Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

ΜΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ η εφημερίδα. Το βασικό κίνητρο για να σηκωθώ απ' το κρεβάτι, λίαν πρωί, με το που θα χτυπήσει το ξυπνητήρι. Να πίνω τον καφέ μου και να τη διαβάζω. Ενας απ' τους ορισμούς της λέξης «απόλαυση».
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ έχει μέλλον, παρά τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζει. Πολλές οι δυνατότητες και οι προοπτικές για την παραπέρα ανάπτυξη και επιβίωσή του. Με αφορμή την Ημερίδα και τη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων (Σ.Η.Π.Ε.), που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Νάουσα, το συμπέρασμα. Με την προϋπόθεση ότι υπηρετεί την αλήθεια και την ποιότητα...
ΔΕΝ ΞΕΡΩ τι κάνεις εσύ, αλλά εγώ δεν μπορώ να ζήσω χωρίς τα «Χανιώτικα νέα», μου είπε προχθές ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος σε γενομένη συζήτηση. Τα πάντα όλα εκεί θα τα βρω, συμπλήρωσε.
ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ χρονιάς ανέδειξαν οι συντάκτες του περιοδικού «Τime» τον ανώνυμο διαδηλωτή. Τον διαδηλωτή της Αραβικής Ανοιξης, της Πλατείας Συντάγματος και βέβαια της Wall Street. «Η ιστορία πολλές φορές προκύπτει εκ των υστέρων και τα γεγονότα αποκτούν αξία, μόνο όταν γυρίζουμε πίσω και τα αναζητούμε!»... Διαφωνεί κανείς μ' αυτό το χαρακτηριστικό απόσπασμα;
ΜΕ ΤΟΣΟΥΣ φόρους, φίλοι μου, ακούστε με κι εμένα/ σε λίγο θα φορέσουμε και ρούχα μπαλωμένα. Πάλι με τους φόρους ασχολείται ο Ηλίας ο Σταματάκης. Είναι να μην έχει κολλήσει;
ΣΕ ΡΟΛΟ Ιφιγένειας θέλουν ολοένα και περισσότεροι στο ΠΑΣΟΚ τον Γιώργο Παπανδρέου. Αν γίνει η θυσία νομίζουν ότι θα φυσήξει ούριος άνεμος και το σκάφος θα ταξιδέψει γι' άλλη μια φορά για την... Τροία της εξουσίας. Νομίζουν...
ΠΙΑΣΑΜΕ ΓΝΩΡΑ το περασμένο Σάββατο, σ' έναν γάμο, καθόταν με την παρέα της στο διπλανό τραπέζι. Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση οι αντιδράσεις της, τη στιγμή που έπιασε η νύφη τον χορό. Ελαμπε ολόκληρη και χειροκροτούσε ασταμάτητα. Ηθελα να 'μουν Ελληνίδα, μου είπε στ' Αγγλικά. Τη λένε Ανκελα κι είναι Γερμανίδα.
«Ο ΧΡΥΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ο ισχυρότερος μαγνήτης όστις έλκει ό,τι αντικρίσει προς αυτόν. Να είσαι βέβαιος ότι, εάν ο ήλιος δεν είχε το χρώμα του, ηλιακόν σύστημα δεν θα υπήρχεν· ουδείς πλανήτης θα τον υπήκουε και θα εστρέφετο περί αυτόν». Από τη «Χρυσή Διαθήκη» του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.
ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ - Γεωργιάδη και Αντα Ευαγγέλου, δασκάλες - συγγραφείς, Αθήνα: Ιδιαίτερα ενδιαφέρον το βιβλίο σας «Το παλιό σχολείο» (εκδ. Σαββάλας) που μιλούν παραστατικά «πώς τα γράμματα μαθαίναν/ όταν ήτανε παιδιά/ ο παππούς και η γιαγιά». Θα το χρησιμοποιώ συχνά και σε πολλές περιπτώσεις. Σας ευχαριστώ κι εσάς και τις εκδόσεις «Σαββάλας» που με συμπεριελάβατε στους αποδέκτες του. Μου αρέσει πολύ η αφιέρωση: «Σ' όλους τους δασκάλους που άνοιξαν και ανοίγουν δρόμους στις ψυχές». Σ' αυτούς ανήκετε κι εσείς.
Ο ΤΥΡΑΝΝΟΣ Διονύσιος ο πρεσβύτερος εκτέλεσε πάνω από 10.000 συμπολίτες του και από φθόνο παρέδωσε τον αδελφό του στους εχθρούς. Την ίδια του τη μητέρα, που βρισκόταν με το ένα πόδι στον τάφο, δεν περίμενε να πεθάνει, αλλά την έπνιξε, ενώ ο ίδιος έγραψε σε μια τραγωδία του ότι «η τυραννίδα είναι μητέρα της αδικίας». Εντούτοις, τη μια κόρη του την ονόμασε Αρετή, την άλλη Σωφροσύνη και την τρίτη Δικαιοσύνη. Από το βιβλίο «Η άλλη όψη της ιστορίας» (εκδ. «Σαββάλας»).
«Ξεγλωσσισμένος ο Μαθιός στο ιατρείο μπαίνει,/ κι από το στόμα ντου η φωνή με δυσκολία βγαίνει./ - Γιατρέ η γυναίκα μ' απατά εδώ και ένα χρόνο/ και έβγαλα στο κούτελο ένα σπυράκι μόνο./ - Μαθιό καταλαβαίνω σε μα πε μου είντα να κάνω,/ το πρόβλημά σου πώς μπορώ εγώ να σου το γιάνω./ - Γιάντα δε βγάνω κέρατα γιατρέ μου δεν κατέχω/ έλλειψη σε ασβέστιο ξάνοιξε μήπως έχω»...
Το ποίημα «Του λείπανε τα κέρατα» του Μπάμπη Γριβάκη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com/)

Χανιώτικα νέα(16.12.2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου