Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

Γράφει ο:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
e-mail: Kakatsakis@sch.gr

Φίλες και φίλοι, Καλημέρα!

ΔΩΣΕ μου, Κύριε, απλότητα και βάθος/ Κάνε να μην είμαι περίπλοκος, ούτε κοινότυπος στο καθημερινό μου μάθημα./ Κάνε να υψώνω τα μάτια πάνω από το πληγωμένο μου στήθος μπαίνοντας κάθε μέρα στην τάξη μου./ Ας μη φέρνω μαζί μου στην έδρα τις μικρές μου υλικές μέριμνες, τις κωμικές λύπες μου./ Κάμε το χέρι μου ελαφρότερο στην τιμωρία και απαλότερο στο χάδι./ Ας επιπλήττω απρόθυμα για να ’μαι βέβαιος πως τιμωρώ από αγάπη [...]

ΗΜΟΥΝ ενός χρόνου δάσκαλος, στις Στροβλές Σελίνου όταν διάβασα, στην προμετωπίδα ενός βιβλίου την προσευχή του Δασκάλου που έχει γράψει η χιλιανή δασκάλα Γαβριέλα Μιστράλ (βραβείο Νόμπελ 1946). Κάποια στιγμή την έμαθα απ’ έξω. Σαν 'Πάτερ ημών'...
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, μεθαύριο, Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, την θυμήθηκα σήμερα. Για να ευχηθώ σε δασκάλους και μαθητές τα καλύτερα...

ΕΧΟΥΝ περάσει 9 χρόνια από τότε. Ήταν 11 Σεπτεμβρίου 2001, όταν δύο επιβατικά αεροσκάφη υπό τον έλεγχο τρομοκρατών προσκρούουν στους δίδυμους πύργους του Παγκοσμίου Κέντρου Εμπορίου στη Νέα Υόρκη που καταρρέουν. Τι επέτειος κι αυτή! Πόσο αίμα αθώων δεν χύθηκε στις γειτονιές του κόσμου ύστερα απ’ αυτό!

ΚΑΛΩΣ τα παιδιά! Φτάνουν πάλι την εβδομάδα που μας έρχεται τα 'παιδιά' της Τρόικας στην Αθήνα. Κεράστε τα! Δύο γκαζόζες στα τρία παρακαλώ...

ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ θέση των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα στην κατάταξη ανταγωνιστικότητας, λέει. Κανένα πρόβλημα. Πιάσαμε πάτο, Συνέλληνες!
ΠΙΣΤΕΥΩ και εις ένα Δεύτερο Μνημόνιο, προϊόν του πρώτου, εξ’ αυτού εκπορευόμενον... Η αρχή του δεύτερου άρθρου του Σ.Σ. (Συμβόλου Σωτηρίας) της ελληνικής Οικονομίας έχει ήδη αρχίσει να συντάσσεται. Έπεται συνέχεια...

ΠΕΡΝΑΜΕ δύσκολες στιγμές! Σαφής, σαφέστατος ο Πρωθυπουργός στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Σε ενεστώτα χρόνο η αναφορά του. Τα χειρότερα είναι εδώ...

ΕΝΑ ΩΡΑΙΟ κτήριο το οποίο οι κατασκευαστές του ήθελαν να το υψώσουν μέχρι τον ουρανό, ήταν, λέει, ο περίφημος Πύργος της Βαβέλ. Κάποια στιγμή όμως λόγω της βλασφημίας αυτής ο Θεός σύγχυσε τις γλώσσες των κατασκευαστών του με αποτέλεσμα όχι μόνο την μη ολοκλήρωση του έργου αλλά και τη διασπορά τους σε όλο τον κόσμο. Με αφορμή τα συμβαίνοντα στον ΣΥΡΙΖΑ τον τελευταίο καιρό, η αναφορά.

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ της Μακεδονίας Φίλιππος πήρε τον Αριστοτέλη για παιδαγωγό του γιου του Αλεξάνδρου. Αυτός αγαπούσε και σεβόταν τον παιδαγωγό του περισσότερο κι απ’ τον πατέρα του. Αυτό φαίνεται και απ’ τη φράση που συνήθιζε να λέει: 'Στον πατέρα μου χρωστώ τη ζωή (το ζην), αλλά στον δάσκαλό μου την ανώτερη ζωή (ευ ζην)'.

'Ένας μικρός Σεπτέμβρης βάζει τα κλάματα/ που στο σχολειό τον πάνε, να μάθει γράμματα./ Θέλει να παίξει ακόμα, με τ’ άστρα τ’ ουρανού/ πριν έρθουν πρωτοβρόχια και συννεφιές του νου./ Πρωτάκι σκολιαρούδι/ του κλέβουν το τραγούδι/ του κλέβουν το τραγούδι/...'.
Από το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού 'Ένας μικρός, γλυκός, παλιός Σεπτέμβρης' (στίχοι Ηλία Κατσούλη).

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http//:petaxta.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου