Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
'Σ’ ΟΛΗ ΜΟΥ τη ζωή έλεγα ψέματα. Ακόμα και τότε που έλεγα την αλήθεια. Ποτέ δε μιλούσα για χάρη της αλήθειας. Μιλούσα μόνο για χάρη του εαυτού μου. Το πιο δύσκολο στη ζωή είναι να ζεις και να μη λες ψέματα και να μην πιστεύεις το ψέμα σου'.
ΠΟΛΛΑ ΨΕΜΑΤΑ είπαμε ολά - ολά/ ας πούμε και μι’ αλήθεια βατσιτσέλο βατσιτσό, όπως λέει και το πολύ ωραίο παιδικό τραγουδάκι. Πρωταπριλιά, σήμερα, και προβληματιζόμουν πως ν’ αρχίσω. Μέχρι που έπεσε στη ματιά μου ένα 'τσιτάτο' του Ντοστογιέφσκι. Αυτό είναι, είπα, κι άρχισε το μολύβι μου να το γράφει σαν πρώτο 'πεταχτό'. Καλό μήνα! Και, βεβαίως, χρόνια πολλά σε όλους μας!
ΑΠΡΙΛΗΣ, ΛΟΙΠΟΝ, από σήμερα και: 'Αν κάνει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα/ χαρά ’στονε τον γεωργό που ’χει πολλά σπαρμένα'. Κάποτε έλεγε την αλήθεια αυτή η παροιμία. Τώρα πια δεν έχει... βάση αλήθειας. Δεν σπέρνουμε κι αφού δεν σπέρνουμε, δεν θερίζουμε, στα χρόνια μας.
'ΞΕΡΑΜΕ ΤΟ επίδομα γάμου. Τώρα μαθαίνουμε ότι υπάρχει και επίδομα άγαμου, «γεροντοπαλίκαρου». Πού; Στα Ελληνικά Πετρέλαια, σε θυγατρική του Ομίλου, οι άγαμοι άνω των 35 ετών παίρνουν επίδομα... ανύπαντρου'. Πρωταπριλιάτικο; Οχι! Χθες, 31 Μαρτίου το αλίευσα το Διαδίκτυο (Νooz.gr).
'ΓΟΠΑ', ΓΙΑ ΝΑ μην πω 'γαύρος' και παρεξηγηθώ, η είδηση αυτή. Αλλες είναι οι... τσιπούρες. Οπως η αποκάλυψη ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΣΔΟΕ εντοπίσθηκε 'πρώην γαλάζιος υπουργός με τραπεζικές καταθέσεις 178 εκατ. ευρώ', για παράδειγμα.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ ΚΙ ΕΓΩ με τη σειρά μου, μετά από την Ελληνική Κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Ενωση, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, όλους ανεξαιρέτως τους Οίκους Αξιολόγησης που όπως έγραψε χθες σε σχόλιό του ο γείτονας μου σε τούτη τη σελίδα, ο ΑΕΣ (σε διαβάζω Αντώνη!) 'παίζουν τρίλιζα στην κασίδα μας'. Σιγά που θα με φοβηθούν, το ξέρω, μια καταγγελία, όμως, είναι μια καταγγελία!
ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ να καταγγείλουμε το Μνημόνιο! Αν αυτό το έλεγε κάποιος άλλος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ μπορεί και να το περνούσα στο ντούκου, μου είπε ο φίλος ο γέρω δάσκαλος. Και συμπλήρωσε. Αυτό δεν μπορώ να το κάνω τώρα που το είπε ο Παντελής Οικονόμου, που έχει αποδείξει ότι δεν τον νοιάζουν οι υπουργικοί θώκοι.
ΑΛΗΘΕΙΑ, ΠΟΣΗ αλήθεια μπορούμε να αντέξουμε; Βαριά σαν σίδερο είναι η... άτιμη. Κι ελαφρύ σαν πούπουλο το ψέμα.
ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ μετά την ανακάλυψη του φωνογράφου από τον Τόμας Εντισον η εφημερίδα 'Graphic' της Νέας Υόρκης ανακοινώνει πανηγυρικά ότι ο εφευρέτης βρήκε μια μηχανή που μετατρέπει το χώμα σε ψωμί και το νερό σε κρασί, με μια μόνο κίνηση. Την είδηση αυτή την αναπαράγουν τα έντυπα όλης της Αμερικής ευλογώντας τον Εντισον... Ενα απ’ τα πιο διάσημα πρωταπριλιάτικα ψέματα.
'[...]/ Είμαι παλιά περγαμηνή γρίφος της Μεσογείου/ και νιώθουνε οι ρίζες μου νόστους κρυφού αγίου/ είμαι το μπλουζ το νέγρικο των σκλάβων της Σομάλης/ στις προσμονές βαφτίζομαι της νιότης μου της άλλης./ Η αρχέγονή μου ανάσταση του Χαλεπά κατάρτι/ μπουνάτσες μα και τρικυμιές στου πάθους μου τον Μάρτη/ μπατάρω την Πρωταπριλιά στου ορίζοντα το ψέμα/ κυλάει μέσα στις φλέβες μου του Οδυσσέα το αίμα/ [...]'.
Από το ποίημα 'Στου ήλιου τον περίπλου' του Χρήστου Χαρατσάρη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com/)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου