Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
ΚΟΝΤΡΕΣ στ’ αποκαΐδια. Ο τίτλος του έργου που βλέπαμε αυτές τις μέρες. Ας ελπίσουμε ότι ύστερα απ’ τον τραγικό θάνατο του πιλότου στην Κεφαλονιά το έργο θα κατέβει. Μια ανθρώπινη ζωή αξίζει ασύγκριτα περισσότερο απ’ τα όσα καμένα στρέμματα.
ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ για το νέο έργο ωστόσο έχουν αρχίσει να στήνονται. Κόντρες στον Λευκό Πύργο, ο τίτλος του.
Ο ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ. Παίζει βέβαια και ο ανασχηματισμός. Ν’ αλλάξει δηλαδή εν τω μεταξύ ο Μανωλιός και να βάλει τα ρούχα του αλλιώς. Σιγά το έργο, θα μου πείτε. Έργο της μιας παράστασης θα ‘ναι.
Ε, ΛΟΙΠΟΝ εγώ το ‘δα το όνειρο, κι αφού το είδα θα σας το πω. Γονυπετής παρακαλούσε ο Πρωθυπουργός τον Γιάννη Μανώλη να τον κάνει, λέει, υπουργό. Βαρύ πεπόνι ωστόσο το ‘παιζε ο τελευταίος. Όλο δεν θέλω και δεν θέλω του έλεγε. Κάνε τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, ακούστηκε τότε μια βαριά φωνή απ’ το υπερπέραν με έντονη σερραϊκή προφορά. Τι κρίμα που ξύπνησα και δεν είδα τη συνέχεια.
Τη ΘΛΙΨΗ τους για την απόρριψη του ελαιολάδου ΠΟΠ “Κρήτη” εξέφρασαν με επιστολή τους στον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μιχάλη Παπαδόπουλο ο Σύνδεσμος Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης (ΣΕΔΗΚ) και ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάδειξης Κρητικού Ελαιολάδου (ΣΠΑΚΕ). Την απορία του για την επιμονή τους εξέφρασε ο Υφυπουργός. Αν οι Σύνδεσμοι ωστόσο είχαν εκφράσει την απορία τους, βεβαίως ο Υφυπουργός θα εξέφραζε την θλίψη του. Ούτως ή άλλως μεταξύ θλίψεως και απορίας το παιχνίδι της τιμής του ελαιολάδου παίζεται.
ΞΕΡΙΖΩΣΤΕ τις ελιές και φυτέψτε πορτοκαλιές. Μετά ξεριζώστε τις πορτοκαλιές και βάλτε αμπέλι. Μετά ξεριζώστε το αμπέλι και βάλτε ελιές. Και ούτω καθεξής. Σε δουλειά να βρίσκεστε. Ούτως ή άλλως ούτε το λάδι πουλιέται, ούτε τα πορτοκάλια αγοράζονται, ούτε το κρασί διατίθεται.
ΓΝΩΡΙΖΩ κάποια κούρκουτα που κάλτσες δεν φορούνε/ τους νέους παριστάνουνε, παπούτσια κατουρούνε. Ναι, ο Ηλίας ο Σταματάκης μου την έστειλε τη μαντινάδα. Επ’ ευκαιρία. Πού ‘ναι η μαντινάδα για το κανταΐφι κύριε Ηλία;
ΕΛΛΗΝΑΣ εργάτης στη Γερμανία τη δεκαετία του 1960. Αργεντίνος ποδοσφαιριστής στην Ελλάδα τη δεκαετία του 2010. Ξέρετε πόσοι ποδοσφαιριστές από την Αργεντινή παίζουν εφέτος στις ομάδες της ελληνικής σούπερ λίγκας; Σχεδόν τόσοι όσοι Έλληνες εργάτες είχαν μεταναστεύσει στη Γερμανία για να βρουν δουλειά το 1965, για παράδειγμα.
ΓΙΑΝΝΗ και Γιώργο Λεντάρη, Αθήνα: Τα όποια επαινετικά (τόσο υπερβολικά) για το πρόσωπό μου, με αφορμή μια εύφημη μνεία για το έργο σας που αφορά την ιστορία του Ιατρικού Συλλόγου Χανίων, στην επιστολή σας, τα αφήνω! Μένω μόνο στην ευχή που στην τελευταία παράγραφο κάνετε: “Οι νέοι του επαγγελματικού χώρου που τολμήσαμε να αγγίξουμε, να εκλάβουν μερικά έστω παραδείγματα συμπεριφοράς και ανιδιοτέλειας παλαιότερων συναδέλφων τους, ως μαθήματα επάξιας άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος.”
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ παράσταση στην αρχαία Ελλάδα, όταν επρόκειτο για τριλογία του Αισχύλου κρατούσε σχεδόν μισή μέρα, γιατί μετά ακολουθούσε και μια κωμωδία. Οι Αθηναίοι που μπαΐλντιζαν με τους σκοτωμούς της τραγωδίας φώναζαν στο τέλος κάθε παράστασης: “Μηδέν προς Διόνυσον”. Δηλάδή δε θα μας παίξετε και καμιά κωμωδία για να γελάσουμε και λιγάκι;
“Στις ανθυγιεινές/ κι επώδυνες εργασίες/ υπάγεται η Ποίηση./ Στο ψέμα και αδικία/ φιλάσθενοι οι ποιητές/ τ’ αναπνευστικό τους/ ταλαιπωρούν./ Της “Αλήθειας” το φάρμακο/ αποσύρθηκε ως ακατάλληλο/ και μόνο σε στίχους/ κυκλοφορεί”.
Το ποίημα “Ανθυγιεινή εργασία” του Κώστα Πηγαδιώτη
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
email:kakakatsakis@sch.gr
>> τυπώστε αυτό το άρθρο
«Στα πεταχτά» εδιάβασα ξανά τον Κακατσάκη,
ΑπάντησηΔιαγραφήκι νους μου πήγε στω Χανιώ τ΄ωραίο μου σπιτάκι.
Τις μαντινάδες και πολλές όμορφες διηγήσεις,
πετά στο διαδίκτυο γεμάτες συγκινήσεις.
Νάσαι καλά Ευάγγελε, καθημερνά να γράφεις,
τη μέρα μας πιο όμορφη εσύ να την εφτιάχνεις.
Προς Takis Alevantis:Ευχαριστώ εκ βαθέων. Θα τα πούμε και την Πέμπτη στα πεταχτα. Θα χαρώ να μάθω για σας.
ΑπάντησηΔιαγραφή