Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

“Η πορεία προς την Ενωση”, στη φετινή καθιερωμένη επίσημη εκδήλωση στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος” για την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Μάθημα Ιστορίας και για τα παιδιά και για τους μεγάλους! Η πρώτη σκέψη που έκανα ενώ το παρακολουθούσα. Πόσα δεν μπορούν να μάθουν τα παιδιά, όταν έχουν άξιους δασκάλους, η δεύτερη! Να γίνει ένας Παιδότοπος με τις εντυπώσεις των παιδιών, η τρίτη…
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Ε' Τάξη 10ου Δημ. Σχ. Χανίων
Η πορεία προς την Ενωση

Καλοί μου φίλοι,
καλό Σαββατοκύριακο!
Κατασυγκίνησε και καταχειροκροτήθηκε το δρώμενο που παρουσίασαν τα παιδιά της Ε’ τάξης του 10ου Δημ. Σχ. Χανίων (υπεύθυνη η θεατρολόγος του Σχολείου Παναγιώτα Στεμπίλη) με τίτλο “Η πορεία προς την Ενωση”, στη φετινή καθιερωμένη επίσημη εκδήλωση στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος” για την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Μάθημα Ιστορίας και για τα παιδιά και για τους μεγάλους! Η πρώτη σκέψη που έκανα ενώ το παρακολουθούσα. Πόσα δεν μπορούν να μάθουν τα παιδιά, όταν έχουν άξιους δασκάλους, η δεύτερη! Να γίνει ένας Παιδότοπος με τις εντυπώσεις των παιδιών, η τρίτη… Αμ έπος, αμ έργον! Να ’ναι καλά η φίλη διευθύντρια του Σχολείου Μαρία Κληματσάκη που ανέλαβε τα σχετικά. Και, βέβαια, τα παιδιά, τα φιλαράκια τα καλά, όπως και η κυρία Παναγιώτα! Πολλά πολλά μπράβο σε μαθητές και δασκάλους!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος

Το Ιδρυμα “Ελ. Βενιζέλος” ανέθεσε στη θεατρολόγο του σχολείου μας κα Παναγιώτα Στεμπίλη να ετοιμάσει ένα θεατρικό δρώμενο με παιδιά του 10ου Δημοτικού για την εορταστική εκδήλωση που ετοίμαζαν με αφορμή την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα (επέτειος 102 χρόνων) όπου θα συμμετείχε κι ο πρόεδρος της Βουλής.
Η κα Στεμπίλη δέχτηκε με χαρά την πρόσκληση και την επομένη είχε έτοιμο το σενάριο, καθώς και το μουσικό χαλί.
Επέλεξε να το παρουσιάσουν μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου, γιατί τα εκτάκια είχαν κουραστεί με το ανέβασμα της απαιτητικής θεατρικής παράστασης “ΦΟΝ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ” στο Πνευματικό Κέντρο στις 22 Νοεμβρίου.
Επιλέχθηκαν οι μαθητές-τριες που θα αναλάμβαναν πρωταγωνιστικούς ρόλους και ξεκίνησαν οι πρόβες. Συγχρόνως τα παιδιά έμπαιναν στη θέση των Βενιζέλου – Δασκαλογιάννη, λοιπών αγωνιστών και αγωνιστριών κ.λπ. και μέσα από δραματοποίηση αποκτούσαν αβίαστα γνώσεις και εμπειρίες, για την πολιτισμική μας κληρονομιά.
Για το πώς πέρασαν τα παιδιά, μιλούν τα ίδια στις εργασίες που ακολουθούν.
Μαρία Κληματσάκη

Οταν πήρα τον ρόλο του Ελευθέριου Βενιζέλου, ήμουν πολύ ενθουσιασμένος, γιατί θεωρώ ότι ήμουν το πιο σημαντικό πρόσωπο της θεατρικής παράστασης.
Οταν ήταν η σειρά μου έπρεπε να βγώ μπροστά από τον πρόεδρο της Βουλής τον κ. Βούτση, που είχε έρθει να παρακολουθήσει τις εκδηλώσεις για την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Εκείνη την στιγμή ένιωσα πολύ άβολα και είχα πολύ άγχος και τράκ μήπως κάνω κάτι λάθος.
Τελικά ένιωσα πολύ χαρούμενος που τα είπα πολύ σωστά και επίσης πολύ ανακουφισμένος. Χειροκροτήθηκε πολύ όλη η ομάδα από το κοινό.
Σταύρος Κανατάκης

Τις προάλλες έπαιξα σε ένα θεατρικό που αφορούσε την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα, την οποία και παρίστανα. Μ’ άρεσε ο ρόλος μου γιατί η Ελλάδα είναι η πατρίδα μου και χάρηκα που είχα την τιμή να έχω αυτό τον ρόλο. Κάθε μέρα εκτός από τα Σαββατοκύριακα που δεν είχαμε σχολείο, κάναμε πρόβες. Είχα άγχος στις πρόβες, λες και ήμουν εκείνη την ώρα στην σκηνή. Οταν ήρθε η μέρα ξύπνησα με χαρά (…).
Ευαγγελία
Ζυμβραγουδάκη

Στην αρχή όταν ήταν η ώρα να παίξουμε το θεατρικό για την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα είχα λίγο άγχος γιατί ήταν εκεί ο πρόεδρος της Βουλής Νικόλαος Βούτσης και άλλοι βουλευτές. Νόμιζα ότι δεν θα τα πήγαινα καλά, αλλά όταν ήταν η ώρα και είπα τα λόγια μου, ένιωθα σαν να πετάω στα σύννεφα με το δυνατό χειροκρότημα που μας έδωσαν.
Μακάρι να το ξαναζούσα.
Γωγώ Μπλέτα, Ε1

…Μόλις έφυγα από το σπίτι ήμουν ενθουσιασμένος, αλλά μόλις το δεξί μου στιβάνι πάτησε την πόρτα του Ιδρύματος με κυρίευε το άγχος. Μόλις μπήκαμε μέσα και αρχίσαμε να στηνόμαστε έπρεπε να είμαι ακίνητος με το δάχτυλο μου σηκωμένο (δύσκολα). Μετά που τελείωσε ένιωσα ανακούφιση και περηφάνια!
Λευτέρης Βασδαλάκης

[…] Τέλος μας έδωσαν ένα μικρό δώρο. Ηταν ζωγραφιές με τον Ελευθέριο Βενιζέλο και είχε και κενές σελίδες για να γράφουμε πράγματα. Εγώ και ο Αλέξης φύγαμε και πήγαμε στο σπίτι της θείας μου. Εκεί παίζαμε με τα ξαδέλφια μου και παίξαμε υπολογιστή. Φάγαμε πίτες και περάσαμε τέλεια. Τέλος πήγαμε στα σπίτια μας. Μακάρι να μην τέλειωνε ποτέ αυτή η σημαντική ημέρα.
Γιώργος Μακρής




Το θεατρικό που παίξαμε μου άρεσε. Εγώ έπαιξα τον Αναγνώστη Μάντακα που για να πω την αλήθεια δεν τον ήξερα. Μέσα απ’ τον ρόλο μου έμαθα πολλά γι’ αυτόν τον αγωνιστή, ενθουσιάστηκα με τους αγώνες του και χάρηκα που υποδύθηκα αυτό τον ρόλο. Μακάρι να ανεβάσουμε κι άλλες παραστάσεις στο σχολείο μας.
Γιώργος Κογχυλάκης

Τα συναισθήματα που ένιωσα εκείνη τη βραδιά ήταν πολύ έντονα (χαρά, υπερηφάνεια κ.ά.) γιατί συμμετείχα και εγώ στην μεγάλη γιορτή για την Ενωση της Κρήτης με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ενα μεγάλο γεγονός που μακάρι και του χρόνου να βρεθώ σε παρόμοια θέση.
Λεωνίδας Νικολαΐδης

Εγώ αισθάνθηκα πολύ περήφανος που με επιλέξανε για να παίξω αυτόν τον μικρό ρόλο ενός σημαντικού ανθρώπου του Ιωάννη Μπυράκη και ένιωσα πολύ τυχερός που κατάφερα και είδα από κοντά ανθρώπους από την πολιτική. Είμαι πολύ περήφανος που γεννήθηκα στην Κρήτη και πιο πολύ που είμαι Ελληνας.
Χρήστος Αντωνίου

(…)Μόλις πήγα σπίτι, όλοι μού έλεγαν ένα σωρό κοπλιμέντα. Πέρασα πολύ ωραία και ήμουν πολύ ενθουσιασμένη! Μακάρι να ξαναπαίξουμε θέατρο!
Αθηνά Σκουλούδη

Χθες το βράδυ όλα ήταν τέλεια. Αρχικά μπήκαμε στηθήκαμε κι άρχισε το θεατρικό. Είμαι υπερήφανος που συμμετείχα, παρίστανα τον Ναύαρχο Ποτιέ. Μέχρι να πώ τα λόγια μου, είχα ένα φοβερό τρακ. Μα όταν είπα τα λόγια μου νεράκι κι έκανα και την υπόκλιση, είδα ότι δεν έπρεπε να αγχώνομαι.
Επειτα από το τέλος του δρώμενου ανεβήκαμε πάνω και μας κέρασαν. Εκείνη τη Δευτέρα πέρασα τέλεια.
Μακάρι να το ξαναπαίξουμε!!!
Οδυσσέας Λυδάκης

Οταν η κυρία μου έδωσε τον ρόλο ένιωσα χαρά, γιατί ήθελα πάρα πολύ να παίξω σε έναν ρόλο από αυτούς. Οι πρόβες μού άρεσαν πολύ και την ημέρα της παράστασης ήμουν πολύ χαρούμενη. Δεν είχα καθόλου άγχος ότι θα κάνω κάτι λάθος επειδή ο ρόλος μου δεν ήταν πολύ μεγάλος και τον είχα μάθει πολύ καλά. Νιώθω πολύ τυχερή που επιλέχτηκα να παίξω σε αυτό το θεατρικό έργο για τον Ελευθέριο Βενιζέλο στο “Ιδρυμα Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Αργυρώ Μαλεκάκη

Xανιώτικα νέα (19.12.2015)


Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου