασίες των οποίων έχω φιλοξενήσει τη φετινή σχολική χρονιά τρεις φορές στον ΠΑΙΔΟΤΟΠΟ. Κατάπολλα ευχαριστώ τη συνάδελφό μου στη Δασκαλοσύνη για την πρόσκληση. Χαίρομαι που θα γνωριστούμε από κοντά. Ξέρω πως χάριν των μαθητών της υπάρχει , τώρα και 4 χρόνια, όταν υπηρετούσε στο Δημ. Σχ. Κατοχωρίου Κεραμειών και είχε φτάσει στα χέρια μου ένα τεύχος της μαθητικής εφημερίδας που έβγαζε.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και σε συνέχεια των δράσεων της Σχολικής
Βιβλιοθήκης μας, το σχολείο μας θα επισκεφθεί, την Τετάρτη 15 Μαΐου, ο συγγραφέας, ποιητής,
δημοσιογράφος  και αγαπητός δάσκαλος
κ. Βαγγέλης Κακατσάκης .

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας θα έχουν την τιμή και τη χαρά να γίνουν     
για λίγο δημοσιογράφοι. Να ρωτήσουν και να μάθουν για το συγγραφικό έργο του
κ. Βαγγέλη Κακατσάκη και να ταξιδέψουν μαζί στον όμορφο κόσμο της ποίησης, με μία  
από τις τέσσερες ποιητικές συλλογές του με τίτλο «Όπως το ψωμί» διαβάζοντας και
αναλύοντας κάποια από τα ποιήματα του.

Τρίτη 9 Απριλίου 2019

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ , ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΤΑ "ΛΥΤΡΩΤΙΚΑ ΒΑΔΙΣΜΑΤΑ" ΤΟΥ Π. ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Το πιο αγαπημένο απ’ τα μετερίζια που επέλεξε στη ζωή του για να υπηρετεί τον Θεό και τον άνθρωπο ο γνωστός τοις πάσι συμπολίτης μας θεολόγος, τ. λυκειάρχης – ιεροκήρυκας και τακτικός συνεργάτης της εφημερίδας μας, από τα πρώτα χρόνια έκδοσής της, π. Ιγνάτιος Θεμ. Χατζηνικολάου είναι η συγγραφή. Η πρώτη σκέψη που έκανα με το που πήρα στα χέρια μου το τελευταίο, το 28ο(!) κατά σειρά βιβλίο του με τίτλο “Λυτρωτικά βαδίσματα” που μόλις κυκλοφορήθηκε. Ο π. Ιγνάτιος γράφει προσευχόμενος και προσευχόμενος γράφει, η δεύτερη σκέψη μου, μόλις το άνοιξα και διάβασα τη λίαν αγαπητική αφιέρωσή του που τελειώνει με τη φράση “από καρδίας ευχέτης”. “Ευχέτης”, όχι μόνο για μένα, αλλά για τον καθένα, η τρίτη σκέψη μου, ενώ άρχιζα, με το μολυβάκι ανά χείρας για σημειώσεις, την ανάγνωση…
«Μέσα σ’ αυτήν την εν κόσμω πορείαν με πρωταγωνιστήν τον άνθρωπον, καταγράφονται πολλά. Διαδραματίζονται πολλά. Δεν είμαστε μόνο θεατές των διαπραττομένων, αλλά και δράστες και θύματα. Ετσι και ο ταπεινός συντάκτης αυτού του βιβλίου, περπατώντας στους δρόμους και στα σοκάκια της ζωής αυτής κατέγραψε τους στοχασμούς του, κάτι που, χάριτι Θεού, κάνει και με άλλα έντυπα. Οι στοχασμοί αυτοί είναι και παλαιοί και σύγχρονοι και καταγράφονται στο βιβλίο αυτό έπειτα και από ευγενική πρόταση αγαπητών μας αναγνωστών». Τα που γράφει μεταξύ των άλλων με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο στον πρόλογο ο πατήρ Ιγνάτιος, δηλώνοντας εμμέσως πλην σαφώς, τον διπλό του ρόλο, του δέκτη μα και του πομπού ταυτόχρονα. Του καλού πομπού, ακριβώς γιατί είναι καλός δέκτης…
Ο αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Χατζηνικολάου ως συγγραφέας, όπως και ως ιεροκήρυκας άλλωστε, γνωρίζει όσο λίγοι να χρησιμοποιεί τη γλώσσα στη βασική κοινωνική της αποστολή που είναι η επικοινωνία. Είναι φανερό και στα “Λυτρωτικά βαδίσματά” του αυτό. «Οταν τα παιδιά μας μάς βλέπουν να μην βλέπομε στο πρόσωπο του πλησίον μας τον ίδιο τον Θεόν, τότε τι περιμένομε απ’ αυτά; Οταν κοιτάζομε ποιoς θα επιβιώσει και μάλιστα εις βάρος του άλλου, τι μαρτυρία αγάπης και πίστεως τους δίνομε;» αναρωτιέται σε κάποιο σημείο (σελ. 99), θέτοντας γι’ άλλη μια φορά “τον δάκτυλον εις τον τύπον των ήλων” της σύγχρονης πραγματικότητας.
Πάνω απ’ όλα και πάνω απ’ όλα το “καμπανάκι” μας χτυπά διαρκώς με τα γραφτά του καλώντας μας σε “λυτρωτικά βαδίσματα”. Αυτά μου είπε (στο περίπου τα λόγια του) ένας απ’ τους συναναγνώστες και του τελευταίου του βιβλίου…
ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙΣ ΑΠ' ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ... *



Με τα υπέροχα παιδιά της Στ1 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού βιβλίου. «Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά/ έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα»…. Οι στίχοι αυτοί του Διονύση Σαββόπουλου που έγραψα στον πίνακα, μετά το “καλημέρα” που είπαμε, ήταν η αφετηρία μιας μεγάλης κουβέντας που κάναμε για το ποιητικό και γενικότερα το συγγραφικό μου έργο, προπάντων το δημοσιογραφικό, στην εφημερίδα, όπως και για πολλά άλλα θέματα. Απρόβλεπτα πάντα τα παιδιά, δεν ξέρεις ποτέ πού θα σε οδηγήσουν με τις ερωτήσεις τους… «Οσο υπάρχουν παιδιά θα ξαναγεννιέται ο Χριστός/ κι όσο υπάρχουνε πουλιά/ ο Σταυρωμένος Χριστός θα ανασταίνεται». Τους στίχους αυτούς απ’ το ποίημά μου “Τα παιδιά και τα πουλιά” (“Οταν γίνεις ποίημα”, εκδ. “Πυξίδα της πόλης”, Χανιά 2013) έγραψα πριν να φύγω στο Βιβλίο Εντυπώσεων του Σχολείου. Οσο υπάρχουνε παιδιά… Οσο υπάρχουνε πουλιά… Οσο υπάρχουν παιδιά και δείχνουν στους δασκάλους των πώς να διδάσκονται…. Οσο υπάρχουν πουλιά και δείχνουν στους ανθρώπους πώς να πετάνε…
Κατάπολλα τα ευχαριστώ μου: Στην άξια διευθύντρια του Σχολείου Μαρία Κληματσάκη και στον καλό δάσκαλο και παλιό μου συνεργάτη στο 5ο Δημ. Σχ. Χανίων Γιώργο Κανδαράκη, που με συμπεριέλαβαν μεταξύ των συγγραφέων που συμμετείχαν στη Μεγάλη του Βιβλίου Γιορτή του Παιδικού Βιβλίου. Στη δασκάλα της τάξης Κωνσταντίνα Γκολέμη που προετοίμασε τους μαθητές και τις μαθήτριές της για τη συνάντησή μας, απ’ την οποία έλειπε λόγω ασθενείας, ήταν ωστόσο, ωσεί παρούσα, και στη δασκάλα της Τάξης Στήριξης, που με υποδέχθηκε. Και βέβαια, σ’ εσάς, καλά μου Εκτάκια για την προετοιμασία που κάνατε, για τα φιλόξενα αισθήματά σας και για το καταπληκτικό, εμπνευσμένο απ’ τα ποιήματά μου, Λεύκωμα που κάνατε και μου χαρίσατε…
Σημείωση: 
Για την συνάντησή μου με τα επίσης υπέροχα Εκτάκια του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων στις 27 Μαρτίου, στον απόηχο των εορτασμών της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης και της 25ης Μαρτίου έγραψα στον τελευταίο Παιδότοπο (Σάββατο 6 Απριλίου). Τι καλά να μπορούσα να ήμουν κάθε μέρα σε σχολικές τάξεις! Νοσταλγία Δασκαλοσύνης…
http://www.haniotika-nea.gr/ta-litrotika-vadismata-tou-p-ignatiou-chatzinikolaou/

* Δες σχετική ανάρτηση και στις 2 Απριλίου τ. ε. με τον ίδιο τίτλο


Σάββατο 6 Απριλίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΣΤ1 ΤΑΞΗ 8ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Στον απόηχο των εορτασμών της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης και της 25ης Μαρτίου η συνάντησή μου την περασμένη Τετάρτη, 27 Μαρτίου με τα παιδιά της Στ1 τάξης του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων. Πώς και πώς την περίμεναν, όπως μου είπαν. Πώς και πώς, όμως την περίμενα κι εγώ!
Δυνατοί οι δεσμοί της φιλίας μας που άρχισε πέρυσι στις 5 Μαΐου, που τα έφερε ο δάσκαλός τους, ο εξ’ Εβρου ορμώμενος Βαγγέλης Παγωνίδης, στην παρουσίαση της ποιητικής μου συλλογής “Οπως το ψωμί” , στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων κι “έδεσε” λίγες μέρες αργότερα, όταν τα επισκέφτηκα στην τάξη τους, ήταν Πεμπτάκια τότε. Για “ευλογία” έκανα λόγο λίγες μέρες αργότερα στη στήλη μου “Μια στάση εδώ μια στάση εκεί” (Χ.ν., 1.6.18). Για μια “ευλογία” που επαναλήφθηκε κάνω λόγο σήμερα απ’ αυτή τη θέση προλογίζοντας τις εντυπώσεις τους απ’ τη φετινή μας συνάντηση, μια επίσης αξέχαστη συνάντηση. Από καρδιάς οι ευχαριστίες μου, στον δάσκαλό σας, στη δασκάλα της Μουσικής, τον δάσκαλο της Πληροφορικής, στον διευθυντή του Σχολείου και κυρίως σ’ εσάς, καλά μου φιλαράκια της Στ1 τάξης του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων. Ηταν τοσα πολλά αυτά που με διδάξατε…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

[…] Είπαμε διάφορα ποιήματα, μαντινάδες με τη συνοδεία της λύρας του συμμαθητή μας του Γιάννη Καλογεράκη και κάναμε ένα θεατρικό που το ετοιμάσαμε εμείς τα παιδιά μόνοι μας. Μου άρεσαν όλα αλλά περισσότερο μου έκανε εντύπωση το θεατρικό γιατί είχε παγωμένη εικόνα όπου τραγουδούσαν οι ηθοποιοί, και στο οποίο βάλαμε να συμμετέχει και ο ίδιος ο κ. Κακατσάκης όπου υποδυόταν τον εαυτό του. Ηταν όλα θαυμάσια! Αν και δεν το περίμενα ότι θα τα καταφέρναμε τόσο καλά. Αν θα άλλαζα κάτι, αυτό θα ήταν η διάρκεια της εκδήλωσης. Θα ήθελα να ήταν λίγο μικρότερη. Εύχομαι στον κ. Βαγγέλη να συνεχίσει να γράφει ωραία ποιήματα!
Μανώλης Νικολιδάκης



[…]Περάσαμε φανταστικά! Περισσότερο μου άρεσε το θεατρικό που ετοιμάσαμε εμείς τα παιδιά και συμμετείχε κι αυτός, αν και δεν το ήξερε, του είχαμε βάλει ρόλο να υποδυθεί τον εαυτό του. Μου άρεσε επίσης που συνεργαζόμασταν όλοι μαζί χωρίς να μαλώνουμε και χωρίς να φωνάζουμε. Αν έπρεπε να αλλάξω κάτι δεν θα άλλαζα τίποτα γιατί τα είχαμε προετοιμάσει όλα καταπληκτικά. Θα ήθελα να ξανάρθει ο κ. Βαγγέλης στην όμορφη τάξη μας και να του κάνουμε και πάλι μια καταπληκτική γιορτή.
Γρηγόρης Τζεμανάκης
[…] Κάναμε πολλά κι ωραία πράγματα. Το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου ήταν το θεατρικό στο οποίο μάλιστα βάλαμε και τον ίδιο, αν και επισκέπτης στην τάξη μας, να συμμετέχει. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση που του άρεσαν αυτά που ετοιμάσαμε εμείς οι μαθητές. Δεν θα ήθελα να αλλάξω τίποτα γιατί όλα του φάνηκαν υπέροχα! Εύχομαι στον κ. Κακατσάκη να είναι γερός, να γράφει κι άλλα ποιήματα και βιβλία.
Αγια Ιμπραήμ


Περάσαμε τέλεια. Δεν ήταν μια συνηθισμένη εκδήλωση για την ποίηση. Ηταν λίγο διαφορετική αν και την ετοιμάσαμε εμείς τα παιδιά είχε και θεατρικό. Μου άρεσε που ντυθήκαμε με τα ρούχα του θεατρικού. Επίσης μου άρεσε που ήμασταν χαλαροί, ήρεμοι, και ήσυχοι και μιλούσαμε για ποίηση, λογοτεχνία, θέατρο με συνοδεία μουσικής μέσα από λύρα, κιθάρα, ακορντεόν, αρμόνιο. Αυτό που δε μου άρεσε ήταν ότι έλειπε η κολλητή μου η Δέσποινα αν και το ήθελε πάρα πολύ να είναι στην τάξη όταν θα ερχόταν ο κ. Βαγγέλης. Αν θα άλλαζα κάτι, αυτό θα ήταν να δουλεύαμε λίγο περισσότερο αν και δε φάνηκε να υστερούμε κάπου. Ελπίζω την επόμενη φορά όταν θα μας έρθει και πάλι ο κ. Βαγγέλης, να είναι μαζί μας και η Δέσποινα και να έχουμε ετοιμάσει άλλα πράγματα, διαφορετικά και ακόμη καλύτερα. Κύριε Βαγγέλη πολύ σας ευχαριστούμε!
Κωνσταντίνα Μαραγκουδάκη



Ημασταν όλοι πολύ χαρούμενοι αλλά και πολύ ενθουσιασμένοι. Εξάλλου τον θεωρούμε άνθρωπο της τάξης μας και συνηθίζουμε κι εμείς να παρακολουθούμε τις παρουσιάσεις των βιβλίων του και των συλλογών του. Ετσι τώρα ήταν η δική μας σειρά να του κάνουμε εμείς μια παρουσίαση. Είχαμε ετοιμάσει πολλά πράγματα γι’ αυτόν κι αυτός για εμάς. Περάσαμε πολύ ωραία και θα ήθελα να το ξανακάνουμε.
Εφη Παπαδοκοκολάκη
Είπαμε πολλά ποιήματα και μας εξήγησε αρκετά πάνω στην ποίηση. Ετσι μας έκανε να καταλάβουμε πώς αισθάνεται κάποιος όταν γράφει ένα ποιήμα. Αυτό μου άρεσε περισσότερο από την επίσκεψη του κ. Βαγγέλη Κακατσάκη στην τάξη μας. Μπορώ να πω ότι άρχισε να μου αρέσει να διαβάζω κι εγώ ποιήματα. Ηταν όλα τέλεια! Μου έκανε τόση εντύπωση που ήξερε τόσα πράγματα για ποιητές και το νόημα των ποιημάτων τους. Δεν θα ήθελα να αλλάξω τίποτα κι εύχομαι να περνάει πάντα τόσο χαρούμενα την ημέρα αυτή!
Μαριλένα Κλαριδοπούλου
[…] Μού άρεσε πολύ η εκδήλωση και φάνηκε και του κ. Βαγγέλη να του άρεσε επίσης. Εμένα μου άρεσε περισσότερο το θεατρικό και οι μαντινάδες. Δεν θα άλλαζα τίποτα γιατί ήταν όλα τέλεια.
Φίλιππος Παρασκάκης



[…] του είχαμε ετοιμάσει και ένα θεατρικό στο οποίο πρωταγωνιστούσα. Δυστυχώς όμως αρρώστησα και δεν ήμουν στην εκδήλωση. Μετά το τέλος όμως με πήρε τηλέφωνο ο κ. Βαγγέλης (ο δάσκαλος της τάξης μας) και μετά μου μίλησε και ο κ. Βαγγέλης Κακατσάκης. Η έκπληξή μου ήταν μεγάλη. Μου είπε ότι «αν και δεν ήσουν εδώ εγώ ξέρω ότι είσαι πολύ καλή στο ρόλο σου, και οι συμμαθητές σου έπαιξαν ακόμη καλύτερα και για εσένα που έλειπες. Μου είπε επίσης ότι θα μου χαρίσει ένα βιβλίο του και μου υποσχέθηκε ότι θα ξανάρθει και θα ξανακάνουμε παρόμοια εκδήλωση. Χάρηκα πάρα πολύ. Κύριε Βαγγέλη σας εύχομαι να είστε πάντοτε καλά και να μας ξανάρθετε.
Δέσποινα Κουντουράκη
[…]Κάναμε πολλά πράγματα: είπαμε ποιήματα, μαντινάδες, τραγουδήσαμε, διαβάσαμε αποσπάσματα ενός βιβλίου δικού του, κάναμε ένα θεατρικό στο οποίο εγώ έκανα το δάσκαλο. Μου άρεσε που ο κ. Κακατσάκης άκουγε με προσοχή ό,τι ερώτηση του κάναμε κι ό,τι άλλο λέγαμε.
Ιάσονας Στουπάκης



[…] Του παρουσιάσαμε τη γιορτή που την είχαμε ετοιμάσει μόνοι μας εμείς τα παιδιά. Ο καθένας είχε κι από μια ιδέα και όλες μαζί τις βάλαμε σε μια λογική σειρά μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Όταν ήρθε του είπαμε τις μαντινάδες που του είχαμε γράψει ενώ ο Γιάννης έπαιζε λύρα. Απαγγείλαμε ποιήματα δικά του και γνωστών ποιητών με τη συνοδεία της μελωδίας της κιθάρας που έπαιζε ο Λευτέρης. Τραγουδήσαμε τραγούδια σχετικά με την ποίηση και την επανάσταση του 1821 με τη συνοδεία του αρμόνιου που έπαιζε ο Γιώργος και η κα Γιούλη. Του πήραμε συνέντευξη με τις ερωτήσεις που του είχαμε ετοιμάσει. Ανεβάσαμε κι ένα σύντομο αλλά χαριτωμένο θεατρικό που το τροποποιήσαμε για την περίσταση. Ημασταν για 2 ώρες πολύ ήσυχοι αλλά και ταυτόχρονα ενθουσιασμένοι που είχαμε τη χαρά να ξαναδούμε τον κ. Βαγγέλη. Εύχομαι κάθε χρόνο, την 21η Μαρτίου, την ημέρα της ποίησης να την περνάμε με τον κ. Βαγγέλη Κακατσάκη!
Ιωάννα Μακρινάκη

Χανιώτικα νέα (6.4.2019)

http://www.haniotika-nea.gr/mia-akomi-axechasti-sinantisi/







Τρίτη 2 Απριλίου 2019

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΣΤΟ 11ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙΣ ΑΠ' ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ....



Με τα υπέροχα παιδιά της ΣΤ1 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων σήμερα το πρωί, 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου. "Πώς να κρυφτείς απ'τα παιδιά\ έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα... Οι στίχοι αυτοί του Διονύση Σαββόπουλου, που έγραψα στον πίνακα, μετά το καλημέρα που είπαμε, ήταν η αφετηρία μιας μεγάλης κουβέντας που κάναμε για το ποιητικό και γενικότερα το συγγραφικό μου έργο, όπως και για πολλά άλλα θέματα...




"Όσο υπάρχουνε παιδιά,\ θα ξαναγεννιέται ο Χριστός
κι όσο υπάρχουνε πουλιά,\ ο Σταυρωμένος Χριατός θα ανασταίνεται!",
 έγραψα πριν να φύγω από το Σχολείο, στο Βιβλίο Εντυπώσεων του Σχολείου.




Κατάπολλα τα ευχαριστώ μου στη διευθύντρια του Σχολείου Μαρία Κληματσάκη και στον δάσκαλο Γιώργο Κανδαράκη, που με συμπεριέλαβαν μεταξύ των συγγραφέων που συμμετείχαν σ' αυτήν τη μεγάλη Γιορτή του Παιδικού Βιβλίου. Τη δασκάλα της Τάξης Κωνσταντία Γκολέμη που προετοίμασε ττους μαθητές της για τη συνάντησή μας (κρίμα που λόγω ασθενείας έλειπε) και τη δασκάλα της Τάξης Στήριξης Σοφία Κοκολογιάννη που με υποδέχθηκε. Και, βέβαια, σ' εσάς, καλά μου Εκτάκια,
για την προετοιμασία που κάνατε, τη φιλοξενία σας και το εμπνευσμένο από ποιήματά μου Λεύκωμα που κάνατε και μου χαρίσατε...

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ


ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ..ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ!!!



Γράφει η Μαρία Κληματσάκη* 
Το Ταξίδι στη χώρα του βιβλίου με τη βάρκα της φαντασίας και πολύ άξιους Καπετάνιους Καπετάνισσες ξεκινά την Τρίτη 2/4 /2019 το πρωί, από το 11ο Δημοτικό-11ο Νηπιαγωγείο και 27ο Νηπιαγωγείο Χανίων με συνταξιδιώτες τους μαθητές –τριες, τους εκπαιδευτικούς και γονείς της σχολικής μας Κοινότητας!!Ας το απολαύσουμε!!
Την Τρίτη 2/4/19, παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη στο βιβλίο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων μας, σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Αθηνά Ντούλια και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, σαλπάρουμε στη χώρα των παραμυθιών ,των παιδικών διηγημάτων, της ποίησης με κουπιά τις αφηγήσεις, το θεατρικό παιχνίδι, το κουκλοθέατρο, τη μουσική , το χορό, τις παρουσιάσεις, τις δραματοποιήσεις , τις εκθέσεις και τις κατασκευές. Προσκαλεσμένοι για τιμονιέρηδες, αξιόλογοι άνθρωποι που έχουν σχέση με το βιβλίο ,είτε με την ιδιότητα του συγγραφέα ή ποιητή, του εκδότη ή εικονογράφου, του αφηγητή, του ηθοποιού ή του μουσικού καθοδηγητή. Ευχαριστούμε από καρδιάς το Βαγγέλη Κακατσάκη, το Χρήστο Τσαντή, το Γιάννη Μανούσακα, την ΄Αννα Νεμπαυλάκη, τη Δήμητρα Παπουτσάκη, την Πηνελόπη Ατσαλάκη, την Πηνελόπη Γκίνη ,την Ελισαβέτα Δανδάλη, τη Δέσποινα Τζιάκη, την Αγγέλα Μάλμου, τη Χριστίνα Βεριβάκη, τη Χριστίνα Τζομπανάκη, τη Χαρίκλεια Ντερμανάκη, τη Κωνσταντίνα Χαριτάκη, τη Ρούλα Καλα’ι’τζάκη, τη Λαμπρινή Μποβιάτσου, την Μαρία Μυρωτή και τη Χρυσάνθη Αγίου, που αποδέχτηκαν με χαρά την πρόσκλησή μας και θα μας ταξιδέψουν σε μέρη μαγικά και ονειρεμένα!!!Μια τέτοια συλλογική προσπάθεια μόνο σε ήρεμα λιμάνια …,,μπορεί να μας αγκυροβολήσει!!!

* Δασκάλα - Διευθύντρια 11ου Δημ. Σχ. Χανίων

https://www.facebook.com/search/top/?q=maria%20klimatsaki&epa=SEARCH_BOX

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΣΤΗΝ ΣΤ1 ΤΑΞΗ ΤΟΥ 11ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ

Καλή αντάμωση, καλά μου Εκτάκια και καλή μου συναδέλφισσα Κωνσταντία Γκολέμη! Ευχαριστώ Μαρία Κληματσάκη για την πρόσκληση. Και βέβαια συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία !

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ


Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ Β. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΡΑΦΟΥΝ...




Σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση, στον απόηχο του εορτασμού για την Παγκόσμια ημέρα της ποίησης και της 25ης Μαρτίου,  οι μαθητές/ριες και ο δάσκαλος του ΣΤ΄1 του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων Βαγγέλης Παγωνίδης προσκάλεσαν  στην τάξη τους τον συμπολίτη μας  δάσκαλο, ποιητή,  συγγραφέα, δημοσιογράφο κ. Βαγγέλη Κακατσάκη, προκειμένου να συζητήσουν, να μάθουν , ν’ αναπολήσουν και να θυμηθούν το Λογοτεχνικό είδος της ποίησης. Να σημειωθεί η σχέση επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στα παιδιά και τον κ. Βαγγέλη Κακατσάκη όταν πέρυσι στις 5 Μαΐου , μαζί με το δάσκαλό τους  παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής  «Όπως το ψωμί» , και ύστερα από λίγες ημέρες ο  κ. Κακατσάκης επισκέφτηκε την τάξη  τους και μίλησαν σχετικά. 





Σήμερα οι μαθητές υποδέχτηκαν τον κ. Βαγγέλη με όμορφες μαντινάδες  που έγραψαν τα ίδια τα παιδιά υπό τη μελωδία της λύρας .Στη συνέχεια έγινε αναφορά στην πολυσχιδή προσφορά του κ. Βαγγέλη στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας  και απαγγέλθηκαν ποιήματα γνωστών ελλήνων ποιητών αλλά και του ιδίου του κ. Κακατσάκη. Στη συζήτηση που ακολούθησε τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ρωτήσουν και να μάθουν σχετικά με λογοτεχνικό αυτό είδος. Ακολούθησε ένα θεατρικό δρώμενο σχετικό με τη επανάσταση του 1821 και την ποίηση.




 Οι μαθητές κι ο δάσκαλος του Στ΄1 ευχαριστούν ιδιαίτερα το μεγάλο αυτό άνθρωπο και Χανιώτη κ. Βαγγέλη για την τιμή που μας έκανε να επισκεφτεί την τάξη μας.

Οι μαθητές κι ο δάσκαλος του ΣΤ΄1
του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων

Σημείωση: Περισσότερα σε προσεχή Παιδότοπο





http://www.ekriti.gr/kriti-hania/o-vaggelis-kakatsakis-sto-8o-dimotiko-sholeio-hanion#sthash.cbAuWId9.dpbs

http://www.haniotika-nea.gr/sto-8o-dimotiko-scholio-o-v-kakatsakis/

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΜΕ ΤΑ ΕΚΤΑΚΙΑ ΤΟΥ 8ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ



Να χτυπά και να ξαναχτυπά το κουδούνι για διάλειμμα και να μην το ακούνε... Για τα φιλαράκια μου τα καλά της ΣΤ1 Τάξης του 8ου Δημ. Σχολείου Χανίων, που τα επισκέφτηκα σήμερα το πρωί στο σχολείο τους, κι έμεινα μαζί τους για δυο περίπου ώρες, ο λόγος. Στον απόηχο των εορτασμών της Ημέρας της Ποίησης και της 25ης Μαρτίου. Κι αν έχω να πω τα μύρια όσα γι αυτήν τη συνάντηση, καλά μου Εκτάκια! Για την υποδοχή σας με τη λύρα και μαντινάδες... Για την παρουσίαση του ποιητικού και γενικότερα του συγγραφικού μου έργου... Για τη βροχή των ιδιαίτερα εύστοχων ερωτήσεων για την ποίησή μου και γενικότερα για την ποίηση... Για το δρώμενα, τα τραγούδια και τις απαγγελίες σας.... Για την όλη μυσταγωγία...
Από καρδιάς οι ευχαριστίες μου, στον δάσκαλό σας, τον φίλο μου τον Βαγγέλη τον Παγωνίδη, στη Δασκάλα της Μουσικής, το Δάσκαλο της Πληροφορικής, στον Διευθυντή του Σχολείου, και κυρίως σ'εσάς! Αυτά προσώρας...  

Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Ο Β. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ ΣΤΟ 8ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΧΑΝΙΩΝ


Τον δάσκαλο, ποιητή και δημοσιογράφο Βαγγέλη Κακατσάκη έχουν καλέσει την Τετάρτη 27 Μαρτίου (10 – 12 το πρωί) οι μαθητές της ΣΤ1 τάξης του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων και ο δάσκαλος τους Βαγγέλης Παγωνίδης. Έχουν πολλά να κουβεντιάσουν μαζί του τα Εκτάκια του 8ου στον απόηχο των εορτασμών της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης και της 25ης Μαρτίου. Ιδιαίτερα για την ποιητική του συλλογή ¨Όταν γίνεις ποίημα¨, με την οποία ασχολήθηκαν τις τελευταίες μέρες. Να σημειωθεί ότι τα παιδιά αυτά πέρυσι ήταν (πήγαιναν στην Ε’τάξη), στις 5 Μαΐου, μαζί με τον δάσκαλο τους στο Πνευματικο Κέντρο Χανίων, στην παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Βαγγέλη Κακατσάκη «Όπως το ψωμί» και ότι ύστερα από λίγες μέρες τα επισκέφτηκε στην τάξη τους και μίλησαν σχετικά


https://www.kriti24.gr/sto-8o-dim-sch-chanion-o-vaggelis-kakatsakis/

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΜΕ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ "ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ 
ΑΠΟ ΤΗ  ΒΑΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΒΑΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΕΘΝΑΡΧΗ








 Για δυο βαλίτσες μίλησε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας της Μελβούρνης Βασίλης Παπαστεργιάδης, στον χαιρετισμό του, στην εκδήλωση μνήμης Ελευθερίου Βενιζέλου, που έγινε στις 13 Νοεμβρίου, στο εκεί Ελληνικό κέντρο, την οποία διοργάνωσαν η τοπική Κρητική Αδελφότητα και το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”.
H βαλίτσα, που μέσα έβαζαν τα λίγα τους ρούχα και τα πολλά τους όνειρα για μια καλύτερη ζωή οι πρώτοι Έλληνες μετανάστες που έφτασαν στην Αυστραλία (ένας απ’ αυτούς και ο πατέρας του), η πρώτη. Η βαλίτσα με τις παρακαταθήκες του μεγαλύτερου Έλληνα πολιτικού, που έφερε μαζί του το Ίδρυμα “Βενιζέλος” προς τον Ελληνισμό της Αυστραλίας, η δεύτερη.
“Από τη βαλίτσα του μετανάστη στη βαλίτσα του Εθνάρχη”.
Να ο τίτλος ενός απ’ τα κείμενα που θα γράψω για την επίσκεψη του Ιδρύματος στην Αυστραλία, όταν με το καλό επιστρέψουμε στην Ελλάδα, σκέφτηκα ακούγοντάς τον, ενώ ήρθε στο νου μου μια τρίτη βαλίτσα. Αυτή η γεμάτη πίκρα βαλίτσα που έπαιρνε μαζί του ο Βενιζέλος, όταν οι συνθήκες τον ανάγκαζαν, για να το πω ήπια, να πάρει τον δρόμο της ξενιτιάς. Με δεδομένο τον σκοπό της επίσκεψης που ήταν (και με αφορμή την β’ έκδοση της βιογραφίας “Ελευθέριος Βενιζέλος: Ο άνθρωπος – ο ηγέτης” του Νίκου Παπαδάκη), η προβολή του έργου του Ιδρύματος, κυρίως μέσω των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων και προπάντων της Μουσειοσκευής.

Από τα Χανιά στη Μελβούρνη


Μακρινή, πολύ μακρινή, άκρα κόσμου, μα και κοντινή ταυτόχρονα για μένα η Αυστραλία. Εκεί ζει η αγαπημένη μου ξαδέλφη, η Δήμητρα, που μεγαλώσαμε μαζί, με την οικογένειά της. Εκεί η Χριστίνα η Κοτσιφάκη, η γειτονοπούλα μου στο Νίππος, επίσης με την οικογένειά της, αλλά και άλλοι πολλοί συγγενείς και φίλοι μου. Μόλις 5-10 δευτερόλεπτα, ο δρόμος που μας χωρίζει, όσο χρειάζεται για να με πάρουν ή να τους πάρω τηλέφωνο. Άλλο πράγμα, ωστόσο, ένα τηλεφώνημα κι άλλο ένα ταξίδι, δεν το συζητώ. Δεν το συζητούσα, μέχρι που, όπως έγραψα στις “Στάσεις”, την Τρίτη 20 Νοεμβρίου, “ερρίφθη”, έτσι όπως “ερρίφθη ο κύβος”.
Στην Αυστραλία, λοιπόν, με συνταξιδιώτες τον γενικό διευθυντή και τον επιστημονικό συνεργάτη του Ιδρύματος, Νίκο Παπαδάκη και Γιώργο Κουκουράκη, αντίστοιχα, το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος στην Αττική Σταύρο Νικηφοράκη, μετά της συζύγου του της Χριστίνας, και την Ευδοκία. Στη Μελβούρνη συγκεκριμένα, μετά από ένα πολύωρο ταξίδι, μέσω Αθηνών και Αμπού Ντάμπι, που άρχισε την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου γύρω στις 9.30 π.μ. (ώρα Ελλάδας) και τέλειωσε το βράδυ της επόμενης μέρας, στις 7μ.μ. (ώρα Αυστραλίας). Καμία, επιπλέον, ωστόσο, αναφορά σ’ αυτό, όπως και σε πολλά άλλα που είδα, άκουσα και αισθάνθηκα, κατά τις “αυστραλιανές” μου μέρες, άλλωστε. Περιοριστικός ο τίτλος του σημερινού κειμένου, βλέπετε. Αποκλειστικά για τις εκδηλώσεις που έγιναν με τη συμμετοχή ή με διοργανωτή και το Ίδρυμα και τον σκοπό της επίσκεψης, ο λόγος.


Τιμώμενο πρόσωπο ο Ελευθέριος Βενιζέλος










Κατάμεστη από κόσμο, από Έλληνες μετανάστες, κυρίως Κρητικούς, το βράδυ της 10ης Νοεμβρίου, η τεράστια αίθουσα εκδηλώσεων του Κρητικού Χωριού, που βρίσκεται λίγο έξω απ’ τη Μελβούρνη, στην ετήσια συνεστίαση που γίνεται για την επέτειο του Ολοκαυτώματος του Αρκαδίου, με διοργανωτή την τοπική Παγκρήτια Ένωση. “Τιμώμενο πρόσωπο ο Ελευθέριος Βενιζέλος”, θα τονίσει στον χαιρετισμό του ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Νίκος Παπαδάκης, για να κάνει λόγο στη συνέχεια για τον Ελληνισμό “της αισιοδοξίας και της δημιουργίας” που ανθεί και λουλουδίζει στην πέμπτη Ήπειρο, στον Ελληνισμό που μάς υποδέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες.
“Καράβια πάνε στο γιαλό και γλάροι στον αέρα/ μα δεν μπορώ αγάπη μου να ‘ρχομαι κάθε μέρα”, η μαντινάδα που τραγουδεί ένας απ’ τους τρεις οργανοπαίκτες (Δημήτρης Βερεράκης, Νίκος Λαυρεντάκης και Αντώνης Ηλιού, τα ονόματά τους) που ήρθαν απ’ την Κρήτη για την περίσταση. Στην Κρήτη ο νους όλων, χωρίς καμιά εξαίρεση, ενώ τα Κρητικάκια, παιδιά της 3ης και της 4ης γενιάς, χορεύουν πεντοζάλη. Αυτό μου λένε τα μάτια τους, όπως για παράδειγμα τα μάτια των προέδρων των δυο τοπικών Κρητικών σωματείων, του Οικοδεσπότη Γιάννη Νικολακάκη και του προέδρου της Αδελφότητας Μιχάλη Χουδαλάκη και προπάντων της Δήμητρας και της κόρης της της Νεκταρίας, όπως και της Χριστίνας, που τρέχουν κουτσουνάρι.






“Σαν είναι ο τράος δυνατός, δεν τονε στένει η μάντρα/ ο άντρας κάνει τη γενιά κι όχι η γενιά τον άντρα”. Η μαντινάδα που είπε απαντώντας στην Ελληνική Βουλή για την καταγωγή του ο Εθνάρχης, στον νου μου, ενώ το όνομά του “έπαιζε” διαρκώς στις κουβέντες που έκανα με πολλούς απ’ τους Κρητικούς της Μελβούρνης…






Χαίρε, ω χαίρε ελευθεριά!







“Σε γνωρίζω από την κόψη/ του σπαθιού την τρομερή/ σε γνωρίζω από την όψη/ που με βια μετρά τη γη/ Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη/ των Ελλήνων τα ιερά/ και σαν πρώτ’ αντρειωμένη/ χαίρε ω χαίρε Ελευθεριά”. Κι αμέσως μετά: «Αυστραλοί ας ευφρανθούμε όλοι,/ Επειδή είμαστε νέοι και ελεύθεροι/ Έχουμε τη χρυσή γη και πλούτο για την εργασία μας/ […] Με τόλμη ας ενωθούμε όλοι μαζί/ Για να προοδεύσει η ωραία μας Αυστραλία./ Ας τραγουδήσουμε μετά τις πρώτες στροφές,/ “Προχώρα όμορφη Αυστραλία”!» Ο ελληνικός εθνικός ύμνος και ο ύμνος της Αυστραλίας. Στεντορεία τη φωνή τους τραγουδούν οι Κρητικοί και οι άλλοι Έλληνες της Μελβούρνης μπροστά από το Μνημείο των κοινών αγώνων και θυσιών Ελλήνων και Αυστραλών για τα ιδανικά της ελευθερίας και της δημοκρατίας, που βρίσκεται μπροστά από την Ιερά Μονή “Άξιον Εστί”, στην περιοχή Northcott. Μετά τη θεία λειτουργία και το μνημόσυνο γι’ αυτούς που τους βρήκε φρικτός θάνατος στο Αρκάδι στα 1866. Ύστερα από τις καταθέσεις στεφάνων από λουλούδια και την απαγγελία μιας ωδής. Για την επέτειο του Ολοκαυτώματος της Μονής Αρκαδίου, πάλι απ’ την Παγκρήτιο Ένωση Μελβούρνης, η εκδήλωση. Κυριακή 11 Νοεμβρίου, λίγο πριν τα ρολόγια της Αυστραλίας δείξουν μεσημέρι. “Ένωσις ή Θάνατος” το σύνθημα κι εκείνης της Επανάστασης, σκέφτομαι, κι ο νους μου πηγαίνει στον Βενιζέλο να χαμογελά, κάτω από τον ίσκιο της Ελληνικής σημαίας, στον Φιρκά…


Να βγει ο Βενιζέλος έξω απ’ τα σύνορα της Ελλάδας






Στην έδρα της Κρητικής Αδελφότητας Μελβούρνης, στο Κρητικό Σπίτι, που βρίσκεται στην περιοχή Brunswick East, αμέσως μετά. Δεσπόζει το άγαλμα του Εθνάρχη στην αυλή του μπροστά απ’ το οποίο γίνεται επιμνημόσυνη δέηση. Μεταφερόμαστε στη μεγάλη αίθουσα των εκδηλώσεων. “Ο Βενιζέλος είναι το σύμβολο του Συλλόγου μας, που αποδεικνύεται από το άγαλμα στο προαύλιό μας. Η Κρητική Αδελφότητα είναι υπερήφανη που συνεργάζεται με το Ίδρυμα του Εθνάρχη”. Τα που τονίζει, μεταξύ των άλλων, ο πρόεδρος της Αδελφότητας Μιχάλης Χουδαλάκης στον χαιρετισμό του. “Επιδίωξή μας να βγει ο Βενιζέλος έξω από τα όρια της Ελλάδας”, υπογραμμίζει στην ομιλία του ο Νίκος Παπαδάκης, και στέκεται ιδιαίτερα στον ερχομό της Μουσειοσκευής στα σχολεία της Ομογένειας. Ακολουθεί η προβολή βίντεο παρουσίασης του Ιδρύματος και της Οικίας – Μουσείου της Χαλέπας και άλλο κινηματογραφικό υλικό. “Πολύ ενδιαφέροντα και διαφωτιστικά αυτά που ακούσαμε και είδαμε”, μου λέει ένας απ’ τους πολλούς Κρητικούς που με πλησίασαν στο τέλος. Κάποιοι απ’ αυτούς δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους καθώς αναθυμούνται τα πάτρια. Κυρίως αυτοί της πρώτης γενιάς που έφυγαν με το “ΠΑΤΡΙΣ”, κι έφτασαν εδώ ταξιδεύοντας από 30 μέχρι 45 μέρες, περνώντας από σαράντα κύματα. Ο καθένας τους και μια ιστορία… Όλων το σώμα εδώ κι η καρδιά τους εκεί που γεννήθηκαν ή εκεί που γεννήθηκαν οι γονείς τους ή και οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους…

Για δεύτερη φορά στο Κρητικό Χωριό










Εκτός προγράμματος η δεύτερη βενιζελική εκδήλωση που έγινε στο Κρητικό χωριό της Μελβούρνης, στην έδρα της Παγκρήτιας Ένωσης δηλαδή, δυο μέρες μετά την πρώτη, τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου. Αποχαιρετιστήρια για τους οργανοπαίκτες και τους δασκάλους του χορού που ήρθαν από την Κρήτη κι έμειναν ένα μήνα για να μάθουν στα Κρητικάκια να χορεύουν, το ένα σκέλος της δικαιολογίας, από τον πρόεδρο της Ένωσης Γιάννη Νικολακάκη. Για να μας ξαναπούν για δεύτερη φορά το “καλώς ορίσατε” το δεύτερο σκέλος. Κρητικής φιλοξενίας του παλιού καλού καιρού και πάλι το ανάγνωσμα! Με κρασί δικό τους, με κρέατα δικά τους, και, βέβαια, με πιλάφι. Πανταχού παρούσα και πάντα πληρούσα κι εδώ η Κρήτη όπως και στο “Κρητικό Σπίτι”, την έδρα της Αδελφότητας, με την οποία οι σχέσεις, να το πούμε αυτό, είναι εγκάρδιες. Κοινό το πάθος τους για τη μετάδοση της “Κρητικής ματιάς” στα Κρητικάκια. Και η αγάπη τους για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, επίσης…


Μεγάλης εθνικής σημασίας γεγονός





“Μεγάλης εθνικής σημασίας γεγονός χαρακτηρίζεται η επίσκεψη αντιπροσωπείας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος” στην Αυστραλία που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες. Θερμή η υποδοχή της αντιπροσωπείας από του ομογενείς και προπάντων από τους Κρητικούς. Ιδιαίτερα επιτυχής η παρουσίαση της Βιογραφίας του Εθνάρχη, που έγραψε ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Νίκος Παπαδάκης, χθες (13 Νοεμβρίου) στην κατάμεστη αίθουσα του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου της Μελβούρνης. Για τις γέφυρες ιστορικής μνήμης που θα συνδέουν εφεξής το Ίδρυμα με τους Έλληνες της Αυστραλίας, έκανε λόγο στην αντιφώνησή του ο συγγραφέας που στάθηκε ξεχωριστά στην εισαγωγή του κεφαλαίου “Βενιζέλου” στα σχολεία του απόδημου ελληνισμού”. Τα που έγραψα κι έστειλα μαζί με τρεις φωτογραφίες μέσω του κινητού μου, για δημοσίευση στην εφημερίδα μας (βλ. “Χανιώτικα νέα”, 14/11/18) με το που τέλειωσε η κεντρική εκδήλωση “Μνήμη Ελευθερίου Βενιζέλου” στη Μελβούρνη. Να προσθέσω σ’ αυτά ότι διοργανωτές ήταν η Κρητική Αδελφότητα Μελβούρνης και το Ιδρυμα, ότι χαιρετισμούς απηύθυναν εκτός από τον πρόεδρο της τοπικής Ελληνικής Κοινότητας Βασίλη Παπαστεργιάδη, ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Μελβούρνη Δημήτρης Μιχαλόπουλος, ο πρόεδρος της Αδελφότητας Μιχάλης Χουδαλάκης και το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος στην Αττική Σταύρος Νικηφοράκης και ότι κεντρικός ομιλητής ήταν ο γνωστός διεθνώς Χανιώτης συγγραφέας και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Περθ Πολυχρόνης Κουτσάκης και συντονιστής ο επιστημονικός συνεργάτης του Ιδρύματος Γιώργος Κουκουράκης που αναφέρθηκε και στη Βιογραφία, αποσπάσματα της οποίας διάβασε ο γράφων. Αυτά μόνο, εντελώς συνοπτικά, γιατί αν ξεσυνοριστώ δε θα με φτάσει το δισέλιδο!
Σημείωση: Σημαντική η συμβολή του Πολυχρόνη (“τρομερό παιδί” τον χαρακτήρισε ο Γιώργος Κουκουράκης) στον ερχομό του Ιδρύματος στην Αυστραλία. Εντυπωσιακή η ομιλία του. Έχει κι αυτός μελετήσει τον Βενιζέλο όσο λίγοι…

Στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ





«Από τους 35 φοιτητές που έχω, οι 28 πήραν εργασία για τον Ελευθέριο Βενιζέλο», μού λέει, μεταξύ των άλλων ο καθηγητής του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, Βρασίδας Καραλής, λίγο πριν αρχίσει κι εδώ, το βράδυ της 16ης Νοεμβρίου, η εκδήλωση μνήμης για τον Εθνάρχη με διοργανωτές την Κρητική Αδελφότητα Σίδνεϊ – Νέας Νότιας Ουαλίας και το Ίδρυμα, σε συνεργασία με το Τμήμα. “Τιμή για τον Ελληνισμό της Αυστραλίας η παρουσία εδώ του Ιδρύματος”, θα υπογραμμίσει στον χαιρετισμό του, για να συμπληρώσει ότι “πρέπει να μάθουν όλοι οι απανταχού Έλληνες ότι “ο Ελευθέριος Βενιζέλος δεν είναι μόνο αεροδρόμιο”…
Εκτός από τον καθηγητή Καραλή, χαιρετισμούς στο με πολλούς φοιτητές πυκνό ακροατήριο απηύθυναν η γενική γραμματέας της Αδελφότητας Δέσποινα Παρλιάρου και το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος του Ιδρύματος στην Αττική Σταύρος Νικηφοράκης, για να μιλήσουν στη συνέχεια ο Νίκος Παπαδάκης και ο Γιώργος Κουκουράκης και διαβάσει αποσπάσματα από τη Βιογραφία ο γράφων. Για τις παρακαταθήκες του Εθνάρχη και τη σημασία που θα έχει για την Ομογένεια και ιδιαίτερα για τα Ελληνόπουλα, η γνωριμία μαζί του, κυρίως, μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της Μουσειοσκευής, μίλησε ο Νίκος Παπαδάκης, μην παραλείποντας να εκφράσει τη συγκίνησή του, αλλά και όλων των μελών της αντιπροσωπείας για τα όσα έζησε (αν) τόσο στη Μελβούρνη, όσο και στο Σίδνεϊ. Για την πρωτόγνωρη εμπειρία της επίσκεψης στην Αυστραλία, έκανε λόγο ο Γιώργος Κουκουράκης, πριν παρουσιάσει με τον δικό του όμορφο τρόπο τη “Βιογραφία του Βενιζέλου”, που έγραψε ο Νίκος Παπαδάκης. 



Κι εδώ έντονα “βενιζελική” η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της εκδήλωσης, που έκλεισε με την προβολή κινηματογραφικού υλικού και, βέβαια, με κρητικούς χορούς από το Χορευτικό Συγκρότημα της Αδελφότητας. Κάτω απ’ το άγρυπνο βλέμμα του προέδρου της Ανδρέα Παρλιάρου.






Ο στόχος επετεύχθη





Ιδιαίτερης σημασίας η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής, 18 Νοεμβρίου, στα γραφεία της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας του Σίδνεϊ , με τα μέλη του Δ.Σ. της και εκπαιδευτικούς της Ομογένειας, μετά από μια υπέροχη συγκινητική εκδήλωση “προς τιμήν των Πεσόντων στο Πολυτεχνείο”, για την οποία θα μπορούσα να γράψω, αν είχα χώρο, τα μύρια όσα. Εισηγητής ο επιστημονικός συνεργάτης του Ιδρύματος Γιώργος Κουκουράκης, με θέμα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται σ’ αυτό.
Ασμένως και με ενθουσιασμό αποδεκτή η πρότασή του για μεταφορά, σε πρώτη φάση, της Μουσειοσκευής στα ελληνικά σχολεία του Σίδνεϊ και η εισαγωγή της στην εκπαιδευτική διαδικασία στη λογική της συμμετοχικής διδασκαλίας.
“Η βαλίτσα του Ελευθερίου Βενιζέλου έρχεται και στο Σίδνεϊ για να γνωρίσουν τα Ελληνάκια της τρίτης και τέταρτης γενιάς, τις παρακαταθήκες του”, σημειώνω στο μπλοκάκι μου.
Κι αμέσως μετά: “Ο στόχος επετεύχθη!”

Από το Σίδνεϊ στα Χανιά
Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018, ώρα 7 μ.μ. Από το Σίδνεϊ, μέσω Μελβούρνης, Αμπού Ντάμπι και Αθήνα, πάλι στα Χανιά, ύστερα από ένα εναέριο ταξίδι που κράτησε μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις 31 ώρες. Μακρινή, πολύ μακρινή, μα και κοντινή, πολύ κοντινή, μόλις μιας σκέψης δρόμος, η Αυστραλία. Μιας βενιζελικής σκέψης…


Χανιώτικα νέα (28.11.2018) 


http://www.haniotika-nea.gr/stin-afstralia-me-to-idrima-venizelos/













Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΧ, ΕΤΟΥΣ
ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ



Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2018, ώρα 11.40 π. μ.

Η γιορτή του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτούργησε στις Φυλακές Υψίστης Ασφαλείας, στην Αγιά Χανίων τέλειωσε. Οι πόρτες έκλεισαν. Και πάλι οι μέσα έμειναν μέσα κι εμείς οι έξω, οι εθελοντές και οι άλλοι επισκέπτες, βγήκαμε έξω. Εδώ με τον υπεύθυνο των Εκδόσεων "Ραδάμανθυς" Χρίστο Τσαντή, τον αντιπεριφερειάρχη Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Απασχόλησης Περιφέρειας Κρήτης Παναγιώτη Σημανδηράκη και τον μουσικό Χρίστο Κοτσαύτη. (Φωτογράφος η Ειρήνη Καλαιτζάκη). Μέσα κατά τη διάρκεια της γιορτής, όπως είπε και ο  Παναγιώτης στο χαιρετισμό του, "νιώσαμε να ξεκλειδώνεται η συλλογική μας ευαισθησία". Με το που βρεθήκαμε έξω νιώσαμε όλοι να κουβαλάμε μια δυνατή γροθιά στο στομάχι ο καθένας μας...

Να 'ναι καλά ο ηθοποιός,  τ. καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης Μιχάλης Αεράκης για την ευκαιρία που μου έδωσε να γνωρίσω νέους φίλους...
Αυτά μόνο προσώρας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ "ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ"