Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Eυθύβολα και μη...

Γράφει ο
Νεκτάριος Ευ. Κακατσάκης

Είμαστε στο... “ΕΓΩ”

Μπάρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη,

γράφω, σβήνω, ξαναγράφω, ξανασβήνω... Εχει περάσει κάμποση ώρα από κείνη τη στιγμή που ιδέα “τρελή” κατέβασε η κούτρα μου να σου πω τι συμβαίνει στην Ελλάδα του 21ου αιώνα! Αύριο ξημερώνει 25η Μαρτίου, είναι -θα το γνωρίζεις- εθνική εορτή και έχουμε αργία, κλειστά τα σχολειά, οι υπηρεσίες, τα πάντα!

Μη με ρωτάς αν τα παιδιά σήμερα γνωρίζουνε τους ήρωες, τα ονόματά τους, ακόμα κι αυτή την ίδια τη σημασία της αυριανής ημέρας! Τι φταίνε κι αυτά; Εγώ άλλα θέλω να σου πω μπάρμπα Γιάννη, όσα με χωρέσει τούτος ο χώρος!

Τα πράγματα δεν έχουνε αλλάξει και τόσο από την εποχή που έλεγες ότι “τα δυστυχήματα της πατρίδος προξενήθηκαν από την ανοησίαν μας και ιδιοτέλειά μας και από θρησκευτικούς και από πολιτικούς και από μας τους στρατιωτικούς”!

“Τα αίτια του κακού”, όπως μας είπες, ναι μεν “τα γράφουνε και τα λένε οι εφημερίδες καθημερινά”, αλήθεια είναι τούτο! Δεν σημαίνει όμως ότι από αυτά έχουμε μάθει κι ας ευχόσουν εσύ ότι πρέπει “να τα βλέπουν οι νεότεροι, και οι μεταγενέστεροι νά ’χουν περισσότερη αρετή και πατριωτισμόν”. Εγώ σκέφτομαι ότι ίσως να φταίει κι αυτή η ίδια μας η ράτσα, δεν ξέρω! Πολλοί προσπαθούν να εντοπίσουν τις αιτίες!

Εξακολουθούμε νά ’χουμε ακόμη στο κεφάλι μας τους ξένους -Αγγλους, Γάλλους, Γερμανούς κ.λπ.- να μας λένε πώς να πράττουμε, γιατί εξακολουθούμε να μην είμαστε άξιοι να διαχειριζόμαστε τις δικές μας καταστάσεις! Και να σου πω κι ένα ακόμη που ίσως σε στεναχωρήσει πιότερο από τ’ άλλα: έχουμε ξεπουλήσει τις πέτρες και το χώμα μας κι επιπλέον μας κάνουν και πλάκα κάποιοι εκ Γερμανίας να μας αγοράσουν και την Ακρόπολη.

Μπάρμπα Γιάννη, τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για τον λαό! Ανάλογες καταστάσεις ζει, όπως κι εσύ, όταν ήσουν μικρός που γράφεις πως: “έκανα τον υπηρέτη... κι άλλες πλήθος δουλειές έκανα, να βγάλω το πατρικό μου χρέος που μας χρέωσαν oι χαραμήδες, και να ζήσω κι εγώ σε τούτη την κοινωνία, όσο έχω τ’ αμανέτι του Θεού στο σώμα μου”.
Ετσι κι αυτός ο λαός δουλεύει και δουλεύει για να ξεχρεώσει τα χρέη άλλων που τα φάγαν!

Τι να σου πρωτοπώ όμως; Μόνο ετούτο και σ’ αφήνω: Εξακολουθούμε και είμαστε στο “ΕΓΩ”, μου μοιάζει να είναι το χαρακτηριστικότερον ίδιον τούτης της ράτσας...
Αυτό φταίει και δεν πάμε μπροστά! Κι ας λέμε ότι είμαστε πατριώτες, κανένας δεν νοιάζεται αληθινά για τούτη τη γη, τούτη την πατρίδα...

Χανιώτικα Νέα(24.03.10)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου