Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


Β'ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΓΕΡΑΝΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΒΟΚΑΝΤΟ Ο ΛΟΓΟΣ

Καλοί μου φίλoι, καλό Σαββατοκύριακο!
Μια απ’ τις πολλές και καλές εργασίες που έκανε με τους περυσινούς μαθητές του, τα Δευτεράκια του Δημ. Σχ. Γερανίου, ο γνωστός στους αναγνώστες του Παιδότοπου δάσκαλος Μύρων Παναγιωτάκης, κι αυτή για το αβοκάντο. Για το αβοκάντο, λοιπόν, με κείμενα και εικονογράφηση απ’ αυτήν την ξεχωριστή εργασία που “βγήκε” σ’ ένα καλαίσθητο φυλλάδιο, ο λόγος. Για το βουτυρόδεντρο των Ανδεων που ταίριαξε στην Κρήτη και, βέβαια, στο Γεράνι και τα σούπερ φρούτα του. Μέχρι και γιορτή με θεατρικό δρώμενο και έκθεση ζωγραφικής διοργάνωσαν στο τέλος της σχολικής χρονιάς, για τη… xάρη του, τα περυσινά Δευτεράκια του Δημ. Σχ. Γερανίου, με πληροφόρησε ο δάσκαλός τους… Μέχρι και… βασιλιά του αβοκάντο ανακήρυξαν! Συγχαρητήρια και γι’ αυτήν την ξεχωριστή δραστηριότητά σας, καλά μου Γερανιωτάκια
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος




ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΔΡΩΜΕΝΟΥ “Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΑΒΟΚΑΝΤΟ”
1. Το Γεράνι φίλοι μας είναι ένα όμορφο χωριό με πράσινο πολύ και κλίμα υγιεινό πολύ. Ελιές μπορεί να δει κανείς μα και πορτοκαλιές.
2. Ομως κι ένα άλλο δέντρο πολύ ψηλό που ήρθε από το Μεξικό.
3. Καλύτερο μέρος για να ζήσει το δέντρο αυτό βρήκε τα Χανιά και κυρίως τα βορεινά και δυτικά χωριά.
4. Το αβοκάντο έχει βιταμίνες όπως Α, B, C, και E και μαγικά ωμέγα… Οοοο, αυτό είναι πολύ σημαντικό.
5. Κάνει καλό στα μάτια, στο δέρμα κι έχει και φολικό που είναι και αυτό πολύ σημαντικό.
6. Ακόμα ένα σπουδαίο καλό. Το αβοκάντο λειτουργεί και ως φυσικό αντηλιακό.
7. Αλλά και το λάδι του αβοκάντο είναι χρυσό. Αλλο σπουδαίο νέο είναι κι αυτό.
8. Μα τι πάθαμε φέτος βρε παιδιά; Ολοι μας είμαστε αβοκαντάκια τελικά;
9. Είμαι το Ευτυχάκι κι είμαι ένα αληθινό αβοκαντάκι.
10. Αβοκαντάκι μου καλό ήρθες από το Μεξικό κι είσαι τόσο υγιεινό.
Εμπρός λοιπόν, βήμα ταχύ, Το Γεράνι μας να κάνουμε του αβοκάντο μαχητή!



Το βουτυρόδεντρο των Ανδεων που ταίριαξε στην Κρήτη







Στο Γεράνι (Χανίων) μπορεί κάποιος να δει πορτοκαλιές, ελιές, αμπέλια, αλλά και ένα δέντρο που ήρθε από το Μεξικό.
Καλύτερο μέρος για να ζήσει στην Ελλάδα βρήκε στα Χανιά που έχει φανταστικό κλίμα.
Το αβοκάντο έχει και ένα άλλο όνομα.
Το λένε βουτυρόδεντρο.
Ομως θα έπρεπε να έχει και ένα άλλο όνομα: Σούπερ φρούτο.
Και αυτό γιατί έχει πολλές βιταμίνες οπως, A, B, C, και Ε, καθώς και μαγικά…. ω.
Το αβοκάντο κάνει καλό στην καρδιά, στα μαλλιά και στο δέρμα. Απο αυτό φτιάχνουμε πολλά καλλυντικά και φάρμακα.
Ο κύριος Μπάμπης, ο γυμναστής του σχολείου μας έχει φυτέψει πολλά αβοκάντο και θα του πάρουμε συνέντευξη.
Πολλές συνταγές γίνονται με αβοκάντο και δύο μαγικές λέξεις έχουν σχέση με αυτό.
Γουακαμόλε και Γκουασακάκε είναι δύο υπέροχες σάλτσες που γίνονται από αυτό.
Το αβοκάντο είναι δέντρο αειθαλές (έχει πάντα φύλλα) και μπορεί να φτάσει σε ύψος τα 20μ.
Δεν έχει πολλές ασθένειες και αγαπά τον ήλιο.
Αβοκάντο – πάστα βρίσκουμε σε καταστήματα και super market.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΜΠΑΜΠΗ ΠΑΡΔΑΛΑΚΗ
Οταν τα αβοκάντο είναι άγουρα δεν τα τρώμε.
Μπορούμε να τα ωριμάσουμε δίπλα σε μπανάνες.







Κύριε Μπάμπη μας, γιατί φυτέψατε αβοκάντο και όχι άλλο δέντρο;
Κατ’ αρχάς αγαπάω πολύ την ενασχόληση με τη φύση, έπειτα μου αρέσουν τα αβοκάντο, ενώ είναι και υγιεινά. Τέλος, τα αβοκάντο έχουν μεγάλη ζήτηση και γι’ αυτό πωλούνται σε καλή τιμή.
Πώς φυτεύουμε τα αβοκάντο;
Αφού αγοράσουμε ένα έτοιμο φυτό σε σακουλάκι, κάνουμε έναν μεγάλο λάκο, μετά γυρνάμε λίγο χώμα και τέλος, τοποθετουμε το φυτό πάνω – πάνω στο λάκο καλύπτοντας με μαλακό χώμα και κοπριά όλες τις ρίζες.
Πόσα αβοκάντο έχετε φυτέψει;
Τώρα έχω φυτέψει περίπου 165 δέντρα.
Τι φροντίδα χρειάζονται τα αβοκάντο μέχρι να μεγαλώσουν;
Στην αρχή έχουν πολλές ανάγκες ειδικά εάν τα φυτέψεις Καλοκαίρι όπως έκανα εγώ. Θέλουν κάθε 2-3 μέρες νερό, λίπασμα, στη γη και στα φύλλα, προστασία του κορμού από τον ήλιο ενώ δεν θέλουν άλλα χόρτα ή φυτά κοντά τους.
Σας αρέσουν τα αβοκάντο;
Πολύ
Πώς σας αρέσει να το τρώτε;
Μου αρέσει πολύ η πράσινη σαλάτα με διάφορα υλικά και αβοκάντο ενώ μια μέρα που έφαγα στο σχολείο μους αβοκάντο, ενθουσιάστηκα.
Ευχαριστούμε πολύ κ. Μπάμπη




Αβοκάντο μου καλό πόσο πολύ σε αγαπώ!!
Ηρθες από το Μεξικό κι είσαι τόσο υγεινό.
Ενα τραγούδι για το αβοκάντο
Το σπίτι του άνω κάτω βρήκε ένα αβοκάντο
βρήκε ένα αβοκάντο από μία πιπεριά
της είχε τάξει γάμο κι αγάπη αληθινή
αλλά με μια ντομάτα γυρνούσε ζουμερή
“Φεύγω δε μ’ αξίζεις” είπε η πιπεριά
σ’ άλλον εγώ θα δώσω τα νόστιμα φιλιά.
Το αβοκάντο κλαίει και λέει με δάκρυα
δε φταίω πιπεριά μου που μοιάζει μ’ αγκινάρα η μεγάλη μου καρδιά
Γύρισε πιπεριά μου εσένα αγαπώ
Για σένα εγώ σαλάτα θα γίνω στο λεπτό.
Ανδριάνα Μπάμπαλη – Τραγουδάκια γάλακτος
Προσφορά της κυρίας Κλαίρης (Α’ τάξη)

Χανιώτικα νέα (14.10.2017)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου