Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΟΓΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΑΜΟΥ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΠΙ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ



Καλοί μου φίλοι,
καλό Σαββατοκύριακο!
Το πρώτο απ’ τα κείμενα που υπάρχουν στο φετινό τεύχος του γνωστού στους αναγνώστες της στήλης περιοδικού “Μαθητών Λόγος”, που επιμένει να κυκλοφορεί από το 2005, με τη λήξη κάθε σχολικής χρονιάς το “εμείς” των καθηγητών και των μαθητών του Γυμνασίου Βάμου, στον σημερινό Παιδότοπο.
Για ιστορικούς λόγους. Συν τους τίτλους όλων των θεμάτων, ωστόσο, που εμπεριέχονται σ’ αυτό και επιμένουν να φανερώνουν «τις απίστευτες δυνάμεις που κρύβουν τα παιδιά» κι έχουν χρέος ν’ αναδεικνύουν κάτω απ’ τις όποιες συνθήκες οι δάσκαλοί τους. Όπως η διευθύντρια του Γυμνασίου Βάμου Αικατερίνη Γκαγκαδέλη και οι συναδέλφισσές της Ειρήνη Καλαϊτζάκη, της Πληροφορικής και Πηνελόπη Αρκολάκη της Γαλλικής Φιλολογίας, που μαζί με τις μαθήτριες Δέσποινα Αντωνοπούλου, Ελένη Χαιρετάκη και Φαίη Χατζηαντωνίου ήταν η συντακτική επιτροπή της φετινής έκδοσης. Τι κι αν το σχολείο ήταν για δυο, τους πιο κρίσιμους και χρήσιμους μήνες, κλειστό;
«Αυτό δεν εμπόδισε την ομάδα να δουλέψει και να τελειώσει το έντυπό μας. Χαρείτε το μαζί μας, δεν θα χάσετε τον χρόνο σας, είμαι σίγουρη». Ο επίλογος απ’ τον πρόλογο της δ/ντριας του Σχολείου για το περιοδικό. Κι αν το χάρηκα και χάρηκα για το “πάλαι ποτέ” αλλά και νυν και αεί ένδοξο Γυμνάσιόν μας, κυρία Γυμνασιάρχις!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος





Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – μια πράξη εθελοντισμού – και… η νέα καθημερινότητα στο Γυμνάσιο Βάμου


«Το να μένουμε σπίτι είναι μια επανάσταση…..» ήταν τα λόγια αναισθησιολόγου από το Νοσοκομείο Αττικόν των Αθηνών σε συνέντευξη του.
Έτσι λοιπόν μένοντας στο σπίτι κάναμε μια επανάσταση και παράλληλα μια ηρωική  πράξη στηρίζοντας τις οικογένειές μας και την Ελλάδα.
Αυτή την ηρωική πράξη συνέχισαν και την πήγαν παρακάτω οι καθηγητές και οι μαθητές του Γυμνασίου μας .
«Μένουμε σπίτι… Δουλεύοντας» δίδαξαν στους μαθητές μας την εποχή εγκλεισμού λόγω της πανδημίας, με την συμμετοχή τους στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση  του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου  και στη συνέχεια στην Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τη χρήση της πλατφόρμας Webex Meetings.
To Υπουργείο Παιδείας μέσω των υπευθύνων της Cisco Webex, ενημέρωσε την υποστηρικτική ομάδα κάθε σχολείου. Στη συνέχεια μέσω τηλεδιασκέψεων ενημερώθηκαν οι καθηγητές, οι οποίοι πήραν τις τελικές αποφάσεις και εντός δύο ημερών (με αγώνα δρόμου) ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση των μαθητών μας με ειδικό πρόγραμμα λόγω των περιστάσεων. Οι καθηγητές μας εκπαιδεύτηκαν σε κάτι καινούργιο πολύ γρήγορα γιατί ήθελαν πολύ,  μέσα από την καρδιά τους να έρθουν σε επαφή με τους μαθητές τους και να του στηρίξουν στις δύσκολες μέρες του εγκλεισμού, στην επαρχία.
Πραγματικά μας συγκίνησε η συμμετοχή των παιδιών στις ψηφιακές τάξεις (personal rooms) που δημιουργήθηκαν και η συμμετοχή των γονέων στο δύσκολο αυτό εγχείρημα με την βοήθεια της υποστηρικτικής ομάδας του σχολείου μας.
Οι καθηγητές μας στην αρχή έθεσαν τον εαυτό τους στη διάθεση των μαθητών και των γονέων για την υποστήριξη τους και στη συνέχεια ξεκίνησαν τις δραστηριότητες μάθησης με την σύγχρονη τηλεκπαίδευση (Webex Τηλεδιασκέψεις) παράλληλα και σε συνδυασμό με την ασύγχρονη (ΠΣΔ φυλλάδια εργασιών).
Παρά τις δυσκολίες του δικτύου, του εξοπλισμού που διαθέτουν οι μαθητές και των ψηφιακών γνώσεων, με τις αναλυτικές οδηγίες που τους απεστάλησαν η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μας συμμετείχαν στις τηλεδιασκέψεις.
150 μαθητές κατά μέσο όρο συμμετείχαν σε 25-30 ψηφιακές τάξεις που λειτουργούσαν καθημερινά την περίοδο του εγκλεισμού.







Παράλληλα οι καθηγητές μας συνομιλούσαν μεταξύ τους για την ανατροφοδότηση του όλου εγχειρήματος προς την κατεύθυνση των βελτιώσεων της εξ αποστάσεως επικοινωνίας και την παροχή βοήθειας σε όλα τα μελών της σχολικής κοινότητας. (Προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε δίνοντας τον εξοπλισμό που διαθέταμε σε μέλη της σχολικής κοινότητας που δεν είχαν, ή βοηθούσαμε με συγκεκριμένες υποδείξεις)
Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους καθηγητές μας για την εθελοντική αυτή δράση τους.
«Υπερέβαλαν εαυτόν» δουλεύοντας πολύ περισσότερες ώρες από τη καθημερινή απασχόληση τους στο σχολείο για τη προετοιμασία των ψηφιακών μαθημάτων.
Συγχαρητήρια αξίζουν και στους μαθητές μας για την προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν τις ψηφιακές δυσκολίες που πολλές φορές ήταν ανυπέρβλητες και να συναντήσουν τους αγαπημένους τους καθηγητές.
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα γιατί μέσα σε τόσο αντίξοες συνθήκες λειτούργησε ανέλπιστα  καλά, ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα σε  πρωτόγνωρες συνθήκες…
Γιατί… «ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς»
Τώρα ήρθε η ώρα να επανέλθουμε σταδιακά στην καθημερινότητα που είχαμε πριν την πανδημία. Με ειδικές συνθήκες και επιπλέον κανόνες που επιβάλλουν αυτές.
Καθαρίσαμε προσεκτικά το σχολείο. Διαμορφώσαμε το πρόγραμμα διδασκαλίας και τις αίθουσες για μα μην υπάρχει συνωστισμός ώστε τα παιδιά να έχουν απόσταση μεταξύ τους και απόσταση από τον/την εκπαιδευτικό.
Τοποθετήσαμε σε όλες τις αίθουσες συσκευές με αντισηπτικά. Φροντίσαμε ώστε τα τμήματα να έχουν διαφορετικά διαλείμματα και θέσεις στο προαύλιο.
Κάναμε λες τις ενέργειες για να εξασφαλίσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο της πιθανότητας να νοσήσει οποιοσδήποτε από τον συγχρωτισμό.


Με μικρότερες τάξεις και λόγω της χρήσης των υπεύθυνων δηλώσεων συναντήσαμε επιτέλους τους μαθητές μας



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ










Σελ. 2 Η άποψη της Διευθύντριάς μας για το περιοδικό
Σελ. 3 Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – μια πράξη
εθελοντισμού – και…
Η Νεα καθημερινότητα στο Γυμνάσιο Βάμου
Σελ. 5 Η ζωή μας γραμμένη σε ένα θρανίο.
Σελ. 7 Όσα δεν μπαίνουν σε μια βαλίτσα
Σελ. 9 Επειδή… σ’ αγαπώ
Σελ. 12 Γλυκό του κουταλιού
Σελ. 14 Ο Διαδικτυακός εκφοβισμός
Σελ. 15 Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
Σελ. 16 Πυροβολείο Κόκκινου Χωριού στον Αη Γιώργη.
Σελ. 17 Ο τούρκικος πύργος του Αληδάκη
Σελ. 18 Μια οικογενειακή ιστορική ανάμνηση,«Η φυγή»
Σελ. 21 Πολύτιμο έργο του Δομίνικου
Θεοτοκόπουλου στα Χανιά….
Σελ. 22 Μια συνήθεια των Ελλήνων που προκαλεί
περιβαλλοντικά προβλήματα
Σελ. 23 Τρόποι εξοικονόμησης νερού
Σελ. 24 Ακραία καιρικά φαινόμενα
Σελ. 26 Αυστραλία SOS
Σελ. 28 Μόλυνση της Μεσογείου
Σελ. 30, 31 Καλλιτεχνήματα



.Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 11.7.2020)

          




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου