Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ


 Η "ΦΩΤΙΑ" ΤΟΥ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΚΟΥΤΣΑΚΗ



«Η Άννα και ο Θωμάς μοιάζουν εξωγήινοι ο ένας στον άλλον. Ναι, είναι συμμαθητές στη Β΄ Λυκείου, αλλά οι πολιτικές τους απόψεις, οι οικογένειες, οι φίλοι τους, ανήκουν σε άλλους πλανήτες – σε πλανήτες που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Γι’ αυτό δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ερωτευτούν τρελά. Καμία απολύτως. Η Άννα και ο Θωμάς; Αποκλείεται. Σωστά; Κι αν ερωτευτούν τρελά, τι θα κάνουν όταν η πραγματικότητα- με τη μορφή της φωτιάς σε μια τράπεζα στο κέντρο της Αθήνας που θα αφήσει νεκρούς πίσω της- κάνει τον έρωτα τους απολύτως απαγορευμένο; Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι απέναντι σε έναν κόσμο που κάνει ό,τι μπορεί για να τους καταπιεί. Αλλά μερικές μάχες αξίζει να τις δώσεις, ανεξαρτήτως αποτελέσματος». Απ’ το οπισθόφυλλο του βιβλίου “Φωτιά” του Πολυχρόνη Κουτσάκη, που κυκλοφόρησε πριν ένα μήνα απ’ τις εκδόσεις “Καστανιώτη”. Πρό(σ)κληση για ανάγνωση άμεσα. Ύστερα από μια επισταμένη ματιά στο “υπαινικτικό” εξώφυλλο της Ξένιας Τρύφωνος.

“Το κάψιμο της σημαίας” (1998), “Ο μυθοποιός” (2000), “Όχι αυτή τη φορά μωρό μου” (2000), “Ακροβάτες του χρόνου” (2005), “Αυτό που σου ξεφεύγει” (2007), “Ιερά οδός μπλουζ” (2010), “Καιρός για ήρωες” (2013), “Μια ανάσα μόνο” (2015), “Baby Blue” (2015), “Δεν είσαι εδώ” (2016), “Αθηναϊκό μπλουζ” (2017), “Όταν ήταν ευτυχισμένος” (2017), “Ακροβάτες του χρόνου” (2018), “Το ομορφότερο τέλος στον κόσμο” (2019), “Show business” (με τον Ανδρέα Θωμόπουλο, 2020) και “Ο αναπληρωματικός Άγιος Βασίλης” (2021), οι τίτλοι προηγούμενων βιβλίων του (μυθιστορήματα τα περισσότερα) – ένα ράφι γεμίζουν στη βιβλιοθήκη μου. Και δεν είναι μόνο αυτά. «Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ», θα μου πείτε. Όχι, δεν ισχύει στην περίπτωση του Πολυχρόνη το σωστό στις περισσότερες περιπτώσεις αρχαίο ρητό. Και πολλά και καλά όλα, μα όλα του τα βιβλία. Βεβαίως και η ποιητική του συλλογή “Ο μυθοποιός”. Και ποιητής, καλός ποιητής ο Πολυχρόνης μας, ο Χανιώτης και από πατέρα και από μάνα συγγραφέας (γεννήθηκε το 1974), που έχει ξεπεράσει χρόνια τώρα τα ελληνικά σύνορα («παίζει μικτή κόσμου», έχω γράψει) και μένει εδώ και αρκετά χρόνια με την οικογένειά του στο Περθ της Αυστραλίας, όντας καθηγητής στο εκεί πανεπιστήμιο.

«Η “Φωτιά” είναι η ερωτική ιστορία του Θωμά και της Άννας, δύο νέων παιδιών από τελείως διαφορετικούς κόσμους, που ερωτεύονται χωρίς να μπορούν να καταλάβουν και οι ίδιοι το πώς. Και πριν προλάβουν καλά καλά να αγαπηθούν, βρίσκουν απέναντι μια πραγματικότητα που μοιάζει με το αγριότερο θηρίο και τους εμποδίζει κατηγορηματικά να είναι μαζί. Ελπίζω να τους καταλάβετε και να τους αγαπήσετε (όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά)». Τα που μας λέει ο Πολυχρόνης στο εισαγωγικό του σημείωμα, πριν μας ευχηθεί «Καλή ανάγνωση» Η επιθυμία να την αρχίσω αμέσως έντονη. Έχοντας κατά νου και την εν είδει προμετωπίδας φράση της Alicia Keys “Looks like a girl but she’s a flame” (μοιάζει με κορίτσι αλλά είναι φλόγα) που την απευθύνει στην και χωριανή μου συντρόφισσα της ζωής του τη Δέσποινα. Καλοτάξιδη και η “Φωτιά” σου, Πολυχρόνη!

Και… στα πεταχτά

¨" ΚΟΡΑΚΑΣ ΚΟΡΑΚΟΥ ΜΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ" -  ΟΧΙ, ΔΕΝ ΜΑΔΗΣΕ ΤΗΝ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ - Η ΝΕΤΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΣΟΥΧΤΡΕΣ

«Ο άγραφος νόμος της αλληλοσυγκάλυψης των ιμπεριαλιστών είναι εθιμικό δίκαιο. Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει! Ίσως χρειαστούν πολλά ακόμη χρόνια για να ξαναλάμψουν στο διεθνές προσκήνιο προσωπικότητες σαν αυτές τους φιλοσόφου ειρηνιστή και ακτιβιστή Μπέρτραντ Ράσελ, του Νέλσον Μαντέλα, του Μαχάτμα Γκάντι, του Παντίτ Νεχρού, του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, γιατί όχι και του δικού μας μαρτυρικού ειρηνιστή Γρηγόρη Λαμπράκη…». Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει ο και ...  Αποκορωνιώτης (απ’ τις Βρύσες η γυναίκα του Δέσποινα Θυμιανού) διακεκριμένος δημοσιογράφος Πέτρος Μακρής σε άρθρο του (8.7.2022) στο “in.gr”. Προσυπογράφω!

Σίγουρα δεν μάδησε την τελευταία(;) μαργαρίτα ο πρωθυπουργός, για να πάρει την απόφαση να κόψει κάθε κουβέντα για πρόωρες εκλογές. Το ζύγιασε από ’δω, το μέτρησε από ’κει, έκοψε, έραψε, αποφάσισε. Σωστό ή λάθος μένει να αποδειχθεί. Εν πάση περιπτώσει και εν περιπτώσει πάση ο κύβος ερρίφθη, όπως ερρίφθη και πάμε γι’ άλλα… Το ρίσκο του λελογισμένου ρίσκου ή το λελογισμένο ρίσκο του ρίσκου;

«Οι τσούχτρες επικίνδυνες δίχως αμφιβολία/ γι’ αυτό πριν μπω στη θάλασσα θα βάλω πανοπλία»… Στα μπάνια της η Νεκταρία, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία, για να μην πω όλων, άλλωστε. Στις τσούχτρες ο νους της. Απωθημένο της, ωστόσο, η πεθερά. Γι’ αυτήν η δεύτερη μαντινάδα της. «Η μέδουσα την πεθερά, όταν θα τη δαγκώσει/ η πεθερά εφτάψυχη γι’ αυτό θα τη γλυτώσει», μας λέει στη δεύτερη μαντινάδα…

Χανιώτικα νέα (Τρίτη, 12.7.2022)

https://www.haniotika-nea.gr/i-fotia-toy-polychroni-koytsaki/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου