Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022

ΣΤΑΣΕΙΣ

(Κατάπολλα τα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ μου για την πρόσφατη κριτική του για το βιβλίο μου για " ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ" ( https://www.haniotika-nea.gr/eklektes-ekdoseis-mia-stasi-edo-mia-stasi-ekei-toy-vaggeli-th-kakatsaki/)  στις ΣΤΑΣΕΙΣ μου, στον ΦΙΛΟ ΠΟΙΗΤΗ, Δημήτρη Τυραϊδή! )

ΕΚΘΑΜΒΟΣ ΜΕ ΤΙΣ "ΣΤΑΣΕΙΣ" ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ

 

 Γράφει ο Δημήτρης Τυραϊδής*

Έχω την χαρά και την τιμή να κρατάω στα χέρια μου ένα βιβλίο από τον ίδιο τον συγγραφέα, και λέω ένα γιατί δεν γνωρίζω ακριβώς τον αριθμό που μέχρι τώρα που γράφω τούτες τις αράδες έχει εκδώσει ο καταξιωμένος δάσκαλος, ποιητής, συγγραφέας, αρθρογράφος και λοιπά πολλά, Ευάγγελος Κακατσάκης.
Είναι αλήθεια, όταν πρωτοάνοιξα το εν λόγω βιβλίο που φέρει τον τίτλο ‘’Μια στάση εδώ μια στάση εκεί’’, έμεινα έκθαμβος από την πληθώρα των θεμάτων που περιέχει αλλά και από την τάξη που κατά σειρά τα έχει ταξινομήσει ο ποιητής. Ένα βιβλίο άρτια επιμελημένο από όποια οπτική γωνιά κι αν το κοιτάξει ο αναγνώστης, 147 σελίδων.
Ο ποιητής στην πρώτη σελίδα αναφέρει ο ίδιος τις όποιες λογοτεχνικές εργασίες έχει προσφέρει στα 45 χρόνια που με τα γράμματα και τον πολιτισμό γενικότερα ασχολείται. Το εν λόγω βιβλίο το προλογίζει ο κύριος Γιάννης Γαρεδάκης, που μεταξύ άλλων τονίζει «μια στήλη με δημοσιογραφική δουλειά η οποία μαζί με αρκετές άλλες αξιόλογων συνεργατών σηματοδοτούν καθημερινά την ποιοτική παρουσία των Χανιώτικων νέων στο χώρο του επαρχιακού τύπου».
Εδώ πρέπει να τονίσω ότι ο Βαγγέλης Κακατσάκης αρθρογραφεί εδώ και πολλά χρόνια στην τοπική εφημερίδα Χανιώτικα νέα, που αν θα γράψω αριθμό φοβάμαι ότι μπορεί και να τον αδικήσω. Πάντως αρθρογραφεί στην εν λόγω εφημερίδα πάνω από 30 χρόνια. Τώρα αν είναι παραπάνω τα χρόνια, ποιητή Βαγγέλη Κακατσάκη, σου ζητώ συγγνώμη για τον ανακριβή αριθμό. Τέλος πάντων. Άλλωστε ο συγγραφέας είναι πασίγνωστος στον πληθυσμό των Χανίων αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Τα “Χανιώτικα νέα” βέβαια κυκλοφορούν σε όλη την ελληνική επικράτεια, που αυτό σημαίνει ότι τον γνωρίζει όλος ο πληθυσμός της Ελλάδας κι όχι μόνο. Αυτό δε που γράφω το μαρτυρούν οι πολλές επιστολές που γράφουν για το βιβλίο του, το δημιουργικό του έργο, ερχόμενες από διάφορα περιοδικά και πολλές άλλες εφημερίδες ανά την υφήλιο, αλλά και από πολλούς διακεκριμένους συγγραφείς και γενικότερα από πνευματικούς δημιουργούς.
Την πληθώρα των θεμάτων που συναντάει ο αναγνώστης ξεφυλλίζοντας το εν λόγω βιβλίο είναι αδύνατον να την περιγράψω. Τις φωτογραφίες, τους διακεκριμένους συγγραφείς, τους επιφανείς ήρωες της κρητικής γης κι όχι μόνο, τις φωτογραφίες που αντικατοπτρίζουν διάφορους πολέμους όπως είναι η άλωση της Πόλης από τον Μωάμεθ, την εικόνα της ρίψης των Γερμανών αλεξιπτωτιστών αλλά και πάρα πολλές άλλες. Ο χώρος όμως που έχω στην διάθεσή μου δεν μου επιτρέπει να αναφερθώ σε πάρα πολλές. Άλλωστε σε πια απ’ όλες να αναφερθώ; Δεν θα είμαι δίκαιος γιατί όλες απεικονίζουν κι από ένα ιστορικό γεγονός. Στην εικόνα όμως που στάθηκαν τα μάτια της ψυχής μου και την τήραγαν έκθαμβα για πολύ ώρα είναι η φωτογραφία των δύο ερωτευμένων πουλιών που ελαφρωφιλιούνται κουρνιασμένα πάνω σε ένα κλαδί κάποιου δέντρου. Και γράφω για την εν λόγω εικόνα γιατί καθρεπτίζουν τα δύο πουλιά την ευγενική, τρυφερή και γιομάτη λεπτά συναισθήματα ψυχή του συγγραφέα Βαγγέλη Κακατσάκη. Έτσι την είδαν τα μάτια μου, έτσι ένιωσα κι αυτό ακριβώς γράφω. Στην συνέχεια παραθέτω λίγα λόγια του ποιητή για να πάρετε μια μικρή γεύση από την δουλειά του Βαγγέλη.
«Αγιο-Βασιλοπλημμύρα! 3500 περίπου Αγιο-Βασίληδες ξεχύθηκαν το μεσημέρι της επόμενης μέρας των Χριστουγέννων στους δρόμους της πόλης μας συμμετέχοντας στο 7ο Santa Run (Ο Αγιος Βασίλης τρέχει) που πραγματοποιήθηκε κι εφέτος για τη στήριξη και ενίσχυση συλλόγων και ιδρυμάτων που υπηρετούν το πάσχον παιδί …»
Έτσι γράφει ο λογοτέχνης, με τέτοιες λεπτομέρειες και με απέραντη αγάπη. Θα μπορούσα βέβαια να γράψω πολύ περισσότερα για τούτο το βιβλίο αλλά δεν έχω την ευχέρεια χώρου στην εφημερίδα.
Βαγγέλη Κακατσάκη, σου εύχομαι από τα μύχια της ψυχής μου να συνεχίσεις το θεάρεστο έργο σου, κρατώντας γερά στα χέρια σου για πολλά ακόμα χρόνια την πολυκέλαδη πένα σου, ώστε και στο μέλλον να μας χαρίσεις τέτοιου είδους λεπτές συγκινήσεις. Ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανες και μου χάρισες το βιβλίο σου με τον τίτλο ‘’Μια στάση εδώ μια στάση εκεί’’ και για τα λόγια που έγραψες στην αφιέρωση.

*συγγραφέας – ποιητής, μέλος της Παγκοσμίου Ενώσεως Ελλήνων Λογοτεχνών, μέλος των Πνευματικών Δημιουργών νομού Χανίων και άλλων πολλών πολιτιστικών συλλόγων

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου