Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

.. ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ



ΑΥΤΟ δεν ήταν ξαφνικός θάνατος, αλλά εκτέλεση εν ψυχρώ. Κάθετος στην άποψή του ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος σχετικά με το κλείσιμο της ΕΡΤ, που δεν συμφωνεί καθόλου ότι μαζί με τα όποια ξερά υπάρχουν, αν υπάρχουν, να καίγονται και τα χλωρά.
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης





Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
«ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ήρθαν τα πάρουν τους Εβραίους./ Δεν ήμουν Εβραίος και δεν φώναξα./ Μετά ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές./ Δεν ήμουν κομμουνιστής και δεν φώναξα./ Επειτα ήρθε η ώρα των σοσιαλοδημοκρατών./ Δεν ανήκα σ? αυτό το κόμμα και δεν έβρισκα λόγο να διαμαρτυρηθώ. Ακολούθησαν οι ομοφυλόφιλοι./ Ούτε κι αυτό σκέφτηκα ότι με αφορούσε./ Στο τέλος ήρθε η σειρά των τσιγγάνων./ Ούτε και τότε βρήκα λόγια για να εκφράσω την αντίθεσή μου./ Ο επόμενος στη σειρά ήμουν εγώ./ Αλλά δεν υπήρχε κανείς για να φωνάξει». Μάρτιν Νίμελερ.

ΑΥΤΟ δεν ήταν ξαφνικός θάνατος, αλλά εκτέλεση εν ψυχρώ. Κάθετος στην άποψή του ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος σχετικά με το κλείσιμο της ΕΡΤ, που δεν συμφωνεί καθόλου ότι μαζί με τα όποια ξερά υπάρχουν, αν υπάρχουν, να καίγονται και τα χλωρά.

ΤΟΤΕ οι συλλήψεις και οι εκτελέσεις, τώρα οι απολύσεις. Θυσία -και τι θυσία- στον βωμό των Μνημονίων οι απολύσεις όλων των υπαλλήλων (πάνω από 2.500) της ΕΡΤ. Δεν μετράει αλήθεια ποτέ η γνώμη της Ιφιγένειας; Πάντα θα ?ναι πειθήνιο όργανο του ψευτο-Κάλχαντα αυτός που παριστάνει τον Αγαμέμνονα;

ΟΤΑΝ οργιστεί ο θεός του μελίντακα του δίνει φτερά, έλεγε η μάνα μου. Στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ο νους μου. Είναι ύβρις, με την αρχαία έννοια του όρου, ν? αποκτά φτερά ο μελίντακας.

'ΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΤ λουκέτωσαν, στ? αλήθεια πού το πάνε/ στις εκλογές που έρχονται, το μαύρο που θα φάνε!'. Αν ήταν δυνατόν να μην σχολιάσει ο Ηλίας ο Σταματάκης το λουκέτο που έβαλαν οι κυβερνώντες στην ΕΡΤ!

ΩΡΑ με την ώρα οι εξελίξεις σχετικά με το κλείσιμο της ΕΡΤ τρέχουν. Τι τέξεται η επιούσα; Η επόμενη στιγμή δηλαδή! Το καζάνι βράζει και κανείς δεν ξέρει πότε θα εκραγεί και πόσο ισχυρή θα είναι η έκρηξη. Παίζονται πολλά παιχνίδια στην πλάτη του λαού, όπως πάντα.

Η ΜΕΓΑΛΗ γιορτή της Αναλήψεως, τ? Αναληψίου, για να θυμηθώ πάλι τη μάνα μου. Σχεδίαζα να γράψω πολλά σχετικά με αυτήν, αν δεν είχαμε τα που είχαμε και που έχουμε με την ΕΡΤ.

ΧΡΗΣΤΟ Μαχαιρίδη, ποιητή, βιβλιοπώλη, εκδότη, Χανιά: Να σ? ευχαριστήσω θερμά και διά της Στήλης για την αισθηματική νουβέλα του Γιάννη Αθ. Ευαγγελάτου 'Τα ωραιότερα ταξίδια δεν τα κάναμε ακόμα', που κυκλοφορήθηκε σε βιβλίο από το 'Ερεισμα' και το οποίο μου έδωσες. Ωραία, ποιοτική, δουλειά από πλευράς εμφάνισης, μένω, ωστόσο, περισσότερο στο περιεχόμενο. Το διάβασα απνευστί κι αυτό τα λέει όλα. Το γεγονός ότι τα έσοδα απ? τα δικαιώματα του συγγραφέα θα δοθούν στα Παιδικά Χωριά SOS και στην Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Χανίων δείχνει ότι δεν εξέλιπεν η ευαισθησία...

«ΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ δεν εγκατέλειπαν τη ζωή του στρατοπέδου, ακόμα κι όταν παντρεύονταν. Την επιλογή της νύφης δεν την έκαναν οι ίδιοι, αλλά οι γονείς τους με τη βοήθεια της προξενήτρας. Αυτή την πρώτη νύχτα του γάμου κούρευε τη νύφη σύρριζα, την έντυνε με ανδρικά ρούχα και της έστρωνε να ξαπλώσει σε καλαμένιο στρώμα, όπου περίμενε να έρθει ο γαμπρός. Οταν αυτός ερχόταν, πέρναγε μαζί της λίγες ώρες στο σκοτάδι και στη συνέχεια επέστρεφε στον στρατώνα. Ολη την ημέρα βρισκόταν εκεί, παρέα με τους συνομηλίκους του. Στη γυναίκα του πήγαινε τη νύχτα, κρυφά, και αυτό γινόταν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Γι? αυτό λένε ότι πολλοί Σπαρτιάτες είχαν αποκτήσει παιδιά χωρίς καλά - καλά να έχουν δει το πρόσωπο της γυναίκας τους στο φως της ημέρας». Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. 'Σαββάλας'.

'Εγυσίνανε τη χαρά μου και τη βρήκανε, λέει, μικρή/ και την πατήσανε σαν έντομο./ Τη χαρά μου χάμου πατήσανε και στην πέτρα μέσα την κλείσανε/ και στερνά την πέτρα μου αφήσανε/ τρομερή ζωγραφιά μου./ Με πελέκι βαρύ τη χτυπούν, με σκαρπέλο σκληρό την τρυπούν/ με καλέμι πικρό την χαράζουν, την πέτρα μου./ Κι όσο τρώει την ύλη ο καιρός, τόσο βγαίνει πιο καθαρός/ ο χρησμός απ? την όψη μου./ Την οργή των νεκρών να φοβάστε/ και των βράχων τ? αγάλματα'.
Από το 'Αξιον Εστί' του Οδυσσέα Ελύτη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (13.06.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου