Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 21 Μαΐου 2022

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΥΒΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ

Η ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΑΝΝΑ ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ ΩΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο! 

Μεγάλη τύχη κι ευτυχία να έχει ένα σχολείο μια συγγραφέα στις τάξεις του! Με πόσο ενθουσιασμό και χαρά συμμετείχαν τα παιδιά του σχολείου μας στις δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, με συνοδοιπόρο τη συγγραφέα και Θεατρολόγο του σχολείου μας, κ. Άννα Κοντολέων!” Από τον διευθυντή του Δημ. Σχ. Καλυβών Αποκορώνου η δήλωση… Και με την Άννα Κοντολέων, την θεατρολόγο τους, εκτός από την Ευδοκία Σκορδαλά – Κακατσάκη, στην επίσκεψη της οποίας ήταν αφιερωμένος ο προηγούμενος ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ – γιορτάστηκε, λοιπόν, στο Σχολείο των Καλυβών η Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου. Άξιοι κάθε επαίνου οι δασκάλες των παιδιών και βέβαια πανάξιος ο διευθυντής του Σχολείου! Σιγά που δεν θα “εκμεταλλευόταν “ την Άννα, που κάθε φορά που την σκέφτομαι, θυμάμαι την γνωστή παροιμία που λέει πως “το μήλο πέφτει κάτω από τη μηλιά!” Κόρη δυο σπουδαίων συγγραφέων, του Μάνου Κοντολέων και της Κώστιας Κοντολέων , βλέπετε. Σπουδαία συγγραφέας, με πλειάδα βιβλίων στο ενεργητικό της η ίδια! Συγχαρητήρια και γι’ αυτήν σας την ΔΡΑΣΗ, καλοί μου συνάδελφοι! Χάριν των μαθητών υπάρχουν οι Δάσκαλοι!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους !

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

δάσκαλος





Μέσα από το βιβλίο «Πάρτι για τρεις», οι μαθητές του Α’1 τμήματος, γνώρισαν την κα Κοντολέων και στο ρόλο της συγγραφέως. Αρχικά, έγινε ανάγνωση του βιβλίου στην τάξη και ακολούθησε συζήτηση. Έπειτα, οι μαθητές ζωγράφισαν αγαπημένες εικόνες. Σε δεύτερο επίπεδο, έγινε μια αναδιήγηση της ιστορίας, χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά οι οποίες γράφτηκαν σε χαρτάκια, μπήκαν στη σωστή σειρά και κατά τη διάρκεια της αφήγησης, κολλήθηκαν σε μια αφίσα που κατασκευάστηκε από τα ίδια. Μέσα από όλη τη διαδικασία της ανάγνωσης και των δραστηριοτήτων, τα παιδιά ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την ενίσχυση της ενσυναίσθησής τους. Στη συνέχεια, η κα Κοντολέων, μας εξήγησε πώς εμπνεύστηκε το βιβλίο, ποια ήταν η διαδικασία έκδοσής του και φυσικά, η μέρα δε θα μπορούσε να κλείσει χωρίς θεατρικά παιχνίδια!

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Α’ ΤΑΞΗΣ



Μια από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες της φετινής μας χρονιάς, πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας, στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας. Αφορμή στάθηκε το παιδικό βιβλίο της Άννας Κοντολέων με τίτλο «Οττο». Ήταν μια δραστηριότητα που από πολλές απόψεις απέκτησε ιδιαίτερο νόημα για εμάς, αφού αποτέλεσε την πρώτη ουσιαστική προσπάθεια ομαδικής συνεργασίας μετά από τους περιορισμούς μας λόγω της πανδημίας. Αφού εντοπίσαμε τις βασικές ενότητες της ιστορίας, χωριστήκαμε σε υποομάδες, οι οποίες ανέλαβαν την καλλιτεχνική απόδοσή τους, η κάθε μία ξεχωριστά. Στο τέλος, συνθέσαμε το παζλ των εικόνων, σε μία ενιαία ιστορία. Κατόπιν, καλέσαμε στην τάξη μας την συγγραφέα του βιβλίου και αφού παρουσιάσαμε τη δουλειά μας, ακολούθησε συζήτηση και σχολιασμός για όσα μας εντυπωσίασαν.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΑΡΙΝΑ ΦΛΕΜΕΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ



Ο Αμίρ δεν είναι ένα παιδί που κάθε μέρα ξυπνάει για να πάει σχολείο και παίζει ανέμελα με τους φίλους του παιχνίδια στη γειτονιά του. Ο Αμίρ, είναι ένα παιδί που βίωσε τη φρίκη του πολέμου στην πιο τρυφερή του ηλικία. Μέσα σε μια τρύπια βάρκα, μαζί με πολλούς άλλους συμπατριώτες του, χωρίς όμως τα αγαπημένα του πρόσωπα, ξεκίνησε ένα ταξίδι για το άγνωστο. Τα παιδιά της Ε΄ τάξης, ακολούθησαν νοερά μαζί με τον μικρό μας ήρωα, αυτόν τον αφιλόξενο δρόμο της προσφυγιάς, για όσες μέρες αφιερώθηκαν στην ανάγνωση της ιστορίας του. Με τα συναισθήματά μας να εναλλάσσονται διαρκώς, είδαμε με τρόμο και θλίψη την βάρκα στην οποία βρισκόταν ο Αμίρ να βυθίζεται, είδαμε με χαρά και ανακούφιση ένα αδέσποτο σκυλάκι να γίνεται ο προστάτης του και η συντροφιά του, είδαμε με αγωνία την μάχη της επιβίωσής του, είδαμε με έκπληξη κι ελπίδα πως μέσα στο γκρίζο σκηνικό μιας εχθρικής κοινωνίας, υπάρχει ευτυχώς και η φωτεινή όψη. Μετέπειτα, όλα όσα συναντήσαμε στις περιπέτειες του Αμίρ, ζωντάνεψαν μέσα από την σύνθεση των ατομικών και ομαδικών εικονογραφημένων ιστοριών μας. Ένα συγκινητικό παιχνίδι προσομοίωσης που πραγματοποιήθηκε στη συνάντησή μας με την συγγραφέα, καθώς και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που εκτυλίχθηκε, ήταν το επισφράγισμα της αναγνωστικής εμπειρίας ενός βιβλίου που τραβάει με θάρρος την κουρτίνα προκειμένου να αποκαλύψει την αλήθεια για τα δεινά των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων και να καταφέρει να αφυπνίσει συνειδήσεις.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ





Στo πλαίσιo των εκδηλώσεων για την παγκόσμια Ημέρα παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου, οι μαθητές της Στ τάξης, ασχολήθηκαν με το βιβλίο της συγγραφέως Άννας Κοντολέων «Αμίρ σημαίνει Πρίγκιπας» που πραγματεύεται το ζήτημα των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων. Αρχικά, έγινε τμηματική ανάγνωση του βιβλίου στην τάξη την οποία οι μαθητές περίμεναν με ανυπομονησία. Μέσα από τις γραμμές του βιβλίου, οι μαθητές μπήκαν στη θέση του ήρωα, ένιωσαν την αγωνία, το φόβο, τη θλίψη , την απώλεια του Αμίρ και κατ’ επέκταση, όλων των προσφύγων. Στη συνέχεια, πραγματοποίησαν μια βιωματική δραστηριότητα προσομοίωσης του δύσκολου, επικίνδυνου και αβέβαιου ταξιδιού των προσφύγων, οργανωμένη από τη συγγραφέα του βιβλίου που επισκέφτηκε την τάξη μας και ενημερώθηκαν για τις οργανώσεις που βοηθούν τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα να επανενωθούν με την οικογένειά τους ή να βρουν ένα ασφαλές καταφύγιο.

ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΣΤ΄1 ΚΑΙ ΣΤ΄2




Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 21.5.2022) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου