Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

'
Ποιος θα εμπνεύσει και στην πολιτική ζωή του τόπου μας κάποιο ζωοποιό και ανορθωτικό πνεύμα, ώστε κυβερνώντες και λαός να μην γίνονται θύματα της σύγχυσης και της φθοράς που δέρνει την εποχή μας;'.

ΑπΟσπασμα απΟ άρθρο (Απρίλιος 1985) του Μητροπολίτη πρώην Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη με τίτλο: 'Το Σαββατοκύριακο της Βουλής των Ελλήνων', το παραπάνω πρώτο σημερινό 'πεταχτό'. Επίκαιρο όσο ποτέ. Ωρα ευθύνης για όλους μας.

Σ' ΑΥΤΟ καταλήξαμε, ύστερα και από μια μεγάλη κουβέντα που κάναμε με τον φίλο μου τον γερω - δάσκαλο για τη διαμάχη μεταξύ Ενωτικών και Ανθενωτικών παραμονές της Αλωσης της Πόλης από τους Τούρκους το 1453. Να τα βρούμε με όποιο τίμημα με τους Δυτικούς, επέμεναν οι πρώτοι και τους έδιναν τα πάντα όλα. Καλύτερα τούρκικο φέσι παρά παπική τιάρα, φώναζαν οι δεύτεροι. Οταν δεν 'βυζαντινολογούσαν' για το φύλο των αγγέλων...

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να ζητάς από την κοινωνία να εφαρμόζει πράγματα που εσύ δεν εφαρμόζεις. Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις. Αγανακτείς ή δεν αγανακτείς;

ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ Αγανακτισμένων. Μπήκαμε κιόλας στη δεύτερη εβδομάδα Αγανάκτησης. Βουλιάζει κάθε βράδυ από κόσμο η πλατεία Συντάγματος και όχι μόνο. Εναν κόσμο, δίχως κομματικές ταμπέλες, που επιμένει να έχει δικαίωμα στην ελπίδα.

ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΑ τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων για να ενημερωθείς. Τύφλα στα μάτια σου. Εν πλήρει συγχύσει ενημερωμένος... ανημέρωτος.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ δεν σημαίνει καθόλου κράτος, η διαπίστωση. 'Χωρίς μεταφορές, χωρίς ενέργεια και χωρίς επικοινωνίες πάντως δεν θα υπάρχει κράτος'. Το σχόλιο που κάνει 'ο βοριάς' στη στήλη του '9 Μποφόρ', στην εφ. 'Χριστιανική' (Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011).

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ. Πού 'ν' το, πού 'ν' το το καλοκαίρι, λέγαμε μέχρι πριν από λίγες μέρες. Να το, Να το, το καλοκαίρι! Λέω, ενώ σηκώνω τα μάτια μου και κοιτάζω έξω απ' τα παράθυρα. Αστράφτει ο κόσμος. Τέλος διαλείμματος.

ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΤΟΥ λέει. Γνωριζόμαστε; τη ρωτά. Είμαστε 'φίλοι' στο φέισμπουκ, του λέει. Ν' ανταλλάσσουμε μόνο ηλεκτρονικές καλημέρες, της λέει. Καληνύχτα.

ΑΛΛΟΣ ΤΟ τρώει και δροσίζεται κι άλλος το τρώει και κουνάει μαντήλι. Ωρες είναι ν' αλλάξουμε τη γνωστή περί αγγουριού... ρήση κατά το ήμισυ. Δεκαέξι άνθρωποι έχουν χάσει, λένε, μέχρι τώρα τη ζωή τους, εξαιτίας του βακτηρίου E.coli 0104.

ΕΧΕΙΣ ΤΗ γλύκα του μελιού και τ' άρωμα του δυόσμου/ για κείνο σε ζηλεύουνε οι γι' όμορφες του κόσμου. Και βέβαια, καμιά τρόικα δεν μπορεί να σ' απαγορεύσει να γράφεις ερωτικές μαντινάδες, Ηλία Σταματάκη. Να 'σαι πάντα καλά! Και για να μας θυμίζεις ότι κανένα μέτρο και κανένα... αγγούρι δεν μπορεί να σκοτώσει τον έρωτα.

ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΗ ΣΑΝ τα πορτοκάλια είναι και τα μαντολίνια αλλά πιο μικρά και με φλούδα που βγαίνει εύκολα (Γυμνάσιο Αθήνας). Η επετηρίδα είναι αυτό που βγάζουμε στα μαλλιά μας, άμα δεν λουζόμαστε συχνά (Γυμνάσιο Πάτρας). Ο μισογύνης είναι τέρας μυθολογικό, μισός γυναίκα και μισός άλλο πράμα, απερίγραπτης ασχήμιας και τελείως εξαγριωμένος με την κατάστασή του (Γυμνάσιο Θεσπρωτίας). Τρία ακόμα σχολικά μαργαριτάρια, που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο.
'
Υπάρχουν/ η πλουτοκρατία του ιδρώτα/ η πλουτοκρατία της τύχης/ και η πλουτοκρατία των κλεμμένων./ Στην πρώτη οφείλεται σεβασμός/ στη δεύτερη ψαλίδισμα/ και στην τρίτη λιθοβολισμός./ Μα πώς να τις διακρίνεις/ και να μη φανείς άδικος;'
Το ποίημα 'Οι πλουτοκρατίες' του Πότη Κατράκη.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com/)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου