Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΠΩΣ ΠΕΡΝΑ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ      (Συνέντευξη  στο zarpanews.gr.  )  https://www.zarpanews.gr/o-vaggelis-kakatsakis-perigrafei-pos-perna-tis-imeres-tis-karantinas-sta-chania/




Πώς βιώνεις αυτό τον αναγκαστικό εγκλεισμό

Παρέα με τρεις μετοχές…. Υπομένοντας, επιμένοντας και περιμένοντας… Ιδιαίτερα ευχαριστώ γι αυτή σας την ερώτηση… Να δεις που θα γίνει ποίημα, είπα στον εαυτό μου.



Πόσες μέρες είσαι στο σπίτι;  Πόσο συχνά – για ποιο λόγο κυρίως βγαίνεις από το σπίτι;

Ήμουν από εκείνους που από την πρώτη μέρα  υιοθέτησαν  το «Μένουμε σπίτι. Ο Σωτήρης Τσιόδρας μου ενέπνευσε εμπιστοσύνη και με έπεισε πλήρως. Βγήκα, βέβαια, κάποιες φορές για ψώνια και για φάρμακα, πήγα και μια φορά στο χωριό μου- η καλύτερή μου. Σαν να έλειπα χρόνια…



Τι γίνεται με τη δουλειά (αν συνεχίζεται, κάτω από ποιες συνθήκες γίνεται αυτό. ]

Είμαι συνταξιούχος… Συνεχίζω να φροντίζω τον κήπο μου και βέβαια να γράφω και να διαβάζω. Ουδέν κακόν αμιγές καλού... Λόγω του αναγκαστικού  «εγκλεισμού», τέλειωσα την ποιητική μου συλλογή «Τα χελιδόνια του μοναχού» που θα κυκλοφορήσει οσονούπω διαδικτυακά, και ετοιμάζω μια άλλη με τίτλο «Ιχνηλατώντας». Καλό και ό, τι  επικοινωνώ τηλεφωνικά και διαδικτυακά, με παιδιά εγγόνια, αδέλφια  κ.λπ



Αν όχι, πόσον καιρό έχει σταματήσει και πόσο άλλαξε τη ζωή σου μία τέτοια αναγκαστική διακοπή;  

Ότι η ζωή μου άλλαξε, όπως άλλωστε όλων μας, δεν το συζητώ… Αναζήτησα πολύ αυτές τιε μέρες. τις επισκέψεις στα σχολεία και τις εκδηλώσεις για παράδειγμα. Και βέβαια τις συναντήσεις με τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου, όπως και τις παρέες με τους φίλους μου. Δεν σταμάτησε, ωστόσο, η ζωή μου . Άλλωστε δεν υπάρχει τέλος, πριν από το τέλος…



Πώς περνάει μία μέρα σου στο σπίτι Αγαπημένη ασχολία (αν διαβάζεις, τι διάβασες – αν βλέπεις ταινίες, ποια είδες κλπ)

Ξυπνώ, όπως πάντα λίαν πρωί  στις 6. 30 .  Πίνω τον καφέ μου διαβάζοντας τα  «Χανιώτικα νέα» και ετοιμάζω το πρόγραμμα της ημέρας που είναι διαφορετικό βέβαια. Έχω περισσότερο χρόνο για γράψιμο και διάβασμα, αλλά και να μιλήσουμε με τη γυναίκα μου… Αγαπημένη μου  ασχολία να επιστρέφω σε αγαπημένους συγγραφείς… Στον Όμηρο, στον Αλέξανδρο  Παπαδιαμάντη, στον Μπέρτολτ Μπρέχτ…  Γενικότερα στο Δάσος των Ποιητών μας… Από ταινίες τίποτε το ιδιαίτερο…



Τι βρήκες χρόνο να κάνεις που δεν προλάβαινες πριν;  Ποια ασχολία σου, σού στέρησε η καραντίνα;

Βρήκα χρόνο για την καλύτερη τακτοποίηση των βιβλίων μου, όπως και των φακέλων μου. Χωρίς αυτό να σημαίνει και ό τι μπήκε τάξη στο επικρατούν χάος. Ελπίζω να μπει, αν και σκέφτομαι ότι μακάρι να τελειώσει η καραντίνα κι ας μην μπει… Υπάρχουν πολλά που με περιμένουν για να γίνουν.. Πάνω απ’ όλα η καραντίνα μου στέρησε  το αίσθημα της ελευθερίας … Οι διαπροσωπικές σχέσεις, ο σχεδόν τακτικός εκκλησιασμός, η παρέα μια φορά την εβδομάδα με φίλους, μου έλειψαν πολύ…



Ποια σχέδιά σου αναβάλει / καθυστερεί η καραντίνα;

Η καραντίνα ματαίωσε διάφορες  προγραμματισμένες επισκέψεις μου σε σχολεία,  όπως έγραψα κι πιο πάνω.  Γενικότερα ματαίωσε πολλά από αυτά που θα γίνονταν εάν δεν υπήρχε, όπως κάποιες γεωργικές δουλειές για παράδειγμα, αλλά και ανέβαλε  κάποιες εκδοτικές …  Για μια μεγάλη ανατροπή της καθημερινότητάς μου,, όπως και όλων μας, η αναφορά, πάντως γενικότερα



Πιστεύεις ότι θα μάθουμε κάτι από αυτό ή θα το αφήσουμε πίσω μας σα να μη συνέβη τίποτα;

Να βγούμε, ως ανθρώπινο είδος, πιο σοφοί από αυτήν την περιπέτεια, επανεξετάζοντας τα δεδομένα και τα ζητούμενα, η ευχή μου… Χλωμό το βλέπω να γίνει πραγματικότητα, ωστόσο. Το μόνο που διδάσκει η ιστορία τελικά, είναι ότι ελάχιστα διδάσκει, αν παραδεχθούμε ότι τα διδάσκει και αυτά…. Δεν μου αρέσει η… πρεπολογία.



Σε προσωπικό επίπεδο, τι σε έμαθε αυτή η περίοδος / τι συνειδητοποίησες

Δεν νομίζω ότι μου έμαθε τίποτε, απλώς μου θύμισε μια φράση της μάνας μου. Και τα καλά δεχούμενα και τα κακά δεχούμενα, συνήθιζε να λέει. Πάμε παρακάτω, λοιπόν.. Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατον.   Κύριος οίδε …



Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις μόλις τελειώσει η καραντίνα;

Δύσκολη, η πιο δύσκολη ερώτηση… Σκέφτομαι πολλά, δεν έχω αποφασίσει…. Να τελειώσει με το καλό και βλέπουμε… Πάντως δεν θα βγω στους δρόμους για να πανηγυρίσω.



Σκεφτόμενος την επόμενη μέρα, τι σε προβληματίζει / ανησυχεί περισσότερο;

Με προβληματίζει ότι ο άνθρωπος είναι από εμφανίσεώς του, ο αυτός στους αιώνες και η ανθρωποποίησή του είναι πάντα ζητούμενο. Ταυτόχρονα με ανησυχεί γενικότερα η μη ανησυχία,,,  Θα συνεχίσουν «εις την οδόν έξω ουδέν να ακούουν οι λαοί», για να θυμηθώ τον Αλεξανδρινό Ποιητή….







Σου στέλνω κι ένα ποίημἀ μου…

Δες το… Αν σου κάνει βάλε το…

Γραμμένο προ κορωνοιού βέβαια



ΣΕ ΡΟΛΟ ΣΙΜΩΝΟΣ ΚΥΡΗΝΑΙΟΥ



Αλιεύς ελπίδων

σε φουρτουνιασμένες θάλασσες.

Περιποιητής φυτών

στους αγρούς της παγκόσμιας συνείδησης.

Αναρριχητής

στους γκρεμνούς της μη εξουσίας.

Ποιμήν αγαθών προβάτων

και διώκτης αιμοβόρων λύκων.









Αίρων την οδύνη του σύμπαντος κόσμου.

Σε ρόλο Σίμωνος Κυρηναίου.

Ο Ποιητής!




ΒΑΓΓΕΛΗΣ θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ



(Από την ποιητική του συλλογή «ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ». Εκδ. «Πυξἰδα της Πόλης». Χανιά 2018)












https://www.zarpanews.gr/o-vaggelis-kakatsakis-perigrafei-pos-perna-tis-imeres-tis-karantinas-sta-chania/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου