Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ Ειρηναίου Επισκόπου Λουγδούνων (Λυόν) της Γαλλίας σήμερα και στον δικό μας Αγιο, στον Αγιο των ημερών μας, στον Αγιο Ειρηναίο Γαλανάκη, που έφυγε έχοντας εν ζωή τους 'μόσκους τσ? αγιοσύνης', στις 30 Απριλίου, τρέχοντος έτους, για το Περιβόλι του Ουρανού, κατ? αρχάς ο νους μου..
ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
'ΝΑ ΛΟΙΠΟΝ μια απέραντη αγάπη που προσφέρεται και σε σας, αγαπημένα μου παιδιά. Αγαπήσετε την ανθρωπότητα. Αγαπήσετε την ανθρώπινη μοίρα. Αγαπήσετε την ανθρώπινη ψυχή, το μεγαλείο της, την πτώση της, τους πόνους και τις νοσταλγίες της και πέστε μου ύστερα ποια φλόγα αγάπης πρέπει να καίει μέσα στην ψυχή σας για ν? ανέβει και να θερμαίνει και τις καρδιές τόσων άλλων'. Από την έκδοση του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου - Λυκείου Κρήτης: Ειρηναίου Γ. Γαλανάκη: 'Γράμματα στους μαθητές μου'.

ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ Ειρηναίου Επισκόπου Λουγδούνων (Λυόν) της Γαλλίας σήμερα και στον δικό μας Αγιο, στον Αγιο των ημερών μας, στον Αγιο Ειρηναίο Γαλανάκη, που έφυγε έχοντας εν ζωή τους 'μόσκους τσ? αγιοσύνης', στις 30 Απριλίου, τρέχοντος έτους, για το Περιβόλι του Ουρανού, κατ? αρχάς ο νους μου, με το που αρχίζω να γράφω τη στήλη. Κατ? αρχάς, γιατί συνειρμικά και στον από Κυδωνίας και Αποκορώνου, νυν αρχιεπίσκοπο Ειρηναίο Αθανασιάδη, αλλά και στον επίσης μαθητή του μητροπολίτη Λάμπης, Συβρίτου και Σφακίων Ειρηναίο Μεσαρχάκη (Χρόνια πολλά και στους δύο), πηγαίνει. Κι αν έχουμε ανάγκη την ευλογία του Παππού!

ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ με το 'ευλογητός' ετοιμάζονται οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αφορμή το νέο Λύκειο, τις μετατάξεις και τη διαθεσιμότητα. Βράζει, ωστόσο, το καζάνι και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κι είναι θέμα χρόνου πότε θα τιναχτεί μακριά το καπάκι. Μετά τη σπορά των ανέμων ακολουθεί πάντα ο θερισμός των θυελλών...

ΟΤΑΝ ΔΙΨΑ η αυλή σου, μη δίνεις νερό απ? έξω. Εχω ακούσει πολλές φορές τον φίλο μου τον γερω-δάσκαλο να λέει σε διάφορες περιπτώσεις αυτή την παροιμία. Μου την είπε και χθες εν είδει σχολίου στις υποσχέσεις που δόθηκαν ότι θα προσληφθούν ντόπιοι εργάτες στο έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων.

ΟΠΟΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ βρει ο γερανός, που βγαίνει τελευταία σε καθημερινή βάση παγανιά, του πήρε τις πινακίδες και πήγαινε γύρευέ τες στην Τροχαία, συμπολίτη! Εκατοντάδες είναι οι αφαιρέσεις πινακίδων για παράνομο παρκάρισμα, λέει. Φύλαγε τα ρούχα σου, να μην σου πάρουν... τα κουμπιά!

'ΣΤΟ ΜΑΝΟΥΑΛΙ της καρδιάς, κερί με τ? όνομά σου/ άφτει φωτίζει την καρδιά, φως μου, με τ? όνομά σου'. Σκέτη ποίηση οι ερωτικές μαντινάδες του Ηλία του Σταματάκη, όπως έχω ξαναγράψει. Η σημερινή απλώς επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές.

ΣΤΑΜ. Α. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ, δάσκαλο - λαογράφο, Χανιά: Οντως είναι 'για υψηλές συγκινήσεις' και αυτά τα κείμενα του 'Αγιασμένου Παππού', όπως γράφεις κι εσύ αφιερώνοντάς μου την καλαίσθητη έκδοση του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου - Λυκείου Κρήτης 'Γράμματα στους μαθητές μου', που περιλαμβάνει έξι επιλεγμένα 'γράμματα' του Ειρηναίου Γαλανάκη στους μαθητές του της Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης, της οποίας υπήρξε υποδιευθυντής, όντας αρχιμανδρίτης την περίοδο 1946 - 1953. Συγχαρητήρια, Σταμάτη και γι? αυτήν σου την προσφορά! Μόνο εσύ μπορούσες να επιμεληθείς, έτσι όπως επιμελήθηκες και να σχολιάσεις, έτσι όπως σχολίασες, αυτή την έκδοση.

23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ του Αγίου Ειρηναίου. Μετά τη λειτουργία ο Γέροντας κάνει, όπως πάντα, τραπέζι στη Μητρόπολη· σε πάρα πολύ κόσμο -μια γεμάτη αίθουσα. Κάθεται, όπως πάντα, στην κορυφή του τραπεζιού και κάποια στιγμή αντιλαμβάνομαι ότι κάνει νοήματα στους σερβιτόρους, αλλά εκείνοι δεν τον βλέπουν. Σηκώνεται και μου λέει (κάθομαι στο πλάι, δίπλα του): 'Μαρία, παιδί μου, σήκω λίγο σε παρακαλώ'. 'Τι θέλετε, Γέροντα; Θα πάω εγώ να σας το φέρω!'. 'Οχι, όχι σήκω'. Τον βλέπω να βγαίνει από το παράθυρο προς την αυλή των μαγειρείων. Ολοι αναρωτιούνται 'πού πηγαίνει ο Παππούς και πηδάει απ? το παράθυρο;'. Υστερα από λίγο, τον βλέπω να διασχίζει την αυλή με ένα πιάτο φαγητό και ψωμί στο χέρι και να κάνει νόημα σε κάποιον αλλοδαπό που κάθεται παράμερα. Τα δίνει κι επιστρέφει μπαίνοντας απ? το παράθυρο. (Από την έκδοση της Μαρίας Ανουσάκη - Πάλλιου 'Ενα πολυφωνικό πορτραίτο για τον Ειρηναίο).

'Πολλοί τα ?γκόλπια τα φορούν, μ? αξιώνονταί τα λίγοι/ τα κόκκαλά τους εις τη γης ν? ανθιούν και να μυρίζουν!/ Μ? αυτός ακόμα ζωντανός κι οι μόσκοι τσ? αγιοσύνης/ όπου διαβεί ξεχύνονται και ούλοι τσοι γροικούνε/ λεν ένας Αγιος ζωντανός, ο Αγιος Ειρηναίος!'. 
Νεοριζίτικο του Νίκου Ψαρού.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (23.08.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου