Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

ΕΥΦΗΜΕΣ ΜΝΕΙΕΣ

Να δει αν μπορέσει να εντοπίσει την αλληλογραφία του προ – προ – προπάππου της Κωσταρού Βολουδάκη με τον Βίκτωρα Ουγκώ παρακάλεσε τον φίλο της Γιώργο Δημητριάδη (δημιουργό της ΒΙΟΛΕΑΣ στον Αστρικα) η αναζητούσα τις παλιές οικογενειακές ρίζες της Καλλιόπη Βολουδάκη απ’ τον Καναδά. Οτι είχα αναφερθεί σε κάποιες φωτοτυπίες αυτών των επιστολών πριν από κάποια χρόνια “στα πεταχτά” θυμήθηκε εκείνος και μου ζήτησε βοήθεια. 
Δείτε περισσότερα... ΕΥΦΗΜΕΣ ΜΝΕΙΕΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης


Οδός Κωσταρού Βολουδάκη
Να δει αν μπορέσει να εντοπίσει την αλληλογραφία του προ – προ – προπάππου της Κωσταρού Βολουδάκη με τον Βίκτωρα Ουγκώ παρακάλεσε τον φίλο της Γιώργο Δημητριάδη (δημιουργό της ΒΙΟΛΕΑΣ στον Αστρικα) η αναζητούσα τις παλιές οικογενειακές ρίζες της Καλλιόπη Βολουδάκη απ’ τον Καναδά. Οτι είχα αναφερθεί σε κάποιες φωτοτυπίες αυτών των επιστολών πριν από κάποια χρόνια “στα πεταχτά” θυμήθηκε εκείνος και μου ζήτησε βοήθεια. «Αν υπήρχε κάποιος τρόπος να μου δίνατε αντίγραφο, θα φέρνατε μεγάλη χαρά στη φίλη μου και θα ήμουν πολύ υποχρεωμένος απέναντί σας», μου έγραψε, μεταξύ των άλλων, στο ηλεκτρονικό μήνυμα που μου έστειλε. Θυμήθηκα. Πράγματι είχα αναφερθεί σ’ αυτές (βλ. “Χανιώτικα νέα”, 23-9-2010) κάνοντας μάλιστα σχετική αναφορά στον και καλό μου φίλο ξεχωριστό Φρεδιανό δάσκαλο (πρώην προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας) Μανόλη Βολουδάκη που μου τις έδωσε. Είχα γράψει μάλιστα ένα απόσπασμα απ’ την “Παντέρμη Κρήτη” του Παντελή Πρεβελάκη που αφορούσε τον Γέρω – Κωσταρό, το οποίο μου είχε υποδείξει ο φίλος μου ο Μανόλης, εκείνη την ημέρα, όπως είδα: «Ο γερω – Κωσταρός γύρισε», λέει, «κατά το λιμάνι της Σούδας και το γύρεψε μες από τα σύννεφα, που ανηφορίζανε θυμωμένα από το πέλαγο και τους αντιπερνούσε με ορμή: “Πού να ξέραν οι κακόσορτοι οι πατεράδες μας, από τον παμπάλαιο καιρό, να σηκώνει ο καθένας τους ένα χαράκι να το ρίχνει στη Σούδα, να τη φράξουνε”, είπε. Για να συμπληρώσει: “Γιατί αυτή ’ναι η αφορμή του παιδεμού μας και ποιος κατέχει ανέ γλυτώσομε καμιά βολά εξαιτίας τση!”». Να ’μαι στην… οδό Κωσταρού Βολουδάκη να ψάχνω στα χαρτιά μου για τα αντίγραφα των επιστολών του στον Βίκτωρα Ουγκώ, λοιπόν! Μεγάλη η χαρά μου, όταν τα βρήκα. Και βέβαια ακόμα μεγαλύτερη, όταν μέσα σε 24 ώρες ήρθε το, γραμμένο στ’ αγγλικά, ηλεκτρονικό μήνυμα απ’ τον Καναδά ότι τα αντίγραφα έφτασαν στον προορισμό τους. «Ο φίλος μου ο Γιώργος είχε την καλοσύνη να με βοηθήσει να έρθω σε επαφή μαζί της και έτσι να βρεθεί μια ζωτικής σημασίας διασύνδεση με τις οικογενειακές ρίζες μας στην Κρήτη, που είχαν χαθεί με τον θάνατο του παππού μου το 1940, κάτι που άφησε ένα μεγάλο κενό σ’ αυτή την αναζήτηση», μου γράφει (η μετάφραση είναι του γιου μου του Νεκτάριου) η Καλλιόπη Βολουδάκη…

Χανιώτικα νέα (02.03.2015)

Read more: http://www.haniotika-nea.gr/evfimes-mnies-13/#ixzz3TGM3jQ1S 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου