Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΠΩΣ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΧΩΡΑΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ...





Για το ταξίδι που έκαναν η προϊσταμένη του 2ου Νηπιαγωγείου Χανίων (το οποίο είναι εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus και με τίτλο “STEAM on foot”) Παρασκευή Δήμου στη Λιθουανία με δύο συνεργάτιδές της και πώς οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκόμισαν έγιναν μαθήματα (χώρεσαν) στην τάξη, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Σας ευχαριστώ πολύ για το υλικό που μου στείλατε, καλές μου συναδέλφισσες! Θερμά συγχαρητήρια για τις δραστηριότητες και τις διεθνείς διακρίσεις του Νηπιαγωγείου σας! Χαίρομαι που επαληθεύετε τη φράση: «Όσο πιο χαμηλό το ανάστημα του μαθητή, τόσο πιο ψηλό πρέπει να είναι το ανάστημα του δασκάλου!»
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος-λογοτέχνης 








Α΄ Το 2ο Νηπιαγωγείο Χανίων στη Λιθουανία!


Και πώς πήγατε κυρία στη Λιθουανία;

Μα που είναι η Λιθουανία;

Έχει χιόνι; μας φέρατε;!

Τι παίζουν τα παιδιά;

Τι γλώσσα μιλάνε στη Λιθουανία;

Τι ζωγραφιές έκαναν τα παιδιά;

Και έτσι ένα ταξίδι, γίνεται γνώση και μάθηση…Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τέχνες ,Γλώσσα ,Έκφραση!


Β’ 1η Κινητικότητα εκπαιδευτικών 2ου Νηπιαγωγείου Χανίων

‘’STEAM on foot ‘’ Εrasmus+ KA210 (2023-1-LT01-KA210-SCH-OOO152273)




Το 2ο νηπιαγωγείο Χανίων, τόσο σε Διεθνές επίπεδο μέσω της απόκτησης της Πράσινης σημαίας των Ecoschools από το 2009 έως και σήμερα (σχ. ετ. 2023/2024) , όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω των προγραμμάτων eΤwinning έχει την χαρά και τιμή να συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο: ‘’STEAM  on foot ‘’. To  έργο υλοποιείται από το 2ο Νηπιαγωγείο Χανίων (Ελλάδα ), το  νηπιαγωγείο Zilvitis (Λιθουανία), το νηπιαγωγείο/ δημοτικό Escola Básica Integrada de Arrifes (Πορτογαλία) και το νηπιαγωγείο/δημοτικό Kaymakam Hikmet Özbağcı İlkokulu (Τουρκία) .

Το έργο επιδιώκει να βελτιώσει τα εκπαιδευτικά επιτεύγματα των παιδιών προσχολικής ηλικίας χρησιμοποιώντας την προσέγγιση STEAM και τη βιωματική εκπαίδευση, δημιουργώντας συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν τις προσεγγίσεις STEAM στην υπαίθρια εκπαίδευση, να προάγουν τη μάθηση εκτός τάξης και να κάνουν κάθε παιδί, σύμφωνα με τις ικανότητες και την ηλικία του, να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων και στην ενεργό διαδικασία μάθησης.

Το πρόγραμμα από την διοργανώτρια χώρα Λιθουανία με συντονίστρια την κα Jolanta Varanaviciene , ήταν εξαιρετικό και περιελάμβανε παρουσιάσεις των σχολείων των εταίρων, γνωριμία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου Kauno “Zilvitis, παραστάσεις μαθητών/τριών και συμμετοχή των εταίρων σε μουσικοκινητικά παιχνίδια με τα παιδιά. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες steam στο δάσος  με μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου Kauno “Zilvitis”, ξενάγηση στους χώρους του νηπιαγωγείου αλλά και παιχνίδι στη χιονισμένη αυλή με τους μαθητές/τριες . Επίσκεψη στο νηπιαγωγείο ”Spindulys” , ξενάγηση και γνωριμία με το εκπαιδευτικό προσωπικό, παρουσίαση των σχολείων των εταίρων και συζήτηση για τα εκπαιδευτικά συστήματα των εμπλεκομένων χωρών. Η ομάδα των εκπαιδευτικών που υλοποιεί το Erasmus KA210” Steam on Foot” συζήτησε δια ζώσης σε αυτή την πρώτη συνάντηση, τους στόχους του προγράμματος, τα αποτελέσματα και τα παραγόμενα, τις αρμοδιότητες των συμμετεχόντων/ουσών και τις μελλοντικές δράσεις.

Γ΄. Πώς η εμπειρία και η γνώση που μεταφέρουν οι εκπαιδευτικοί γίνεται « μάθημα» στην τάξη.

Στο πλαίσιο της μετακίνησης εκπαιδευτικών του σχολείου μας, οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας ήρθαν σε επαφή με την Λιθουανική κουλτούρα και εκπαίδευση και οι απαντήσεις στα ερωτήματά τους έγιναν σχέδια μαθήματος!

1. Μα που είναι κυρία η Λιθουανία;… δηλαδή Μαθηματικά!

Η Λιθουανία παιδιά, είναι περίπου 2.954 χιλιόμετρα μακρυά! Μια διαδρομή που για να την κάνουμε πήραμε 3 αεροπλάνα ! Ελάτε να την αποτυπώσουμε σε ένα χάρτη! Έτσι θα τη θυμόμαστε όσοι πήγαμε και θα την μάθουμε όσοι θελήσουμε να πάμε στο μέλλον ! Και αν πάτε τι θα πείτε;; Labas ! Δηλαδή…Γεια!!


2. Μιλούσατε κυρία ελληνικά;…. δηλαδή Γλώσσα!


Η γλώσσα είναι πολιτισμός, επικοινωνία! Παρακολουθώντας ντοκιμαντέρ της UNESCO για την Πολιτιστική κληρονομιά της Λιθουανίας, τα παιδιά άκουσαν, είδαν και έμαθαν για την κατασκευή με άχυρα συμβολικών αντικειμένων που σχετίζονται με την καλή τύχη, την υγεία, την χαρά! Το είπαν και το έγραψαν: SIAUDINIU SODU! Και άχυρα μπορεί να μη βρήκαμε, αλλά βρήκαμε χάρτινα ανακυκλώσιμα καλαμάκια! Τα κόψαμε κομματάκια, τα περάσαμε σε σπάγκους και κατασκευάσαμε τον φύλακα άγγελο του σχολείου μας ! Και πως λέγεται κυρία ο άγγελος στα λιθουανικά; Angelas! ωωω κυρία , μοιάζει με ελληνικά!!


3. Μας φέρατε χιόνι;…δηλαδή Φυσικές Επιστήμες!




Σας φέραμε, αλλά…τι λέτε να έπαθε; Σωστά παιδιά, έλιωσε! Και τι έγινε; Νερό! Σωστά!Και επειδή δεν γίνεται να φτιάξουμε χιονάνθρωπο με νερό έχουμε τη λύση! Στο λιωμένο χιόνι θα ρίξουμε σόδα και μαλακτική κρέμα και να το χιόνι! Ελάτε να παίξουμε σαν να είμαστε στη χιονισμένη Λιθουανία!

4. Τι ζωγραφιές κάναν τα παιδιά; ...δηλαδή Τέχνες!




Γνωρίσαμε τον εθνικό ζωγράφο και συνθέτη , Μ.Κ.Ciurlionis!

Είδαμε πίνακές του, τους ζωντανέψαμε με εργαλείο μας το θεατρικό παιχνίδι και τη δραματοποίηση, μαντέψαμε τους τίτλους τους και διαλέξαμε τον πίνακα που μας άρεσε περισσότερο! Τον πίνακα ‘Fairy tale ΙΙ ‘’!...και μπήκαμε και μεις στο ‘’παραμύθι ‘’ με την δική μας ζωγραφική με πολύ φαντασία!




5. Και τι παίζανε τα παιδιά;…δηλαδή Αθλητική Παράδοση!

Μπάσκετ λοιπόν! Το εθνικό σπορ της Λιθουανίας!

Κάναμε πάσες , τζάμπολ και ασίστ, βάλαμε πολλά τρίποντα! Και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και τους φίλουε μας στο καλύτερο γήπεδο μπάσκετ του κόσμου! Την αυλή του σχολείου μας! 2ο δημοτικό και νηπιαγωγείο Χανίων!

Και παίξανε οι κυρίες καλά και τα παιδιά καλύτερα!


Η προϊσταμένη του 2ου νηπιαγωγείου Χανίων Παρασκευή Δήμου και οι εκπαιδευτικοί: Ελένη Αναγνωστάκη, Φωτεινή Γεροβασιλείου

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 24.2.2024) 


https://www.haniotika-nea.gr/2o-nipiagogeio-chanion-pos-ena-taxidi-choraei-se-mia-taxi/

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02esxnaHFFQjSdEXtsR6TnnnXhMzCkUKEu3KoSPpfnrRPqX3k2ViqYjX5G4xBV9imhl&id=100057512016202&notif_id=1708762642224362&notif_t=story_reshare&ref=notif








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου