Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

ΠΟΙΗΣΗ

 ΕΝΑ ΚΛΑΔΑΚΙ ΣΥΝΝΕΦΟ *

 

 Τα σύννεφα

είχαν κατέβει χαμηλά

για να ενώσουν γη και ουρανό

εκείνο το δειλινό.

Τα έβλεπα

όντας δίπλα στο ψαλτήρι,

απ’ το παράθυρο της εκκλησίας,

ενώ οι ψάλτες ανέσυραν

τα ωραία ελληνικά φωνήεντα

από το “Κατευθυνθήτω η προσευχή μου”,

και σκεφτόμουν πόσο κοντά,

δίπλα- δίπλα,

είναι εν τέλει το θείο και το ανθρώπινο.

Αν ήμουν έξω,

θα το τολμούσα το δίχως άλλο.

Ν’ απλώσω, λέει, το χέρι μου

να πάρω ένα κλαδάκι σύννεφο.

Ένα τόσο δα κλαδάκι,

γέννημα της γης,

κατοίκημα του ουρανού,

αποκούμπι του νου σε ώρες δύσκολες

για τη χρονιά που άρχιζε.

Το ίδιο, λέει, θα έκαναν,

και όλοι οι άλλοι

που ήταν μέσα στο εκκλησάκι

και στις αυλές του Αγίου.

Ναι!

Το σπερνό

θα είχε σίγουρα τελειώσει

κι ο τόπος θα πρόσφερε το ουράνιο

και γήινο μαζί

δώρο του.

Ένα κλαδάκι σύννεφο,

μια ιδέα βροχής,

αυτό που είχε εκείνη την ώρα. 

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ - ΕΛΕΝΗ ΧΩΡΕΑΝΘΗ

  

* Τα σύννεφα είχαν κατέβει χαμηλά για να ενώσουν τον ουρανό και τη γη εκείνο το δειλινό. Τα έβλεπα, όντας δίπλα στο ψαλτήρι, απ’ το παράθυρο της εκκλησίας, ενώ οι ψάλτες ανέσυραν τα ωραία ελληνικά φωνήεντα από το “Κατευθυνθήτω η προσευχή μου”, και σκεφτόμουν πόσο κοντά, δίπλα- δίπλα, είναι εν τέλει το θείο και το ανθρώπινο. Αν ήμουν έξω, θα το τολμούσα το δίχως άλλο. Ν’ απλώσω, λέει, το χέρι μου και να πάρω ένα κλαδάκι σύννεφο. Ένα τόσο δα κλαδάκι, γέννημα της γης, κατοίκημα τ’ ουρανού, αποκούμπι του νου σ’ ώρες δύσκολες για τη χρονιά που άρχιζε. Το ίδιο, λέει, θα έκαναν, εκτός από μένα και όλοι οι άλλοι που ήταν μέσα στο εκκλησάκι και στις αυλές του Αγίου. Ναι! Το σπερνό θα είχε σίγουρα τελειώσει και ο τόπος θα πρόσφερε το ουράνιο και γήινο μαζί δώρο του. Ένα κλαδάκι σύννεφο, μια ιδέα βροχής, αυτό που είχε εκείνη την ώρα... 

ΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΓΡΑΨΕΙ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ. ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ ΜΟΥ " ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ" ΣΤΑ ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ (18.1.2022), ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ΡΕΜΒΑΣΜΟΣ ΑΠΟΚΟΡΩΝΙΩΤΙΚΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ" . ΤΟ ΒΡΗΚΕ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ Η ΚΑΛΗ ΦΙΛΗ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΧΩΡΕΑΝΘΗ, ΤΟ "ΜΕΤΕΦΕΡΕ" ΚΑΤΑ ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΤΙΧΟ ΚΑΙ  ΜΟΥ ΤΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ...  ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ!  

 

 https://www.facebook.com/groups/809327862899479/posts/1260727431092851/?comment_id=1260827731082821&notif_id=1642947880507348&notif_t=group_comment&ref=notif


https://www.facebook.com/kakatsakes/posts/10220724474877932?comment_id=10220724552519873&notif_id=1642932214326964&notif_t=feed_comment&ref=notif





 

2 σχόλια:

  1. Όχι. δική μου επιλογή και εκτέλεση. Το σύνολο των διηγημάτων Είναι εξαιρετικά. Όπως το βλέπετε, είναι το κείμενό του αυτούσιο, δεν άλλαξα ΤΙΠΟΤΑ. Το έκανα ελευθερόστιχο με τη σειρά των λέξεων όπως στον "Ρεμβασμό του Αποκορωνιώτικου Εσπερινού" για να θεμελιώσω την άποψή μου. Η ανάρτηση είναι απόλυτα δική του επιλογή. Με τιμά. Και τον ευχαριστώ πολύ. Ελένη Χωρεάνθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δικό το ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ! Πάντα δοτική, ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΠΟΙΗΤΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή