Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

ΕΥΦΗΜΕΣ ΜΝΕΙΕΣ

Με τον αέρα του Αεράκη

Πατείς με πατώ σε έτρεξε ο κόσμος στην Ανατολική Τάφρο για να παρακολουθήσει τις παραστάσεις του έργου “Ο κουρέας της Σεβίλλης”, που ανέβασε το ΔΗΠΕΘΕΚ, στις 29 και 30 Ιουνίου και την 1η Ιουλίου. Σχεδόν το αδιαχώρητο στις άβολες, αν μη τι άλλο, κερκίδες του θερινού μας θεάτρου (καλό κακό άλλο δεν έχουμε) και τις τρεις ημέρες. Η καλύτερη απόδειξη ότι οι Χανιώτες (που δεν είμαστε και το πιο εύκολο κοινό, για να μην πούμε ότι είμαστε απ’ τα δυσκολότερα) θεωρούμε δεδομένη πια, την ποιότητα της όποιας παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕΚ, χωρίς να ζητάμε προηγουμένως να θέσουμε τον δάχτυλον επί τον τύπον των ήλων.
Το θέατρό μας κατέχει μια απ’ τις πρώτες θέσεις, ανάμεσα στα θεατρικά σχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Πολιτισμού, υπογράμμισε στον χαιρετισμό του, στην πρεμιέρα, ο κινών τα νήματα του κρητικού θεατρικού μας εμείς, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕΚ Μιχάλης Αεράκης, αποδίδοντας σ’ όλους τους άλλους, πλην του εαυτού του, τα εύσημα γι’ αυτό. Ωστόσο κι οι πέτρες σ’ αυτόν τον τόπο ξέρουν ότι αν έλειπε, ο αέρας του Αεράκη, όπως και άλλη φορά έχω γράψει, δεν θα ‘χε αυτή την φορά κι αυτήν την φόρα που έχει το ΔΗΠΕΘΕΚ. Με την έννοια ότι χάρη που δεν λογίζεται, μηδέ μιστό δεν είναι, το γράφω αυτό. Και χωρίς σε καμία περίπτωση να θέλω να μειώσω την προσφορά, κανενός φορέα ή προσώπου...

Παιδί της τοπικής αυτοδιοίκησης

Το ΔΗΠΕΘΕΚ έχει την τύχη να έχει χρυσό του χορηγό την ΑΝΕΚ και επιχορηγείται όσο επιχορηγείται από το ΥΠ.ΠΟ. Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ. και από την περιφέρεια Κρήτης. Είναι ωστόσο, όπως επίσης τόνισε στον χαιρετισμό του ο Μιχάλης Αεράκης, παιδί της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Παιδί της τοπικής αυτοδιοίκησης, όλης της Κρήτης βεβαίως, καθώς μέτοχοί του είναι εκτός από τον βασικό μέτοχο, δήμο Χανίων και η ΤΕΔΚ Ν. Χανίων, και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου και η ΤΕΔΚ Ν. Λασιθίου και ο δήμος Σούδας και ο δήμος Νέας Κυδωνίας και ο δήμος Πλατανιά και ο δήμος Ακρωτηρίου και ο δήμος Ανατολικού Σελίνου και ο δήμος Βουκολιών και ο δήμος Ελευθερίου Βενιζέλου και ο δήμος Θερίσου και ο δήμος Κεραμειών και ο δήμος Κισάμου και ο δήμος Κολυμπαρίου και ο δήμος Πελεκάνου και ο δήμος Κρυονερίδας, και ο δήμος Βάμου και ο δήμος Καντάνου και να δείτε ότι του χρόνου τέτοιον καιρό θα ‘ναι κι άλλοι.
Χάρις και σ’ αυτούς τους μετόχους, μετόχους που δεν εισπράττουν αλλά πληρώνουν κατά τον δήμαρχο Χανίων Κυριάκο Βιρβιδάκη στον χαιρετισμό του, το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ πουθενά.
Το είπε με έμφαση ο Μιχάλης Αεράκης στον δικό του χαιρετισμό αυτό. Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάκτηση των όποιων στόχων είναι για έναν φορέα η οικονομική αυτοδυναμία, βλέπετε. Καθώς ισχύει πάντα το υπό του Δημοσθένους λεχθέν: Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστίν γενέσθαι των δεόντων.

Υπηρέτες του θεάτρου μας

Υψηλού επιπέδου “Ο Κουρέας ης Σεβίλλης” (σε μετάφραση της Ζάννας Αρμάου), έτσι όπως το ΔΗΠΕΘΕΚ τον ανέβασε παρουσιάζοντάς τον στο θέατρο της Ανατολικής Τάφρου. Ολοι, ο καθένας εφ’ ω ετάχθη, από τον σκηνοθέτη- διασκευαστή, τον δικό μας πια Θανάση Θεολόγη, (βοηθός του η Ιωάννα Δελάκου), μέχρι τον νεότερο ηθοποιό και τον τελευταίο τεχνικό, έδωσαν το “άπαντο” τους γι’ αυτό. Ο Αντώνης Χαλκιάς που είχε την ευθύνη των σκηνικών (βοηθός του η Μαίρη Τετράδη- Χαλκιά) των κοστουμιών και των φωτισμών, ο Γιούρι Στούπελ που έντυσε μουσικά την παράσταση, ο Πέτρος Γαλλιάς που δίδαξε τις χορογραφίες, ο Γιάννης Καλατζόπουλος που έγραψε τους στίχους των τραγουδιών και κυρίως οι ηθοποιοί, αυτοί που εν τέλει σήκωσαν στις πλάτες τους την όλη ευθύνη.
Η Θάλεια Προκοπίου στο ρόλο της Ροζίνας, ο Νίκος Δαδινόπουλος (να τον λέμε... Δαδινοπουλάκη, με δεδομένο ότι πρεπίζει πολύ συχνά τη θεατρική μας ομάδα) στον ρόλο του Μπαζίλιο, η Ιωάννα Δελάκου στους ρόλους της Μαρσελίνας και του συμβολαιογράφου, ο Αντώνης Καλογήρου στους ρόλους του Ξυπνούλη και του συμβολαιογράφου, ο Γιάννης Αϊβάζης στον ρόλο του κόμη Αλμαβίβα, ο Τάσος Παλαντζίδης στον ρόλο του Μπάρτολο, και πάνω απ’ όλους ο Γιώργος Παρτσαλάκης. Κι αυτό όχι βέβαια, γιατί είναι καταδικός μας αλλά γιατί έδωσε ας μου επιτραπεί η έκφραση ρέστα, στον ρόλο του Φίγκαρο, του πρωταγωνιστή του έργου.
Τα παρατεταμένα θερμά χειροκροτήματα στο τέλος κάθε παράστασης, μικρά αντίδωρα των μεγάλων ευχαριστώ των θεατών, ήταν πάντως για όλους. Σαν άτομα, μα προπάντων σαν ομάδα.
Σαν υπηρέτες του θεάτρου μας λειτούργησαν εντέλει όλοι!
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
e-mail: Kakatsakis@sch.gr

Χανιώτικα Νέα(06.07.09)
>> τυπώστε αυτό το άρθρο


--------------------------------------------------------------------------------
Σχόλια Αναγνωστών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου