Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. 8ο Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. 8ο Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΣΤ2 ΤΑΞΗ 8ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ 

ΜΑΖΙ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ 


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο! 

Στον απόηχο της επίσκεψής μου, παραμονές Χριστουγέννων ( 21.12.2020) στην ψηφιακή τάξη του Στ2 τμήματος του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων, μέσω τηλεδιάσκεψης ο σημερινός Παιδότοπος, όπου φιλοξενείται ένα μέρος μόνο από το υλικό που μου έστειλαν δάσκαλος και μαθητές. Επιπρόσθετος προβληματισμός για μένα ο τίτλος που θα έβαζα, δεν το κρύβω, από τους πολλούς που έρχονταν στο μυαλό μου. Κοινός παρονομαστής όλων τους, ωστόσο, αυτός που πρότεινε, εμμέσως πλην σαφώς η μαθήτρια Χρύσα Μακράκη. Ναι, μαζί θα ποὐμε καλημέρα στον ήλιο καλάμ ου Εκτάκια! Ευχαριστώ για όλα όσα γράφετε, έτσι όπως αγαπητικά τα γράφετε και για τις ζωγραφιές σας!  Καλή αντάμωση, ζωντανά, αυτήν τη φορά, σε λίγες μέρες που θα ξαναέλθω στο σχολειό σας ως "προσκεκλημένος του άλλου τμήματος της Έκτης. 

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους! 

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

δάσκαλος 



[…] ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ μας πέρασαν με το μοναδικό τους τρόπο χριστουγεννιάτικα μηνύματα, μηνύματα αγάπης και επικοινωνίας… Μας αφηγήθηκαν την νεώτερη ελληνική ιστορία με το «Χαμόγελο του Διάκου» στην Αλαμάνα και τον «Μακρυγιάννη στην οδό του». Από την Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα των ηρώων του 1821 τα μικρά πλάσματα του ουρανού φτάνουν στην Κρήτη, στον Ψηλορείτη, και συναντούν την «κρητική ματιά», δίνοντας «Αναφορά στον Καζαντζάκη».  Μας συν-ταξίδεψαν με τις φτερούγες τους σε αλλοτινές εποχές όπου η λυρική νοσταλγία, με τις διαχρονικές αξίες της φιλίας, της ορθοδοξίας και της ελευθερίας, καθώς και την υπαρξιακή αναζήτηση του ανθρώπου στον 21ο αιώνα, αναδεικνύουν την αγάπη για τον συνάνθρωπο και τη Ζωή, που τόσο έχουμε όλοι μας ανάγκη στη σημερινή Τεχνοκρατική και Κορονοϊκή εποχή που βιώνουμε… Πάνω απ΄ όλα όμως μας επέτρεψαν, παιδιά κι ενήλικες, να κάνουμε ένα σεργιάνι, αν και μικρό, μόλις δύο διδακτικών ωρών, στον κήπο της καρδιάς του δημιουργού τους, του κ. Βαγγέλη Κακατσάκη! Που μαζί με τα χελιδόνια του καμάρωνε κι εμάς, τους νεώτερους μαθητές του… κ. Βαγγέλη Κακατσάκη πολύ σας ευχαριστούμε! Για όλα… Τα εκτάκια του Στ΄2 του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων κι ο δάσκαλός τους Βαγγέλης Παγωνίδης

Εγκάρδιες ευχαριστίες οφείλουμε σαν τάξη στη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Αθηνά Ντούλια καθώς και στο Διευθυντή του Σχολείου μας κ. Νικόλαο Δόβρο χωρίς την βοήθεια και παρουσία των οποίων ίσως και να μη καταφέρναμε να βιώσουμε τόσο δυνατά αισθήματα…

Τα εκτάκια του Στ΄2 του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων κι ο δάσκαλός τους Βαγγέλης Παγωνίδης

 

Μαζί θα πούμε καλημέρα στον ήλιο… ήταν ένας από τους στίχους που διάβασα με αφορμή της επίσκεψη του κ. Κακατσάκη στην ηλεκτρονική μας τάξη . Το ποίημα λεγόταν «Σταγόνας Λάμψη».  Συνήθως ο Ήλιος λέει την καλημέρα! Εδώ όμως μαζί θα πούμε καλημέρα! Μου έδωσε μια νότα ελπίδας κι αισιοδοξίας αυτός ο στίχος! Περάσαμε τέλεια μαζί με τον ποιητή- Λογοτέχνη! Ήταν σα να γνωριζόμαστε χρόνια. Ένας σαν κι εμάς… Θέλουμε οπωσδήποτε να μας ξανάρθει. Του απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση…  Εύχομαι το 2021 να ξαναγράψει- ξαναπετάξουν κι άλλα Χελιδόνια…

Χρύσα Βλαζάκη


Τη Δευτέρα σε μια ξεχωριστή επίσκεψη στην ηλεκτρονική μας τάξη γνωρίσαμε έναν αξιόλογο ποιητή και συμπολίτη μας τον κ. Βαγγέλη Κακατσάκη. Εμείς βέβαια τον ξέραμε μέσα από τη συνεργασία μαζί του στον Παιδότοπό των Χανιώτικων Νέων.  Περάσαμε καταπληκτικά μαζί του και ήταν το καλύτερό μας μάθημα στην περίοδο της καραντίνας! Ο στίχος που μου έκανε εντύπωση από τα ποιήματά του « Χειμώνας έρχεται μα θα περάσει, σκέφτονται τα γιασεμιά, ακούγοντας το τραγούδι της γης» (από το ποιημά του Ταγιασεμιά κι οι κρίνοι» σελ. 59).  Θα ήθελα πάρα πολύ να μας επισκεφτεί και στη φυσική μας τάξη!

Κ. Βαγγέλη σας εύχομαι για το 2021, με ένα δικό σας στίχο «Η Χαρά να φυτεύουμε τριαντάφυλλα, η ευλογία να τα χαρίζουμε». Σας εύχομαι να φυτεύετε πάντοτε τριαντάφυλλά και πάντοτε να τα χαρίζετε…

Μιχάλης Αγγελόπουλος

Η Επίσκεψη του κ. Βαγγέλη Κακατσάκη ήταν μοναδική κι αξέχαστη! Μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για την ποίηση καθώς και πώς σκέφτεται ένας ποιητής, όπως ο κ. Κακατσάκης όταν γράφει ποιήματα.

«Μοσχοβολάει ο Βασιλικός, ευωδιάζουν οι Βαλσάμοι, κι ο Αρόσμαρης ολοχρονίς». Αυτός ο στίχος μας δείχνει την αγάπη του ποιητή για τη φύση και γενικά για τον τόπο του την Κρήτη, όπου μόνο εκεί φυτρώνουν αυτά τα βότανα!

Κύριε Βαγγέλη Κακατσάκη σου εύχομαι «Χρόνια Πολλά» με υγεία και το 2021, να είναι καλύτερο και χωρίς Κορονοϊό!

Νεφέλη Μαρματσάκη

 

Τον κ. Κακατσάκη τον γνώρισα προσωπικά στην επίσκεψή του στην ηλεκτρονική μας τάξη λίγο πριν τα Χριστούγεννα, αλλά ήταν σα να τον ήξερα πολύ καιρό πριν. Μας έκανε να νιώσουμε άνετα και … Χριστουγεννιάτικα.  Θ α ήθελα πολύ να μας ξανάρθει… Όπως τα σύννεφα οι άνθρωποι…( Από το ποίημα Βλασφημία, σελ 56). Ταξιδεύουν χωρίς να ξέρουν που πάνε…  Μου άρεσε πολύ αυτό του ποιημα. Μας έβαλε με ένα δικό του τρόπο να συλλογιστούμε. Σας ευχαριστούμε .

 Νότης Κατάκης

Στη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Κακατσάκη στην ηλεκτρονική μας τάξη πέρασα φανταστικά! Μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα και όλοι μας διαβάσαμε και από ένα από τα υπέροχα ποιήματά του. Εγώ διάβασα το ποίημα ‘Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι’, το οποίο είναι και το αγαπημένο μου. Μου έκανε εντύπωση που ο κ. Κακατσάκης μας εξήγησε και μας ανέλυσε τα ποιήματά του με τόσο ωραία και απλά λόγια και που μας περιέγραψε πώς περνούσε όταν ήταν μικρός τις γιορτές με την οικογένειά του και ποιες ήταν οι παραδόσεις που ακολουθούσαν. Εύχομαι ο κ. Κακατσάκης να συνεχίσει να γράφει τόσο ωραία ποιήματα και να καταφέρει στο μέλλον να έρθει και στην κανονική μας τάξη, που να τον δούμε και να τον γνωρίσουμε και από κοντά!

Σήλια Μαργιολάκη

 

Αγαπητέ κ. Κακατσάκη τα ποιήματα της συλλογής σας «Τα Χελιδόνια του Μοναχού» μας μεταφέρουν πολύ ιδιαίτερα μηνύματα όπως την διαφορετικότητα, την ισότητα στα μάτια του Θεού, τον σεβασμό προς τους άλλους αλλά και προς τη φύση αλλά και την αγάπη προς το Θεό.  Μέσα από την συνάντηση μας εγώ προσωπικά έμαθα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για την ποίηση και για τον τρόπο που πρέπει να σκέφτονται οι άνθρωποι. Εύχομαι να συναντηθούμε σύντομα, από κοντά αυτή τη φορά και να μας διδάξετε κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα με τον ιδιαίτερο τρόπο σας.  Σας εύχομαι να συνεχίσετε να γράφετε τόσο ωραία ποιήματα μέσα από την καρδιά σας και να μας μεταφέρετε πάντα τόσο τις σκέψεις σας όσο και τα μηνύματά σας. Σας ευχαριστώ πολύ!

Με εκτίμηση

Μανώλης Χαροντάκης

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 16.1.2021)

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΣΤ2 ΤΑΞΗ 8ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ

ΣΤΟΝ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!

Την Ενορία του Αη Γιάννη, στη γειτονιά τους είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τα παιδιά της Στ2 τάξης του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων συνδυάζοντας τη μάθηση με τη ψυχαγωγία. Οι ιερείς του ναού, δάσκαλοι και οι δύο, «τα έκαναν» όπως μου είπε ο γνωστός στους αναγνώστες της στήλης δάσκαλός τους Βαγγέλης Παγωνίδης να νιώσουν κυριολεκτικά «σαν στο σπίτι τους ή μάλλον σαν στο σχολείο τους».

Τους εξήγησαν τον συμβολισμό των εικόνων του ναού και των ιερών αμφίων, τα ξενάγησαν και τους διηγήθηκαν ιστορίες, τους επέτρεψαν να περιηγηθούν στο καταφύγιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που είναι στον Αγιο Σπυρίδωνα, τα φιλοξένησαν και τα άφησαν να παίξουν με την ψυχή τους, χρησιμοποιώντας τα παιχνίδια των παιδιών του κατηχητικού…
Τις εντυπώσεις απ’ αυτήν την επίσκεψη που έγραψαν τα παιδιά, στην τάξη τους, διανθισμένες με σχετικές φωτογραφίες, φιλοξενούμε με πολλή χαρά στον σημερινό παιδότοπο! Να χαίρεσαι τους μαθητές σου, καλέ μου συνάδελφε!
Να χαίρεστε τον δάσκαλο σας, καλά μου Εκτάκια!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος



Όταν η ιστορία που διδασκόμαστε βρίσκεται δίπλα μας, τότε το μάθημα γίνεται παιχνίδι, ψυχαγωγία, βίωμα! Ήταν η πρώτη μας μετά Κορονοϊού εκδρομή! Και μας άρεσε πάρα πολύ… Και σίγουρα θα ξανάρθουμε… Ευχαριστούμε εγκάρδια τον π. Εμμανουήλ και τον π. Αλέξανδρο για όλα όσα μας έμαθαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα…  Εμείς πάντως τα εκτάκια του Στ΄2 σίγουρα θα σας ξανάρθουμε στον Αη Γιάννη..  Οι μαθητές/ριες κι ο δάσκαλος του Στ΄2 

 

Μου άρεσε εκεί γιατί είδαμε και  ζήσαμε κι εμείς  όπως και  οι συμπολίτες μας τότε στο Β’ Παγκόσμιο πόλεμο μέσα στο καταφύγιο που βρίσκεται στη γειτονιά μας και δεν το ήξερα! Μάθαμε αρκετά πράγματα για τον πόλεμο και την ιστορία της ενορίας μας που είναι συνδεδεμένη με αυτήν του πολέμου! Ειρήνη Κατσιφαράκη

 

Μου άρεσε περισσότερο το καταφύγιο στο οποίο μπήκαμε κι εμείς μέσα και βιώσαμε με τη φαντασία μας πως ένοιωθαν οι άνθρωποι τότε. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και μου άρεσε που έμαθα και πολλά και για την εκκλησία! Μιχάλης Λουράκης 

 


Το καταφύγιο μου άρεσε πολύ! Μου προκαλούσε αναταραχή! Πώς το χρησιμοποιούσαν τότε, πριν από πολλά χρόνια από ανθρώπους όπου προσπαθούσαν να σωθούν από τις βόμβες! Τελικά η ιστορία δεν είναι κάτι μακρινό που το μαθαίνουμε μόνο από τα βιβλία αλλά κα΄τι που έχει σχέση και με το σήμερα και που βρίσκεται ανάμεσά μας!  Αικατερίνη Ελληνιτάκη

 

Μου έκανε εντύπωση το καταφύγιο του Αγίου Σπυρίδωνα και που έμαθα πολλά χρήσιμα για τα Ιερά Σκεύη της Θ. Λειτουργίας και τα Άμφια. Δεν τα ήξερα πριν. Ήταν ένα βιωματικό μάθημα που θα μου μείνει αξέχαστο. Παράλληλα με εντυπωσίασε το καταφύγιο του Αγίου Σπυρίδωνα! Ελίνα Χονδράκη

 

Πέρασα πάρα πολύ ωραία! Μου άρεσε που έμαθα πολλά πράγματα για την εκκλησία! Επίσης μου εντυπωσίασε ο τρόπος που οι άνθρωποι προφυλασσόταν από τους βομβαρδισμούς κατά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Μανώλης Χαροντάκης


 

Η επίσκεψη ήταν πολύ ωραία κι ενδιαφέρουσα! Χάρη σε αυτήν αποκτήσαμε περισσότερες γνώσεις και διασκεδάσαμε. Μου άρεσε πολύ όταν μπήκαμε στο καταφύγιο. Στην αρχή φοβόμουν αλλά τελικά δεν ήταν και τόσο τρομακτικά!  Μου άρεσε πολύ… Κωνσταντίνα Ριτζάκη

 

Μου άρεσε γιατί γνώρισα τον «κόσμο» και τα αντικείμενα της εκκλησίας. Πιο πολύ μου άρεσε το καταφύγιο που ήταν τέλειο!  Χρύσα Β. 

 


Ήταν τέλεια! Στην αρχή νόμιζα ότι θα βαριόμασταν στον Άγιο Σπυρίδωνα! Αλλά μετά και μέσα στη σπηλιά (καταφύγιο) πέρασα τέλεια κι έμαθα και πολλά πράγματα τα οποία δεν τα ήξερα!  Η εκδρομή αυτή θα μου μείνει αξέχαστη! Μάνος Αβερκάκης

 

Ήταν τέλεια! Το καταφύγιο, οι εκκλησίες (Άγιος Ιωάννη, Άγιος Σπυρίδωνας) και η φιλοξενία των ιερέων ( π. Εμμανουήλ και π. Αλέξανδρο) θα μου μείνει αξέχαστη! Ευχαριστούμε… Νότης Κατάκης

 





Στην εκδρομή αυτή είδαμε και μάθαμε πολλά πράγματα!  Στο καταφύγιο περπατούσες κι ένιωθες σα να ζούσες εκείνη την εποχή όταν οι γερμανοί βομβάρδιζαν και διεκδικούσαν τη χώρα μας!  Σήλια Μαργιολάκη

 

Μου άρεσε πολύ η εκδρομή που πήγαμε στον Αϊ- Γιάννη  και σίγουρα θα ήθελα να ξαναπάμε! Μου έκανε τρομερή εντύπωση η στιγμή που πήγαμε στο καταφύγιο γιατί σε ένα σημείο ήταν σκοτεινό που δεν μπορούσα να δω τίποτα!  Πολύβιος Λαγουδάκης

 

Στην εκδρομή που πήγαμε στον Αϊ Γιάννη ήταν πολύ ωραία, μάθαμε πολλά πράγματα και παίξαμε κιόλας. Στο καταφύγιο που μπήκαμε ήταν πολύ ωραία αλλά παράλληλα τρομακτικά και σκοτεινά! Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία! Νικόλ Μακρινάκη

 

Στην εκδρομή αυτή επισκεφτήκαμε το εκκλησάκι  του Αγίου Σπυρίδωνα! Το εκκλησάκι  αυτό έχει μια ιδιαιτερότητα! Στην πίσω πλευρά του ναού υπάρχει ένα υπόγειο καταφύγιο μήκους 5 μέτρων μέσα στο οποίο έβρισκαν προστασία από τους βομβαρδισμούς των γερμανικών αεροπλάνων οι κάτοικοι της περιοχής το 1940-41. Μάθαμε ότι η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα κτίστηκε εντελώς τυχαία το 1880 από μια εικόνα που εμφανίστηκε με θαυματουργό τρόπο σε κάτοικο της περιοχής κι ανακαλύφθηκε μετά από ανασκαφή! Αποπερατώθηκε το 1935 και την περίοδο της κατοχής επειδή στην ανατολική πλευρά υπήρχε έδαφος που σκαβόταν εύκολα ανοίχτηκε μία στοά με δύο εισόδους η οποία χρησίμεψε ωε καταφύγιο για αρκετούς κατοίκους της περιοχής. Μιχάλης Αγγελόπουλος

 

Το καταφύγιο μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση! Η μυρωδιά της υγρασίας σε συνδυασμό με τη στενότητα του χώρου και την ιστορία που το ακολουθεί δημιουργούσε μια μυστηριώδης ατμόσφαιρα που σου εξάπτει τη φαντασία σου. Άραγε πόσες ψυχές βρήκαν καταφύγιο εδώ; Πόσες προσευχές σε ώρες δύσκολες κι αγωνίας για την επιβίωση έφυγαν από εδώ για τον Θεό και τους Αγίους; Κωνσταντίνος Σταυρουλάκης

 

Στην εκκλησία του Αϊ Γιάννη και το εκκλησάκι του Αγίου Σπυρίδωνα μάθαμε, βιώσαμε, αναλογιστήκαμε τιμήσαμε και προσευχηθήκαμε για όλους τους συμπολίτες μας που έζησαν τα δύσκολα χρόνια του Β ‘ Παγκοσμίου πολέμου, μα πιο πολύ για αυτούς που έζησαν τους βομβαρδισμούς σ΄ αυτό το καταφύγιο! Στράτος Παπαδάκης

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 14. 11. 2020)


 

Σάββατο 16 Μαΐου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Ε2 ΤΑΞΗ 8ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ e- ΤΑΞΗ ΜΑΣ


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο
Aπίστευτο κι όμως αληθινό! Ολα τα περίμενα από τον εξ’ Εβρου προερχόμενο ξεχωριστό δάσκαλο Βαγγέλη Παγωνίδη που εδώ και κάποια χρόνια υπηρετεί στο 8ο Δημ. Σχ. Χανίων, ότι θα “έφερνε”, ωστόσο στην τάξη του τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ούτε κατά διάννοια. Κι όμως συνέβη και μάλιστα, εν μέσω καραντίνας, επί κορωνοϊού, χάρις στη σύγχρονη τεχνολογία. Γι’ αυτή την “επίσκεψη” που έγινε με τηλεδιάσκεψη, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο, για την οποία, θα το γράψω, αποκαλύπτομαι. Οπως και για τις εργασίες (κρίμα που δεν χώρεσαν όλες) των μαθητών του, άλλωστε που αναφέρονται σ’ αυτήν. Κατά τον δάσκαλο κι οι μαθητές… Τίποτε περισσότερο εκ μέρους μου, γι’ αυτήν την ευλογημένη δραστηριότητα πέραν απ’ την κατάθεση του θαυμασμού μου. Πολλά τα έτη σας, Παναγιώτατε! Μετά σεβαστικής αγάπης στο πρόσωπό σας, το γράφω. Πάντα άξιος, Βαγγέλη! Να χαίρεστε το δάσκαλο σας, καλά μου Πεμπτάκια!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος






O Οικουμενικός Πατριάρχης στην e- τάξη μας

Την τάξη μας (Ε΄2 του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων) επισκέφτηκε ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Ο Παναγιότατος αποδέχτηκε την πρόσκληση που του απευθύναμε μέσω του κυρίου μας κ. Βαγγέλη Παγωνίδη και μας έκανε την τιμή να εμφανιστεί στην ηλεκτρονική μας τάξη κατά τη διάρκεια του τηλεμαθήματος από το ιστορικό μας Φανάρι και μάλιστα μια ιστορική ημέρα σαν τη σημερινή (10/04) όπου η Εκκλησία  τιμά τη μνήμη του αγίου ιερομάρτυρος Γρηγορίου Ε΄, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Μετά τη Θ. Λειτουργία και σε μια φορτισμένη συναισθηματικά ημέρα ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης θυμήθηκε τα παιδικά του χρόνια τέτοιες ημέρες στο μικρό σχολείο που φοιτούσε, μας έδωσε τις ευλογίες Του για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα και μας προσκάλεσε να τον επισκεφτούμε στην Κωνσταντινούπολη. Εμείς με τη σειρά μας τον ευχαριστήσαμε εγκάρδια που αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας να μας διαθέσει λίγο από τον πολύτιμό του χρόνο και τον προσκαλέσαμε να μας επισκεφτεί και στη φυσική μας τάξη. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία στα πλαίσια του ηλεκτρονικού μαθήματος στο πνεύμα των ημερών του Πάσχα που πλησιάζουν! Γεμάτοι συναισθήματα κι ευλογίες καλό Πάσχα σε όλους!

Οι μαθητές/ριες της  Ε2 τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων





Ήρθε ο Παναγιότατος στην ηλεκτρονική μας τάξη

από το Φανάρι με χαρά, ευλογία να μας μοιράσει.




Όταν τον είδαμε χαρήκαμε πολύ, 

κ’ ακούσαμε τα λόγια του με μεγάλη προσοχή. 




Αχ πόσο θα θέλαμε να πάμε στο Φανάρι

Ανάσταση να κάνουμε με την δική του χάρη.




Να πάρουμε το Άγιο Φως απ’ τα δικά του χέρια

να μας γεμίσει δύναμη,να γίνουμε αστέρια!





Ιωάννα Ανδρεαδάκη






.

   […] Όταν μάθαμε ποιος θα ήταν ο  καλεσμένος μας, η ανυπομονησία και το ενδιαφέρον μου μεγάλωσαν ακόμα περισσότερο. Τι θα μπορούσε να συζητήσει με μια τάξη μικρών παιδιών ένας τόσο σπουδαίος άνθρωπος; Τι θα μπορούσαμε εμείς να τον ρωτήσουμε; Η αλήθεια είναι ότι δεν ήξερα και πολλά πράγματα γι΄ αυτόν και το αξίωμά του. Είχα ακούσει, βέβαια, κάποια θετικά σχόλια από τον μπαμπά μου που τον είχε γνωρίσει παλιότερα σε ένα ταξίδι του στην Κωνσταντινούπολη και είχε σχηματίσει πολύ καλή εικόνα. Εγώ, όμως, δεν ήξερα πολλά πράγματα. Στη διάρκεια της συνάντησης μας μου έκαναν μεγάλη εντύπωση οι γνώσεις του και οι ιστορίες που μοιράστηκε μαζί μας για τη ζωή του. Μου άρεσε που μας ενθάρρυνε για το πώς να αντιμετωπίσουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση που ζούμε. Γενικά, μας έκανε να νιώσουμε πολύ άνετα μαζί του[…]    Κωνσταντίνα  Ριτζάκη




Από το Φανάρι στα Χανιά

μεγάλη η αξία!

Μήνυμα αναστάσιμο

Ευχές κι ευλογία!




Μήνυμα Αναστάσιμο

Από τον Πατριάρχη.

Αγάπη η Κρήτη τα Χανιά

Όλος ο κόσμος να ‘ χει!

Νεφέλη Μαρμαριτσάκη





[…]Είμαι πολύ μικρή αλλά ταπεινά θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και την ευγνωμοσύνη μου για τον πολύτιμο χρόνο που μας αφιέρωσε και να του ευχηθώ ο Θεός να Του δίνει δύναμη να συνεχίζει το ευλογημένο έργο του και να υποδεχτεί την τάξη μας με τον δάσκαλό μας κ. Ευάγγελο Παγωνίδη, στην ιερή αυλή του Φαναριού.  Νικόλ Μακρινάκη

    

[…] Ήμουν πάρα πολύ χαρούμενος και συγκινημένος καθ όλη τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, αλλά και  όταν αποχώρησε από την παρέα μας. Στην αρχή, είχα την εντύπωση ότι θα ήταν κάποιος πολύ σπουδαίος κληρικός που όλοι θα τον σέβονται και αυτήν την εντύπωση μου την έδωσε το όνομά του, Οικουμενικός Πατριάρχης, πριν τον γνωρίσουμε, αλλά μετά εκτός από πολύ όμορφος, μου φάνηκε  πολύ πιο προσιτός, όχι ότι δεν πρέπει να τον σεβόμαστε, φυσικά και πρέπει, απλώς μου φάνηκε ότι αν τον είχε ο οποιοσδήποτε  μπροστά του, του πρότεινε να πάνε βόλτα, τον  ρώταγε πού θα ήθελε να πάει, όπου κι αν του πεις θα πήγαινε, σαν να ήταν παιδί και πάει όπου του λες.[…]              Κωνσταντίνος Σταυρουλάκης



[…}Στην διάρκεια της συζήτησής μας, είπε ότι εκείνη ακριβώς την μέρα (10 Απριλίου 1821)  πριν 199 χρόνια, οι Τούρκοι κρέμασαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη εκείνης της εποχής. Όταν το άκουσα αυτό τρόμαξα λίγο. Επίσης μας είπε ότι βρισκόταν στο Φανάρι στην Κωνσταντινούπολη, το μόνο μέρος στην Κωνσταντινούπολη που δεν άνηκε στην Τουρκία και το σημείο όπου κρεμάστηκε ο Πατριάρχης. Θα ήταν πολύ ωραίο αν κάποτε πηγαίναμε εκδρομή εκεί. Όταν ο Πατριάρχης έφυγε στεναχωρήθηκα, γιατί δεν είχε χρόνο να μας μιλήσει κι άλλο. Αν είχα την ευκαιρία να τον ρωτήσω κάτι θα τον ρωτούσα γιατί η Τούρκοι, πριν 199 χρόνια, κρέμασαν τον Πατριάρχη. Ελπίζω να ξαναέρθει στην τάξη μας για περισσότερη ώρα.

                                                                      Πολύβιος Λαγουδάκης



Πολλές ευχές σας στέλνουμε

Απ’ τη μεγάλη Κρήτη

Να ζήσετε Χρόνια Πολλά!

Όπως ο Ψηλορείτης!




Χαρά Υγεία να ΄χετε

Εις το Πατριαρχείο

Κρατάτε υπεράξια

Της Πίστης το βιβλίο!




Και στέλνετε μηνύματα

σ’  όλη την οικουμένη

αδέρφια όλοι είμαστε

να ζούμε αγαπημένοι!




Ευλογήσατε τα εγκαίνια 

του Ράδιο Μαρτυρία

Νύχτα και ημέρα εκπέμπει Φως

Σ’ όλη την κοινωνία!

Από τους μαθητές και το δάσκαλο του Ε΄2

Του 8ου Δ.Σ.Χανίων

(με τη βοήθεια του κ. Αντώνη Παπαλιονάκη)



Χανιώτικα ν.εα (Σάββατο, 16. 5. 2020)


Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Ε2 ΤΑΞΗ 8ου ΔΗΜ.ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ

ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ Μ. ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΑΚΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και στα μαθήματα κινηματογράφου στην τάξη τους, με δάσκαλο τον υπεύθυνο του Φεστιβάλ Ματθαίο Φραντζεσκάκη, αναφέρθηκαν τα Πεμπτάκια του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων στον προηγούμενο Παιδότοπο. Eνα μέρος της συνέντευξης που τους έδωσε ο Ματθαίος Φραντζεσκάκης, φιλοξενείται σήμερα. Oλες, και οι 24 (μία κάθε παιδί) ερωτήσεις που του έκαναν και οι πέντε (5) πρώτες απαντήσεις, πού να χωρέσουν όλες! Ούτε δημοσιογράφοι να ήταν οι μικροί αλλά σπουδαίοι φίλοι του κινηματογράφου. Τα πάντα όλα ήθελαν να μάθουν μέσω αυτής της συνέντευξης, για τις ερωτήσεις της οποίας θα πρέπει να εργάστηκαν πολύ με τον δάσκαλό τους τον Βαγγέλη Παγωνίδη. Οι καλές απαντήσεις προϋποθέτουν καλές ερωτήσεις, κανόνας αυτός. Συγχαρητήρια και για τη συνέντευξη που πήρατε καλά μου Πεμπτάκια! Να χαίρεστε τους δασκάλους σας και να σας χαίρονται. Και ο Ματθαίος ο Φραντζεσκάκης δάσκαλός σας είναι, γι’ αυτό ο πληθυντικός στο ρήμα…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ 5 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ








1. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον Κινηματογράφο και ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική του υπόσταση;
Αποφάσισα καταρχήν γιατί μου άρεσε ο κινηματογράφος. Στην αρχή ξεκίνησα να βλέπω ταινίες, στη συνέχεια να συναντώ ανθρώπους που είχαν σχέση με τον κινηματογράφο, άρχισα να ψάχνω τι είναι ο κινηματογράφος, πως γυρίζονται οι ταινίες και πώς μέσα από τον κινηματογράφο να μάθει κι άλλα πράγματα. Έτσι άρχισε μια μεγάλη δραστηριότητα που ήθελα στα Χανιά αρχικά και στη συνέχεια σε όλη την Κρήτη να χτίσουμε ένα φεστιβάλ που να μαζεύουμε ταινίες, να βλέπουμε ταινίες αλλά όχι μόνο αυτό αλλά και να συζητάμε για ταινίες που να περνάμε όμορφα και να μαθαίνουμε πράγματα. Τόσο απλά!

2.            Έχετε σπουδάσει και μαθηματικός. Αισθάνεστε περισσότερο κοντά στα μαθηματικά ή στον κινηματογράφο;
Δε νομίζω ότι αισθάνομαι ούτε το ένα περισσότερο ούτε τα άλλο. Ξεκίνησα σπουδές με τα Μαθηματικά γιατί ου αρέσουν τα Μαθηματικά, και μετά σπούδασα κι άλλα πράγματα. Ένα από αυτά έχει να κάνει με τον κινηματογράφο. Δεν υπάρχει λίγο το ένα, λίγο το άλλο. Υπάρχουν όλα μαζί τα οποία τα κάνω όλα μαζί. Ελπίζω το ίδιο καλά!

3.            Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το δυσκολότερο κομμάτι στο να γυρίσει κάποιος ντοκιμαντέρ; Είναι η σκηνοθεσία, το μοντάζ, το σενάριο, η μουσική, οι παραγωγή, η χρηματοδότηση;
Το δυσκολότερο κάθε φορά έχει να κάνει με το τι συνθήκες μπορούν να υπάρχουν. Το θέμα πραγματικά το εξής: Είναι για όλους που θέλουν να κάνουν ταινία το ίδιο πράγμα το δυσκολότερο; Δηλαδή κάποιος μπορεί να έχει χρήματα αλλά να δυσκολεύεται να κάνει τα τεχνικά πράγματα. Κάποιος μπορεί να ξέρει τα τεχνικά αλλά μπορεί να μην έχει χρήματα. Νομίζω όμως ότι το δυσκολότερο προκειμένου να βγει κάτι το ενδιαφέρον και κυρίως με το ντοκιμαντέρ με το οποίο εγώ ασχολούμαι είναι το να έχεις μια καλή ιστορία. Δηλαδή το σενάριο! Αυτό είναι το πραγματικά το δυσκολότερο!

4.            Τι σημαίνει για τον κ. Φραντζεσκάκη το Φεστιβάλ κινηματογράφου που διοργανώνεται κάθε χρόνο τέλη Οκτώβρη στα Χανιά;
Σημαίνει μια μεγάλη και όμορφη γιορτή που ελπίζω κάθε φορά να κάνουμε ομορφότερη και να περνάμε καλύτερα!
5.            Πόσο δύσκολη είναι η προετοιμασία ενός φεστιβάλ κινηματογράφου με διεθνή απήχηση σε μια πόλη σαν τα Χανιά;
Γενικά το να φτιάξεις ένα φεστιβάλ επειδή είπαμε είναι μια γιορτή που έχει πάρα πολλά πράγματα είναι κάτι που είναι σύνθετο άρα είναι και κάτι που είναι δύσκολο. Είναι δύσκολο γιατί πρέπει ουσιαστικά να δουλεύεις όλο το χρόνο, να μαζεύεις υλικό, να επικοινωνείς με ανθρώπους και φυσικά επειδή κάνουμε πολλές δραστηριότητες όλο το χρόνο με σχολεία και παιδιά, να κάνουμε όλες αυτές τις δραστηριότητες για να καταφέρνουμε να φτάσουμε τον Οκτώβριο όλη η δουλειά που γίνεται να έχει συντονιστεί, να έχει προγραμματιστεί και να βγαίνει αυτή η γιορτή που να είναι  πλούσια και να είναι ευχάριστη, να έχει ενδιαφέρον. Άρα είναι δύσκολή αλλά είναι και ευχάριστη γιατί όλοι περνάμε καλά 


ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ











6. Κατά τη γνώμη σας η πόλη μας έχει αποκτήσει «κινηματογραφική παιδεία» ή χρειάζεται να γίνουν κι άλλες προσπάθειες;

7.             Σε κάποιον νέο/νέα που θα ήθελε να ασχοληθεί με το ντοκιμαντέρ τι θα λέγατε;
8.            Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία (γενικά) και ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία από το Φεστιβάλ;

9.            Ποιο είναι το τελευταίο σας έργο/ταινία/ ντοκιμαντέρ; Ποιο θέμα διαπραγματεύεται;
10.           Τι έχει αλλάξει- εκτός από το Χρόνο- στον Ματθαίο Φραντζεσκάκη από το 2002 που άρχισε να λειτουργεί η Πολιτιστική εταιρεία Κρήτης;
11.           Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα ζητήματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία σήμερα; Είναι τα ίδια με αυτά που απασχολούν και τη Χανιώτικη κοινωνία ( από την πλευρά του ανθρώπου που κάνει ντοκιμαντέρ) 





12.           Εμείς ως μαθητές πως θα μπορούσαμε να γυρίσουμε ένα ντοκιμαντέρ;
13.           Ποια είναι η πιο όμορφη και ποια η πιο συγκινητική στιγμή που έχετε ζήσει τόσα χρόνια κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ;
14.           Θα μπορούσε να γίνει ανάλογο φεστιβάλ κινηματογράφου για σχολεία στα Χανιά; Κι αν ναι θα μας βοηθούσατε να το οργανώσουμε;
15.           Τα παιδιά σας ασχολούνται νε τον κινηματογράφο κι αν ναι τι τους συμβουλεύετε;
16.           Ποια χώρα θεωρείτε ότι έχει μεγάλη παράδοση σε κινηματογραφικές ποιοτικές παραγωγές και ποια σε ντοκιμαντέρ;
17.           Τί πρέπει να γίνει, κατά τη γνώμη σας ώστε τα σχολεία να γίνουν, αν δεν είναι κοιτίδες πολιτισμού;
18.           Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, το μεγαλύτερό σας προτέρημα στον κινηματογράφο;
19.           Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μεγαλύτερο ελάττωμα στον κινηματογράφο;
20.          Εσάς ποιος σκηνοθέτης σας αρέσει;
21.           Ο ελληνικός κινηματογράφος που βρίσκεται σήμερα; Το ντοκιμαντέρ είναι σε καλό δρόμο στην ελλάδα;
22.          Η σχέση του κινηματογράφου με το σχολείο πως θα μπορούσε να συμβαδίσει;
23.          Ποια προσωπικότητα που έχετε συναντήσει από το χώρο του κινηματογράφου σας έκανε μεγάλη εντύπωση;
24.          Το μικρόβιο του κινηματογράφου το έχει κάποιος από μικρός ή το αποκτά στην πορεία;

( Χανιώτικα νέα, Σάββατο. 8.2.2020)