Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

«ΕΙΜΑΙ γυναίκα κι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου μου». Ο τελευταίος στίχος απ’ το ποίημα “Γυναίκα” της Νάνσυς Δανέλη. Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, αύριο, 8 Μαρτίου. «Γυναίκα, μάνα κι αδελφή, συντρόφισσα και κόρη,/ σαν ήλιος που φωτοδοτεί γη, θάλασσα και όρη» η μαντινάδα που μου έστειλε ο φίλος ιερωμένος. Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και η μαντινάδα της Νεκταρίας Θεοδωρογλάκη: «Γυναίκα, ρόδο τσ’ άνοιξης, στολίδι για τη φύση/ χωρίς την παρουσία σου ο άνδρας πώς θα ζήσει;» μας λέει αυτή.
Δείτε περισσότερα...ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης


 


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
«ΕΙΜΑΙ γυναίκα κι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου μου». Ο τελευταίος στίχος απ’ το ποίημα “Γυναίκα” της Νάνσυς Δανέλη. Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, αύριο, 8 Μαρτίου. «Γυναίκα, μάνα κι αδελφή, συντρόφισσα και κόρη,/ σαν ήλιος που φωτοδοτεί γη, θάλασσα και όρη» η μαντινάδα που μου έστειλε ο φίλος ιερωμένος. Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και η μαντινάδα της Νεκταρίας Θεοδωρογλάκη: «Γυναίκα, ρόδο τσ’ άνοιξης, στολίδι για τη φύση/ χωρίς την παρουσία σου ο άνδρας πώς θα ζήσει;» μας λέει αυτή.
ΑΝΔΡΑΣ – γυναίκα, ανδρόγυνος! Ενα πλάσμα που είναι ταυτόχρονα άνδρας και γυναίκα ή ούτε άνδρας ούτε γυναίκα, αν προτιμάτε, ήταν ο (η) ανδρόγυνος. Ετσι λένε οι μύθοι ήταν κάποτε ο άνθρωπος. Δύο σώματα απόλυτα ανόμοια σε μια ψυχή ή δύο ψυχές απόλυτα όμοιες σ’ ένα σώμα. Πάμε παρακάτω…
ΠΟΙΑ Μέρκελ και ποιος Σόιμπλε! Ο Ντράγκι και ο Γιούνκερ παίρνουν τις αποφάσεις. Ποιος Ντράγκι και ποιος Γιούνκερ! Η Μέρκελ και ο Σόιμπλε τους υπαγορεύουν τι να κάνουν. Από τους Αννες στους Καϊάφες και από τους Καϊάφες στους Αννες. Γνωστό δρομολόγιο!
ΚΛΕΙΣΤΗ κράτησε την κάνουλα της ρευστότητας για την Ελλάδα ο Ντράγκι. Θα την ανοίξει τη Δευτέρα μετά το Γιούρογκρουπ; Το καλό σενάριο. Δεν θα την ανοίξει; Το κακό σενάριο. Από Γιούρογκρουπ σε Γιούρογκρουπ μας σύρουν – συρόμαστε…
ΖΗΣΑΜΕ την ανατολή του ήλιου του ΠΑΣΟΚ, ζήσαμε το μεσουράνημά του, ζήσαμε και τη δύση του… Για τους τριγμούς στην Κεντροδεξιά Πολυκατοικία μιλούσα χθες στον φίλο μου τον γερω-δάσκαλο, στον μονόλογό του αυτός. Και διηγώντας τα να κλαις…
ΜΑΖΙ ΜΕ τα ξερά καίγονται και τα χλωρά! Αυτό θα έλεγε ο υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής, αν απαντούσε με κάθε ειλικρίνεια στα ερωτήματα που του έθεσε η ΠΑΕ Πλατανιάς, σχετικά με τη διεξαγωγή της 27ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της μεγάλης κατηγορίας χωρίς την παρουσία φιλάθλων. Εκ των ων ουκ άνευ ότι θα έβγαζε και το ερωτηματικό απ’ το τελευταίο ερώτημα και θα συνυπέγραφε τη φράση: «Σ’ αυτήν τη χώρα οι συνεπείς είναι πάντα τα κορόιδα».
ΝΙΚΟ Γ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ, πρόεδρο Πολιτιστικού Παραδοσιακού Συλλόγου Σελίνου, Παλαιόχωρα Σελίνου: “Για τον πολιτισμό και μια τιμή” ο τίτλος του τελευταίου βιβλίου σας, το οποίο είχατε την καλοσύνη να μου στείλετε με μια θερμή αφιέρωση. Σας εκφράζει απόλυτα! Τον λαϊκό μας πολιτισμό υπηρετείτε όλη σας τη ζωή, όντας πάντα ορθός «στο μετερίζι τσ’ ανθρωπιάς και στση τιμής το χρέος» σκέφτομαι ενώ περιδιαβάζω στις σελίδες του και διαβάζω τα γραφόμενά σας. Πάντα γεια, πάντα χαρά!
Η ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ Ιππαρχία (απ’ τη Μαρώνεια της Θράκης) πήγαινε με τον (επίσης φιλόσοφο σύζυγό της) Κράτη και στα δείπνα. Ετσι όταν πήγε στο συμπόσιο που είχε δώσει ο βασιλιάς της Θράκης Λυσίμαχος αποστόμωσε τον φιλόσοφο Θεόδωρο, τον αποκαλούμενο άθεο, με το εξής σόφισμα: «Αν ο Θεόδωρος έκανε κάτι με το οποίο δεν θα αδικούσε κανέναν, τότε και η Ιππαρχία, κάνοντας το ίδο, κανέναν δεν θα αδικούσε. Λοιπόν ο Θεόδωρος χτυπώντας τον εαυτό του δεν αδικεί κανέναν. Αρα και η Ιππαρχία χτυπώντας τον Θεόδωρο κανένα δεν αδικεί!». Αυτός δεν απάντησε, αλλά αντέδρασε σηκώνοντάς της τον χιτώνα. Ομως, ούτε ξαφνιάστηκε η Ιππαρχία ούτε ταράχτηκε σαν γυναίκα. Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της Ιστορίας”, εκδ. “Σαββάλας”.
«Είμαι γη./ Να περπατιέμαι και να οργώνομαι./ Να με ποτίζουν και να δρέπουν τους καρπούς μου./ Ο κόλπος μου αγκαλιάζει τους σπασμούς των κυμάτων/ θάλασσα είμαι με παλίρροια και μ’ άμπωτη./ Ταξιδεύω και πνίγω/ Και στα νερά μου πνίγομαι./ Τα σπλάχνα μου καίγονται, τα σπλάχνα μου καίνε./ Αγνοημένη, δυναστευμένη, σιωπηλή/ μαινάδα που ξεσκίζω/ Μήτρα εγώ ανθρώπων και θεών/ μνήτρια είμαι των μυστών./ Είμαι γυναίκα κι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου μου».
Το ποίημα “Γυναίκα” της Νάνσυς Δανέλη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (07.03.2015)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/sta-petachta-259/#ixzz3Th2aqbWt 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου