Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

ΕΥΘΥΒΟΛΑ ΚΑΙ ΜΗ...

Ούτε μελό, ούτε πομπώδεις εκφράσεις ούτε αερολογίες και “λόγια λόγω της ημέρας”... Ένα αφιέρωμα στον Μανώλη με αφορμή την Ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού, που συνεχίζει να με διδάσκει ποικιλοτρόπως και να με κάνει κάθε φορά που θα μιλήσουμε να τον θαυμάζω ακόμη περισσότερο, εκείνον και όλους τους Μανώληδες που είναι διαφορετικοί από εμάς επειδή είτε είναι εκ γενετής τυφλοί είτε έχασαν το φως τους όπως ο φίλος μου, είτε αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και όμως υπομένουν αυτοί και οι οικογένειές τους την ελληνική αναλγησία…
Δείτε περισσότερα... ΕΥΘΥΒΟΛΑ ΚΑΙ ΜΗ...
Γράφει ο Νεκτάριος Ευ. Κακατσάκης

[Ούτε μελό, ούτε πομπώδεις εκφράσεις ούτε αερολογίες και “λόγια λόγω της ημέρας”...] Αυτά τα παραπάνω προσπαθώ να αποφύγω κι έχω σβήσει κι έχω γράψει δυο-τρεις εισαγωγές πριν από αυτήν που τελικά άφησα για τούτο το κείμενο – αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού. Ή μήπως τελικά είναι ένα αφιέρωμα στον Μανώλη που συνεχίζει να με διδάσκει ποικιλοτρόπως και να με κάνει κάθε φορά που θα μιλήσουμε να τον θαυμάζω ακόμη περισσότερο, εκείνον και όλους τους Μανώληδες που είναι διαφορετικοί από εμάς επειδή είτε είναι εκ γενετής τυφλοί είτε έχασαν το φως τους όπως ο φίλος μου, είτε αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και όμως υπομένουν αυτοί και οι οικογένειές τους την ελληνική αναλγησία…
Σίγουρα το παρόν κείμενο είναι “αφιερωμένο” και στην ελληνική κακόμοιρη νοοτροπία μας -κι επειδή οφείλουμε να κοιτούμε τον καθρέπτη- στην χανιώτικη! Τη νοοτροπία του “ό,τι θέλω κάνω”, όπου θέλω παρκάρω, τοποθετώ τα τραπεζοκαθίσματά μου, κι όλοι οι υπόλοιποι «ας πάνε να πνιγούν» και «καρφί δε μου καίγεται γιατί έχω… πλάτες»! Ή «κι αν δεν έχω πλάτες, εγώ και πάλι ό,τι θέλω κάνω γιατί έτσι κάνει και ο δίπλα και ο παραδίπλα που έχει πλάτες»! Ή ακόμη κι αν τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει, εγώ πάλι είμαι καβάλα στ’ άλογο γιατί «δεν μπορεί ο νόμος να μ’ ακουμπήσει. Διότι στο γενικό μπάχαλο εγώ θα κάνω ό,τι μου καπνίσει…». Τι κι αν ο καπνός… ενοχλεί τον διπλανό, τι κι αν η κοινή λογική ορίζει πως «όσα πράττεις φίλε απλά είναι μια ανάρμοστη συμπεριφορά, μια ηλίθια νοοτροπία» που αποβαίνει εις βάρος του ανθρώπου δίπλα σου που κι αυτός έχει δικαίωμα στην πρόσβαση, στην ελεύθερη διέλευση, ακόμη -γιατί όχι- και στην καλύτερη εικόνα του χώρου που καταλαμβάνεις εσύ “ετσιθελικά”, συνειδητά ή… “ασυνείδητα”! Τέτοιου είδους συμπεριφορές εξάλλου καθιστούν την πόλη μας ως μια “αφιλόξενη πόλη για ΑμεΑ και τυφλούς” για να χρησιμοποιήσω τον τίτλο – συμπέρασμα που προέκυψε μέσα από το δισέλιδο ρεπορτάζ του Γ. Κώνστα το οποίο δημοσιεύθηκε στις αρχές Αυγούστου σε τούτη την εφημερίδα.
Τότε και για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, μαζί με τον Μανώλη Τσιτσιριδάκη είχαν περπατήσει σε κεντρικούς δρόμους της πόλης και πεζοδρόμια όπου διαπίστωσαν αυτό που εύστοχα αναγράφεται στον υπότιτλο του θέματος «ανεπάρκεια υποδομών και κακή νοοτροπία των πολιτών βάζουν εμπόδια στη μετακίνησή τους μέσα στους δρόμους»… Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού σήμερα! Πολλά μέσα στο μυαλό μου που πασχίζουν να βρουν μια διέξοδο, που μάχονται να αναπνεύσουν και να φωνάξουν αλλά το υποσχέθηκα πως δεν θα το κάνω! Είπαμε: Ούτε μελό, ούτε πομπώδεις εκφράσεις ούτε αερολογίες και “λόγια λόγω της ημέρας”… Σημ.: στη σελ. 36 του σημερινού φύλλου μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο του Μανώλη για τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού.
Χανιώτικα νέα (15.10.2014)

Read more: http://www.haniotika-nea.gr/pagkosmia-imera-lefkou-bastouniou/#ixzz3GDDgtgY7
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου