Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 10 Αυγούστου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΜΑΡΙΑ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗ - ΝΤΟΥΖΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΝΑ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο και Καλή Παναγιά!
Μέρες Δεκαπενταύγουστου και αφιέρωμα στη Μεγάλη Μάνα την Παναγία μας, σήμερα, παραμονές της Κοίμησής της. Ένα ξεχωριστό αφιέρωμα με ποιήματα και εικονοποιήματα μιας ξεχωριστής Χανιώτισσας πνευματικής δημιουγού, της γνωστής και αγαπητής φιλολόγου καθηγήτριας Μαρίας Βογιατζάκη – Ντούζα. Για όλους μας! Όλοι μας μικροί και μεγάλοι παιδιά της Παναγίας νιώθουμε και τ’ όνομά της διαρκώς επικαλούμαστε.
Έχει ένα δικό της, ξεχωριστό, τρόπο η κυρία Μαρία να παρουσιάζει τα πράγματα των προσώπων και τα πρόσωπα των πραγμάτων. Από καρδιάς οι ευχαριστίες μου για την ανταπόκριση στην πρότασή μου για τον σημερινό Παιδότοπο. Και σε άλλες συνεργασίες μαζί της με το καλό!
Να μας σκέπει όλους η Χάρη της Παναγίας, η ευχή μου.
Σας χαιρετώ με αγάπη
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος


Η Κοίμηση της Θεοτόκου



Απ' το Σταυρό Του ο Κύριος, είπε στον Ιωάννη,
τη Μάνα Του στο σπίτι του εις το εξής να βάνει
Και όταν εις το τέλος της έφτανε η ζωή Της,
μετά χαράς-τρεις μέρες πριν-πήρε την είδησή Της
Χαρά μεγάλη ένοιωσε, που το Μονογενή Της
θα συναντούσε στα ψηλά, μετά την Κοίμησή Της

Πήγε λοιπόν για προσευχή, στων Ελαιών το Όρος,
που ήταν και για το Χριστό αγαπημένος χώρος
Ύστερα, σαν τελείωσε εκεί την προσευχή Της,
στον Ιωάννη μίλησε, πως ήρθε η Κοίμησή Της

Ως λέει η παράδοση, οι Αποστόλοι όλοι
'λείπαν μακριά και κήρυτταν καθημερνή και σκόλη
Μα ξαφνικά τους άρπαξε σαν σύννεφο, νεφέλη
και γύρω απ' το κρεββάτι Της βρέθηκαν, σαν αγγέλοι

Σε μνήμα, στη Γεσθημανή ετάφη η Παναγία,
μα ο Θωμάς δε βρέθηκε εκεί, για την κηδεία
Γι' αυτό σαν πήγε, ζήτησε να Την(ε) προσκυνήσει,
τον τάφο Της ανοίξανε, μα η Παναγιά αναστήθη

Ο Γιος Της εις το πλάι Του Την πήρε, για να μείνει,
μα Σκέπη γι' όσους αγαπά στη γη, έμεινε Εκείνη


Μαρία Βογιατζάκη Ντούζα
Φιλόλογος

Προσευχή στην Παναγία
 Μάνα του κόσμου ,Δέσποινα, γλυκιά μας Παναγία,
σ’ όλο τον κόσμο χάριζε χαμόγελα κι υγεία
Κράτα μακριά τις συμφορές, απ’ όλους τους ανθρώπους
κι ευημερία χάριζε σ’ όλης της γης τους τόπους

Εσύ, Μητέρα όλων μας, μη μας αφήσεις μόνους
κι οδήγα μας τα βήματα, πάνω σε ίσιους δρόμους
Παρακαλώ Σε, Δέσποινα, θερμοπαρακαλώ Σε,
Τον τόπο, την πατρίδα μου, βοήθησε και σώσε

Σώσε του κόσμου τα παιδιά, φτωχούς, δυστυχισμένους,
Τους μοναχούς, τους πρόσφυγες και τους χαροκαμένους
Απάλυνε την ορφανιά στου κόσμου τα καντόνια,
Δώσε στους άτεκνους παιδιά και στην γιαγιά εγγόνια

Γέμιζ’, Εσύ,  με τη χαρά ,του νηστικού το πιάτο
και κάνε αλήθεια σ’ όλους μας, κάθ’ όνειρο φευγάτο
Την Άγια τη Σκέπη Σου, άπλωσε στα παιδιά μας
και κράτα πάντοτε γερή την οικογένειά μας

Στην προσευχή μου, Παναγιά, ποτέ δεν το ξεχνάω,
να σου ζητώ, να’ χεις καλά αγγέλους, π’ αγαπάω
Π’ είναι ψηλά στον ουρανό, έχε τους και κοντά Σου
κι αυτούς κι εμάς, όλους χωρεί η Άγια αγκαλιά Σου

Μαρία Βογιατζάκη Ντούζα
Φιλόλογος






Η Μάνα του κόσμου και η δική μου

Μεγάλωσα, έχω παιδί, άσπρα μαλλιά κι εγγόνια,
μα την δική της αγκαλιά, θα την θυμάμαι αιώνια

Σ’ όλα τα δύσκολα συχνά, που σαν τα δω, τρομάζω,
τη μάνα και την Παναγιά σιμά μου τις φωνάζω

Αχ μάνα μου, πάντα θα πω, βοήθα Παναγιά μου,
στα εύκολα, στα δύσκολα, λείπει δε λείπει η υγειά μου

Και τότε νοιώθω, απαλά να μου κρατούν το χέρι
και στήριγμα να γίνονται, σε κάθε κατακαίρι

Μάνα του κόσμου η Παναγιά, μάνα δική μου η άλλη,
η κάθε μια κι οι δυο μαζί μου κάνουνε χαλάλι,

τη δύναμη, που σαν θνητή, πολλές φορές μου λείπει,
σκουπίζουνε τα δάκρυα, γλυκαίνουνε τη λύπη

Μάνες μεγάλες και οι δυο, που βρίσκονται μακριά μου,
μα όταν τις θέλω, γίνονται γλυκιά παρηγοριά μου

Στο μακρινό ταξίδι της, επήγε η δική μου,
μα ούτε λεπτό δεν έπαψε, να είναι απαντοχή μου

Κι η άλλη Μάνα, η Παναγιά, πάντα στην προσευχή μου,
με θάρρος και με δύναμη γεμίζει την ψυχή μου

Και τις δυο μάνες μου αγαπώ, τις έχω στην καρδιά μου,
μεγάλες είν’ αγάπες μου, αυτές και τα παιδιά μου
Μαρία Βογιατζάκη Ντούζα
Φιλόλογος


 Θεοτοκωνύμια






Χίλια και δυο ονόματα κι αν έχει η Παναγία,
μία είναι η Χάρη Της, μία κι η ευλογία
Κάθε προσωνυμία Της έχει και μια ιστορία
και πλέκουν περιδέραιο στην Πάναγνη Μαρία

Αποκαλείται

Παλατιανή, Πανάχραντος, Πέτρα και Ψυχοσώστρα
και Πευκοβουνογιάτρισσα, Χρυσοπηγή και Σώστρα
Φιδούσα, Αχειροποίητος, Υψηλή, Υψηλοτέρα,
Μαυριώτισσα, Αθηνιώτισσα, του κόσμου Πλατυτέρα

Παλαιοκαστρίτσα, Μαλεβή, Πέτρα και Πελαγία,
Πολίτισσα, της Κορυφής, Προυσιώτισσα, Αγία
Και Τρυπητή και Σουμελά, μα και Φανερωμένη,
Φλεβαριανή, Χελιδονού, Χρυσοχεριά και Ξένη

Είναι και Χαζοβιώτισσα και Χρυσογαλατούσα
Και Τουρλιανή και Τριτιανή, Τρανή και Τριχερούσα
Είν’ η Χρυσοσκαλίτισσα και η Γλυκοφιλούσα,
Η Χρυσοσπηλαιώτισσα και η Βρεφοκρατούσα

Είναι η Σκουταριώτισσα κι η Πογυριστική,
Τροοδίτισσα, Τριμάρτυρη, Σεμνή, Τρανή, Αγνή
Είναι η Μυρτιδιώτισσα κι η Εκατονταπυλιανή,
Πελεκητή, Περίβλεπτος, αλλά και Υψενή

Πορταΐτισσα, Σκιαδενή, Παντάνασσα, Παρθένα,
Έχε στην Άγια Σκέπη Σου πρόσωπα αγαπημένα

Πάντιμη, Παμμακάριστη, Πανάχραντη, Μαρία,
Βοήθησε του κόσμου μας να έρθει η σωτηρία

Μαρία Βογιατζάκη Ντούζα
Φιλόλογος


\Βογιατζάκη-Ντούζα Μαρία (Το βιογραφικό μου)




Γεννήθηκα στο Βουλγάρω της επαρχίας Κισσάμου, ένα μικρό και όμορφο χωριό, όπου και το πατρικό μου σπίτι.Μένω μόνιμα στα Χανιά.Σπούδασα Φιλολογία στη Φιλοσοφική Αθηνών και τα τέσσερα πρώτα χρόνια μετά τον διορισμό μου ,υπηρέτησα στη Χίο , στο Γυμνάσιο Καλλιμασιάς. Τα υπόλοιπα χρόνια δίδαξα στο 3ο Γυμνάσιο Χανίων, απ' όπου και συνταξιοδοτήθηκα.Είμαι παντρεμένη και έχω μια μοναχόρη, που από το γάμο της  μου χάρισε δύο εγγονούλες (δίδυμες).Από τα παιδικά μου χρόνια μου άρεσε το γράψιμο και ως φοιτήτρια είχα γράψει δύο ποιητικές συλλογές(ανέκδοτες μέχρι σήμερα).
Η απώλεια του συζύγου μου, με έκανε  ν' ασχοληθώ συστηματικά με την ποίηση.Έχω γράψει 7000 περίπου μαντινάδες, πολλά ποιήματα, ρίμες , αλλά και στίχους, εκ των οποίων πολλούς έχω μελοποιήσει.Τη συγκεκριμένη στιγμή οι μελοποιημένοι στίχοι μου είναι 30, στην πλειονότητα μπαλάντες.Όνειρο μου είναι να εκδόσω ένα βιβλίο με τα ποιήματά μου και ένα έμμετρο Αγιολόγιο. Το υλικό το έχω ήδη έτοιμο.Είμαι μέλος στη Λογοτεχνική Παρέα Χανίων, στην Ένωση Πνευματικών Δημιουργών Ν. Χανίων και στο Σύλλογο Στιχουργών Ν .Χανίων.Κατά καιρούς έχουν βραβευτεί ποιήματά μου σε Παγκρήτιους, Πανελλήνιους και Παγκόσμιους ποιητικούς διαγωνισμούς.


Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 10. 8.2019)









2 σχόλια:

  1. Κύριε Βαγγέλη Κακατσάκη, σας ευχαριστώ πολύ.Όλα είναι άψογα, πολύ καλύτερα από ό,τι τα περίμενα. Άκουσα και πολλά θετικά σχόλια, που με συγκίνησαν.
    Θα είμαι πάντοτε στη διάθεσή σας, όποτε κι αν με χρειαστείτε.
    Σας ευχαριστώ και πάλι και σας εύχομαι Καλή Παναγιά σε εσάς και στην οικογένειά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ και από εδώ για τη συνεργασία! Καλή συνέχεια και και επίσης Καλή Παναγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή