Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 4 Ιουνίου 2022

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΣΤ1 ΤΑΞΗ 11ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ "ΑΝΑΣΤΑΣΗ" ΤΗΣ "ΞΕΣΤΕΡΙΑΣ"...
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!



https://www.haniotika-nea.gr/paidotopos-12/


“Προσεγγίζοντας την ''Ανάσταση'' της ''Ξεστεριάς''”, ο τίτλος του σημερινού Παιδότοπου, “δημιουργοί” του οποίου είναι τα   παιδιά της ΣΤ1 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων. Για κάποιες από τις υπέροχες εργασίες (κείμενα και ζωγραφιές) που είχαν ετοιμάσει με τη δασκάλα τους, την κυρία Κατερίνα Καρακύκλα και τις παρουσίασαν κατά την επίσκεψή μου στην τάξη τους, την 1η Απριλίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ο λόγος. Για το διήγημά μου “Ανάσταση” απ’ το βιβλίο μου “Πότες θα κάμει ξεστεριά” (έκδοση Χανιώτικων Νέων). Αξέχαστη για μένα κι αυτή η επίσκεψη. Άριστα προετοιμασμένα τα παιδιά, δεν το κρύβω ότι εντυπωσιάστηκα. Συγχαρητήρια και ευχαριστίες! Και σ’ αυτά και στη δασκάλα τους και στους γονείς τους, που τους εύχομαι να τα χαίρονται. Και βέβαια στην και καλή μου φίλη διευθύντρια του Σχολείου Μαρία Κληματσάκη που με κάλεσε στη μεγάλη αυτή του Βιβλίου Γιορτή μαζί με άλλους συγγραφείς. Να είμαι με τα παιδιά σε μια αίθουσα διδασκαλίας, η καλύτερη μου, από τότε που πήρα σύνταξη!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Κακατσάκης 
δάσκαλος
Δείτε όλα τα κείμενα και όλες τις ζωγραφιες στο ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ








 ΣΤ1 ΤΑΞΗ 11ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ "ΑΝΑΣΤΑΣΗ" ΤΗΣ "ΞΕΣΤΕΡΙΑΣ"...




Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
“Προσεγγίζοντας την ''Ανάσταση'' της ''Ξεστεριάς''”, ο τίτλος του σημερινού Παιδότοπου, “δημιουργοί” του οποίου είναι τα   παιδιά της ΣΤ1 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων. Για κάποιες από τις υπέροχες εργασίες (κείμενα και ζωγραφιές) που είχαν ετοιμάσει με τη δασκάλα τους, την κυρία Κατερίνα Καρακύκλα και τις παρουσίασαν κατά την επίσκεψή μου στην τάξη τους, την 1η Απριλίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ο λόγος. Για το διήγημά μου “Ανάσταση” απ’ το βιβλίο μου “Πότες θα κάμει ξεστεριά” (έκδοση Χανιώτικων Νέων). Αξέχαστη για μένα κι αυτή η επίσκεψη. Άριστα προετοιμασμένα τα παιδιά, δεν το κρύβω ότι εντυπωσιάστηκα. Συγχαρητήρια και ευχαριστίες! Και σ’ αυτά και στη δασκάλα τους και στους γονείς τους, που τους εύχομαι να τα χαίρονται. Και βέβαια στην και καλή μου φίλη διευθύντρια του Σχολείου Μαρία Κληματσάκη που με κάλεσε στη μεγάλη αυτή του Βιβλίου Γιορτή μαζί με άλλους συγγραφείς. Να είμαι με τα παιδιά σε μια αίθουσα διδασκαλίας, η καλύτερη μου, από τότε που πήρα σύνταξη!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Κακατσάκης 
δάσκαλος


Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου το σχολείο μας πραγματοποίησε ποικίλες δραστηριότητες και το ΣΤ1΄ ήρθε σε επαφή με το βιβλίο του καταξιωμένου δασκάλου και συγγραφέα Βαγγέλη Κακατσάκη «Πότες θα κάμει ξεστεριά...».

Στην τάξη διαβάσαμε τρία από τα διηγήματα που συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο, όμως με τα παιδιά επεξεργαστήκαμε το διήγημα «Ανάσταση».

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το διήγημα αφού μοιράστηκε σε φωτοαντίγραφα αφού το συζητήσαμε με τον συγγραφέα.

Πραγματοποιήθηκε ανάλυση των επιμέρους μερών του διηγήματος, μέσω ερωταποκρίσεων και όταν ολοκληρώθηκε, κατανόησαν την σύνδεση του τίτλου και του περιεχομένου του διηγήματος. Αφομοίωσαν τα ιστορικά στοιχεία και ήρθαν σε επαφή με το γλωσσικό ιδίωμα.

Εκφράστηκαν ζωγραφίζοντας, γράφοντας ποιήματα, ασκώντας κριτική και τραγουδώντας το ομότιτλο ριζίτικο τραγούδι με τον μουσικό μας Μάκη Τσαμαλίκο.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για τα παιδιά διότι το ευχαριστήθηκαν, έδειξαν ζήλο, ενδιαφέρον και το προσέγγισαν με τον τρόπο που ήθελε το καθένα. Ολοκληρώνοντας, οι μαθητές κατανόησαν σε βάθος έννοιες όπως η συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα.

Η δασκάλα της τάξης

Κατερίνα Καρακύκλα







Καθώς διάβαζα αυτό το διήγημα αγάπησα την ιστορία του τόπου μου κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Μου άρεσε γιατί μου δημιουργούσε αγωνία. Αγάπησα τον τρόπο που γράφει ο συγγραφέας γιατί ορισμένες λέξεις που χρησιμοποιεί μου θυμίζουν το χωριό. Θεωρώ ότι δείχνει τη δύναμη της συγχώρεσης, την ταπείνωση και την δεύτερη ευκαιρία που αξίζει να έχει ο άνθρωπος στη ζωή του. Ακόμα μου άρεσε το βράδυ της Ανάστασης γιατί είχε διπλή σημασία. Μου δημιουργήθηκε συγκίνηση και χαρά γιατί τελικά φανέρωσε αυτό που είχε κρυφό τόσο καιρό. Τέλος, το βιβλίο αυτό με έκανε να αναζητήσω λεπτομέρειες για την Τουρκοκρατία. Ελπίζω να έχω την τιμή να ξαναδιαβάσω ένα τέτοιο βιβλίο.

Βαζούρα Ξένια

Το διήγημα μου άρεσε πολύ. Σε λίγες σελίδες περιγράφει όλα όσα πρέπει να ξέρει ένας Έλληνας και μάλιστα Κρητικός, δηλαδή την ιστορία του. Επίσης μου άρεσε ο τίτλος που έχει τριπλή σημασία: την απελευθέρωση που ερχόταν, την Ανάσταση του Χριστού και την ανάσταση της καρδιάς του Χουσείν. Μου δημιούργησε θυμό για την εχθρική στάση των Τούρκων απέναντι στους Κρητικούς και λύπη γι΄αυτά που ζούσαν. Δεν μου άρεσε που όλοι τρόμαζαν τον Χουσείν μόλις τον έβλεπαν. Όταν ερχόταν ακούγονταν κραυγές τρόμου, αλλά μόλις αποκαλύφθηκε το μυστικό του έφυγε ο τρόμος της σφαγής και παντού ακούγονταν κραυγές ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ.

Παπουδάκη Έλια

Το διήγημα μου δημιούργησε πολλά συναισθήματα. Θυμό από την στάση των Τούρκων, αγωνία για το τι θα κάνει στους Χριστιανούς τελικά ο Χουσείν, αλλά και συγκίνηση όταν αποκαλύφθηκε η πίστη του. Τα στοιχεία που μου άρεσαν ήταν ότι μπόρεσε και κράτησε το μυστικό τόσο καιρό. Το στοιχείο που με δυσαρέστησε είναι ότι ήταν πολύ σκληρός με τους χριστιανούς και τους προκαλούσε τον τρόμο της σφαγής.

Λειβαδιτάκης Μάνος



Με βήματα μικρά μικρά

μπαίνει ο Χουσείν στην εκκλησιά.

Όλοι γύρω του φοβούνται…..

Αλλά αυτός κοιτάζει με την καρδιά

στο πάτωμα γονατιστός

κλαίει και είναι σκεφτικός

γι’ αυτά που έχει ζήσει

και την πίστη του που έχει κρύψει….

Με κραυγή απελευθέρωσης ανακοινώνει

χριστιανική πίστη

και το όνομα Μιχαήλ δηλώνει.

Τσινάρη Αλίκη



Άραγε θα έρθει επιτέλους η Ανάσταση;

Να οι Έλληνες με χαρά στην Σπλάτζια πάνε

να ακούσουν το «Χριστός Ανέστη».

Ο Χουσείν ξεπροβάλει σιγά σιγά απ’ τα σκαλιά…..

Ο φόβος δυναμώνει…..

Κοιτούν τον Χουσείν που γονατίζει….

Η φωνή του Δεσπότη και «εις άφεσιν αμαρτιών»…..

φωλιάζει στους πιστούς.

Άραγε θα έρθει επιτέλους η Ανάσταση;

Τσαγκαράκης Μάριος














Ο Χουσείν στα Χανιά εμφανίστηκε ξαφνικά.

Φοβόντουσαν για τη σφαγή και όλοι τον τρέμανε πολύ.

Πίστευαν ότι ήταν τρανός, ήταν κακός και τρομερός.

Μόλις τον είδαν τη βραδιά εκείνη μες στην εκκλησιά

τα μάτια τους γουρλώσανε,

τα στόματα κλειδώσανε

και στην καρδιά παγώσανε.

Όσοι έμειναν εκεί είδαν το μυστικό του Χουσείν.

Ήταν κρυπτοχριστιανός και είδωλό του ο Θεός.

Γονάτισε μπροστά απ’ τον παπά και άρχισε να κλαίει δυνατά.

Το όνομά του πια ήταν Μιχαήλ και όλοι ξέχασαν το Χουσείν.

Περουλάκη Βασιλική

Ο Χουσείν στα Χανιά περπατεί

φουρτουνιασμένη η καρδιά η χρυσή,

γιαταγάνα γυριστή στη μέση φορεί.

Όλοι τρέμουν σαν τον θωρούν

και τρέχουν να κρυφτούν να κλειδαμπαρωθούν.

Ο Χουσείν εκείνο το βράδυ Μεγάλο Σάββατο

στην εκκλησιά καταφτάνει…

Κάποιοι έφυγαν για να γλιτώσουν

και κάποιοι έμειναν για να παγώσουν….

Γονάτισε μπροστά στον παπά και έκλαιγε πολύ δυνατά…

Το μυστικό του φανερώθηκε…..

Το όνομά του Μιχαήλ και στο επίθετο Κουρμούλης.

Αννιτσάκη Χρυσή


Ένας κρυπτοχριστιανός ο πιο τρανός

Αγάς και Τούρκος

μια μέρα της Ανάστασης πήγε να κοινωνήσει

κι έτσι αποκαλύφθει η αληθινή του πίστη

η χριστιανοσύνη του και η ελληνοσύνη του.

Αθητάκης Μανόλης

Χανιώτικα νέα (Σάββατο,4.6.2022)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου