Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

"Ποιος σου ’πε εσένα που με λυπάσαι πως στην Ευρώπη εκεί τους καίγεται καρφάκι/ υποκρισία και αηδία και σύνορα να ανοιγοκλείνουν σαν πορτάκι/ κι όλοι συνόδους και συζητήσεις, μαύρος χρυσός γι’ αυτούς, για μένα η ζωή μου,/ κι εγώ που θέλω απλώς να ζήσω ουρλιάζω είμ’ άνθρωπος και βρείτε μου τις λύσεις».  Και εκ στόματος των παιδιών, σημερινών δωδεκάχρονων Ελληνόπουλων της εναπομείνασας καταναλωτικής μας ευζωίας σε παραλλαγή η ίδια κραυγή: «Ντροπή σου, Ευρώπη, που δεν το θυμάσαι κι εσύ!».
Δείτε περισσότερα... ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ
Βαγγελης Θ. Κακατσάκης




Ντροπή σου, Ευρώπη, που δεν το θυμάσαι κι εσύ!


«Ντροπή σου, Ευρώπη, που δεν το θυμάσαι κι εσύ!». Εκ στόματος της 75χρονης διάσημης ηθοποιού Βανέσα Ρεντγκρέιβ, η κραυγή. Σαν επίλογος στα όσα είπε ως τιμώμενο πρόσωπο στον πύρινο λόγο της, πριν από τρεις εβδομάδες τη βραδιά απονομής των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στη “Στέγη Γραμμάτων για τους Πρόσφυγες”. Δεν μασάει -όπως ποτέ άλλωστε- τα λόγια της «η ξεχωριστή αυτή ανθρωπίστρια, η οποία δεν υπάρχει κοινωνικό αίτημα που προσβλέπει σε έναν δικαιότερο κόσμο στο οποίο δεν έχει στρατευθεί», όπως γράφει η Μαρία Κατσουνάκη στην “Καθημερινή” (Κυριακή 10 Απριλίου τ.ε.).
«Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν ανοίξει την πόρτα της Αποκάλυψης. Στη δεκαετία του ’30 η βρετανική κυβέρνηση ήταν ανάμεσα στις κυβερνήσεις που αρνήθηκαν βίζες στους Εβραίους. Ανθρωποι πέθαναν στα στρατόπεδα γιατί η βρετανική κυβέρνηση έκλεισε τα σύνορα. Σήμερα, η ίδια ιστορία συνεχίζεται. Οι πρόσφυγες είναι μητέρες, πατέρες, αδέλφια. Είναι άνθρωποι. Είστε φανταστικοί οι Ελληνες που το θυμάστε. Ντροπή σου, Ευρώπη, που δεν το θυμάσαι κι εσύ!». Το ακριβές σχετικό απόσπασμα των λεχθέντων απ’ τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ…

«Ντροπή σου, Ευρώπη, που δεν το θυμάσαι κι εσύ!». Το ίδιο μήνυμα επιδιώκουν να περάσουν με τις δικές τους όποιες δυνάμεις και τα παιδιά της Στ1 τάξης του 10ου Δημ. Σχ. Χανίων (δασκάλα τους η φίλη μου Ελένη Βορεινάκη) που δημιούργησαν με την ευκαιρία του διαγωνισμού “Καν’ το ν’ ακουστεί”, τον οποίο διοργάνωσε το 3ο Festival European School Radio (2016) το τραγούδι “Ποιος σου ’πε εσένα” που έχει θέμα την οδύσσεια ενός προσφυγόπουλου μέχρι να φτάσει από τον τόπο του σε ασφαλή περιοχή και το οποίο κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο (https://www.youtube.com/watch?v=IvMeuLSR9jU)

«Ποιος σου ’πε εσένα που με κοιτάζεις πως την πατρίδα μου εγώ ήθελα να αφήσω/ Το σπιτικό μου, τον ουρανό μου, τα όνειρα που είχα μπροστά μου για να ζήσω/ Ενα σπιτάκι σε μια άκρη με έναν πατέρα που στις πλάτες του με βάζει/ και μια/ μάνα να μου γελάει και η ψυχή μου από χαρά να αναγαλιάζει […] Ποιος σου ’πε εσένα που με λυπάσαι πως στην Ευρώπη εκεί τους καίγεται καρφάκι/ υποκρισία και αηδία και σύνορα να ανοιγοκλείνουν σαν πορτάκι/ κι όλοι συνόδους και συζητήσεις, μαύρος χρυσός γι’ αυτούς, για μένα η ζωή μου,/ κι εγώ που θέλω απλώς να ζήσω ουρλιάζω είμ’ άνθρωπος και βρείτε μου τις λύσεις». 

Το πρώτο και το τελευταίο μέρος του περί ου ο λόγος παραπάνω τραγουδιού (στίχοι – μουσική ιδέα Αθηνά Καπνισάκη, μίξη ήχων Νικολέτα Σουβατζή) το οποίο αποδίδουν ο Ανδρέας Πατεράκης, ο Ραφαήλ Περδικάκης, η Ηρώ Τριακοσάρη, η Ελένη Γαλανάκη και η Ελένη Τσίγκου. Αναζητήστε το! Και εκ στόματος των παιδιών, σημερινών δωδεκάχρονων Ελληνόπουλων της εναπομείνασας καταναλωτικής μας ευζωίας σε παραλλαγή η ίδια κραυγή: «Ντροπή σου, Ευρώπη, που δεν το θυμάσαι κι εσύ!».

Η αλληλογραφία μας


Κων/νο Γ. Καργάκη, δάσκαλο – συγγραφέα, Ηράκλειο Κρήτης. Ιδιαιτέρως “βαριά” η αφιερωμένη στον Ρεθεμνιώτη ποιητή του Μεγάλου Κρητικού πολέμου (1645 – 1669) Μαρίνο Τζάνε Μπουνιαλή, ποιητική σας σύνθεση “Ματωμένοι προμαχώνες” που κυκλοφορήθηκε σε ένα καλαίσθητο βιβλίο 216 σελίδων και το οποίο είχατε την καλοσύνη να μου αφιερώσετε. Λίαν κατατοπιστικός και ο πρόλογος του κοινού μας φίλου, ομ. καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Απόστολου Γ. Παπαϊωάννου. Αναμένοντας την παρουσίαση του βιβλίου και στα Χανιά, “επιφυλάττομαι” για περισσότερα…

Χανιώτικα νέα (15.04.2016)




Read more: http://www.haniotika-nea.gr/ntropi-sou-evropi-pou-den-to-thimase-ki-esi/#ixzz45tIVmoW1 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου