Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

ΕΥΦΗΜΕΣ ΜΝΕΙΕΣ

Γράφει ο: ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
e-mail: Kakatsakis@sch.gr

Ο Θεός μου, ο αλλοδαπός



"Ο Θεός μου, ο αλλοδαπός, είναι ο τίτλος ενός βιβλίου του Θανάση Ν. Παπαθανασίου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Παρουσία", ήδη από το 1995, αλλά και από τις εκδόσεις "Ακρίτας" από το 2004. Στον Χριστό, βέβαια, αναφέρεται. Στο Χριστό που ξενιτεύται από τους ουρανούς για να κατέλθει στη γη ωσάν σε ξένο τόπο. Στον Χριστό που υπήρξε ένας διαρκής μετανάστατης. Συνελήφθη από την Παναγία στην Ναζαρέτ, γεννήθηκε στη Βηθλεέμ, φυγαδεύθηκε στην Αίγυπτο, ανατράφηκε στη Ναζαρέτ, έζησε σε διαρκή μετακίνηση. Σύμφωνα με όσα διάβασα σ' ένα "επ-αναστατικό" άρθρο του συγγραφέα στο τελευταίο φύλλο της εφ. "Χριστιανική" (Πέμπτη, 18 Φεβρ. 2010). Εκεί είδα και πως οι Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας μας έβλεπαν το μεταναστευτικό πρόβλημα. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για παράδειγμα που "αφενός ελεεινολόγησε την εμπορευματοποίηση της ανάγκης του άλλου και αφετέρου επεσήμανε ότι συχνά η κοινωνική εξαθλίωση οδηγεί στη βία, πραγματικοί ένοχοι της οποίας είναι όσοι συντηρούν την κοινωνική αδικία κι ας παριστάνουν τους καλούς χριστιανούς". Αλλά και ο άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης που "προτείνει ως... λύση στο πρόβλημα των μεταναστών την ισοκατανομή των αγαθών, σαν να έχει μπρος στα μάτια του την ανισορροπία μεταξύ καπιταλιστικής ευημερίας αφενός και τριτοκοσμικής εξαθλίωσης αφετέρου". "Τέτοιες μαρτυρίες της εκκλησιαστικής γραμματείας", σημειώνει ο συγγραφέας, "εισπράττονται μάλλον ως εξαιρέσεις μέσα στο σημερινό καταιγισμό αμυντικού λόγου ο οποίος βλέπει το μετανάστη πρωτίστως ως απειλή, είτε για την πολιτιστική ταυτότητα και τη θρησκευτική φυσιογνωμία μας."
Δυστυχώς δεν έχει άδικο...

Οι Άγιοι Επτά Παίδες της Εφέσου

Πρόκειται περί ενός θαύματος! Περί ενός ακόμα θαύματος απ' τα πολλά, που γίνονται στις μέρες μας, και στην Ιερά Μονή της Χρυσοπηγής. Περί ενός ακόμα θαύματος στον τομέα των εκδόσεων. Περί του δεύτερου θαύματος (το πρώτο ήταν το βιβλίο "Σταλαγματιές της αγάπης του Θεού") στον υποτομέα των εκδόσεων βιβλίων για παιδιά. Για το λίαν επιμελημένο βιβλίο "Ένας θαυμαστός ύπνος - Οι Άγιοι Επτά Παίδες της Εφέσου" (Κείμενα- Εικονογράφηση: Ιερά Μονή Χρυσοπηγής) που μόλις κυκλοφορήθηκε, ο λόγος. Ένα βιβλίο που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει, τόσο από άποψη περιεχομένου όσο και από άποψη σύνολης εμφάνισης, τίποτα απολύτως απ' τα παρόμοια που κυκλοφορούνται από καταξιωμένους εκδοτικούς οίκους, αλλά αντιθέτως πολλά, πάμπολλα έχουν να ζηλέψουν αυτά "Τα παιδιά και οι νέοι που έρχονται στο μοναστήρι μας για να προσκυνήσουν τους αγίους Επτά Παίδες, τους αισθάνονται δικούς τους αγίους, επειδή και αυτοί ήταν παιδιά, και ζητούν με ενδιαφέρον να μάθουν για τη ζωή τους", σημειώνει μεταξύ των άλλων στον πρόλογο του βιβλίου, η καθηγουμένη της Μονής, μοναχή Θεοξένη, δικαιολογώντας την έκδοση του βιβλίου. Για να γίνει ευρύτερα γνωστή η ιστορία των Αγίων, που είναι ένα μήνυμα ελπίδας και χαράς. Καθώς "την μαρτυρική καταδίωξη των επτά νέων παιδιών από τον ειδωλολάτρη αυτοκράτορα Δέκιο, ακολουθεί ένας θαυμαστός ύπνος, και δύο αιώνες αργότερα το θαύμα της ανάστασής τους, όπως αναφέρεται στο οπισθόφυλλο.

Το “ευχαριστώ” του Δασκάλου

...Ήταν πραγματικά μια σεμνή και συγκινητική τελετή. Παραβρέθηκε πολύς και εκλεκτός κόσμος. Πολλοί μαθητές μου ακόμα και της Ακαδημίας Φλώρινας, έτους 1958-59, εβδομηντάρηδες όπως και καθηγητές Πανεπιστημίου, μαθητές μου και μη, παλαιοί συνεργάτες μου και συνάδελφοι μου στις Σχολές και στις υπηρεσίες που υπηρέτησα και πολλοί φίλοι μου και συμμαθητές μου από το Γυμνάσιο, όπως και συναγωνιστές μου της Εθνικής Αντίστασης. Ευχαριστώ το Θεό που με αξίωσε να ζήσω και να χαρώ την ημέρα αυτή. Η πλακέτα που μου έδωσαν είναι η δέκατη της Συλλογής μου, που στολίζουν μια ολόκληρη προθήκη στη βιβλιοθήκη μου. Ας είναι ευλογημένο το όνομα του Κυρίου. Στο όνομά σου ευχαριστώ όλο το κόσμο που με τίμησε με την προσέλευσή του, τα τηλεφωνήματά του και τα γραφτά τους. Σε ευχαριστώ διαθέρμως -για να εκφρασθώ λίγο λογίως- για την ιδιαίτερη χαρά που μου έδωσες...
Απόσπασμα από μήνυμα που μου έστειλε μέσω Διαδικτύου ο και συνεργάτης της εφημερίδας μας Δρ Νικόλαος Πετρουλάκης σαν ευχαριστώ, για τα που έγραψα στις "εύφημες μνείες" της περασμένης Δευτέρας, αναφερόμενος στην βράβευσή του από τον Σύνδεσμο Κρητών Επιστημόνων, στην αίθουσα της Κρητικής Εστίας, στις 21 Φεβρουαρίου τ.ε.
Ένα απ' τα πολλά, πάμπολλα, χαρίσματα του Δασκάλου και η, παροιμιώδης, ευγένειά του.

Χανιώτικα Νέα(7.3.10)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου