Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΟΔΟΤΟΠΟΣ

ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΤΟΧΩΡΙΟΥ ΚΥΔΩΝΙΑΣ
Δασκαλοκαμώματα, Μαθητοκαμώματα, Γραμματοκαμὠματα!





Καλοί μου φίλoι, καλό Σαββατοκύριακο!
Δείγματα γραφής από το 6ο τεύχος της όμορφης, μισοχειρόγραφης. ιδιαίτερα επιμελημένης εφημερίδας του Δημοτικού Σχολείου Κατωχωρίου Κυδωνίας, που έχει τίτλο “Γραμματοκαμώματα!!!” και που κυκλοφορήθηκε στο τέλος της περασμένης σχολικής χρονιάς, στον σημερινό Παιδότοπο. Θα μπορούσε να λέγεται και “Μαθητοκαμώματα” σκέφτηκα, ενώ περιδιάβαζα στις σελίδες της κι “απολάμβανα” σαν αναγνώστης τις όμορφες εργασίες των 15 παιδιών του μοναδικού σ’ όλα τα Κεραμειά Σχολείου. Και “Δασκαλοκαμώματα” όμως…. Φαίνεται έντονα στο έμπειρο μάτι η έγνοια των δασκάλων για τους μαθητές τους, αλλά και η αντίληψη τους για το ανοιχτό στη ζωή και στην κοινωνία σχολείο! “Δασκαλοκαμώματα, Μαθητοκαμώματα, Γραμματοκαμώματα!” ο τίτλος του Παιδότοπου, λοιπόν. Και για να θυμίσω τη σημασία της παροιμίας που λέει «μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις». Τυχερά τα Κεραμειανάκια που είχαν δασκάλες τους τις και έχουσες την επιμέλεια της εν λόγω σχολικής εφημερίδας Βάσω Χαραλαμπίδου και Μαρία-Λουίζα Παρρά…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος


Το Φαράγγι του Δικτάμου



Την Παγκόσμια Ημέρα Υδροβιότοπων δεν μπορούσαμε να μην επισκεφθούμε το φαράγγι του Δικτάμου, δείγμα Υδροβιότοπου, τόσο κοντά στο σχολείο μας. Παρακάτω θα δείτε και κάποιες από τις ζωγραφιές μας!
Στις 2 Φεβρουαρίου πήγαμε με το σχολείο στο Φαράγγι Δικτάμου, καθώς ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Υδροβιότοπων. Εκεί παρατηρήσαμε τη φύση με τα πολλά είδη φυτών και τα δέντρα που φαίνονται οι ρίζες τους.
Μιλήσαμε για τα λουλούδια που ζουν εδώ και για το νερό που φτάνει στο Φαράγγι και του δίνει ζωή. Οπως μάθαμε, ένας υδροβιότοπος, εκτός από το νερό και το υπόλοιπο φυσικό περιβάλλον έχει και διάφορα ζώα, ψάρια και έντομα που ζουν εκεί. Οταν τελειώσαμε την παρατήρηση, βγήκαμε απ’ το Φαράγγι και καθίσαμε όλοι μαζί και ζωγραφίσαμε τους Υδροβιότοπους και όλα όσα είδαμε σε αυτόν τον περίπατο.
Βαγγελιώ Μαραβελάκη, Στ’ τάξη

Οι πολλές γνώμες βουλιάζουν καράβι





Για να μη βουλιάξει και η δική μας ενημέρωση, αποφασίσαμε να πάρουμε συνέντευξη από τον ειδικό και κύρη του καραβιού, τον κ. Στέλιο Φραντζεσκάκη (εδώ ένα μικρό απόσπασμα).
Ερ.: Ποιο ταξίδι ήταν το πιο επικίνδυνο και γιατί;
Απ.: Να σας πω. Παλιότερα τα ταξίδια ήταν πολύ πιο επικίνδυνα, γιατί δεν είχαμε τεχνολογία, δορυφόρους και τα μέσα που υπάρχουν σήμερα. Ταξιδεύαμε και έπρεπε να μελετάμε τον ουρανό. Την ημέρα τον ήλιο και το βράδυ τ’ αστέρια και το φεγγάρι. Χρησιμοποιούσαμε τον εξάντα, κάποια βιβλία όπως οι αστρονομικές εφημερίδες και με τη βοήθεια του χάρτη βρίσκαμε σε ποιο μέρος ήμασταν. Κάπου ανάμεσα στις Φιλιππίνες και την Ταϊβάν συναντήσαμε κακοκαιρία. Ενας μαθητευόμενος μηχανικός βρίσκεται πάνω ψηλά, του έχει δώσει ένας πρώτος μηχανικός μια λεκάνη με πετρέλαιο και ένα σφουγγάρι για να καθαρίσει ένα σημείο με γράσα. Οπως κουνιόταν το πλοίο απ’ τη φουρτούνα χύνεται το πετρέλαιο πάνω στην εξάτμιση και ξέσπασε φωτιά.
Αρχισε να φουντώνει και καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο ήταν για μας. Ευτυχώς ένας δόκιμος όρμησε μέσα από τη φωτιά, άρπαξε έναν πυροσβεστήρα που είχαμε και καταφέραμε να τη σβήσουμε.


Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου







Στις 12 Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε την ΕΡΑ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου. Εκεί, μία κυρία, μας περίμενε και αφού μπήκαμε στην αίθουσα του ηχολήπτη, ενθουσιαστήκαμε όταν μας εξήγησε ότι στα παλιά χρόνια δεν είχαν υπολογιστές και χρησιμοποιούσαν το πικ-απ. Ενα μηχάνημα που για να ακουστεί η μουσική έπρεπε να ακουμπήσει η βελόνα του στους μεγάλους δίσκους. Τώρα που έχουμε το Ιντερνετ, πατάς ένα κουμπί και η μουσική ακούγεται αμέσως.
Μετά πήγαμε στο δωμάτιο που κάνουν εκπομπή και συμμετείχαμε κι εμείς! Είπαμε, εκτός από το όνομά μας, και την τάξη που πηγαίνουμε και ένα ποίημα!
Όλα τα παιδιά είχαμε μια φανταστική εμπειρία! Ηταν όλα τέλεια και θέλουμε να ξαναπάμε. Στο τέλος, αφού μας κέρασαν πορτοκαλάδα, μας έδωσαν σε ένα φλασάκι την εκπομπή μας!


Ανέκδοτα

-Ηταν στη ζούγκλα δυο.
-Και τι έγινε;
-Πήγε δυο και τέταρτο.
***
-Ποιό ζώο είναι άγριο, ζει στη ζούγκλα και χορεύει νησιώτικα;
-Το λιοντάρι ντάρι-ντάρι….
Γιώργος Ποντικάκης
Β’ τάξη
-Μπαμπά αγόρασέ μου ένα τύμπανο να παίζω! παρακάλεσε ο Λάκης τον πατέρα του.
-Παιδί μου φοβάμαι ότι θα με ζαλίζεις με αυτό.
-Μη στενοχωριέσαι μπαμπά! Δε θα σε ενοχλώ καθόλου. Θα παίζω μόνο όταν κοιμάσαι!
Ελένη Κρητικάκη,
Β’ τάξη

Χανιώτικα νέα (08.10.2016)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου