Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Κυριακή 13 Ιουλίου 2014

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Στην κεντρική θέση του σημερινού «Παιδότοπου» το εξώφυλλο της υπέροχης καθ’ όλα 40 σελίδων έγχρωμης έκδοσης με τίτλο “Η πορεία προς την Ενωση μέσα από σκίτσα – γελοιογραφίες της εποχής”, που κυκλοφόρησε με αφορμή την 100ή επέτειο της Ενωσης της Κρήτης με την Ελλάδα, τη φετινή σχολική χρονιά, το Ζάννειο Εκπαιδευτήριο Ηρακλείου. Γύρω απ’ αυτό (ομαδική εργασία των μαθητών της Στ’ τάξης, ο πίνακας περιεχομένων, μια απ’ τις πολλές λαϊκές εικόνες της πορείας προς την Ενωση, που συνέλεξαν τα παιδιά, κάποια μαθητικά σκίτσα “αποτέλεσμα” ενός ευλογημένου αυθορμητισμού και μιας ζηλευτής φαντασίας” και κάποιες άλλες σχετικές με το θέμα εργασίεs
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
ΖΑΝΝΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Επιμέλεια: Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
 Καλά μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Στην κεντρική θέση του σημερινού «Παιδότοπου» το εξώφυλλο της υπέροχης καθ’ όλα 40 σελίδων έγχρωμης έκδοσης με τίτλο “Η πορεία προς την Ενωση μέσα από σκίτσα – γελοιογραφίες της εποχής”, που κυκλοφόρησε με αφορμή την 100ή επέτειο της Ενωσης της Κρήτης με την Ελλάδα, τη φετινή σχολική χρονιά, το Ζάννειο Εκπαιδευτήριο Ηρακλείου. Γύρω απ’ αυτό (ομαδική εργασία των μαθητών της Στ’ τάξης, ο πίνακας περιεχομένων, μια απ’ τις πολλές λαϊκές εικόνες της πορείας προς την Ενωση, που συνέλεξαν τα παιδιά, κάποια μαθητικά σκίτσα “αποτέλεσμα” ενός ευλογημένου αυθορμητισμού και μιας ζηλευτής φαντασίας” και κάποιες άλλες σχετικές με το θέμα εργασίες… Εξ ονύχων ο λέων! Οντως είναι η καλύτερη στο είδος της μαθητική δουλειά που έφτασε ποτέ στον «Παιδότοπο», μια δουλειά υποδειγματική και παραδειγματική, σκέφτομαι περιδιαβάζοντάς την ξανά και ξανά και καληνορίζω τον φίλο απ’ τα παλιά δάσκαλο Χρήστο Π. Κωνσταντουδάκη, που ήταν ο ιθύνων νους της όλης προσπάθειας, στην οποία συμμετείχε το δασκαλικό και το μαθητικό… ζάννειον σύμπαν!
Συγχαρητήρια! Πολλά και θερμά συγχαρητήρια!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Β.Θ.Κ.
«Στην Κρήτη, το νησί μας…»
Οι μαθητές του Ζαννείου Νηπιαγωγείου και Προνηπιαγωγείου θα ασχοληθούν φέτος με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
«Ενα ταξίδι πολιτισμού στην Κρήτη, το νησί μας…».
Το πρόγραμμα έχει σχεδιασθεί από τις εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τμημάτων, με σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν μέσα από τη διήγηση μύθων, την παρακολούθηση μουσειακών προγραμμάτων και κουκλοθεατρικών παραστάσεων καθώς και από τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές επισκέψεις και δράσεις, τις τρεις σημαντικές ιστορικές περιόδους της Κρήτης. Το πολιτιστικό μας ταξίδι θα ολοκληρωθεί με την καλοκαιρινή παράσταση των παιδιών.
Το όνειρο της Ενώσεως γίνεται πραγματικότης!
Σήμερον, 1ην Δεκεμβρίου 1913, υπό επίσημην τελετήν που πραγματοποιήθη εις το φρούριον του Φιρκά Χανίων, παρουσία του πρωθυπουργού της Ελλάδος Ελευθερίου Βενιζέλου καθώς και του Βασιλέως Κωνσταντίνου, υψώθην εις τον τόπο μας η πολυπόθητος ελληνική σημαία. Πάσα η Κρήτη πανηγυρίζει τούτο το χαρμόσυνο γεγονός. Πλήθος κόσμου έχει εξέλθει εκ των οικιών του γιορτάζοντας την ημέρα της ελευθερίας του και την αποτίναξην του ξένου ζυγού. Η Κρήτη επιτέλους γίνεται ελληνική! Το όνειρο της Ενώσεως επετεύχθη μετά μακροχρονίων αγώνων του κρητικού λαού. Οι προστάτιδες δυνάμεις μη μπορώντας πλέον να αντισταθούν εις την επιμονήν και τη θέλησιν των Ελλήνων διά ανεξαρτησίαν, ηναγκάσθην να υπογράψουν ειδικήν συνθήκην μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας την 1ην Νοεμβρίου 1913, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο της υψώσεως της ελληνικής σημαίας εις τα πάτρια εδάφη μας.
Απόδοση, μαθητές της Στ’ τάξης
Σελίδες ημερολογίου
Ξύπνησα ξαφνικά από τις φωνές της γειτονιάς. Σηκώθηκα και ρώτησα τον πατέρα μου τι συνέβη.
Αυτός με ασυγκράτητο ενθουσιασμό μου ανακοίνωσε ότι γίναμε Ελληνες! Αυτή τη στιγμή ο πρωθυπουργός μας μαζί με τον Βασιλιά Κωνσταντίνο υψώνουν στα Χανιά την ελληνική σημαία.
Τρέξαμε έξω να πληροφορηθούμε τα νέα. Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη. Γίναμε και εμείς ένα με το πλήθος και όλοι μαζί φωνάζαμε μια μόνο λέξη “Ελευθερία”.
Α.Μ.

Σελίδες ημερολογίου…
Οταν ξύπνησα σηκώθηκα και κατευθύνθηκα προς το σαλόνι που είχε μαζευτεί όλη η υπόλοιπη οικογένειά μου. Οι γονείς μου μού φάνηκαν ιδιαίτερα χαρούμενοι. Τους ρώτησα τι συμβαίνει και έχει αλλάξει τόσο η διάθεσή τους. Μου απάντησαν ότι η σημερινή μέρα δεν είναι σαν τις άλλες και γεμάτοι συγκίνηση μου ανακοίνωσαν ότι σήμερα ενώθηκε η Κρήτη με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Εγώ στην αρχή δεν κατάλαβα γιατί είναι σημαντικό αυτό το γεγονός. Καθώς πήγαινα στο σχολείο άκουγα τους ανθρώπους να το συζητούν ενώ πήγαιναν στις δουλειές τους.
Κάποιοι άλλοι το σχολίαζαν στα καφενεία. Ακόμη και στον δρόμο συναντιόντουσαν και μιλούσαν γι’ αυτό. Οταν μπήκαμε στην τάξη και ξεκινήσαμε το μάθημα ρώτησα τη δασκάλα μου γιατί είναι τόσο σημαντικό που η Κρήτη ενώθηκε με την Ελλάδα. Γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν βγει από τα σπίτια τους και γιορτάζουν. Η δασκάλα μου είπε πόσο σημαντική είναι η Ενωση. Από σήμερα η Κρήτη θα είναι ένα κομμάτι της Ελλάδας και θα έχει τη στήριξή της για ό,τι χρειαστεί.
Τη μέρα εκείνη και στο σχολείο διακόπηκαν τα μαθήματα. Ζούσαν όλοι μικροί και μεγάλοι, μέσα σε μια μεγάλη γιορτή!
Φ.Μ. Στ’ τάξη



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Προλογικό σημείωμα…………………………………………………………………………………….    3
Συνέντευξη από τους μαθητές της Στ’ Τάξης…………………………………………….    4-5
Έλληνες και ξένοι σκιτσογράφοι…………………………………………………………………        6
Η Κρήτη στο πέρασμα των αιώνων …………………………………………………………..        7
Σκίτσα – γελοιογραφίες στα χρόνια του Αγώνα…………………………………………    8-15
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα μαθητών Προνηπιαγωγείου και Νηπιαγωγείου
“Ένα ταξίδι πολιτισμού στην Κρήτη, το νησί μας…” ……………………………..                  16-17
Οι μαθητές της Α” Τάξης εμπνέονται και ζωγραφίζουν ………………………    18-19
Οι μαθητές της Β” Τάξης σχεδιάζουν …………………………………………………….    20-21
Οι μαθητές της Γ” Τάξης εικονογραφούν ……………………………………………..    22-23
Οι μαθητές της Ε” Τάξης γελοιογραφούν …………………………………………….    24-25
Οι μαθητές της Στ” Τάξης γράφουν και σκιτσάρουν …………………………..    26-28
Βιωματικές Διαθεματικές ασκήσεις ………………………………………………………    29
Ποιητικό ανθολόγιο………………………………………………………………………………….    30-31
Έρευνα: εμείς δεν καπνίζουμε! …………………………………………………………….    32-33
Νέο Σχολείο: προγραμματίζω-ερευνώ-ανακαλύπτω-πράττω-
εκφράζομαι-δημιουργώ …………………………………………………………….                                34-38
Βιβλιογραφία ………………………………………………………………………………    39
Χανιώτικα νέα (13.07.2014)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/enosi-tis-kritis-tin-ellada-3/#ixzz37KpyBeDO
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου