Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Το "ρο" της ροδιάς/ ανυπόμονα έκοψα/ και στο "πο" των ποδιών σου/ ταπεινά το απέθεσα·/ τον πόρο της σκέψης σου/ αναζητώντας.
Το ποίημα 'Παίζοντας με τις συλλαβές' του  γράφοντος.
Από την ποιητική συλλογή 'Οταν γίνεις ποίημα'.



Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ Ημέρα της Γυναίκας σήμερα, 8 Μαρτίου. Η Διεθνής Ημέρα των Δικαιωμάτων των Γυναικών, για να είμαστε ακριβείς. Με τη 'βούλα' του Ο.Η.Ε. από το 1977. Στις διαμαρτυρίες των γυναικών στις αρχές του 20ού αιώνα, στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α., που ζητούσαν ίσα δικαιώματα, καλύτερες συνθήκες εργασίες καθώς και δικαίωμα ψήφου, έχει τις ρίζες της αυτή η Ημέρα, που είναι εξ ορισμού ημέρα κινητοποιήσεων και όχι απλά μια ευκαιρία για τον άνδρα να εκφράσει την αγάπη του στο άλλο μισό...

ΑΠ? ΤΟ ΠΛΕΥΡΟ του άνδρα, του Αδάμ, έπλασε ο Θεός τη γυναίκα, την Εύα. Ούτε απ? το κεφάλι, γιατί δεν είναι ανώτερή του, ούτε απ? τα πόδια, γιατί δεν είναι κατώτερή του. Απ? τον Θεό δοσμένη η ισότητα των δύο φύλων, μου είπε ο φίλος μου ο γερω - δάσκαλος.

ΓΙ? ΑΛΛΗ ΜΙΑ, πολλοστή φορά, στο ίδιο έργο θεατές. Στον αέρα, λέει, οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα. Οι απολύσεις στο Δημόσιο είναι τώρα το αγκάθι. Αν δεν... δεν... εντάξει, βρε παιδιά μια κουβέντα είπαμε, να την πάρουμε πίσω να τελειώνουμε.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ για το πιο εντυπωσιακό ευφυολόγημα, υπήρξε η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, στη Βουλή, την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου για το Αγροτικό Ζήτημα με αφορμή τις κινητοποιήσεις των αγροτών. Επί της ουσίας τίποτε. Μίλησαν για ανάπτυξη, για επενδύσεις, για κουκουλοφόρους, για...

'ΔΕΝ ΕΙΠΑΝ ΟΜΩΣ, Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση, ποια τα αίτια ερήμωσης της ελληνικής υπαίθρου. Γιατί ο παραγωγός πουλάει «τζάμπα» και ο καταναλωτής δεν μπορεί ν? αγοράσει. Γιατί, ενώ τα οπωροκηπευτικά μας σαπίζουν στα θερμοκήπια, η αγορά εφοδιάζεται από την Αργεντινή, τη Χιλή και άλλες λατινοαμερικάνικες χώρες'. Από τον 'βοριά' στη στήλη του '9 μποφόρ' (βλ. εφ. 'Χριστιανική', Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013) το σχόλιο.

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ στο κλίμα μιας άλλης εποχής πάντως η τελευταία μαντινάδα που μου έστειλε η Νεκταρία Θεοδωρογλάκη. Απολαύστε την. 'Κουκούγερος εγίνηκα μήπως το κατορθώσω/ κρυφά από τον κύρη σου να ?ρθω να σ? ανταμώσω'. Ακου κουκούγερος! Να ?ξερες τι μου θύμισες Νεκταρία!

ΗΤΑΝ ΚΥΡΙΟΣ με όλη τη σημασία της λέξης ο πρώην πρόεδρος Τράπεζας Χανίων Παναγιώτης Κωστάκις που έφυγε τις προάλλες για τη Χώρα των Κεκοιμημένων. Πάνω απ? όλα και πρώτα απ? όλα ήταν, όμως, για μένα, αλλά και για όλους όσοι είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν από κοντά, ένας ωραίος Ελληνας. Ενας ωραίος άνθρωπος που χαιρόσουν να κουβεντιάζεις επί παντός επιστητού, προπάντων όμως για την οικουμενικότητα του ελληνισμού μαζί του. Θα περνώ πιο συχνά απ? τους Αγίους Ασωμάτους για ν? ανάβω κερί στη μνήμη του και να πίνω μια τσικουδιά στο Αρχονταρίκι...

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ της Δαυλίδας κατά την αρχαιότητα, δε φώλιαζαν χελιδόνια. Οι ντόπιοι, προκειμένου να ερμηνεύσουν το παράδοξο γεγονός, διηγούνταν το εξής: Παλιότερα ζούσε στην περιοχή ο ηγεμόνας της Θράκης Τηρέας με τη γυναίκα του Πρόκνη και τον γιο του, τον Ιτυ. Κάποτε, όμως, ερωτεύτηκε την αδελφή της γυναίκας του Φιλομήλα και την παντρεύτηκε, αφού τη διαβεβαίωσε ότι η αδελφή της είχε πεθάνει. Οταν αργότερα οι γυναίκες διαπίστωσαν την αλήθεια, αποφάσισαν να τον εκδικηθούν. Ετσι έσφαξαν τον γιο του, τον μαγείρεψαν και του τον έδωσαν να τον φάει. Οταν εκείνος έμαθε τι έγινε, τις κυνήγησε, για να τις σκοτώσει. Τότε, αυτές τρομαγμένες έτρεξαν στο δάσος και παρακάλεσαν τους Θεούς να γίνουν όλοι πουλιά. Η παράκλησή τους εισακούστηκε και έγινε η Πρόκνη αηδόνι, η Φιλομήλα χελιδόνι και ο Τηρέας τσαλαπετεινός. Από τότε η Φιλομήλα δεν πλησίασε στη Δαυλίδα. (Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. 'Σαββάλας').

'Το ρ της ροδιάς/ ανυπόμονα έκοψα/ και στο πο των ποδιών σου/ ταπεινά το απέθεσα·/ τον πόρο της σκέψης σου/ αναζητώντας'.
Το ποίημα 'Παίζοντας με τις συλλαβές' του γράφοντος.
Από την ποιητική συλλογή 'Οταν γίνεις ποίημα'.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (08.03.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου