2\ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ... ΠΡΟΣΕΧΩ
Καλοί μου φίλοι, Καλό Σαββατοκύριακο!
Εξ απαλών ονύχων… Από το νηπιαγωγείο… Ο σπουδαίος συγγραφέας Robert Fulgman το έχει πει με έμφαση στον τίτλο τού πολύ γνωστού βιβλίου του “Οσα πραγματικά πρέπει να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο”. Αυτή η φράση μου ήρθε στον νου ενώ διάβαζα το κείμενο που μου έστειλε η γνωστή στους αναγνώστες του Παιδότοπου νηπιαγωγός Χριστίνη Τζομπανάκη με τίτλο “Κυκλοφορώ στον δρόμο και… προσέχω”. Κοντά σ’ αυτήν, ωστόσο, κι ενώ “περιεργαζόμουν” το πλούσιο, σχετικό, φωτογραφικό υλικό που είχε επισυνάψει και η φράση που λέει ότι «όσο πιο μικρό είναι το ανάστημα του μαθητή, τόσο πιο μεγάλο πρέπει να είναι το ανάστημα του δασκάλου».
Συγχαρητήρια και γι’ αυτήν την “υποδειγματική” και “παραδειγματική” δραστηριότητά σας, Χριστίνη!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Εξ απαλών ονύχων… Από το νηπιαγωγείο… Ο σπουδαίος συγγραφέας Robert Fulgman το έχει πει με έμφαση στον τίτλο τού πολύ γνωστού βιβλίου του “Οσα πραγματικά πρέπει να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο”. Αυτή η φράση μου ήρθε στον νου ενώ διάβαζα το κείμενο που μου έστειλε η γνωστή στους αναγνώστες του Παιδότοπου νηπιαγωγός Χριστίνη Τζομπανάκη με τίτλο “Κυκλοφορώ στον δρόμο και… προσέχω”. Κοντά σ’ αυτήν, ωστόσο, κι ενώ “περιεργαζόμουν” το πλούσιο, σχετικό, φωτογραφικό υλικό που είχε επισυνάψει και η φράση που λέει ότι «όσο πιο μικρό είναι το ανάστημα του μαθητή, τόσο πιο μεγάλο πρέπει να είναι το ανάστημα του δασκάλου».
Συγχαρητήρια και γι’ αυτήν την “υποδειγματική” και “παραδειγματική” δραστηριότητά σας, Χριστίνη!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Μαθήματα σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς έκαναν τα νηπιάκια του Αειφόρου 2/Θ Νηπιαγωγείου Αγίων Σαράντα Χανίων από 12-27 Μαρτίου με αφορμή τη ζωγραφιά μικρής μαθήτριας με ανάλογο θέμα και μια δημοσίευση στην εφημερίδα “Χανιώτικα νέα” σχετικά με τη «φωνή που ύψωσαν» μαθητές του Γυμνασίου Σούδας ενάντια στη θλιβερή πρωτιά της χώρας μας στα τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα…
Ερευνώντας το θέμα καταγράψαμε τις απίθανες απόψεις των παιδιών σχετικά με τις αιτίες που προκαλούν προβλήματα στον δρόμο και έπειτα χρησιμοποιήσαμε βιβλία και ηλεκτρονικό υλικό για να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά, ώστε να βοηθηθούν να διαμορφώσουν σιγά – σιγά στάση ζωής για να είναι εκείνα και οι άλλοι ασφαλείς στο δρόμο.
Υλοποιήσαμε δραστηριότητες με τα σήματα του Κ.Ο.Κ., παίξαμε στην τάξη το παιχνίδι με τους “4 χρυσούς κανόνες” διάσχισης των δρόμων με και χωρίς όχημα να περνά, και μεταφέροντας το παιχνίδι στην αυλή μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το ξύλινο πατίνι του νηπιαγωγείου μας φορώντας, όμως, κράνη που είχαν φέρει από το σπίτι!
Με τον τρόπο αυτό άρχισαν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται ότι όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά έχουμε ευθύνη για όσα συμβαίνουν καθημερινά στους δρόμους. Δήλωσαν, λοιπόν, αυτά τα μικρά -ως ενεργοί πολίτες με τη ματιά στο συνάνθρωπο- ότι θέλουν να ενώσουν τη φωνή τους με εκείνους που προσδοκούν την οδική ασφάλεια.
Για να ληφθεί μια συλλογική απόφαση συνεδριάσαμε με “Τα Εξι Καπέλα της Σκέψης” του Edward de Bono και αποφασίστηκε να δημιουργήσουμε μια ταμπέλα με συμβουλές που θα αφυπνίζουν οδηγούς, επιβάτες και πεζούς.
Τα παιδιά πρότειναν «η ταμπέλα να τοποθετηθεί μπροστά από το νηπιαγωγείο για να τη βλέπουν όλοι» και «να έχει ζωγραφιές και λόγια-κείμενο». Για να γράψουμε το κείμενο είπαν ότι «πρέπει να γράψουμε να κάνουν όλοι καλά πράγματα, σαν αυτά που είπαμε ότι γίνονται αιτία για τα ατυχήματα στο δρόμο, αλλά καλά, για να μη γίνονται»… Πήραμε τις αρχικές μας σημειώσεις και τις διαμορφώσαμε σιγά – σιγά όλοι μαζί σε θετικές συμβουλές!
Ετοιμάσαμε το κείμενο και τις ζωγραφιές και το μήνυμα τυπώθηκε σε πανό, με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας.
Τα παιδιά παρουσίασαν το πανό στα νηπιάκια του διπλανού Τμήματος για να τα ενημερώσουν σχετικά με τις δραστηριότητές μας και να τα προσκαλέσουν να συμμετάσχουν στη διανομή αντιτύπων του σε διερχόμενους οδηγούς και πεζούς! Η απάντηση ήταν ένα πολύ ηχηρό «ναι!!!» και όλα ετοιμάστηκαν με χαρά για την κοινή τους εξόρμηση…
Τοποθετήσαμε το πανό στην περίφραξη του σχολείου για να το βλέπουν όλοι και έπειτα, θέλοντας πιο άμεσα να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους γύρω μας για το κοινό καλό, νήπια και εκπαιδευτικοί βγήκαμε στο δρόμο για να μοιράσουμε έντυπο με τις συμβουλές μας και σε διερχόμενους οδηγούς και πεζούς.
Επιστρέφοντας τα παιδιά στο σπίτι πήραν το έντυπο αυτό και για την πληροφόρηση των δικών τους, ενώ όταν ενημερώσαμε τους γονείς και κηδεμόνες τους για τις δραστηριότητές μας, δήλωσαν ότι το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων/δυστυχημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντικό και αξίζει να γνωρίζουν τα παιδιά πώς να τα προλαμβάνουν.
Ερευνώντας το θέμα καταγράψαμε τις απίθανες απόψεις των παιδιών σχετικά με τις αιτίες που προκαλούν προβλήματα στον δρόμο και έπειτα χρησιμοποιήσαμε βιβλία και ηλεκτρονικό υλικό για να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά, ώστε να βοηθηθούν να διαμορφώσουν σιγά – σιγά στάση ζωής για να είναι εκείνα και οι άλλοι ασφαλείς στο δρόμο.
Υλοποιήσαμε δραστηριότητες με τα σήματα του Κ.Ο.Κ., παίξαμε στην τάξη το παιχνίδι με τους “4 χρυσούς κανόνες” διάσχισης των δρόμων με και χωρίς όχημα να περνά, και μεταφέροντας το παιχνίδι στην αυλή μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το ξύλινο πατίνι του νηπιαγωγείου μας φορώντας, όμως, κράνη που είχαν φέρει από το σπίτι!
Με τον τρόπο αυτό άρχισαν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται ότι όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά έχουμε ευθύνη για όσα συμβαίνουν καθημερινά στους δρόμους. Δήλωσαν, λοιπόν, αυτά τα μικρά -ως ενεργοί πολίτες με τη ματιά στο συνάνθρωπο- ότι θέλουν να ενώσουν τη φωνή τους με εκείνους που προσδοκούν την οδική ασφάλεια.
Για να ληφθεί μια συλλογική απόφαση συνεδριάσαμε με “Τα Εξι Καπέλα της Σκέψης” του Edward de Bono και αποφασίστηκε να δημιουργήσουμε μια ταμπέλα με συμβουλές που θα αφυπνίζουν οδηγούς, επιβάτες και πεζούς.
Τα παιδιά πρότειναν «η ταμπέλα να τοποθετηθεί μπροστά από το νηπιαγωγείο για να τη βλέπουν όλοι» και «να έχει ζωγραφιές και λόγια-κείμενο». Για να γράψουμε το κείμενο είπαν ότι «πρέπει να γράψουμε να κάνουν όλοι καλά πράγματα, σαν αυτά που είπαμε ότι γίνονται αιτία για τα ατυχήματα στο δρόμο, αλλά καλά, για να μη γίνονται»… Πήραμε τις αρχικές μας σημειώσεις και τις διαμορφώσαμε σιγά – σιγά όλοι μαζί σε θετικές συμβουλές!
Ετοιμάσαμε το κείμενο και τις ζωγραφιές και το μήνυμα τυπώθηκε σε πανό, με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας.
Τα παιδιά παρουσίασαν το πανό στα νηπιάκια του διπλανού Τμήματος για να τα ενημερώσουν σχετικά με τις δραστηριότητές μας και να τα προσκαλέσουν να συμμετάσχουν στη διανομή αντιτύπων του σε διερχόμενους οδηγούς και πεζούς! Η απάντηση ήταν ένα πολύ ηχηρό «ναι!!!» και όλα ετοιμάστηκαν με χαρά για την κοινή τους εξόρμηση…
Τοποθετήσαμε το πανό στην περίφραξη του σχολείου για να το βλέπουν όλοι και έπειτα, θέλοντας πιο άμεσα να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους γύρω μας για το κοινό καλό, νήπια και εκπαιδευτικοί βγήκαμε στο δρόμο για να μοιράσουμε έντυπο με τις συμβουλές μας και σε διερχόμενους οδηγούς και πεζούς.
Επιστρέφοντας τα παιδιά στο σπίτι πήραν το έντυπο αυτό και για την πληροφόρηση των δικών τους, ενώ όταν ενημερώσαμε τους γονείς και κηδεμόνες τους για τις δραστηριότητές μας, δήλωσαν ότι το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων/δυστυχημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντικό και αξίζει να γνωρίζουν τα παιδιά πώς να τα προλαμβάνουν.
Η νηπιαγωγός
Χριστίνη Τζομπανάκη
και το μέλος του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού
Σταματία Ρίγκα
Χριστίνη Τζομπανάκη
και το μέλος του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού
Σταματία Ρίγκα
Χανιώτικα νέα (28.4.2018)
Η δράση αυτή βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://blogs.sch.gr/nipagsarant/2018/03/27/%ce%ba%cf%85%ce%ba%ce%bb%ce%bf%cf%86%ce%bf%cf%81%cf%8e-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b4%cf%81%cf%8c%ce%bc%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%ad%cf%87%cf%89/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου