Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 1 Ιουλίου 2023

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΣΤ' ΤΑΞΗ 5ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ...
 
 

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Τον καλύτερο εαυτό τους έδωσαν τα παιδιά της Στ΄ τάξης του 5ου Δημ. Σχ. Χανίων, όπως μας λέει η δασκάλα τους Τόνια Σκουλά, στην αποχαιρετιστήρια γιορτή που έγινε στο τέλος της σχολικής χρονιάς και είχε σαν θέμα της τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο. Όταν λειτουργεί και λειτουργείται το τρίγωνο Δάσκαλοι, Γονείς, Μαθητές… Όταν χάριν των παιδιών υπάρχουν οι δάσκαλοι… Όταν τον πρώτο λόγο τον έχει το “εμείς”… Ωσεί παρών… Βαθιά συγκινημένος! Και γιατί το 5ο Δημ. Σχ. Χανίων ήταν το τελευταίο σχολείο της υπηρεσίας μου στη Δημόσια Εκπαίδευση. Άξιες κάθε επαίνου, παλιές καλές μου συνεργάτιδες Τόνια Καπετανάκη και Τόνια Σκουλά! Άξιος κάθε επαίνου Νίκο Περάκη! Πάντα ψηλά τη σημαία της Δασκαλοσύνης! Καλά παραπέρα “πετάγματα”, καλά μου παιδιά!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος - λογοτέχνης
 
 
 

Εισαγωγικό σημείωμα:

Αξέχαστες στιγμές γέλιου και συγκίνησης χάρισαν στους γονείς τους που ήρθαν να τους καμαρώσουν, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης του 5ου δημοτικού σχολείου Χανίων σε μια – κατά κοινή ομολογία- πολύ επιτυχημένη μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο «Σαν παλιό σινεμά»! υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους Τόνιας Σκουλά, Τόνιας Καπετανάκη και του μουσικού Νίκου Περάκη. Από τη σκηνή του θεάτρου Βλησίδη πέρασαν ο Αντωνάκης, ο Μαυρογιαλούρος, ο κύριος Πετρόχειλος και η Ατυχήσασα, ο Τρελομπρίλης, η Σούζη, η Ναυσικά, ενώ αναβίωσε και πάλι η προαιώνια έχθρα ανάμεσα στους Βροντάκηδες και τους Φουρτουνάκηδες! Ως δασκάλα, νιώθω πολύ περήφανη για αυτά τα παιδιά, που με πολλή όρεξη, μεράκι και απίστευτο ενθουσιασμό έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και αποχαιρέτησαν το Δημοτικό με τις πιο όμορφες αναμνήσεις!

Τόνια Σκουλά



Η ΜΕΣΟΣΤΟΙΧΙΔΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

ΟΡΙΣΜΟΙ:

  1. «Παίρνω το .................... μου και φεύγω!» απειλούσε συνέχεια ο Αντωνάκης!

  2. «Δεν ...................», έλεγε συνέχεια το παιδάκι, που δεν ήθελε να φάει τίποτα!

  3. Το όνομα της μαθήτριας που υποδυόταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία «Χτυποκάρδια στο θρανίο»

  4. «Θες και ......................,βατραχονύχη!!», από τον αξέχαστο Ζήκο!

  5. «Αυτή, μέχρι και .............................θα σε βάλει να ξυρίσεις», προειδοποιούσε ο Μηνάς τον Φώτη.

  6. «.................... κοινωνία, που άλλους τους ανεβάζεις, κι άλλους τους κατεβάζεις!»

  7. «Πατέρα, βάλε ακόμα 100, ο νιος είναι ...............................»! είπε η Λενιώ, κοιτάζοντας γλυκά τον Μανούσο.

  8. «Κατά πού πέφτουν αυτά τα πευκάκια;; Από δω .......................», έλεγε ο τρελο – Μπρίλης στα «Κίτρινα γάντια».

  9. «................. της ημέρας!!!», μονολογούσε ο καημένος ο Αντωνάκης!

  10. «Θρ..............,θρ......................» χαρακτήρισε τη Λενιώ ο Μανούσος.

  11. «Σούζη, τρως! Και ψεύδεσαι και τρως!», έλεγε η ................................

  12. «Θα σας ............................»! Αξέχαστη ατάκα του βουλευτή Μαυρογιαλούρου!

  13. Το παρατσούκλι του Σπανοβαγγελοδημήτρη Νικόλα του Νικόλα στην ταινία «Η Σοφερίνα»

  14. «....................... εσύ, Αντωνάκη μου!» ξεσπάθωσε η Ελενίτσα!

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: 1 ΚΑΠΕΛΑΚΙ, 2 ΠΕΙΝΑΩ, 3 ΝΑΥΣΙΚΑ, 4 ΣΟΥΛΗΝΕΣ, 5 ΜΟΥΣΤΑΚΙ, 6 ΑΤΙΜΗ, 7 ΛΕΒΕΝΤΗΣ,

8 ΟΛΟΥΘΕ , 9 ΛΟΓΩ, 10 ΘΡΕΦΤΑΡΙ, 11 ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ, 12 ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΜΕΝ, 13 ΓΥΛΟΣ, 14 ΣΚΑΣΜΟΣ



1 Κ __ __ __ __ __ __ __

2 __ __ Ι __ __ __

3 Ν __ __ __ __ __ __

4 __ __ __ __ Η __ __ __

5 Μ __ __ __ __ __ __ __

6 Α __ __ __ __

7 __ __ __ __ __ Τ __ __

8 Ο __ __ __ __ __

9 __ __ Γ __

10 __ Ρ __ __ __ __ __ __

11 __ Α __ __ __ __ __ __ __

12 __ __ __ Φ __ __ __ __ __ __ __ __

13 __ __ __ Ο __

14 Σ __ __ __ __ __ 

 

Οι μαθητές Στ τάξης:

Βροντάκη Κέλλυ, Επιτροπάκη Ευτυχία, Μπούιντερ Μαρί, Κατσουλάκης Αργύρης, Λυκουρίνος Γιώργος, Μοτάκη Άννα, Μπινιάς Μανούσος, Νικολακοπούλου Μαρίνα, Ξανθουδάκη Ελευθερία, Ξανθουδάκη Ειρήνη, Βουλγαρίδου – Παδίλια Μελίνα, Παπαδαντωνάκη Όλγα, Σούνας Ηλίας, Τόνεβ Θανάσης, Τζόκα Ρεντιάνο, Τσάκωνα Ηλέκτρα, Τσέλα Μηνάς, Φιωτοδημητράκης Γεώργιος, Χελιουδάκη Ευγενία 

 

 

Φέτος με την τάξη μου αποφασίσαμε να ανεβάσουμε μια θεατρική παράσταση αφιερωμένη στον ελληνικό κινηματογράφο. Μόλις ακούσαμε αυτή την ιδέα, ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι και αγχωμένοι, γιατί δεν ξέραμε τι ρόλο θα είχε καθένας μας. Εγώ συμμετείχα στη σκηνή «Δεν πεινάω» από την ταινία «Πολυτεχνίτης κι Ερημοσπίτης» κι έκανα το ρόλο της μαμάς. Όταν αρχίσαμε τις πρόβες, ήταν πολύ ωραία! Γυρνούσα σπίτι και έκανα πρόβα τα λόγια μου. Όταν έφτασε η μέρα της παράστασης, ήμουν πολύ αγχωμένη, μέχρι που άρχισε όλος ο κόσμος να χειροκροτά και τα ξέχασα όλα! Η αγαπημένη μου σκηνή ήταν της «Ατυχήσασας». Αυτή την παράσταση δε θα την ξεχάσω ποτέ!

Ειρήνη Ξανθουδάκη 

 

 

Ο ρόλος  μου ήταν αυτός της «Ατυχήσασας» από την ταινία «Ο Στρίγγλος που έγινε αρνάκι». Θυμάμαι ότι στην αρχή δε μου άρεσε καθόλου, αλλά τελικά ήταν η σκηνή που πήρε το πιο πολύ χειροκρότημα! Τα λόγια μου τα έμαθα πολύ γρήγορα. Στην αρχή ένιωθα ένα τρέμουλο σε όλο μου το σώμα, αλλά όταν άρχισαν όλοι να χειροκροτάνε το συνήθισα. Σκέφτομαι σοβαρά όταν μεγαλωσω να γίνω ηθοποιός!

Μελίνα Παδίλια - Βουλγαρίδου

 

Πέρασα πολύ όμορφα στην παράσταση! Στις πρόβες γελούσαμε πολύ! Εγώ είχα το ρόλο του αστυνόμου στη «Σοφερίνα». Μου άρεσε γιατί φορούσα καπέλο. Η πιο αστεία σκηνή ήταν αυτή στο αμάξι με τον Αντωνάκη και την Ελενίτσα. Στην παράσταση τα πήγαμε περίφημα και υπήρχε πολύ χειροκρότημα και πολλή συγκίνηση!

Γιώργος Λυκουρίνος

 

Στην παράσταση ήμουν ο τρελο – Μπρίλης από τα «Κίτρινα γάντια». Ήταν τέλεια εμπειρία και ένιωσα μεγάλη χαρά και ικανοποίηση!

Μανούσος Μπινιάς

Χανιώτικα νέα  (Σάββατο, 1 Ιουλίου 2023)






 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου