Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Εντυπωσιακό, κατά κοινή ομολογία, το διάρκειας 15’ παραστασιακό δρώμενο που παρουσιάστηκε το βράδυ του Σαββάτου 16 Μαρτίου στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”, για τον Εθνάρχη από 5 παιδιά της Στ’ τάξης του Δημ. Σχ. Ναυστάθμου Κρήτης. Μετά την απονομή των βραβείων του ΙΖ’ Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τον μεγαλύτερο Ελληνα πολιτικό που είχε θέμα “Ο πολιτισμός του Μικρασιατικού Ελληνισμού” και την αναγόρευση Εταίρων του Ιδρύματος. Σαν κατακλείδα. Γι’ αυτό το δρώμενο που τέλειωσε με το ποίημα του Κωστή Παλαμά “Μεγάλος είσαι”, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Να ’ναι καλά ο και ειδικός στο θεατρικό παιχνίδι, διευθυντής του εν λόγω Σχολείου Αριστόκριτος Τομαζινάκης για τη συνεργασία.
Πάντα άξιος, πάντα ψηλά τη σημαία της Δασκαλοσύνης, Αριστόκριτε!
Μετά βαθυτάτων βενιζελικών αισθημάτων.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Εντυπωσιακό, κατά κοινή ομολογία, το διάρκειας 15’ παραστασιακό δρώμενο που παρουσιάστηκε το βράδυ του Σαββάτου 16 Μαρτίου στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”, για τον Εθνάρχη από 5 παιδιά της Στ’ τάξης του Δημ. Σχ. Ναυστάθμου Κρήτης. Μετά την απονομή των βραβείων του ΙΖ’ Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τον μεγαλύτερο Ελληνα πολιτικό που είχε θέμα “Ο πολιτισμός του Μικρασιατικού Ελληνισμού” και την αναγόρευση Εταίρων του Ιδρύματος. Σαν κατακλείδα. Γι’ αυτό το δρώμενο που τέλειωσε με το ποίημα του Κωστή Παλαμά “Μεγάλος είσαι”, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Να ’ναι καλά ο και ειδικός στο θεατρικό παιχνίδι, διευθυντής του εν λόγω Σχολείου Αριστόκριτος Τομαζινάκης για τη συνεργασία.
Πάντα άξιος, πάντα ψηλά τη σημαία της Δασκαλοσύνης, Αριστόκριτε!
Μετά βαθυτάτων βενιζελικών αισθημάτων.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΙΣΑΙ!
Του Κωστή Παλαμά
Μεγάλος είσαι.
Κι αν περιμένεις,
γύρω ο λαός σου γνωρίζοντάς σε,
βάγια να στρώνει για να διαβαίνεις,
παιδί που θα σαι !
Μεγάλος είσαι .
Κι αν το πιστεύεις,
το μίσος που έρπει γυρεύοντάς σε,
πως δε θεριεύει κι όσο θεριεύεις,
παιδί που θά `σαι.
Μεγάλος είσαι.
Και θα πεθάνεις,
και θα σου φτύνει
κι ο τιποτένιος κι ο πεχλιβάνης
την τρανοσύνη.
Και θα πεθάνεις.
Κι άλλο, το αστέρι της τρανοσύνης σου, δε θα γίνει
παρά κεράκι σε παιδιού χέρι,
να τρεμοσβήνει.
Μόνο το ανάθεμα που θα στήσει
μια οργή στον ίσκιο, στα κόκαλά σου,
θα πάει σε ψήλος που θα θυμίσει
το ανάστημά σου
Κι αν περιμένεις,
γύρω ο λαός σου γνωρίζοντάς σε,
βάγια να στρώνει για να διαβαίνεις,
παιδί που θα σαι !
Μεγάλος είσαι .
Κι αν το πιστεύεις,
το μίσος που έρπει γυρεύοντάς σε,
πως δε θεριεύει κι όσο θεριεύεις,
παιδί που θά `σαι.
Μεγάλος είσαι.
Και θα πεθάνεις,
και θα σου φτύνει
κι ο τιποτένιος κι ο πεχλιβάνης
την τρανοσύνη.
Και θα πεθάνεις.
Κι άλλο, το αστέρι της τρανοσύνης σου, δε θα γίνει
παρά κεράκι σε παιδιού χέρι,
να τρεμοσβήνει.
Μόνο το ανάθεμα που θα στήσει
μια οργή στον ίσκιο, στα κόκαλά σου,
θα πάει σε ψήλος που θα θυμίσει
το ανάστημά σου
α. σε επίπεδο γνώσεων:
Να γνωρίσουν συγκεκριμένα γεγονότα της
δράσης του Ελευθέριου Βενιζέλου και να τα συνδέσουν με την ιστορική συνέχεια.
Να αντιληφθούν την ανθρώπινη διάσταση της προσωπικότητας του Ελευθέριου Βενιζέλου, μέσα από την
καθημερινή του ζωή, αλλά και μέσα από τις ιδέες, τις πεποιθήσεις, τις στάσεις
του, στην ιστορική του πορεία του. Να κατανοήσουν την εξελικτική πορεία της
ιστορίας, η οποία βασίζεται στη δράση των ανθρώπων.
β. σε ψυχοκινητικό επίπεδο:
Να ενεργοποιήσουν τα μέλη του σώματος
τους και να συντονίσουν την κίνησή τους, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Να
προσανατολιστούν στον χώρο και στον χρόνο. Να καλλιεργήσουν τη σωματική τους
εκφραστικότητα. Να επικοινωνήσουν μέσω των σωματικών
αναπαραστάσεων. Να μπορούν χειριστούν τη «θεατρική σκευή» και τα αντικείμενα
που θα εμπεριέχονται στη δράση, για τη δημιουργία αναπαραστατικών σημάτων και
νοήματος.
γ. Σε επίπεδο ικανοτήτων/δεξιοτήτων:
Να καλλιεργήσουν την κριτική τους
σκέψη, αντιλαμβανόμενοι την πολλαπλότητα των παραγόντων που διαμορφώνουν τα ιστορικά γεγονότα. Να αναπτύξουν ιστορική συνειδητότητα,
προβαίνοντας σε συσχετισμούς,
αξιολογήσεις και δυνητικές γενικεύσεις. Να καλλιεργήσουν την ιστορική
ενσυναίσθηση.
δ. Οι στόχοι που
αφορούν την κοινωνική διάσταση, τις
στάσεις και τις αξίες:
Να αναπτύξουν
την ικανότητα της επικοινωνίας, μέσα από πολλαπλούς επικοινωνιακούς κώδικες. Να
μπορούν να συνεργάζονται εποικοδομητικά σε ομάδες, για την παραγωγή μιας κοινής δράσης – έργου.
Να εκτιμήσουν και να σέβονται το ιστορικό παρελθόν του τόπου τους. Να
συνειδητοποιήσουν τη δική τους συμβολή στην εξέλιξη της ιστορίας, μέσα από τις
δικές τους αξίες και δράσεις και να ενεργούν με γνώμονα τη θετική πρόοδο του
κοινωνικού και ιστορικού γίγνεσθαι.
Ο Δ/ντής του σχολείου
Αριστόκριτος Τομαζινάκης
(δάσκαλος)
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν ένας πολύ σπουδαίος άνθρωπος και πολιτικός που βοήθησε τη χώρα μας να γίνει ακόμα καλύτερη. Για εμένα το να παίζεις ένα ιστορικό δρώμενο για τον Ελευθέριο Βενιζέλο ήταν πολύ μεγάλη τιμή. Βέβαια έχει πολλές απαιτήσεις αλλά ήμουν σίγουρη ότι θα τα καταφέρω! Σε κάθε πρόβα το άγχος ανέβαινε πολύ αλλά δεν το έβαλα κάτω. Σιγά σιγά δημιουργήθηκαν και άλλα συναισθήματα όπως χαρά, αγωνία και συγκίνηση. Όταν έπαιξα μπροστά στο κοινό ήμουν πολύ αγχωμένη, τελικά τα κατάφερα και δεν αποσπάστηκα καθόλου. Μόλις τελειώσαμε και όλοι ήρθαν να μας συγχαρούν εγώ ανακουφίστηκα και το άγχος έφυγε. Μακάρι να είχα μια ακόμα ευκαιρία για ένα νέο δρώμενο.
Ιωάννα Μαραβέλια
Συμμετείχα στο θεατρικό δρώμενο σχετικά με τον Ελευθέριο Βενιζέλο.
Από πριν ήξερα ότι ήταν πολιτικός και ότι ήθελε να ενώσει την Κρήτη με την
Ελλάδα αλλά με αυτό το θεατρικό το κατάλαβα καλύτερα. Το θεατρικό δρώμενο, το
ετοιμάσαμε εμείς τα παιδιά, με την βοήθεια του Δασκάλου μας. Ένοιωσα
υπερηφάνεια για τον Ελευθέριο Βενιζέλο και για το καταπληκτικό δρώμενο που
παρουσιάσαμε. Σας ευχαριστώ κύριε Τομαζινάκη για την εμπειρία.
Ελένη Αυγέρη
Αισθάνομαι χαρούμενη και υπερηφανη γιατί μου δόθηκε η
ευκαιρία να παρουσιασω μαζί με τους συμμαθητές μου το δρώμενο για τον μεγάλο
πολιτικό Ελευθεριο Βενιζελο!! Ευχαριστώ πολύ τον διευθυντή του σχολείου μου
κύριο Τομαζινακη, το ίδρυμα Ελευθέριος Βενιζέλος και την κυρία Ρια!!
Χριστίνα
Μαρία Ζηκα
Όλα ξεκίνησαν τυχαία, όταν ο κος Τομαζινάκης Αριστόκριτος, ο Διευθυντής του σχολείου μας, μας μίλησε γι'αυτήν την σπουδαία προσωπικότητα τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Τότε αποφάσισα διστακτικά να συμμετέχω στο δρώμενο που με σκληρή δουλειά και θέληση δημιουργήσαμε προς τιμή του στο πλαίσιο της επετείου του θανάτου του.
Την εμπειρία μου αυτή θα την θυμάμαι για
πάντα και με κάνει να νιώθω θαυμασμό συγκίνηση και υπερηφάνεια.
Έλενα Κλἀδη
Με
ιδιαίτερη χαρά συμμετείχα στο δρώμενο του σχολείου μου για τη ζωή και το έργο
του Επαναστάτη, Πολιτικού, Διπλωμάτη, Μεταφραστή Ελευθέριου Βενιζέλου και
με κατέλαβε δέος για το ήθος και το σπουδαίο έργου του. Έβαλε τις
βάσεις για τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας μας και μετάφρασε τον
Θουκιδίδη. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους δασκάλους μου και στο Ίδρυμα
Ελ.Βενιζέλος.
Κωνσταντίνος Κακούλης
http://www.haniotika-nea.gr/parastasiako-dromeno-gia-ton-el-venizelo/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου