Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

. ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


ΔΕΝ ΠΑΡΕΛΕΙΠΕ όσο ζούσε να με πάρει τηλέφωνο και να μου ανακοινώσει τον ερχομό και το φευγιό των χελιδονιών στο Νίππος και από το Νίππος, η μάνα μου. “Τα ’μαθες, παιδί μου, τα νέα; Ηρθανε στο χωριό μας τα χελιδόνια”, κάποια μέρα της άνοιξης τα λόγια της. “Τα ’μαθες παιδί μου τα νέα; Εφυγαν απ’ το χωριό μας τα χελιδόνια” τα λόγια της κάποια φθινοπωρινή μέρα…
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
“ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ λέμε την αλήθεια στα παιδιά”, μας παραγγέλνει ο Μανώλης Αναγνωστάκης. Είχα πάντα υπόψη μου, “όταν ήμουν δάσκαλος”, για να χρησιμοποιήσω τον τίτλο του γνωστού διηγήματος του Ιωάννη Κονδυλάκη, τον στίχο αυτόν του Ποιητή. Πώς να μην έρθει στο μυαλό μου χθες, Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης, όταν βρέθηκα ενώπιον των παιδιών της Στ1 τάξης του 10ου Δημ. Σχ. Χανίων! Πάντα, και ως γονείς και ως δάσκαλοι και γενικότερα βέβαια ως κοινωνία, πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά. Τι λέμε;
EKΔΗΛΩΣΕΙΣ επί εκδηλώσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, που καθιερώθηκε, ως γνωστό, το 1999 απ’ την Ουνέσκο, ύστερα από εισήγηση του συγγραφέα, τότε πρέσβη της Ελλάδας στην Οργάνωση, Βασίλη Βασιλικού. Στο πλαίσιο αυτό και η πρόσκληση απ’ τα Εκτάκια του Δεκάτου και τη δασκάλα τους, την Ελένη τη Βορεινάκη, να επισκεφτώ την τάξη τους. Ωραία παιδιά, ωραίας δασκάλας! Αλλο πράγμα η επικοινωνία μαζί τους…
ΕΝ ΑΡΧΗ ην ο ποιητής Μιχαήλ Μήτρας που πρότεινε το φθινόπωρο του 1997 στην εταιρεία Συγγραφέων να υιοθετηθεί ο εορτασμός της ποίησης και στην Ελλάδα, όπως και στις άλλες χώρες. Η πρόταση ως ημέρα εορτασμού την 21η Μαρτίου ήταν ωστόσο της ποιήτριας Λύντιας Στεφάνου. Συνδυάζει, βλέπετε, το φως από τη μια και το σκοτάδι απ’ την άλλη η πρώτη μέρα της άνοιξης. Οπως η ποίηση που συνδυάζει τη χαρά και τη λύπη, τη ζωή και τον θάνατο, την αισιοδοξία και την απαισιοδοξία…
ΗΡΘΕ Η ΑΝΟΙΞΗ! Το μαρτυρεί ο υδράργυρος που ανέβηκε στα θερμόμετρα, το φωνάζει η φύση που ανεμίζει τις κίτρινες σημαίες της “επί ασπαλάθων”, το επιβεβαιώνουν τα χελιδόνια που επέστρεψαν κι εφέτος στα μέρη μας. Ηρθαν τα χελιδόνια; Ανοιξη και μετά καλοκαίρι! Εφυγαν τα χελιδόνια; Φθινόπωρο και μετά χειμώνας!
ΔΕΝ ΠΑΡΕΛΕΙΠΕ όσο ζούσε να με πάρει τηλέφωνο και να μου ανακοινώσει τον ερχομό και το φευγιό των χελιδονιών στο Νίππος και από το Νίππος, η μάνα μου. “Τα ’μαθες, παιδί μου, τα νέα; Ηρθανε στο χωριό μας τα χελιδόνια”, κάποια μέρα της άνοιξης τα λόγια της. “Τα ’μαθες παιδί μου τα νέα; Εφυγαν απ’ το χωριό μας τα χελιδόνια” τα λόγια της κάποια φθινοπωρινή μέρα…
“ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ πουλιών ανεπαύοντο εις τους κλώνους της, έμελπον τρελά τραγούδια… Δρόσος, άρωμα και χαρμονή εθώπευον την ψυχήν μου”. Από το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη “Υπό την βασιλικήν δρυν”.
ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΕΡΑ Μαγούλας ο Α.Ο. Χανιά στα Περιβόλια σήμερα και με τον Ατρόμητο στο Περιστέρι ο Α.Ο. Πλατανιάς αύριο. Εύκολα φαίνονται τα πράγματα για τον πρώτο, δύσκολα φαίνονται για τον δεύτερο. Τα επίθετα “εύκολος” και “δύσκολος”, όταν πρόκειται για ποδοσφαιρικούς αγώνες, είναι λέξεις σχετικές βέβαια. Ενδεκα παίχτες παίζουν στη μια ομάδα, ένδεκα και στην άλλη.
«ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΩ στα “πεταχτά” γράφετε κι αγαπώ σας/ και νιώθει ο καθένας μας πως είναι άνθρωπός σας!». Η τελευταία μαντινάδα που μου έστειλε κι αυτή μέσω κινητού ο φίλος ιερωμένος (μοναχός). Σας ευχαριστώ από καρδιάς και γι’ αυτήν όπως και για όλες τις άλλες σας μαντινάδες πάτερ! Και βέβαια άνθρωποί μου οι αναγνώστες της στήλης!
ΚΑΠΟΤΕ ο Αλέξανδρος οργίστηκε εναντίον του Λυσιμάχου και διέταξε, θέλοντας να τον τιμωρήσει σκληρά, να τον κλείσουν σε ένα δωμάτιο με ένα λιοντάρι. Το περίεργο όμως είναι ότι λίγη ώρα μετά το λιοντάρι βρισκόταν νεκρό και ο Λυσίμαχος ζωντανός. Το πώς κατόρθωσε να το σκοτώσει παρέμεινε μυστήριο. Πάντως ο Μακεδόνας βασιλιάς εκτίμησε την πράξη του, τον συγχώρεσε και τον περιέλαβε στους στενούς συνεργάτες του. Αργότερα ο Λυσίμαχος έγινε βασιλιάς της Θράκης. Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της Ιστορίας”, εκδ. Σαββάλας.
“Ήξερε ο Βιβάλντι/ ποια εποχή/ διάλεξε να υμνήσει περισσότερο./ Ήξερε ο Διάκος/ που μοιρολογούσε:/ Για δες καιρό που διάλεξε…/ Φευγάτη παπαρούνα η ζωή/ σμίγει με του κυπαρισσιού τη θαλερότητα/ η αιχμηρότητα του αγκαθιού/ με το βελούδινο της πασχαλιάς./ Αγάπη, προδοσία, όλα/ δίκαιη μοιρασιά/ η μέρα με τη νύχτα.”.
Το ποίημα “Εαρινή ισημερία” της Αγγελικής Σιδηρά.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (22.03. 2014)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/sta-petachta-78/#ixzz2wgzZcTLg
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου