Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

ΛΙΓΟ πριν από την εκστρατεία του ο Αλέξανδρος εξέτασε την οικονομική κατάσταση των συντρόφων του και χάρισε σε άλλον χωράφι, σε άλλον τα έσοδα από μια συνοικία, ένα λιμάνι κ.ά. Οταν, λοιπόν, είχαν μοιραστεί όλα σχεδόν τα βασιλικά κτήματα ο στρατηγός Περδίκας τον ρώτησε: «Και στον εαυτό σου, βασιλιά μου, τι αφήνεις;». Κι ο Αλέξανδρος του απάντησε: «Τις ελπίδες». «Λοιπόν», είπε εκείνος, «θα πάρουμε ένα μέρος από αυτές και εμείς που θα εκστρατεύσουμε μαζί σου». Και παραιτήθηκε από το κτήμα που του είχε δοθεί, ενώ το ίδιο έκαναν και οι άλλοι φίλοι του βασιλιά. (Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της Ιστορίας”, εκδ. “Σαββάλας”).
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
“ΧΩΡΙΣ αγάπη του εαυτού μου δεν ήμουν ούτε εγώ ούτε/ άλλος ανάμεσα στους άλλους”. Με τους στίχους του ποιητή Βύρωνα Λεοντάρη αρχίζω σήμερα. Με αφορμή το φευγιό του (σήμερα η κηδεία του) στον Επουράνιο Παρνασσό. Για έναν ευρύτερο προβληματισμό. Οι ποιητές φεύγουν, οι στίχοι τους μένουν. Γενικότερα. Οι άνθρωποι φεύγουν, τα έργα τους μένουν. Τα όποια έργα τους, τα οποία έργα μας…
«ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ μήνας του Χριστού, τ’ Αφέντη και του Κύρη/ της Παναγιάς η Κοίμηση, το μέγα πανηγύρι!». Μεθεόρτια της Μεταμόρφωσης του Χριστού και προεόρτια της Κοίμησης της Παναγίας η μαντινάδα που μου έστειλε ο φίλος ιερωμένος. Και μήνας του Χριστού, κατ’ εξοχήν, ωστόσο, μήνας της Παναγίας ο Αύγουστος.
ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ τελικά απ’ την κυβέρνηση, υπό το βάρος των πολλαπλών αντιδράσεων και των συμπολιτευομένων βουλευτών, η διάταξη – ταφόπλακα για τον Περιφερειακό Τύπο. Και ο Αγιος φοβέρα θέλει. Η παροιμία εν είδει σχολίου που μου ήρθε, αρχικά, στον νου.
ΑΠ’ Τ’ ΟΛΟΤΕΛΑ καλή κι η Παγανιώταινα… Παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του… Δύο ακόμα παροιμίες επί του θέματος της απόσυρσης της διάταξης ταφόπλακας από την κυβέρνηση. Δίχως διευκρινίσεις. Ο νοών νοείτω…
ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ στον ΕΝΦΙΑ υποσχέθηκε, λέει, ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης. Ωραίο το κόλπο του, παλιό ωστόσο, και η… κατσίκα έπαψε, προ πολλού, να μασάει ταραμά.
ΤΟ ΝΕΡΟ νεράκι θα λέμε πιθανόν από σήμερα οι εντός των ορίων του Δήμου Χανίων κατοικούντες. Θα το υποστούμε κι αυτό. Εδώ έχουμε υποστεί τα μύρια όσα, σ’ αυτό θα κολλήσουμε; Κανένα παράπονο! Ίσα – ίσα υποχρεωμένοι νιώθουμε που μας ειδοποίησαν κιόλας…
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ του παραλόγου με τη δακοκτονία στον Αποκόρωνα συνεχίζεται. Πρωταγωνιστής σ’ αυτό ο… κυρ δάκος βεβαίως – βεβαίως, που βρήκε τα πλατιά του και κάνει τα δικά του. Και του χρόνου με υγεία και καλά κρασιά (γενικώς!), παιδιά!
«ΜΗ ΕΜΠΙΣΤΕΥΣΑΙ εις την όρασιν του ανθρώπου· σπανιώτατα αντιλαμβάνεται όπως βλέπει· συνηθέστατα βλέπει όπως αντιλαμβάνεται». Από τη “Χρυσή Διαθήκη” του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.
ΤΙΜΟΛ. Κ. Φραγκάκη, υπεύθυνο ύλης της εφ. “Η φωνή του Πλατανιά”: Λέων ο Τιμολέων! Ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί στον Πλατανιά την τελευταία 20ετία συνέβη και εξακολουθεί να συμβαίνει, χάρις, κυρίως, σ’ εσένα, Τιμολέων! Οχι ότι δεν βοηθούν και πολλοί άλλοι Πλατανιανοί στην έκδοση και κυκλοφορία της λίαν ενδιαφέρουσας και ελκυστικής πλατανιανής εφημερίδας (σ’ αυτήν, με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων διαρκούς παρουσίας της αναφέρομαι) εσύ όμως είσαι, όπως όλοι το αναγνωρίζουν, η “ψυχή” της! Να ακούγεται στον αιώνα τον άπαντα η φωνή του Πλατανιά, φίλε! Εκ βαθέων η ευχή μου!
ΛΙΓΟ πριν από την εκστρατεία του ο Αλέξανδρος εξέτασε την οικονομική κατάσταση των συντρόφων του και χάρισε σε άλλον χωράφι, σε άλλον τα έσοδα από μια συνοικία, ένα λιμάνι κ.ά. Οταν, λοιπόν, είχαν μοιραστεί όλα σχεδόν τα βασιλικά κτήματα ο στρατηγός Περδίκας τον ρώτησε: «Και στον εαυτό σου, βασιλιά μου, τι αφήνεις;». Κι ο Αλέξανδρος του απάντησε: «Τις ελπίδες». «Λοιπόν», είπε εκείνος, «θα πάρουμε ένα μέρος από αυτές και εμείς που θα εκστρατεύσουμε μαζί σου». Και παραιτήθηκε από το κτήμα που του είχε δοθεί, ενώ το ίδιο έκαναν και οι άλλοι φίλοι του βασιλιά. (Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της Ιστορίας”, εκδ. “Σαββάλας”).
“Το ως σεαυτόν δεν ήτανε για μένα/ Αγάπησα τους άλλους δίχως ν’ αγαπάω τον εαυτό μου/ Χωρίς αγάπη του εαυτού μου δεν ήμουν ούτε εγώ ούτε/ άλλος ανάμεσα στους άλλους/ δεν ήμουν τίποτε μέσα στην τρικυμία της σάρκας μου/ στα σαλεμένα λόγια μου και στ’ αναφιλητά του νου μου/ μα έπασχα στα δράματα των άλλων/ εγώ ο χαμένος πάντα στα αδιέξοδά τους/ εγώ των αποχωρισμών τους ο εγκαταλειμένος/ ο παραμιλητός του πυρετού τους/ Κι όλα αυτά έτσι για ένα ήθος δηλαδή για μια ιδεολογία”.
Από το ποίημα “Αγριομυρίκη εν τη ερήμω” του Βύρωνα Λεοντάρη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (08.08.2014)



Read more: http://www.haniotika-nea.gr/sta-petachta-151/#ixzz39njqNvLt
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου