Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


Γ1 ΤΑΞΗ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΣΟΥΔΑΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Για τις γιαγιάδες τους και τους παππούδες τους μας μιλούν στον σημερινό Παιδότοπο τα παιδιά της Γ1 τάξης του 1ου Δημ. Σχ. Σούδας. Για μια “εργασία μικρή με αγάπη μεγάλη” ο λόγος, όπως μας λέει και η γνωστή στους αναγνώστες της στήλης από εργασίες παλιότερων μαθητών της, δασκάλα τους Χριστίνα Γρηγοράκη στο εισαγωγικό κείμενό της. Για μια υπέροχη εργασία που έγινε στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ηλικιωμένων και που βέβαια είναι πάντα επίκαιρη, πρόκειται. Ξεχωριστές οι σχέσεις των γιαγιάδων και των παππούδων με τα εγγόνια τους - των παιδιών μας τα παιδιά είναι δυο φορές παιδιά μας, λένε οι πρώτοι για τα δεύτερα. Να χαίρεστε τις γιαγιάδες και τους παππούδες σας και να σας χαίρονται, καλά μου Τριτάκια! Να χαίρεσαι τους μαθητές σου και να σε χαίρονται καλή μου συναδέλφισσα! Πραγματικά ξεχωριστός ο τρόπος προσέγγισης του θέματος... 
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος - λογοτέχνης



Με αφορμή την Παγκόσμια μέρα των ηλικιωμένων, την 1
η Οκτωβρίου, τα παιδιά του Γ΄1 οργανώθηκαν κι ετοίμασαν για τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους μια εργασία μικρή, με αγάπη μεγάλη.

Η γιορτή των ηλικιωμένων μπορεί να έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται την συγκεκριμένα μέρα, ωστόσο δεν παύει να είναι πάντα ένα θέμα επίκαιρο που αγγίζει τις καρδιές όλων μας, μικρών και μεγάλων γιατί οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν στη ζωή μας φιγούρες ζεστής αγκαλιάς, τρυφερού λόγου και σοφίας. Η εργασία είχε διάρκεια μιας εβδομάδας και εκπονήθηκε κυρίως ομαδικά. Σε ένα δημιουργικό, χαρμόσυνο πλαίσιο, τα παιδιά θέλησαν να δείξουν την ευγνωμοσύνη τους προς τη γιαγιά και τον παππού τους, γράφοντας σύντομα κείμενα με λόγια τρυφερά τα οποία συνοδεύτηκαν από πολύχρωμες ζωγραφιές. Ακόμα, εκφράστηκαν μέσα από την ποίηση και την απαγγελία στίχων σχετικών με το θέμα, καθώς και την Μουσική, ερμηνεύοντας με κέφι και φαντασία ένα απολαυστικό μουσικοκινητικό δρώμενο με τίτλο «Γεια στα χέρια σου, γιαγιά», υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Μουσικής του σχολείου μας κας Ελένης Βλαχογιάννη. Στις κατασκευές, υπήρξε σημαντική η βοήθεια της κας Έφης Τωμαδάκη (ΕΒΠ). Μετά την ολοκλήρωση της, η εργασία παρουσιάστηκε στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου.

Γρηγοράκη Χριστίνα (δασκάλα)


Τα παιδιά του Γ΄1:

Βλαμάκης Κων/νος, Γεωργακάκη Ευτυχία, Καμηλάκη Άννα, Κουταλώνη Αλεξάνδρα, Κράσσος Παλαιολόγος, Μάνος Ιωάννης, Μάντη Γεωργία, Μαρμαριτσάκης Κων/νος, Μαυροειδή Αριάδνη, Μητάκου Ευανθία, Μπουρδάκη Στυλιανή, Παπαβασιλείου Φώτιος, Τζουβαδάκη Παναγιώτα, Τσόλα Κυριακή, Τσουράκης Παύλος, Φωκιανός Χρήστος



Η γιαγιά και ο παππούς για να νιώθουν χαρά, χρειάζεται:

Να τους αγαπάμε!

Να τους σεβόμαστε!

Να τους φροντίζουμε!

Να τους αγκαλιάζουμε!

Να τους μιλάμε ευγενικά!

Να τους επισκεπτόμαστε!

Να τους κατανοούμε!

Να είμαστε δίπλα τους όταν μας χρειάζονται

(Ομαδική εργασία)


Δείχνω την αγάπη μου στη γιαγιά και τον παππού μου!

Τους φτιάχνω καφέ! (Κυριακή)

Με την γιαγιά φτιάχνουμε φαγητά και τρώμε μαζί όταν λείπει η μαμά! (Γεωργία)

Όταν τους βλέπω ενθουσιάζομαι και τους δίνω πέντε αγκαλιές! (Αλεξάνδρα)

Παίζω παιχνίδια με τον παππού και την γιαγιά μου! (Κων/νος Μ.)

Μοιράζομαι τα φρούτα μου μαζί τους! (Άννα)

Φτιάχνουμε μαζί τυροπιτάκια και λέμε ιστορίες! (Αριάδνη)

Μαγειρεύω μαζί τους! (Κων/νος Β.)

Πάμε στο σινεμά, παίζουμε επιτραπέζια και μαγειρεύω μαζί τους! (Χρήστος)

Μοιραζόμαστε τα μπισκότα μου!(Φώτης)

Πάμε μαζί με την γιαγιά μου στο σούπερ μάρκετ για ψώνια! (Ευανθία)

Κάνω έκπληξη στον παππού μου και μοιράζομαι μαζί του ένα παγωτό! (Στέλλα)

Φτιάχνουμε μαζί με τη γιαγιά κεκάκια και κερνάμε τον παππού για να τα δοκιμάσει! (Τία)

Διαβάζουμε μαζί παραμύθια! (Ανδρέας)

Όταν η γιαγιά διψάει, της δίνω νερό! (Παλαιολόγος)

Κάνω έκπληξη στον παππού μου και μοιράζομαι μαζί του μία σοκολάτα! (Παύλος)


Αν η γιαγιά μου δεν ήταν άνθρωπος, θα ήταν…

Ένα χρυσό αστέρι (Κυριακή)

Μια πολύ όμορφη τριανταφυλλιά (Αριάδνη)

Μια σοφή κουκουβάγια (Κων/νος Β.)

Μια δροσερή βροχούλα (Άννα)

Ένας άγγελος (Τία)

Ένα σύννεφο (Στέλλα)

Μια σοφή κουκουβάγια (Κων/νος Μ.)

Ένας δράκος της αγάπης (Παύλος)

Μια σοφή κουκουβάγια (Αντρέας)

Μια γλυκιά γατούλα (Παναγιώτα)

Μια κόκκινη παπαρούνα (Παλαιολόγος)

Μια σοφή κουκουβάγια (Φώτης)

Μια παπαρούνα (Ευανθία)

Ένα λιονταράκι (Αλεξάνδρα)

Μια ανθισμένη φύση (Γιάννης)

Ένας δράκος της αγάπης (Χρήστος)

Μια ανθισμένη αμυγδαλιά (Γεωργία)



Αν ο παππούς μου δεν ήταν άνθρωπος, θα ήταν…

Ένας σοφός σκύλος. (Κυριακή)

Ένα ασημένιο φεγγάρι. (Αριάδνη)

Ένας αγέρωχος αετός. (Κων/νος Β.)

Ένας χρυσός φοίνικας (Άννα)

Ένα δροσερό ποταμάκι (Τία)

Ένα χρυσαφένιο κουταβάκι (Στέλλα)

Ένας χρυσός ταύρος (Κων/νος Μ.)

Ένας αστείος κλόουν (Παύλος)

Ένας αγέρωχος αετός (Αντρέας)

Ένας αγέρωχος αετός (Παναγιώτα)

Ένας αετός (Παλαιολόγος)

Ένας χρυσός ταύρος (Φώτης)

Ένα ήσυχο ποταμάκι (Ευανθία)

Ένας δράκος της αγάπης (Αλεξάνδρα)

Ένα έξυπνο κουταβάκι (Γιάννης)

Ένα χρυσό αστέρι (Χρήστος)

Ένα ποταμάκι (Γεωργία)


Για την γιαγιά μου!

Ένα βλέμμα της γλυκό

κι ένα φιλί της τρυφερό

είναι σαν ήλιος που ζεσταίνει

κι όλο τον κόσμο ομορφαίνει.

Σαν λουλούδι ανθισμένο

ψωμί φρεσκοψημένο

έχεις μάτια τρυφερά

που μου δίνουνε φτερά!

Μες την σκέψη μου γιαγιά μου

σ΄ έχω βασίλισσα κυρά μου

(Ομαδική εργασία )


Για τον παππού μου!

Σαν ακούω τη φωνή του

και λόγια απ’ την ψυχή του

τρέχω να τον αγκαλιάσω

στα δυο του χέρια να φωλιάσω.

Σαν γάργαρο νερό

το γέλιο σου παππού μου

κυλάει στην καρδούλα μου

στη σκέψη και στο νου μου!

Μες το μυαλό μου χρώματα

έχω και ζωγραφίζω

λουλούδια και αρώματα

σ’ εσένα να χαρίζω!

(Ομαδική εργασία) 

Χανιώτικα νέα(Σάββατο, 9.12.2023)  

 https://www.haniotika-nea.gr/g1-taxi-1oy-dim-sch-soydas-gia-tis-giagiades-kai-toys-pappoydes-mas/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου