Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 2 Απριλίου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

“Οταν ήμουν δάσκαλος” (πόση νοσταλγία νιώθω κάθε φορά που χρησιμοποιώ τον τίτλο της γνωστής νουβέλας του Ιωάννη Κονδυλάκη!) διάβαζα κάθε χρόνο στους εκάστοτε μαθητές μου σε συνέχειες το βιβλίο του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Τα ψηλά βουνά”. Το έκανα και με κάποια άλλα (λίγα) βιβλία αυτό. Αν ήμουν ακόμα σε σχολείο, ένα απ’ αυτά θα ήταν και “Το κορίτσι του Πέτρου”, της Αργυρώς Μουντάκη. Τα που είχα γράψει στις “Εύφημες μνείες” (23.11.2014). Και βέβαια το “Υπναρούδι”, συμπληρώνω. Κι αν συνηγορούν οι μικροί ανά την Ελλάδα αναγνώστες της Αργυρώς, σ’ αυτό!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Γνωριμία με μια νέα Χανιώτισσα συγγραφέα



Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Παρουσίαση της νέας και πολλά υποσχόμενης Χανιώτισσας συγγραφέα Αργυρώς Μουντάκη στον σημερινό “Παιδότοπο” με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται, ως γνωστό, κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Αντερσεν. Σπουδαία παραμυθού η Αργυρώ! “Θραύση” κάνει στον μαθητικό πληθυσμό ανά το πανελλήνιο το “Υπναρούδι” της, που κυκλοφόρησαν με διάφορους τίτλους οι εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ (“Το Υπναρούδι και η Ελεάννα”, “Το Υπναρούδι και το Τυχερούδι”, “Το Υπναρούδι και η Μελένια” και “Το Υπναρούδι και η Ελεάννα σε φανταστικές περιπέτειες”) με εικονογράφηση, του επίσης Χανιώτη Βαγγέλη Ελευθερίου, αλλά και το “Κορίτσι του Πέτρου” που κυκλοφορεί με εικονογράφηση της Πέγκυ Φούρκα απ’ τις εκδόσεις “Μεταίχμιο”.
“Οταν ήμουν δάσκαλος” (πόση νοσταλγία νιώθω κάθε φορά που χρησιμοποιώ τον τίτλο της γνωστής νουβέλας του Ιωάννη Κονδυλάκη!) διάβαζα κάθε χρόνο στους εκάστοτε μαθητές μου σε συνέχειες το βιβλίο του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Τα ψηλά βουνά”. Το έκανα και με κάποια άλλα (λίγα) βιβλία αυτό. Αν ήμουν ακόμα σε σχολείο, ένα απ’ αυτά θα ήταν και “Το κορίτσι του Πέτρου”. Τα που είχα γράψει στις “Εύφημες μνείες” (23.11.2014). Και βέβαια το “Υπναρούδι”, συμπληρώνω. Κι αν συνηγορούν οι μικροί ανά την Ελλάδα αναγνώστες της Αργυρώς, σ’ αυτό!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ



Η Αργυρώ Μουντάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Χανιά. Σπούδασε Γερμανική Φιλολογία και έκανε μεταπτυχιακά στη Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά με ειδίκευση MBA-TQM. Εκπονεί στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών διδακτορική διατριβή. Είναι καθηγήτρια Γερμανικών στη δημόσια εκπαίδευση. Συγγραφικά εμφανίστηκε το 2005 με το “Υπναρούδι και η Ελεάννα” (Πατάκης). Το πιο πρόσφατο βιβλίο της είναι “Το κορίτσι του Πέτρου” (Μεταίχμιο, 2014). Αρθρογραφεί έντυπα και ηλεκτρονικά έχοντας πολλές συνεργασίες. Τον Φεβρουάριο του 2016 δημιούργησε τον ηλεκτρονικό ιστότοπο www.parents24.gr
Eίναι παντρεμένη με τον Σταύρο Μυγιάκη και έχουν δύο παιδιά.

Το μικρό Υπναρούδι μετά τον αιφνιδιασμό της επιθετικής αράχνης χάνει το δρόμο για το σπίτι του, αλλά συναντάει την Ελεάννα! Γίνεται το μικρό της κατοικίδιο και οι περιπέτειές τους αρχίζουν… Γιατί το Υπναρούδι εξαφανίστηκε και αναστάτωσε μια ολόκληρη τάξη; Πώς θα το βρει η καλή τους η δασκάλα; Ποιο είναι το Τυχερούδι; Και ο Γιώργος γιατί θα πάρει όλη τη μυρμηγκοοικογένεια σπίτι του; Από ποιον κίνδυνο θα σώσει το Υπναρούδι τη γλυκιά Μελένια; Αν σου αρέσει η περιπέτεια, ακολούθησέ με και θα τα μάθεις όλα…



Μου άρεσε πολύ το βιβλίο σας ειδικά η αρχή!!! Δεν μπορώ να σας πω τίποτα άλλο εκτός από τη λέξη «εξαιρετικό»! Με λίγα λόγια απίθανο!!! Το διάβασα πολύ γρήγορα γιατί με έτρωγε πολύ η περιέργεια!!! Σας εύχομαι να κάνετε μεγαλύτερη επιτυχία και από αυτήν με πάρα πολλή αγάπη.
Μαρία Β., 12 ετών (Βόλος)
***
Μου άρεσε πολύ το βιβλίο σας και θέλω να βγάλετε και άλλο βιβλίο με το Υπναρούδι. Μου άρεσε πολύ εκεί που το Υπναρούδι έσωσε τη Μελένια, γιατί έκανε μια πολύ καλή πράξη. Στενοχωρήθηκα εκεί που ο Γιώργος έπεσε από την καρέκλα. Μετά όμως έγινε καλά το πόδι του. Το Υπναρούδι, όταν έφυγε από την κασετίνα, έκανε την Ελεάννα να στεναχωρηθεί. Ευτυχώς που η κυρία της Ελεάννας έβαλε μέλι και ξαναήρθε. Θυμάμαι και άλλα πολλά, αλλά δεν ξέρω πώς να τα περιγράψω.
Αλέξανδρος, 10 ετών (Βόλος)
***
Μακάρι να είχα ένα μυρμήγκι σαν το Υπναρούδι.
Νίκος, 9 ετών (Αθήνα)
***
Μου άρεσε επειδή είχε περιπέτεια και ήταν πολύ ενδιαφέρον βιβλίο!!!
Αγγελική Β., 9 ετών (Αθήνα)
***
Μας αρέσει το Υπναρούδι, γιατί έχεις αγωνία να δεις τι θα γίνει στο τέλος!!!
Μαριεστέλλα & Αγγελική, 9 ετών (Αθήνα)
***
Μου άρεσε πολύ γιατί είχε πλάκα πολύ και ωραίες εικόνες.
Βασίλης, 9 ετών (Αθήνα)
***
Μου άρεσε γιατί το Υπναρούδι ήταν καλόκαρδο.
Νόνη, 9 ετών (Αθήνα)
***
Αυτό που μου άρεσε στο συγκεκριμένο βιβλίο είναι ότι το Υπναρούδι κατάφερε να βρει τη χαμένη του οικογένεια με τη βοήθεια της Ελεάννας.
Πένυ, 9 ετών (Αθήνα)
***
Εύχομαι το Υπναρούδι να ήταν αληθινό.
Χρυσούλα, 9 ετών (Αθήνα)
***
Μου άρεσε πολύ όταν το Υπναρούδι βρήκε τη Μελένια τραυματισμένη και τη βοήθησε.
Κωνσταντίνα, 9 ετών (Αθήνα)




Ποιος είπε ότι τα παιδιά δεν ερωτεύονται; Ποιος είπε ότι τα χνουδωτά ζωάκια δεν έχουν ψυχή; Και ποιος πιστεύει ότι ένα νέο ξεκίνημα σε μια ξένη χώρα είναι κάτι εύκολο για μια οικογένεια; Η κρίση ποιους δοκιμάζει περισσότερο; Τους Έλληνες ή τους ξένους; Η Αλκμήνη ακούει την καρδιά της να χτυπάει, ακούει κι ένα χνουδωτό ζωάκι να μιλάει. Ο Πέτρος βοηθάει την Αλίσα στα Αρχαία και την ερωτεύεται. Ποιοι απομονώνουν το κορίτσι και γιατί; Η βία ποια πρόσωπα παίρνει; Η Αλίσα θέλει να μιλήσει ελληνικά, μα νιώθει το ταμπελάκι στην πλάτη της να φωνάζει “made in Pakistan”.

…Μοιάζει με ημερολόγιο, μα δεν είναι… Μοιάζει με μυθιστόρημα μα… πάλι έξω έπεσα. Είναι ένα διήγημα της μικρής Αλκμήνης για τον αδελφό της Πέτρο που γνώρισε ένα κορίτσι από το Πακιστάν στο σχολείο τους. Μόνο ο Πέτρος την κάνει παρέα γιατί την έχει… ερωτευτεί! Η Αλίσα νιώθει πως έχει ένα ταμπελάκι πάνω της «Made in Pakistan» και όλοι την αποφεύγουν. Ο μπαμπάς της και ο αδελφός της δουλεύουν στη λαϊκή και η μαμά της, η Αΐσα, ψάχνει για δουλειά απελπισμένη… Μα έτσι θα σας πω όλη την ιστορία… Αν θέλετε πραγματικά να τη μάθετε, ζητήστε να διαβάσετε το βιβλίο. Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ κι εγώ συναντώ όλα αυτά στο σχολείο μου και ακόμα περισσότερα!…
Φίλιππος Δ., 10 ετών (Ηράκλειο)
***
Το βιβλίο “Το κορίτσι του Πέτρου” είναι από τα αγαπημένα μου γιατί είναι γραμμένο με πολύ ζωντανό τρόπο και το θέμα του είναι επίκαιρο. Πιο πολύ μου αρέσουν οι ιστορίες με την αδερφή του Πέτρου γιατί είναι στην ηλικία μου, μου θυμίζουν πως τσακώνομαι με τον αδερφό μου και είναι γραμμένα σε πρώτο πρόσωπο. Εχω διαβάσει πολλά βιβλία με θέμα τον ρατσισμό, αλλά αυτό είναι το καλύτερο.
Ιόλη Ε., 10 ετών (Αθήνα)

Χανιώτικα νέα (02,04,2016)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/gnorimia-me-mia-nea-chaniotissa-singrafea/#ixzz44g8ShSSq 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου