Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

«ΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ζει μέσα στην κριτική,/ μαθαίνει να κατακρίνει./ Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα,/ μαθαίνει να καυγαδίζει./ Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία,/ μαθαίνει να είναι ντροπαλό./ Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνει να είναι δίκαιο./ Αν ένα παιδί ζει μέσα σε επιδοκιμασία,/ μαθαίνει να έχει αυτοεκτίμηση./ Αν ένα παιδί ζει μέσα σε παραδοχή και φιλία,/ μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο». R. Russel.

ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ ΤΟΥΣ από μεθαύριο, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, τα παιδιά, στις έδρες τους οι δάσκαλοι. Καλή σχολική χρονιά σε όλους! Παρά τα κάθε λογής προβλήματα.

ΩΣ ΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ χρονιά των τελευταίων χρόνων χαρακτηρίζει τη φετινή η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.). Οι διορισμοί είναι «μηδενικοί», τα σχολεία έχουν χιλιάδες λειτουργικά κενά, τα βιβλία θα φτάσουν, αν φτάσουν, τουλάχιστον μετά από έναν μήνα και οι σχολικές επιτροπές είναι υπό κατάρρευση. Μάθε παιδί μου γράμματα.

ΣΑΝ ΑΛΛΟΣ ΑΤΛΑΣ ο αληθινός δάσκαλος σηκώνει στους ώμους του μια ζωή το βάρος της λαϊκής μας Παιδείας! Από τον φίλο μου τον γερω - δάσκαλο η επισήμανση.

ΣΤΑ... ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ του Διαδικτύου κρέμασε το Υπουργείου Οικονομικών τους μεγαλοοφειλέτες του Δημοσίου. Και τους έκαμε... τη μούρη κρέας...

ΔΥΟ ΤΟ ΛΑΔΙ, τρεις το ξίδι, πέντε το λαδόξιδο. Να το πούμε αλλιώς καταλήγοντας σε ερώτηση: Δυο το ξίδι, τρεις το λάδι, πόσο το ξιδόλαδο; Με αφορμή την εισαγωγή λαδιού από τη Γερμανία για κάλυψη εγχωρίων αναγκών.

ΑΠ’ ΤΗ ΜΙΑ ΜΕΡΙΑ του Κόλπου της Σούδας ο ΝΑΤΟϊκός στόλος κι απ’ την άλλη τα καύσιμα. Δεν μας έφτανε η Σκύλλα, έρχεται να προστεθεί κι η Χάρυβδη.

«ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ μιας Παιδείας που θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ, όμως, ολέθρια και την Παιδεία που εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, που τα κουράζει με την παπαγαλία και το βάρος άχρηστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της». Σαράντος Καργάκος. Προσυπογράφω.

ΜΙΑ ΜΑΝΤΙΝΑΔΑ σου ’γραψα με της καρδιάς το χέρι/ του φεγγαριού την έδωσα το βράδυ να στη φέρει. Πώς και πώς τις περιμένω τις μαντινάδες σου, Ηλία Σταματάκη!

ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ καλύτερη υγεία εκείνοι που τρώνε πολύ από εκείνους που τρώνε μόνο όσο χρειάζεται, έτσι έχουν μεγαλύτερη αξία όχι αυτοί που διαβάζουν πολλά, αλλά αυτοί που διαβάζουν τα χρήσιμα. Ετσι απάντησε ο Αρίστιππος σε κάποιον που περηφανευόταν για την πολυμάθειά του.

«Φόρεσε κι ο κυρ - δάσκαλος τον λυρισμό του/ και πάει ν’ ανταμώσει την αθωότητα./ Θ’ αρχίσει με θερμή προσευχή στον καλό Θεό,/ θα οικοδομήσει με την 'τριμερή' φυσιολατρικές εξάρσεις,/ θα διασπάσει το νερό με την 'αρχή της εποπτείας',/ θ’ ανεβεί στην ηρωική πατρίδα, την ένδοξη./ Θα ζωγραφίσει το εκκλησάκι της κορφής -η καμπανούλα/ στο πουρνάρι- θα κλείσει με τραγούδι./ Ενώ μια φωνή επίμονη θα του τρυπάει σαν γρύλος τον εγκέφαλο./ Τα παιδιά πρέπει να τους γνωρίσουν όλους από τώρα./ Φανέρωσέ τους, κύριε δάσκαλε,/ φανέρωσε τους, κύριε δάσκαλε,/ φανέρωσέ τους, κύριε δάσκαλε...».
Από το ποίημα του Κώστα Καλαπανίδα
«Φανέρωσέ τους, κύριε δάσκαλε».

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com/)

Χανιώτικα νέα (10.09.2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου