Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης





Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
'EΣΥ ΦΤΑΙΣ, φώναξε, εσύ! Εσείς όλοι οι καλοπροαίρετοι, οι καλοχορτασμένοι, οι αδιάφοροι. Εγώ σε ήθελα να πεινάς, να έχεις παιδιά να πεινούν, να κρυώνεις, να κρυώνουν, να θες να δουλέψεις και να μη σου δίνουν δουλειά'. Από την 'Αναφορά στον Γκρέκο' του Νίκου Καζαντζάκη. Το βρήκα προχθές στη σελίδα που έχει στο Βιβλίο των Προσώπων (Φέισμπουκ) ο και συνεργάτης της εφημερίδας μας Κωνσταντίνος Σταυρουλάκης κι είπα να σας το μεταφέρω, δίχως σχόλια.

Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ χώρα της Ευρωζώνης στην οποία σημειώθηκε μείωση του κόστους της εργατοώρας (ξεπέρασε το 10%) είναι η Ελλάδα. Εδώ η... καλή... βουλγαροποίηση των μισθών! Για να ακολουθήσει σε δύο τρία χρόνια στην Κύπρο η... καλή ελληνοποίηση. Ολα βελτιώνονται προς το χειρότερο, αδέλφια!

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ και με τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ! Από τον φίλο μου τον γερω-δάσκαλο η πρόταση. Τα χειρότερα δεν είναι πίσω μας, αλλά μπροστά μας, μου είπε. Για να συμπληρώσει με νόημα. Το παιχνίδι 'Τα παιδία παίζει' πρέπει να τελειώσει.

'ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ της κατοχής κι οι αποζημιώσεις/ φτάνουν και περισσεύουνε, Ελλάς να ξεχρεώσεις'. Η μαντινάδα που μου υπαγόρευσε τηλεφωνικά, όπως κάνει τις περισσότερες φορές, ο Εννιαχωριανός. 'Πολλούς παράδες μας χρωστούν, οπίσω να τα δώσουν/ τα βάσανα του Ελληνα αμέσως να τελειώσουν'. Η μαντινάδα που μου έστειλε μέσω Διαδικτύου, όπως κάνει πάντα, η Νεκταρία Θεοδωρογλάκη. Οχι, τον πρώτο κατά τα πρεσβεία μαντιναδολόγο μας τον Ηλία τον Σταματάκη δεν τον απασχόλησε (ακόμη;) το θέμα.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης βλέπει πως ήδη η χώρα βαδίζει τον δρόμο της... ανάπτυξης. 'Αυτό που δεν βλέπει είναι ότι μόλις 30% των ελεύθερων επαγγελματιών πληρώνει (για πόσο ακόμα;) τις ρυθμισμένες οφειλές του προς τον ασφαλιστικό του φορέα'. Από τον 'Βοριά' στη στήλη του '9 μποφόρ' (βλ. εφημ. 'Χριστιανική', Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013) το σχόλιο.

ΑΙΜΙΛΙΟ Γάσπαρη, φιλόλογο - ποιητή, Ρέθυμνο: Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα 'Ποιήματά' σου που είχες την καλωσύνη να μου στείλεις τις προάλλες. Μου θύμισες έντονα και σε πολλές περιπτώσεις τον Μιχάλη Κατσαρό στο 'Κατά Σαδδουκαίων'. Πάνω απ’ όλα και πρώτα απ’ όλα διέκρινα, ωστόσο, στους στίχους σου την αγαπητική αγωνία, μα και την αγωνιούσα αγάπη για το Ρέθεμνος των αρμάτων και των γραμμάτων, την 'πολιτεία' του Πρεβελάκη που αγωνίζεται να διασώσει το πρόσωπό της, ενώ οι μεταπράτες βγάζουν σε πλειστηριασμό τα αδιατίμητα.

ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ του Α’ Μεσσηνιακού Πολέμου (743 - 724 π.Χ.) οι Μεσσήνιοι πήραν από το Μαντείο των Δελφών τον εξής χρησμό: 'Για να νικήσετε στον πόλεμο, πρέπει να θυσιάσετε μια παρθένο από το γένος των Αιπυτιδών, η οποία θα οριστεί με κλήρο. Αν αποτύχετε, να θυσιάσετε άλλη κόρη από άλλο γένος, το οποίο θα την παραχωρήσει εκουσίως'. Πράγματι έγινε κλήρωση και ορίστηκε να θυσιαστεί η κόρη του Λυκίσκου, η οποία, όμως, αποδείχτηκε ότι δεν ήταν γνήσιο τέκνο του. Τότε παρουσιάστηκε ο Αριστόδημος, ο οποίος προσφέρθηκε να θυσιάσει τη δική του κόρη. Ομως, ο νέος που την είχε αρραβωνιαστεί, για να τη σώσει, υποστήριξε ότι ήταν έγκυος και επομένως δεν θα ωφελούσε η θυσία της. Ο Αριστόδημος κυριεύθηκε τόσο πολύ από μανία, ώστε σκότωσε ο ίδιος την κόρη του και έσκισε την κοιλιά της, οπότε αποδείχθηκε ότι δεν ήταν έγκυος. Ετσι οι Μεσσήνιοι θεώρησαν ότι ο χρησμός είχε εκπληρωθεί. Διαψεύστηκαν, όμως, αφού στη συνέχεια νικήθηκαν από τους Σπαρτιάτες. (Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδόσεις 'Σαββάλας').

'Κι όταν τα όπλα γύρισαν στο πλήθος/ κανείς δεν τρόμαξε, είπαν παιχνίδι/ νέο θα παιχτεί, δεν θα τολμήσουν/ ν’ αλλάξουν την πορεία των πραγμάτων./ Κι όταν τα όπλα γύρισαν στο πλήθος/ ήταν αργά, οι αδύνατοι το θάνατο δεν ξέρουν./ Κατά τα άλλα δε μιλώ, δεν κρίνω/ ούτε αυτούς που σήκωνε το πλήθος/ ούτε τις παιδικές φωνές ούτε τη μνήμη/ των ζωντανών, σαν έρθει ο καιρός θα μείνει κάτι/ απ’ όλα όσα στους ανέμους σκόρπισαν κτήματα κόπων/ όσοι από τους μάγους τάχθηκαν μνηστήρες'.
Από το ποίημα 'Το μήνυμα' του Αιμίλιου Γάσπαρη.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (11.04.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου