Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

«ΛΙΓΟ – ΛΙΓΟ, σιγά – σιγά/ ακόμα λίγα χτυπήματα,/ μια προσπάθεια ακόμα/ το μάρμαρο λαξεύεται». Δεν ξέρω γιατί έχω αυτούς τους στίχους του φίλου ποιητή Σωτήρη Νικολακόπουλου στον νου μου, ενώ αρχίζω να γράψω τη στήλη. Ισως γιατί βλέπω έξω απο το παράθυρό μου στο βάθος “τη θάλασσα σαν άνοιξη”. Ισως γιατί έχω ανάγκη από ενέσεις αισιοδοξίας… Πάμε!
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
«ΛΙΓΟ – ΛΙΓΟ, σιγά – σιγά/ ακόμα λίγα χτυπήματα,/ μια προσπάθεια ακόμα/ το μάρμαρο λαξεύεται». Δεν ξέρω γιατί έχω αυτούς τους στίχους του φίλου ποιητή Σωτήρη Νικολακόπουλου στον νου μου, ενώ αρχίζω να γράψω τη στήλη. Ισως γιατί βλέπω έξω απο το παράθυρό μου στο βάθος “τη θάλασσα σαν άνοιξη”. Ισως γιατί έχω ανάγκη από ενέσεις αισιοδοξίας… Πάμε!
ΕΜΠΟΔΙΟ για την επίτευξη συμφωνίας οι αντιθέσεις μεταξύ Ενωμένης Ευρώπης και Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, υποστηρίζει η κυβέρνηση και ξαναθυμάται το όπλο του δημοψηφίσματος. Ωστόσο, ο χρόνος τελειώνει και ό,τι είναι να γίνει ας γίνει. Μια ψυχή που είναι να βγει, ας βγει, υποστηρίζουν ορισμένοι. Οχι πάντως ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος που συνιστά ψυχραιμία.
ΣΥΝΗΘΕΣ φαινόμενο να βλέπουμε δυο ή και περισσότερους γαϊδάρους να μαλώνουν σε ξένη ματζιαδούρα! Κι αυτό ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος μου το είπε πάνω στη χθεσινή κουβέντα μας, που -ειρήσθω εν παρόδω- είχε σαν θέμα τη γνωστή ρήση: Οταν στον βάλτο μαλώνουν τα βουβάλια, την πληρώνουν τα βατράχια…
ΠΑΤΕΡΑΣ – τέρας! Φρικιαστικές οι λεπτομέρειες που έδωσε στη δημοσιότητα η Αστυνομία για τη δολοφονία της τετράχρονης Αννυ. Να κλείνεις τα μάτια σου να μην βλέπεις και τ’ αφτιά σου να μην ακούεις. Πόσο απάνθρωπος μπορεί να γίνει ένας άνθρωπος…
Ο ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ εξακολουθεί να είναι εδώ και να παίζει με τα νεύρα μας. Νέα σεισμική δόνηση μεγέθους 4,5 Ρίχτερ χθες το πρωί στην Κρήτη. Ισως, όμως, και για να μας θυμίσει ότι… ξεχάσαμε τα καμώματά του στο Νεπάλ και το χρέος μας στους επιζήσαντες…
ΣΤΑΡ, ΣΚΑΪ, Μέγκα, Αντέννα, Αρτ, Εξτρα, Σπορτ… Και καλά, τρόπος του λέγειν, οι αφελληνισμένες ονομασίες των τηλεοπτικών μας καναλιών! Τις αφελληνισμένες ονομασίες κάποιων εκπομπών της κρατικής μας τηλεόρασης πώς τις σχολιάζεις! Απορία κι αυτή…
ΕΡΩΤΙΚΗ η σημερινή μαντινάδα απ’ τον…. ειδικό του είδους, τον Ηλία τον Σταματάκη. «Ο ύπνος δώρο του Θεού χαίρομαι σαν με παίρνει/ γιατί εκείνη π’ αγαπώ στ’ όνειρο μού τη φέρνει» μας λέει.
ΣΩΤΗΡΗ Νικολακόπουλο, εκδότη περιοδικού “Εύλογον” συγγραφέα, ποιητή, Αθήνα: Τύχη αγαθή για μένα η συνάντησή μας στην Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών στην Αθήνα πριν από ενάμιση μήνα. Και γιατί στάθηκε αφορμή να γνωρίσω ένα μέρος απ’ το πλούσιο και εξόχως ενδιαφέρον πεζό και ποιητικό σου έργο, μέσα απ’ τα τρία βιβλία (εκδ. “Αγγελάκη”) που είχες την καλοσύνη να μου στείλεις. Το “Μονοπάτια Θεών και ανθρώπων στα ελληνικά βουνά”, το “Επιφυλλιδογραφία Α” και την ποιητική συλλογή “Μείζον θέμα”. Εχω σημειώσει πολλά στα περιθώρια των σελίδων τους διαβάζοντάς τα. Ιδιαίτερες οι ευχαριστίες μου για το ανέβασμα στις κορφές της Δίκτης και του Ψηλορείτη…
«Οι Κρητικοι πάντοτε μάλωναν με τους Αρκάδες για τη γέννηση του Δία. Οι δεύτεροι ισχυρίζονταν πως ο Ζευς είχε γεννηθεί στον Αρκαδικό Ολυμπο όπως ονόμαζαν το σημερινό Λύκειον ή Διαφόρτι, μα νομίζω όμως πως δεν είχαν δίκιο. Ο Δίας ήταν Κρητικός “Κρητογενής” όπως τον έλεγαν, γέννημα και θρέμμα της Κρήτης, όπως τον θέλει και ο “Δικταίος ύμνος” που μας εξιστορεί τη γέννησή του. Και πρέπει ο Δίας να είναι “Κρητογενής” γιατί πού αλλού η Ρέα, η μητέρα του, θα έβρισκε κρυψώνες για να τον κρύψει, εκτός από τα βαθιά σπήλαια των βουνών της Κρήτης;». Από το βιβλίο του Σωτήρη Ι. Νικολακόπουλου “Μονοπάτια θεών και ανθρώπων στα ελληνικά βουνά”.
«Φεύγοντας είδα τη θάλασσα σαν άνοιξη/ πέρα μακριά τα άσπρα κύματα/ σαν χαλί πασχαλιάς./ Στον αέρα χαρούμενοι γλάροι/ όμοιοι με άνθη αμυγδαλιάς./ Πετούσαν νέφη τα πουλιά/ μαζί οι πεταλούδες,/ τις σκιές μας σκέπαζαν χλωρά φύλλα ακακίας. Σκεφτόμουνα πηγαίνοντας,/ όμορφη μέρα, αισιοδοξία γεμάτη/ λίγο – λίγο, σιγά – σιγά/ ακόμα λίγα χτυπήματα/ μια προσπάθεια ακόμα/ το μάρμαρο λαξεύεται/ ενθυμούμενος το/ Μυστηριώδες Αίτιον τοσούτων θαυμάσιων κόσμων».
Το ποίημα “Συναισθήματα” του Σωτήρη Νικολακόπουλου.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (07.05.2015)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/sta-petachta-290/#ixzz3ZRWdXs74 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου