Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

ΞΕΣΤΕΡΙΑ

Ο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ  ΚΟΡΥΦΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ " ΞΕΣΤΕΡΙΑ" :

O METAΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΕ ΓΝΩΣΗ

 

 

 (Λίαν αγαπητικό το κείμενο που μου έστειλε ο καλός μου φίλος, πρώην πρόεδρος της ΔΟΕ και συγγραφέας Χριστόφορος Κορυφίδης, που κατοικοεδρεύει στη Δράμα, για την " ΞΕΣΤΕΡΙΑ" μου. Εκ βαθέων το ευχαριστώ μου! Με κρητικούς χαιρετισμούς! )

Δράμα, 17.12.2021)

Φίλε μου αγαπητέ, Με εκπλήττεις συνεχώς! Με εκπλήττεις τόσο με τα δώρα σου, όσο και με το περιεχόμενό τους! Φαντάζεσαι, λοιπόν, τη χαρά μου, όταν χθες επιστρέφοντας από Αθήνα, βρήκα στο γραμματοκιβώτιό μου, το νέο δώρο σου. Το πήρα, το περιεργάστηκα εκτός και εντός φακέλου και είπα στον εαυτό μου: Αυτό προηγείται. Έτσι βρέθηκα να το διαβάζω, όλο το απόγευμα, μέχρι αργά το βράδυ.

Το διήγημά σου ‘’ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ΄΄ήταν το μόνο που είχα διαβάσει προηγούμενα από τη συλλογή σου ‘’Πότες θα κάμει ξεστεριά…’’. Το ξαναδιάβασα, όμως κι εκείνο, με μεγαλύτερη θα πω προσοχή και ευχαρίστηση. Βρήκα και αντιγράφω τα όσα σχετικά σου έγραψα τότε, τέσσερις σχεδόν μήνες πριν (11/09/201): «Καταπληκτικό το κείμενό σου Βαγγέλη! Καταπληκτικό, διδακτικό και επίκαιρο. Διδακτικό για όλους εμάς, που δεν γνωρίσαμε τη σκλαβιά, επειδή γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε λεύτεροι. Και επίκαιρο, γιατί τώρα και πριν (ξαναζήσουμε) σκλαβιά, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι: ΄΄ Άπ’ τη μισερή ζωή, χίλιες φορές καλλιά ΄ναι ο θάνατος…΄. Όσο περισσότεροι πιστέψουμε τώρα, σε τούτη σου τη φράση, τόσο απομακρύνεται ο κίνδυνος της σκλαβιάς και εδραιώνεται η Ελληνική στάση ζωής, σε μας και μεταξύ μας, αλλά και σε τούτους, καθώς και σ’ εκείνους!»

Πρέπει να σου ομολογήσω ότι, στην πορεία ανάγνωσης των διηγημάτων σου και ιδιαίτερα στην πορεία της δεύτερης ανάγνωσης, του διηγήματός σου ‘’ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ΄΄, διαπίστωσα ότι εκείνα που σου έγραψα τότε, ισχύουν για όλα-όσα περιέχονται στο νέο βιβλίο σου. Στα εκείνα, όμως, που σου έγραψα τότε, διαπιστώνω σήμερα και κάποιες σημαντικές ελλείψεις μου, που θέλω να σου επισημάνω· ελλείψεις μου, που σχετίζονται με τον ξεχωριστό τρόπο γραφής σου, και με μια συγγραφική σου ικανότητα· την ικανότητα να μετασχηματίζεις τις μνήμες-ατομικές ή συλλογικές-σε γνώση· γνώση βιωματική· δηλαδή, γνώση κατακτημένη και δημιουργική. 

 

Στα σημερινά κείμενά σου, όπως βέβαια και σ’ όλα τα προηγούμενα, πετυχαίνεις να μεταφέρεις και να παντρέψεις τις λέξεις σου, σε πεδία πέρα από τη συγκυρία και κατά τρόπο, άκρως δημιουργικό· δημιουργικό, με την έννοια ότι το πάντρεμά τους ζωγραφίζει εικόνες ζωντανές, έγχρωμες και κινηματογραφικές. Εικόνες δηλαδή, που καταγράφονται στον εγκέφαλο του κάθε ανθρώπου-ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο και μορφωτικό επίπεδο ανεξίτηλα, ενεργά και δυναμικά.

Με άλλα λόγια και σε προέκταση τα κείμενά σου-ποιητικά και πεζά, χθεσινά και σημερινά-ενεργοποιούν ενσυνείδητα στάση ζωής· την Ελληνική στάση ζωής-ατομική και συλλογική-που υπήρχε διαχρονικά, αλλά πέρασε στο περιθώριο, λόγω πολλών παραμέτρων· παραμέτρων, σχετικών με τη συγκυρία, τους κανόνες της, τα προτάγματά της και τις εικόνες της.

Τα συγχαρητήριά μου και πάλι!



Φιλικά και με μεγάλη εκτίμηση

Χριστόφορος ΚΟΡΥΦΙΔΗΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου