Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ

ΑΠ' ΤΟ ΨΩΜΙ ΤΟΥ ΦΟΥΡΝΟΥ ΜΑΣ ΘΑ 'ΧΟΥΝ ΜΕΡΤΙΚΟ ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ



Γράφει η Ευαγγελία Νικολακάκη - Μανιουδάκη
«Βασιλικός μου μύρισε
για δέστε ποιός διαβαίνει»,
εις την γιορτή σας κύριε Ευάγγελε
xρόνια πολλά σας λέμε,
μαζί με τα εγγόνια
νά ’ναι η ζωή μια άνοιξη
γεμάτη χελιδόνια.
Για την ποιητική σας συλλογή κ. Ευάγγελε “Οπως το ψωμί”, όπου ξεκινά από τα βιώματα της παιδικής ηλικίας, όπου η ιεροτελεστία της ζωογόνου πηγής, το ψωμί, για το μεγάλωμα όλων μας, έχει αφήσει από τα πιο αξέχαστα συναισθήματα και ένα από τα πιο ευχάριστα και πάλι όλων μας, και δικαίως εσείς του αφιερώσατε την όμορφή σας ποιητική συλλογή, ήταν πρέπον. Τιμή σας. Το ψωμί, ο άρτος, από τα πρώτα θαύματα του Χριστού, ευλογήθηκε από τον Χριστό και έγινε το λίγο πολύ και χόρτασε το πλήθος στην έρημο.
Η ποιητική σας συλλογή κύριε Ευάγγελε ευφραίνει και χορταίνει πνευματικά όλους μας και είμαστε ευγνώμονες όχι μόνο για την ποιητική συλλογή, “Οπως το ψωμί” αλλά για όλα, για τα πάρα πολλά πνευματικά οφέλη που έχουμε πάρει όλοι μας από τους μικρούς σας μαθητές μέχρι εμάς τους μεγάλους.
Ομως ξαναγυρίζω στην προσφορά του ψωμιού που είναι ευλογημένο και στον εορτάζοντα προ ημερών κ. Ευάγγελο με τα εγγονάκια του.
Τη νύχτα είδα όνειρο: ήμουν μικρός και ξαναπήγα στο σχολείο.
Εγύριζα στο σπίτι μας, ένοιωθα κουρασμένος
από μακριά, μου ήρθε η ευωδιά
που στέλνει το ψωμί όταν το ψήνει ο φούρνος μας
ο καλοπυρωμένος.
Με καλωσόρισε η μάνα μου κι άρχισε να μου λέει:
Επέρασε Βαγγέλη μου μια μαυροφορεμένη
μου φάνηκε αδύνατη μπορεί και πεινασμένη,
έτρεξα και άνοιξα του φούρνου μας την πόρτα νά ναι… ευλογημένη για τα παιδιά της
μου ‘λεγε μα τόσο λυπημένη
επρόφθασα και είπα της να το ξέρει
πως απ’ το ψωμί του φούρνου μας τα ορφανά
θα έχουν μερτικό κι όταν δεν περισσεύει.
Εγύρισα Βαγγέλη μου στο φούρνο μας
οκτώ ψωμιά εγώ είχα πλασμένα
μα τα ψωμιά ήταν εννιά και καλοροδισμένα
Με εκτίμηση
Ε.Ν.Μ.

http://www.haniotika-nea.gr/opos-to-psomi-15/

1 σχόλιο:

  1. ΚΑΤΑΠΟΛΛΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΝ ΕΚ ΚΑΜΠΩΝ ΚΥΔΩΝΙΑΣ ΟΡΜΩΜΕΝΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ - ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΥ ΕΓΓΡΑΨΕ ΣΤΑ 'ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ' ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ὈΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ῾ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή