Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ... Αχ αυτές οι λεγόμενες διαπραγματεύσεις με τους τροϊκανούς. Πάντα με το μαχαίρι στον λαιμό γίνονται. Ή κάνετε αυτό ή τα μαζεύουμε και φεύγουμε... Ή κάνετε και το άλλο ή δεν έχει δόση... Ή κάνετε το παρ? άλλο ή σας αφήνουμε στην τύχη σας... Ολα για το φως στην άκρη του τούνελ που δεν λέει να φανεί...
ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης







Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΛΙΑ! Τα μπάνια του λαού άρχισαν κι αν δεν άρχισαν οσονούπω αρχίζουν. Τυχεροί όσοι έχουν δίπλα τους τη θάλασσα. Μέσα σ? αυτούς κι εμείς (οι Χανιώτες), που μόνη μας έγνοια είναι η επιλογή της παραλίας που θα κάνουμε το μπάνιο μας. Εγώ  πάντως το Καλάμι δεν το αλλάζω με τίποτα. Ο καθένας μας κι η παραλία του, ο καθένας μας και ο θαλάσσιος καλοκαιρινός παράδεισός του!

ΜΑΖΕΥΕΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ; Απ? του χρόνου ξεχάστε το! Καταργείται, λέει, το μέτρο των αποδείξεων σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση. Ενα είναι το μάθημα, ένα το ξεμάθημα και μια η 'φορομπηχτική' πολιτική των κυβερνώντων.

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΚΑΙ τρίτεκνους εβάλανε στο μάτι/ και κόβουν 'επιδόματα' με... φόντο το κρεβάτι. Απ? τον Εννιαχωριανό (Γιάννη Μαλαξιανάκη) η σημερινή μαντινάδα. Ολίγον σουρεαλιστική μεν, με στόχευση δε!

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗ... δόση μας! Κι όμως, γι? άλλη μια (10η, 100η, 1000η; μακάρι να ?ξερα) φορά στο ίδιο έργο θεατές. Αγωνιώδεις είναι, λέει, οι προσπάθειες της κυβέρνησης να κλείσει μέχρι το Σάββατο τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα.

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ... Αχ αυτές οι λεγόμενες διαπραγματεύσεις με τους τροϊκανούς. Πάντα με το μαχαίρι στον λαιμό γίνονται. Ή κάνετε αυτό ή τα μαζεύουμε και φεύγουμε... Ή κάνετε και το άλλο ή δεν έχει δόση... Ή κάνετε το παρ? άλλο ή σας αφήνουμε στην τύχη σας... Ολα για το φως στην άκρη του τούνελ που δεν λέει να φανεί...

ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ είναι η καταγγελία για την απαγωγή του Κούρδου πολιτικού πρόσφυγα Μπουλούτ Γιαϊλά που απ? το κέντρο της Αθήνας βρέθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα της Κωνσταντινούπολης, στα χέρια των διωκτών του. Ωστόσο, η Ελληνική Αστυνομία αρνείται κάθε ανάμειξη, αν και οι καταγγελίες (κυρίως μέσω της 'Εφημερίδας των Συντακτών'), κάνουν λόγο περί του αντιθέτου... 'Είτε οι Ελληνικές Αρχές «εξυπηρέτησαν» την Τουρκία παρακάμπτοντας τις νόμιμες διαδικασίες είτε οι Τούρκοι πράκτορες αλωνίζουν μέρα μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας, το συμπέρασμα παραμένει το ίδιο: Οι κυβερνώντες έκαναν την Ελλάδα κράτος με μειωμένη κυριαρχία, όχι μόνον έναντι της τρόικας, αλλά και της νεο-οθωμανικής  Τουρκίας'. Από τον 'βοριά' στη στήλη του '9 μποφόρ' (βλ. εφ. 'Χριστιανική', Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013) το σχόλιο.

ΤΟ ΘΕΜΑ δεν είναι ότι δεν γίνονται έργα στον τόπο μας, γίνονται, αλλά το ότι δεν συντηρούμε τα υπάρχοντα και τα αφήνουμε στην τύχη τους. Δεν παύει να μου το επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία αυτό ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος.

'ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ θέσις οικτροτέρα δι? ένα άνδρα, από το πλευρόν γυναικός, παρ? ης δανείζεται το όνομά του, έστω και αν λέγεται ο σύζυγος της βασιλίσσης. Οταν του απονέμης τον τίτλον του, είναι ωσάν να λέγης εις τους άλλους: Ησυχάσετε, δεν είναι κανείς'. Από τη 'Χρυσή Διαθήκη' του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.

Ο ΡΩΜΑΙΟΣ στρατηγός Αιμίλιος Παύλος, μιλώντας στη σύγκλητο με αφορμή τη νίκη του εναντίον του Περσέα, είπε ότι η διαφορά ανάμεσα στους ανόητους και τους φρόνιμους έγκειται στο ότι οι μεν ανόητοι παίρνουν μαθήματα από τα δικά τους παθήματα, ενώ οι φρόνιμοι από τα παθήματα των άλλων. Με τα λόγια αυτά εννοούσε, όπως είναι προφανές, ότι οι ανόητοι δεν μπορούν να επανορθώσουν, ενώ, αντίθετα, οι φρόνιμοι, βλέποντας τα παθήματα των άλλων μπορούν να προνοήσουν, ώστε να μην πάθουν τα ίδια. (Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. 'Σαββάλας').

'Πού ?σουν εψές λεβέντη μου/ Κι αντιπροψές καλέ μου;/ Τι καλά το λέει τ? αηδόνι/ Ψες ήμουν στους ουρανούς/ Κι αντιπροψές στους Αγιους/ Τον Άγγελό μου φίλευα/ και τον Χριστό κερνούσα/ Και την Κυρά την Παναγιά/ Την επαρακαλούσα/ Για να μου δώσει τα κλειδιά/ Κλειδιά του Παραδείσου/ Ν? ανοίξω τον Παράδεισο/ Να μπω να σεργιανίσω/ Να δω πού κάθονται οι φτωχοί/ Πού κάθονται οι αρχοντάδες/ Στον ίσκιο κάθονται οι φτωχοί/ Στον ήλιο οι αρχοντάδες/ Και τους φτωχούς παρακαλούν/ Και τους παρακαλούνε/ Δώστε φτωχοί τον ίσκιο σας/ Και πάρτε τα φλουριά μας'. 
'Τι καλά το λέει τ? αηδόνι', παραδοσιακό τραγούδι απ? την Ηπειρο.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (04.07.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου